13.6 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Torrent escolaritza a 60 xiquets refugiats d’Ucraïna

Fins a 150 persones procedents d’Ucraïna s’han empadronat a Torrent el passat mes de març. D’entre elles, 60 són xiquets refugiats que ja han sigut escolaritzats.

L’alcalde del municipi de l’horta, Jesús Ros ha explicat en roda de premsa que el més important és que aquestes persones, que fugen del conflicte bèl·lic produït per la invasió russa, ja estan dins del sistema educatiu i tenen accés al sistema sanitari, “això està resolt”, ha remarcat el primer edil.

La major part dels refugiats es troben allotjats a domicilis particulars de voluntaris de Torrent. Tot això, coordinat per associacions com la Fundació Amigó i Nova Vida que compten amb el suport del consistori torrentí, “estem al costat d’ells al que demanen” hi ha insistit l’alcalde.

Cal assenyalar que, en molts dels casos, es tracta de famílies de la localitat que en el passat acollien xiquets ucraïnesos afectats per l’accident de la central nuclear de Txernòbil, a través de l’associació Fent Futur . Ara, ja adults, aquestes persones tornen a aquestes llars amb les seues famílies, excepte els homes que recordem, s’hagueren de quedar a Ucraïna per a lluitar contra els russos.

Ros ha explicat que s’ha fet “un gran esforç” per a poder introduir als xiquets refugiats d’Ucraïna en el sistema educatiu a hores d’ara del curs. Per a la introducció i el seguiment dels menors s’ha posat a disposició una xarxa de traductors voluntaris ucraïnesos.

Últimes notícies

UGT, CCOO i SITVAL han aconseguit un acord per al conveni col·lectiu de les ITV

El nou conveni de les ITV valencianes reforça permisos i conciliació, homogeneïtza la classificació professional i avança cap a l'equiparació de condicions.

Conclou sense èxit el rescat dels wasaps de l’excap de gabinet de Mazón

La pericial en el telèfon de José Manuel Cuenca ha acabat sense recuperar els missatges del dia de la DANA. Amb la seua autorització, la jutgessa sol·licitarà les dades a Meta.

Aemet establix l’avís groc en el nord de Castelló per al dissabte per pluja i neu

Aemet ha establit per a este dissabte l'avís groc en el nord de Castelló per pluja i neu. En el litoral s'esperen 20 l/m² en una hora i a l'interior 5 cm de neu sobre 1.000 m amb probabilitat baixa.

Dos menors i huit adults arriben en pastera a Benidorm, primera arribada de 2026 a la Comunitat Valenciana

Deu persones, dos d'elles menors, han aconseguit la costa de Benidorm i han sigut ateses en relatiu bon estat. És la primera arribada a la Comunitat Valenciana en 2026.

El València encadena 5 anys sense perdre fora en Copa i més de 20 sense caure davant rivals de menor categoria

El València es va ficar en quarts després d'imposar-se al Burgos en El Cultivable i enllaça cinc anys invicte a domicili en la Copa del Rei. A més, acumula més de dos dècades sense caure davant equips de menor categoria.

Brabec assesta un colp definitiu i recupera el lideratge; Schareina s’aferma tercer

Ricky Brabec es va imposar en l'etapa 12 i va recuperar el lideratge del Dakar mancant una jornada. Tosha Schareina va ser tercer en l'etapa i va amarrar la tercera plaça general.

Marcelino veu en el Betis un examen per a reafirmar la candidatura del Vila-real a la Champions

El tècnic del Vila-real va assegurar que guanyar al Betis suposaria un altre colp sobre la taula i consolidaria la baralla per la Lliga de Campions davant un rival directe.

Detingut a Alacant després d’oblidar en un cotxe robat l’acte judicial que acabava de rebre

Un home de 41 anys ha sigut arrestat a Alacant després de deixar en un vehicle forçat l'acte de llibertat que li havien notificat hores abans. El document i una bossa policial amb les seues pertinences li van vincular a diversos robatoris en cotxes.