El territori valencià compta amb 31 brots de coronavirus i huit d’ells afecten a més de 10 persones

 

El territori valencià ha registrat fins al 23 de juliol un total de 31 rebrots de coronavirus. Huit d’ells afecten a més de 10 persones i el més numerós és el de Gandia, en la comarca de la Safor (València), amb 84 casos, encara que fa dos dies que no es confirmen nous positius.

 

El brot de Castelló és el segon en número de persones afectades, un total de 35, encara que la Conselleria de Sanitat no ha informat de nous casos relacionats des del dia 10. El brot de Peníscola, en el Baix Maestrat (Castelló), ha afectat a 28 persones i fa dos dies que no es confirmen nous casos relacionats. La Conselleria està fent proves PCR a totes les persones que van passar per la discoteca Ébano, que es considera l’origen del brot entre el 10 i el 16 de juliol.

 

A principis de mes, el brot en Uvesa, l’empresa càrnia de Rafelbunyol, en l’Horta Nord (València), va ser el que va afectar a un major número de persones. Moltes d’elles eren infeccions passades, però en total es van registrar 26 casos, els últims el dia 13.

 

Este dijous s’ha confirmat un brot en l’hospital de Manises, en l’Horta de València. Amb 19 afectats, és el quint més gran de la Comunitat Valenciana. També ha sumat nou positius este dijous el brot de Xirivella, en la mateixa comarca, que ha arribat als 12, cosa que el convertix en el sext amb major incidència.

 

En el brot de Foios, en l’Horta Nord (València), també va haver-hi 12 casos relacionats amb l’àmbit familiar, encara que no s’informa de nous casos relacionats amb este focus des del 13 de juliol. El dia 17 es va detectar un brot de 10 contagis en una ONG de Burjassot, en la mateixa comarca, i no s’han confirmat més casos relacionats.

 

En Benidorm, en la Marina Baixa (Alacant), hi ha un brot que afecta a 8 persones. El dimarts es van confirmar quatre contagis nous relacionats. Eixe mateix dia es va informar d’un brot de 7 casos en Guadassuar, en la Ribera (València), relacionades amb l’àmbit familiar. Amb esta mateixa quantitat de persones afectades hi ha brots en Manises (en l’Horta de València) i València.

 

Hi ha quatre brots que afecten a 6 persones: un en Elx (Baix Vinalopó, Alacant), un altre que es va confirmar en Burjassot a principis de mes, un d’àmbit familiar en Fortaleny (la Ribera, València) i un altre en València relacionat amb l’àmbit social conegut este dijous.

 

En València i Santa Pola (Baix Vinalopó, Alacant) hi ha dos brots que afecten a 5 persones, mentres que hi ha altres huit brots amb quatre contagis. Estos es troben en els següents municipis: Borriana (Plana Baixa, Castelló), Cullera (la Ribera, València), Ròtova (la Safor, València), dos en Santa Pola, dos en València i un en l’hospital de Xàtiva (la Costera, València).

 

Finalment, hi ha cinc brots de 3 casos cada un, que s’han atribuït a Càlig (Baix Maestrat, Castelló), Cullera, Elx, Llíria (Camp de Túria, València) i Sagunt (Camp de Morvedre, València), este últim registrat este dijous.

Últimes notícies

Un ninot gegant de Nino Bravo presidirà la falla municipal de València en 2027

La falla municipal de la plaça de l'Ajuntament de València per a les Falles de 2027 tindrà com a figura central un ninot gegant de Nino Bravo de 20 metres, sota el lema 'Vuelvo a mi tierra' i amb materials 100 % ecològics.

La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

El Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 distribuirà 7.000 milions entre autonomies, dels quals 798 milions es destinaran a la Comunitat Valenciana fins a 2030.

Cinc joves detinguts per insults i agressions homòfobes a hòmens al llit del Túria

La Policia Nacional ha detingut cinc joves, dos d’ells menors, per presumptes delictes d’odi i robatori amb violencia i intimidacio contra diversos hòmens al llit del Túria, als quals insultaven i intentaven furtar pel fet de ser homosexuals.

Els missatges per confinar als pisos més alts es van arribar a plantejar a les 19.25 hores pel risc a Forata

Ignacio Grande va informar Susana Camarero que el Cecopi valorava a les 19.25 hores enviar missatges als mòbils perquè la població es confinara als pisos més alts davant el risc sobre la presa de Forata i l impacte en municipis com Montroy i Real de Montroy.

L’últim dia de vaga indefinida del professorat només suma un seguiment del 5,98 %

L’última jornada de la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari en la Comunitat Valenciana ha tancat amb un seguiment del 5,98 %, amb més suport en la província de València que en Castelló i Alacant.

Un cotxe en flames col·lapsa l’AP-7 a la Vila Joiosa en sentit València

L’incendi d’un vehicle en l’AP-7 a l’altura de la Vila Joiosa ha provocat llargues retencions en sentit València, tot i que no s’han registrat danys personals.

València reforçarà la seguretat al Jardí del Túria després d’agressions homòfobes

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha condemnat les agressions homòfobes al Jardí del Túria i ha anunciat més coordinació amb la Policia Local i el Servici d’Igualtat per prevenir nous casos.

Una avaria de senyalització obliga a parar uns minuts totes les línies de Metrovalencia

Un problema tècnic de senyalització i comunicacions ha obligat a detindre uns minuts la circulació de totes les línies de Metrovalencia i ha generat retards generalitzats, tot i que el servici ja s’ha restablit amb demores.