17 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

Torrent escolaritza a 60 xiquets refugiats d’Ucraïna

Fins a 150 persones procedents d’Ucraïna s’han empadronat a Torrent el passat mes de març. D’entre elles, 60 són xiquets refugiats que ja han sigut escolaritzats.

L’alcalde del municipi de l’horta, Jesús Ros ha explicat en roda de premsa que el més important és que aquestes persones, que fugen del conflicte bèl·lic produït per la invasió russa, ja estan dins del sistema educatiu i tenen accés al sistema sanitari, “això està resolt”, ha remarcat el primer edil.

La major part dels refugiats es troben allotjats a domicilis particulars de voluntaris de Torrent. Tot això, coordinat per associacions com la Fundació Amigó i Nova Vida que compten amb el suport del consistori torrentí, “estem al costat d’ells al que demanen” hi ha insistit l’alcalde.

Cal assenyalar que, en molts dels casos, es tracta de famílies de la localitat que en el passat acollien xiquets ucraïnesos afectats per l’accident de la central nuclear de Txernòbil, a través de l’associació Fent Futur . Ara, ja adults, aquestes persones tornen a aquestes llars amb les seues famílies, excepte els homes que recordem, s’hagueren de quedar a Ucraïna per a lluitar contra els russos.

Ros ha explicat que s’ha fet “un gran esforç” per a poder introduir als xiquets refugiats d’Ucraïna en el sistema educatiu a hores d’ara del curs. Per a la introducció i el seguiment dels menors s’ha posat a disposició una xarxa de traductors voluntaris ucraïnesos.

Últimes notícies

Aagesen ha dit que el sorprén que un any després encara no es conega la veritat de la DANA a València

La vicepresidenta tercera ha mostrat sorpresa per la falta de claredat sobre l'ocorregut el 29 d'octubre de 2024, jornada amb 229 víctimes a València. Noves discrepàncies horàries han reforçat els dubtes sobre la cronologia.

Micó exigix a Mazón explicar què va passar amb la DANA i entregar la seua acta

Àgueda Micó ha exigit a Carlos Mazón que deixe la seua acta i acudisca al jutjat per a aclarir el seu paper durant la DANA. Basa la seua petició en la cronologia del pàrquing i l'hora de l'avís d'emergències.

Mor una agent mediambiental en caure més de 40 metres en una cala de Moraira

Una agent mediambiental ha mort en precipitar-se des de 40-50 metres en la cala del Pessebret, a Teulada-Moraira, durant treballs en altura. El vent va impedir l'accés en helicòpter i el rescat es va realitzar a peu.

El Govern es dona fins a març de 2026 per a presentar el nou finançament autonòmic

Hisenda amplia el termini i situa la proposta de nou model en el primer trimestre de 2026. Montero defén una reforma integral i el PP l'acusa al Senat.

Pérez Llorca avala davant la jutgessa de la DANA que no va haver-hi WhatsApp amb Mazón ni Pradas el 29-O

Juanfran Pérez Llorca ha acarat el seu mòbil davant la jutgessa del cas DANA per a demostrar que el 29 d'octubre no es va creuar missatges de WhatsApp amb Carlos Mazón ni amb Salomé Pradas. L'acte confirma que les captures aportades coincidixen amb el contingut del dispositiu.

El Govern aprova una nova zona catastròfica per a la Comunitat Valenciana per inundacions i incendis

El Consell de Ministres ha aprovat la declaració que inclou a 63 comarques d'onze comunitats després d'episodis de pluges, DANA i focs entre agost i novembre.

Emergències recorda als ajuntaments la normativa per a les festes de Nadal

La Conselleria d'Emergències i Interior enviarà una circular als municipis per a recordar requisits, autoritzacions i horaris de les celebracions nadalenques. L'objectiu és previndre riscos i unificar criteris davant esdeveniments amb gran afluència.

Chucho Valdés presenta en Els Arts el seu nou disc Cuba & Beyond

Els Arts inaugura este dijous el seu cicle de músiques del món amb Chucho Valdés. El pianista cubà presenta Cuba & Beyond en un recital únic al piano.