El territori valencià compta amb 31 brots de coronavirus i huit d’ells afecten a més de 10 persones

 

El territori valencià ha registrat fins al 23 de juliol un total de 31 rebrots de coronavirus. Huit d’ells afecten a més de 10 persones i el més numerós és el de Gandia, en la comarca de la Safor (València), amb 84 casos, encara que fa dos dies que no es confirmen nous positius.

 

El brot de Castelló és el segon en número de persones afectades, un total de 35, encara que la Conselleria de Sanitat no ha informat de nous casos relacionats des del dia 10. El brot de Peníscola, en el Baix Maestrat (Castelló), ha afectat a 28 persones i fa dos dies que no es confirmen nous casos relacionats. La Conselleria està fent proves PCR a totes les persones que van passar per la discoteca Ébano, que es considera l’origen del brot entre el 10 i el 16 de juliol.

 

A principis de mes, el brot en Uvesa, l’empresa càrnia de Rafelbunyol, en l’Horta Nord (València), va ser el que va afectar a un major número de persones. Moltes d’elles eren infeccions passades, però en total es van registrar 26 casos, els últims el dia 13.

 

Este dijous s’ha confirmat un brot en l’hospital de Manises, en l’Horta de València. Amb 19 afectats, és el quint més gran de la Comunitat Valenciana. També ha sumat nou positius este dijous el brot de Xirivella, en la mateixa comarca, que ha arribat als 12, cosa que el convertix en el sext amb major incidència.

 

En el brot de Foios, en l’Horta Nord (València), també va haver-hi 12 casos relacionats amb l’àmbit familiar, encara que no s’informa de nous casos relacionats amb este focus des del 13 de juliol. El dia 17 es va detectar un brot de 10 contagis en una ONG de Burjassot, en la mateixa comarca, i no s’han confirmat més casos relacionats.

 

En Benidorm, en la Marina Baixa (Alacant), hi ha un brot que afecta a 8 persones. El dimarts es van confirmar quatre contagis nous relacionats. Eixe mateix dia es va informar d’un brot de 7 casos en Guadassuar, en la Ribera (València), relacionades amb l’àmbit familiar. Amb esta mateixa quantitat de persones afectades hi ha brots en Manises (en l’Horta de València) i València.

 

Hi ha quatre brots que afecten a 6 persones: un en Elx (Baix Vinalopó, Alacant), un altre que es va confirmar en Burjassot a principis de mes, un d’àmbit familiar en Fortaleny (la Ribera, València) i un altre en València relacionat amb l’àmbit social conegut este dijous.

 

En València i Santa Pola (Baix Vinalopó, Alacant) hi ha dos brots que afecten a 5 persones, mentres que hi ha altres huit brots amb quatre contagis. Estos es troben en els següents municipis: Borriana (Plana Baixa, Castelló), Cullera (la Ribera, València), Ròtova (la Safor, València), dos en Santa Pola, dos en València i un en l’hospital de Xàtiva (la Costera, València).

 

Finalment, hi ha cinc brots de 3 casos cada un, que s’han atribuït a Càlig (Baix Maestrat, Castelló), Cullera, Elx, Llíria (Camp de Túria, València) i Sagunt (Camp de Morvedre, València), este últim registrat este dijous.

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.