El territori valencià compta amb 31 brots de coronavirus i huit d’ells afecten a més de 10 persones

 

El territori valencià ha registrat fins al 23 de juliol un total de 31 rebrots de coronavirus. Huit d’ells afecten a més de 10 persones i el més numerós és el de Gandia, en la comarca de la Safor (València), amb 84 casos, encara que fa dos dies que no es confirmen nous positius.

 

El brot de Castelló és el segon en número de persones afectades, un total de 35, encara que la Conselleria de Sanitat no ha informat de nous casos relacionats des del dia 10. El brot de Peníscola, en el Baix Maestrat (Castelló), ha afectat a 28 persones i fa dos dies que no es confirmen nous casos relacionats. La Conselleria està fent proves PCR a totes les persones que van passar per la discoteca Ébano, que es considera l’origen del brot entre el 10 i el 16 de juliol.

 

A principis de mes, el brot en Uvesa, l’empresa càrnia de Rafelbunyol, en l’Horta Nord (València), va ser el que va afectar a un major número de persones. Moltes d’elles eren infeccions passades, però en total es van registrar 26 casos, els últims el dia 13.

 

Este dijous s’ha confirmat un brot en l’hospital de Manises, en l’Horta de València. Amb 19 afectats, és el quint més gran de la Comunitat Valenciana. També ha sumat nou positius este dijous el brot de Xirivella, en la mateixa comarca, que ha arribat als 12, cosa que el convertix en el sext amb major incidència.

 

En el brot de Foios, en l’Horta Nord (València), també va haver-hi 12 casos relacionats amb l’àmbit familiar, encara que no s’informa de nous casos relacionats amb este focus des del 13 de juliol. El dia 17 es va detectar un brot de 10 contagis en una ONG de Burjassot, en la mateixa comarca, i no s’han confirmat més casos relacionats.

 

En Benidorm, en la Marina Baixa (Alacant), hi ha un brot que afecta a 8 persones. El dimarts es van confirmar quatre contagis nous relacionats. Eixe mateix dia es va informar d’un brot de 7 casos en Guadassuar, en la Ribera (València), relacionades amb l’àmbit familiar. Amb esta mateixa quantitat de persones afectades hi ha brots en Manises (en l’Horta de València) i València.

 

Hi ha quatre brots que afecten a 6 persones: un en Elx (Baix Vinalopó, Alacant), un altre que es va confirmar en Burjassot a principis de mes, un d’àmbit familiar en Fortaleny (la Ribera, València) i un altre en València relacionat amb l’àmbit social conegut este dijous.

 

En València i Santa Pola (Baix Vinalopó, Alacant) hi ha dos brots que afecten a 5 persones, mentres que hi ha altres huit brots amb quatre contagis. Estos es troben en els següents municipis: Borriana (Plana Baixa, Castelló), Cullera (la Ribera, València), Ròtova (la Safor, València), dos en Santa Pola, dos en València i un en l’hospital de Xàtiva (la Costera, València).

 

Finalment, hi ha cinc brots de 3 casos cada un, que s’han atribuït a Càlig (Baix Maestrat, Castelló), Cullera, Elx, Llíria (Camp de Túria, València) i Sagunt (Camp de Morvedre, València), este últim registrat este dijous.

Últimes notícies

A judici a Alacant una parella acusada de matar i esquarterar un home per quedar-se amb la casa

Una parella està sent jutjada amb jurat a l’Audiència d’Alacant acusada de matar i esquarterar el propietari de la vivenda on vivia la dona per quedar-se amb la casa i la pensió. La Fiscalia demana 17 anys de presó per a cadascun, mentre les defenses asseguren que l’home hauria mort per un infart.

Morant assegura que el professorat ha guanyat la batalla moral davant un Consell incapaç de gestionar la crisi educativa

Diana Morant afirma que, després de cinc setmanes de vaga de professors a la Comunitat Valenciana, el professorat ha guanyat la batalla moral davant un Consell que considera incapaç i desinteressat en gestionar la crisi educativa.

El València Basket busca el 2-0 davant un Joventut esgotat però amb les idees clares

El Roig Arena acollirà divendres el segon partit de la semifinal entre València Basket i Asisa Joventut, amb 1-0 per als taronja i dubtes físics en la Penya després d’un exigent tram final de temporada.

Els sindicats tomben quasi tota l’oferta d’Educació i exigixen més negociació

Els cinc sindicats de la taula docent han rebutjat la major part dels acords parcials plantejats per la Conselleria d’Educació i han demanat reprendre unes negociacions iniciades fa quasi un mes, mentre la consellera defensa que la seua oferta és 'ambiciosa'.

Bernabé veu positiu que Oltra torne a la política si suma el vot d’esquerra a València

La delegada del Govern i candidata del PSPV a l’alcaldia de València, Pilar Bernabé, ha afirmat que està encantada que Mónica Oltra aspire a l’alcaldia si aconseguix unir el vot d’esquerra que ara es perd. També ha defensat que la seua línia roja per a futurs pactes és la intolerància i ha recalcat el lideratge de Diana Morant a la Generalitat.

La falta de jornalers deixa sense collir part de les collites a Alacant

Asaja Alicante alerta que l’escassetat de mà d’obra s’ha convertit en un problema estructural al camp alacantí i ja ha deixat un 10 % de la collita de nísperos sense collir per falta de jornalers.

Pilar Bernabé reivindica el PSOE per la seua rapidesa davant els casos de corrupció

Pilar Bernabé, delegada del Govern i candidata del PSPV-PSOE a l alcaldia de València, assegura que se sent orgullosa de militar en un partit que actua amb contundencia i rapidesa davant casos de presumpta corrupcio i carrega contra la gestio del PP en situacions similars.

Bernabé exigeix a Pérez Llorca que actue i critica que Mazón continue “atrinxerat” després dels whatsapps de la DANA

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha demanat al president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, que assumisca responsabilitats per uns missatges de Carlos Mazón durant la DANA que qualifica de “indecència” i “vergonya” per a la política valenciana.