9.1 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Simón diu que no és el moment d’un confinament domiciliari en Espanya

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha dit este dijous que no és el moment d’un confinament domiciliari i ha demanat «temprança» enfront de la pressió d’implantar mesures contra el Covid-19 com a reacció a les que s’implementen en altres països.

 

En roda de premsa, Simón s’ha mostrat contrari, de moment, al tancament d’establiments i actes culturals, perquè no s’ha de «culpabilitzar a un sector que està fent les coses bé, molt bé» i en el que no s’ha detectat riscos específics.

 

En este moment, ha incidit Simón, l’important és aplicar bé les mesures que s’han implementat i esperar a vore el seu efecte en el control de la pandèmia. «La solució no és aplicar cada volta més mesurades, sinó que s’apliquen de veritat, que siguen reals», ha declarat el director del CCAES, qui ha afegit que l’efecte de prohibir la mobilitat nocturna, per exemple, no es coneixerà fins dins de quatre o cinc dies.

 

«A tot el món li planeja l’ombra del confinament domiciliari», ha assenyalat Simón, a demés de la del tancament d’escoles i universitats que, al seu juí, hauria de ser l’última mesura a adoptar. No obstant això, ha continuat, «crec que no és necessari».

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.