El territori valencià compta amb 31 brots de coronavirus i huit d’ells afecten a més de 10 persones

 

El territori valencià ha registrat fins al 23 de juliol un total de 31 rebrots de coronavirus. Huit d’ells afecten a més de 10 persones i el més numerós és el de Gandia, en la comarca de la Safor (València), amb 84 casos, encara que fa dos dies que no es confirmen nous positius.

 

El brot de Castelló és el segon en número de persones afectades, un total de 35, encara que la Conselleria de Sanitat no ha informat de nous casos relacionats des del dia 10. El brot de Peníscola, en el Baix Maestrat (Castelló), ha afectat a 28 persones i fa dos dies que no es confirmen nous casos relacionats. La Conselleria està fent proves PCR a totes les persones que van passar per la discoteca Ébano, que es considera l’origen del brot entre el 10 i el 16 de juliol.

 

A principis de mes, el brot en Uvesa, l’empresa càrnia de Rafelbunyol, en l’Horta Nord (València), va ser el que va afectar a un major número de persones. Moltes d’elles eren infeccions passades, però en total es van registrar 26 casos, els últims el dia 13.

 

Este dijous s’ha confirmat un brot en l’hospital de Manises, en l’Horta de València. Amb 19 afectats, és el quint més gran de la Comunitat Valenciana. També ha sumat nou positius este dijous el brot de Xirivella, en la mateixa comarca, que ha arribat als 12, cosa que el convertix en el sext amb major incidència.

 

En el brot de Foios, en l’Horta Nord (València), també va haver-hi 12 casos relacionats amb l’àmbit familiar, encara que no s’informa de nous casos relacionats amb este focus des del 13 de juliol. El dia 17 es va detectar un brot de 10 contagis en una ONG de Burjassot, en la mateixa comarca, i no s’han confirmat més casos relacionats.

 

En Benidorm, en la Marina Baixa (Alacant), hi ha un brot que afecta a 8 persones. El dimarts es van confirmar quatre contagis nous relacionats. Eixe mateix dia es va informar d’un brot de 7 casos en Guadassuar, en la Ribera (València), relacionades amb l’àmbit familiar. Amb esta mateixa quantitat de persones afectades hi ha brots en Manises (en l’Horta de València) i València.

 

Hi ha quatre brots que afecten a 6 persones: un en Elx (Baix Vinalopó, Alacant), un altre que es va confirmar en Burjassot a principis de mes, un d’àmbit familiar en Fortaleny (la Ribera, València) i un altre en València relacionat amb l’àmbit social conegut este dijous.

 

En València i Santa Pola (Baix Vinalopó, Alacant) hi ha dos brots que afecten a 5 persones, mentres que hi ha altres huit brots amb quatre contagis. Estos es troben en els següents municipis: Borriana (Plana Baixa, Castelló), Cullera (la Ribera, València), Ròtova (la Safor, València), dos en Santa Pola, dos en València i un en l’hospital de Xàtiva (la Costera, València).

 

Finalment, hi ha cinc brots de 3 casos cada un, que s’han atribuït a Càlig (Baix Maestrat, Castelló), Cullera, Elx, Llíria (Camp de Túria, València) i Sagunt (Camp de Morvedre, València), este últim registrat este dijous.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

79-108. València va atropellar a un Baskonia en ressaca copera

València Basket va firmar una primera part devastadora i va véncer 79-108 a un Baskonia desbordat després de la ressaca de la Copa. Pedro Martínez va demanar calma i Galbiati va confirmar la baixa de Sedekerskis per al que resta de curs.

València Basket atropella al Baskonia amb un festival de triples: 79-108 en Eurolliga

València Basket es va imposar 79-108 en el Buesa Arena després d'una primera part quasi perfecta, amb 11 triples al descans i un 35-68 que va deixar el xoc vist per a sentència. Pedro Martínez va demanar cautela i va reconéixer que el títol coper va condicionar al rival.

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.