Simón diu que no és el moment d’un confinament domiciliari en Espanya

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha dit este dijous que no és el moment d’un confinament domiciliari i ha demanat «temprança» enfront de la pressió d’implantar mesures contra el Covid-19 com a reacció a les que s’implementen en altres països.

 

En roda de premsa, Simón s’ha mostrat contrari, de moment, al tancament d’establiments i actes culturals, perquè no s’ha de «culpabilitzar a un sector que està fent les coses bé, molt bé» i en el que no s’ha detectat riscos específics.

 

En este moment, ha incidit Simón, l’important és aplicar bé les mesures que s’han implementat i esperar a vore el seu efecte en el control de la pandèmia. «La solució no és aplicar cada volta més mesurades, sinó que s’apliquen de veritat, que siguen reals», ha declarat el director del CCAES, qui ha afegit que l’efecte de prohibir la mobilitat nocturna, per exemple, no es coneixerà fins dins de quatre o cinc dies.

 

«A tot el món li planeja l’ombra del confinament domiciliari», ha assenyalat Simón, a demés de la del tancament d’escoles i universitats que, al seu juí, hauria de ser l’última mesura a adoptar. No obstant això, ha continuat, «crec que no és necessari».

Últimes notícies

L’oratge comença la setmana amb més calor, sobretot a l’interior de València

Este dilluns l’oratge a la Comunitat Valenciana serà estable i poc nuvolós, amb pujada de les temperatures màximes, especialment a l’interior de València, i vent fluix variable. Dimarts es preveu un descens de les màximes i un lleuger augment de les mínimes.

La vaga indefinida del professorat valencià enceta la cinquena setmana amb una nova reunió clau

La vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari valencià entra este dilluns en la cinquena setmana, amb 21 dies lectius de mobilitzacions i una nova mesa sectorial clau entre Educació i sindicats, mentre l’acampada al centre de València complix una setmana.

L’acampada educativa torna al centre de la plaça de la Verge de València després del Corpus

L’acampada de docents en suport a la vaga indefinida del professorat públic ha tornat al centre de la plaça de la Verge de València una vegada acabats els actes del Corpus, després d’haver-se desplaçat uns dies a un lateral per facilitar la celebració de la festa.

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.