16.2 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

Simón diu que no és el moment d’un confinament domiciliari en Espanya

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha dit este dijous que no és el moment d’un confinament domiciliari i ha demanat «temprança» enfront de la pressió d’implantar mesures contra el Covid-19 com a reacció a les que s’implementen en altres països.

 

En roda de premsa, Simón s’ha mostrat contrari, de moment, al tancament d’establiments i actes culturals, perquè no s’ha de «culpabilitzar a un sector que està fent les coses bé, molt bé» i en el que no s’ha detectat riscos específics.

 

En este moment, ha incidit Simón, l’important és aplicar bé les mesures que s’han implementat i esperar a vore el seu efecte en el control de la pandèmia. «La solució no és aplicar cada volta més mesurades, sinó que s’apliquen de veritat, que siguen reals», ha declarat el director del CCAES, qui ha afegit que l’efecte de prohibir la mobilitat nocturna, per exemple, no es coneixerà fins dins de quatre o cinc dies.

 

«A tot el món li planeja l’ombra del confinament domiciliari», ha assenyalat Simón, a demés de la del tancament d’escoles i universitats que, al seu juí, hauria de ser l’última mesura a adoptar. No obstant això, ha continuat, «crec que no és necessari».

Últimes notícies

La Generalitat inicia la revisió del Catàleg de Platges de la Comunitat amb consulta pública

La Generalitat ha iniciat la consulta pública prèvia per a revisar el Catàleg de Platges de la Comunitat Valenciana. El procés busca incorporar aportacions ciutadanes i municipals abans del nou text.

Juan Romero, nou alcalde de Marines després d’un relleu pactat

El ple extraordinari ha triat a Juan Romero (Compromis per Marines) com a nou alcalde amb els vots de PSPV-PSOE i Compromis; el relleu complix el pacte de 2023.

Fernando Esteso, icona del destape que va fer ombra a Star Wars

L'actor ha mort este diumenge a València. Figura clau del destape en els 70 i 80, va triomfar al costat d'Andrés Pajares amb comèdies que van trencar la taquilla.

Fernando Esteso, mite de l’humor dels setanta i huitanta, mor als 80 a València

L'actor i humorista va morir este diumenge a València als 80 anys. Icona del cinema popular, va triomfar amb Pallers en les comèdies de Ozores i va mantindre una llarga carrera en teatre i televisió.

Mor l’actor i humorista Fernando Esteso als 80 anys

El comediant va morir de matinada a l'Hospital La Fe després de diversos dies ingressat. Va ser mitat del cèlebre tàndem amb Andrés Pajares i rostre clau del cinema popular.

Mor Fernando Esteso als 80 anys a l’Hospital La Fe de València

L'actor i humorista ha mort als 80 anys a l'Hospital La Fe de València, on estava ingressat. El seu representant el va confirmar a l'Acadèmia del Cinema; el còmic es va consagrar en els 70 al costat d'Andrés Pajares.

Una nova manifestació per la dana ha demanat que Mazón entregue l’acta de diputat

La protesta ha reunit ciutadans i familiars de víctimes per a reclamar que el expresident entregue el seu escó i comparega davant la jutgessa. El recorregut ha passat per Benetússer, Sedaví i Alfafar, algunes de les localitats més afectades.

Compromís exigix al Govern desbloquejar ja la norma que impedix orxata amb menys sucre

Compromís ha enviat una carta als ministres d'Agricultura i de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 per a exigir la reforma del Reial decret 1338/1988. Reclama un calendari immediat que permeta vendre orxata amb menys sucre sense perdre la denominació de xufa.