Torrent escolaritza a 60 xiquets refugiats d’Ucraïna

Fins a 150 persones procedents d’Ucraïna s’han empadronat a Torrent el passat mes de març. D’entre elles, 60 són xiquets refugiats que ja han sigut escolaritzats.

L’alcalde del municipi de l’horta, Jesús Ros ha explicat en roda de premsa que el més important és que aquestes persones, que fugen del conflicte bèl·lic produït per la invasió russa, ja estan dins del sistema educatiu i tenen accés al sistema sanitari, “això està resolt”, ha remarcat el primer edil.

La major part dels refugiats es troben allotjats a domicilis particulars de voluntaris de Torrent. Tot això, coordinat per associacions com la Fundació Amigó i Nova Vida que compten amb el suport del consistori torrentí, “estem al costat d’ells al que demanen” hi ha insistit l’alcalde.

Cal assenyalar que, en molts dels casos, es tracta de famílies de la localitat que en el passat acollien xiquets ucraïnesos afectats per l’accident de la central nuclear de Txernòbil, a través de l’associació Fent Futur . Ara, ja adults, aquestes persones tornen a aquestes llars amb les seues famílies, excepte els homes que recordem, s’hagueren de quedar a Ucraïna per a lluitar contra els russos.

Ros ha explicat que s’ha fet “un gran esforç” per a poder introduir als xiquets refugiats d’Ucraïna en el sistema educatiu a hores d’ara del curs. Per a la introducció i el seguiment dels menors s’ha posat a disposició una xarxa de traductors voluntaris ucraïnesos.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Raig rescata un 1-1 en l’afegit davant el Llevant amb deu

Un gol en el temps afegit de Pathé Ciss va donar un punt al Llamp després de jugar quasi tota la segona part amb deu per l'expulsió de Mendy. El Llevant es va avançar amb Carlos Espí i va deixar escapar una victòria que li acostava a la salvació, encara a cinc punts

1-1. El Raig salva un punt en l’últim sospir davant el Llevant

Pathé Ciss va empatar en el temps afegit i el Llamp va rescatar un 1-1 davant el Llevant després de jugar quasi tota la segona part amb deu. El Llevant va deixar escapar una victòria i seguix a cinc de la salvació.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo i disseny de Daniel Gómez. El podi l'han completat Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i Na Jordana, amb 200.000 i 185.000 euros de pressupost.

Convent Jerusalem, millor falla de 2026 amb la sàtira ‘Redimonis’

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo. La comissió repetix el títol de 2025; Monestir de Poblet i Na Jordana completen el podi.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026

Amb Redimonis, la comissió ha revalidat el triomf aconseguit en 2025. El jurat també ha reconegut a Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i a Na Jordana.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi d’Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial de les Falles 2026 amb 'Redimonis', de David Sánchez Llongo. La comissió, amb un monument de 260.000 euros dissenyat per Daniel Gómez, revalida el títol; Monestir i Na Jordana completen el podi.

El juí ràpid al regidor d’Altea se celebrarà a Benidorm en les pròximes setmanes

Rafael Ramón Mompó, edil de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpta agressió a la seua parella. El cas passa a Benidorm amb un juí ràpid per violència de gènere.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic, conegut com a Z, s'ha convertit en el primer artista faller estranger amb un ninot indultat infantil i ha portat a Esparter al primer premi infantil de la Secció Especial amb Arca. El viatge de Pepet. La seua trajectòria unix formació musical, escenografia i un taller versàtil que ha sabut traduir il·lustració a volum i apostar per materials més sostenibles.