Simón diu que no és el moment d’un confinament domiciliari en Espanya

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha dit este dijous que no és el moment d’un confinament domiciliari i ha demanat «temprança» enfront de la pressió d’implantar mesures contra el Covid-19 com a reacció a les que s’implementen en altres països.

 

En roda de premsa, Simón s’ha mostrat contrari, de moment, al tancament d’establiments i actes culturals, perquè no s’ha de «culpabilitzar a un sector que està fent les coses bé, molt bé» i en el que no s’ha detectat riscos específics.

 

En este moment, ha incidit Simón, l’important és aplicar bé les mesures que s’han implementat i esperar a vore el seu efecte en el control de la pandèmia. «La solució no és aplicar cada volta més mesurades, sinó que s’apliquen de veritat, que siguen reals», ha declarat el director del CCAES, qui ha afegit que l’efecte de prohibir la mobilitat nocturna, per exemple, no es coneixerà fins dins de quatre o cinc dies.

 

«A tot el món li planeja l’ombra del confinament domiciliari», ha assenyalat Simón, a demés de la del tancament d’escoles i universitats que, al seu juí, hauria de ser l’última mesura a adoptar. No obstant això, ha continuat, «crec que no és necessari».

Últimes notícies

Oratge estable i lleuger descens de temperatures a l’interior d’Alacant

La última setmana de juliol comença en la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos o rasos i un lleuger descens de les màximes a l’interior d’Alacant, mentre que en zones de València i Castelló pujaran lleugerament.

Tercer dia d’incendi a la Vall d’Uixó amb 6.500 hectàrees calcinades i 80.000 persones afectades

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó enceta el tercer dia actiu amb 6.500 hectàrees calcinades, 16.000 persones evacuades i 64.000 confinades a tres municipis.

València activa el protocol per contaminació per pols sahariana i fum dels incendis

L'Ajuntament de València ha activat el protocol de contaminació tipus 1 per l'entrada de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, i recomana limitar l'activitat física a l'aire lliure als col·lectius més vulnerables.

Morant reclama un pact d’Estat per frenar els grans incendis forestals

La ministra Diana Morant defensa a València un pacte d’Estat contra l’emergència climàtica arran dels grans incendis, entre ells el de la Vall d’Uixó, amb 6.500 hectàrees cremades i 16.000 persones evacuades.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectàrees però ja dona opcions d’estabilització

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat més de 6.500 hectàrees i té un perímetre de 48 quilòmetres, però la direcció de l’extinció veu factible estabilitzar-lo prompte. Les 16.000 persones desallotjades continuaran fora de casa, almenys, fins a la mitjanit de dilluns, i es manté el confinament de la Vall d’Uixó, Betxí i Onda.

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.