9.4 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

El territori valencià compta amb 31 brots de coronavirus i huit d’ells afecten a més de 10 persones

 

El territori valencià ha registrat fins al 23 de juliol un total de 31 rebrots de coronavirus. Huit d’ells afecten a més de 10 persones i el més numerós és el de Gandia, en la comarca de la Safor (València), amb 84 casos, encara que fa dos dies que no es confirmen nous positius.

 

El brot de Castelló és el segon en número de persones afectades, un total de 35, encara que la Conselleria de Sanitat no ha informat de nous casos relacionats des del dia 10. El brot de Peníscola, en el Baix Maestrat (Castelló), ha afectat a 28 persones i fa dos dies que no es confirmen nous casos relacionats. La Conselleria està fent proves PCR a totes les persones que van passar per la discoteca Ébano, que es considera l’origen del brot entre el 10 i el 16 de juliol.

 

A principis de mes, el brot en Uvesa, l’empresa càrnia de Rafelbunyol, en l’Horta Nord (València), va ser el que va afectar a un major número de persones. Moltes d’elles eren infeccions passades, però en total es van registrar 26 casos, els últims el dia 13.

 

Este dijous s’ha confirmat un brot en l’hospital de Manises, en l’Horta de València. Amb 19 afectats, és el quint més gran de la Comunitat Valenciana. També ha sumat nou positius este dijous el brot de Xirivella, en la mateixa comarca, que ha arribat als 12, cosa que el convertix en el sext amb major incidència.

 

En el brot de Foios, en l’Horta Nord (València), també va haver-hi 12 casos relacionats amb l’àmbit familiar, encara que no s’informa de nous casos relacionats amb este focus des del 13 de juliol. El dia 17 es va detectar un brot de 10 contagis en una ONG de Burjassot, en la mateixa comarca, i no s’han confirmat més casos relacionats.

 

En Benidorm, en la Marina Baixa (Alacant), hi ha un brot que afecta a 8 persones. El dimarts es van confirmar quatre contagis nous relacionats. Eixe mateix dia es va informar d’un brot de 7 casos en Guadassuar, en la Ribera (València), relacionades amb l’àmbit familiar. Amb esta mateixa quantitat de persones afectades hi ha brots en Manises (en l’Horta de València) i València.

 

Hi ha quatre brots que afecten a 6 persones: un en Elx (Baix Vinalopó, Alacant), un altre que es va confirmar en Burjassot a principis de mes, un d’àmbit familiar en Fortaleny (la Ribera, València) i un altre en València relacionat amb l’àmbit social conegut este dijous.

 

En València i Santa Pola (Baix Vinalopó, Alacant) hi ha dos brots que afecten a 5 persones, mentres que hi ha altres huit brots amb quatre contagis. Estos es troben en els següents municipis: Borriana (Plana Baixa, Castelló), Cullera (la Ribera, València), Ròtova (la Safor, València), dos en Santa Pola, dos en València i un en l’hospital de Xàtiva (la Costera, València).

 

Finalment, hi ha cinc brots de 3 casos cada un, que s’han atribuït a Càlig (Baix Maestrat, Castelló), Cullera, Elx, Llíria (Camp de Túria, València) i Sagunt (Camp de Morvedre, València), este últim registrat este dijous.

Últimes notícies

91-81: Costello guia al València Basket en un dol de cames teses davant el Baskonia

València Basket es va imposar 91-81 a Baskonia en un partit marcat pel cansament i liderat per Matt Costello. Els taronja van gestionar millor el tram final.

Costello lidera al València Basket en un exigent 91-81 davant el Baskonia

L'equip taronja es va imposar 91-81 en un partit aspre i de cames pesades gràcies a la lectura de Matt Costello. La victòria va tallar dos derrotes seguides.

Detinguts dos hòmens atrinxerats a Elx després de matar a dos i ferir a un tercer

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de la Marina, a Elx, després de matar a dos i ferir greument a un tercer. El cas està sota secret i es descarta, ara com ara, un ajust de comptes.

Detinguts dos atrinxerats a Elx després de la mort de dos hòmens i un ferit greu

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de La Marina. Abans havien matat a dos hòmens i deixat ferit greu a un tercer.

El València preveu multiplicar per dotze els ingressos amb butaques especials del Nou Mestalla

El club espera multiplicar per dotze els ingressos de les zones amb servicis extra del nou estadi. Presenta un centre d'experiència per a comercialitzar 6.500 seients, una mica més del 9% de l'aforament.

L’assistència al Ciutat de València cau en el primer tram del curs

El Llevant tanca 2025 amb la pitjor entrada del curs en el Ciutat de València. De l'impuls inicial davant Barça i Madrid s'ha passat a 17.346 espectadors.

Marcelino convertix La Ceràmica en un fortí

El Vila-real ha patit només huit derrotes en 41 partits com a local des del retorn de Marcelino. En 2024 i 2025 l'equip només va cedir quatre vegades per any a casa.

La mort del valencianisme en que m’he format

Intentaré seguir treballant com a gramàtic, i mirar, buscar i ajudar a conformar un valencianisme social i polític que no tinga les idees errònies del valencianisme que, este dilluns, vaig vore morir.