Torrent escolaritza a 60 xiquets refugiats d’Ucraïna

Fins a 150 persones procedents d’Ucraïna s’han empadronat a Torrent el passat mes de març. D’entre elles, 60 són xiquets refugiats que ja han sigut escolaritzats.

L’alcalde del municipi de l’horta, Jesús Ros ha explicat en roda de premsa que el més important és que aquestes persones, que fugen del conflicte bèl·lic produït per la invasió russa, ja estan dins del sistema educatiu i tenen accés al sistema sanitari, “això està resolt”, ha remarcat el primer edil.

La major part dels refugiats es troben allotjats a domicilis particulars de voluntaris de Torrent. Tot això, coordinat per associacions com la Fundació Amigó i Nova Vida que compten amb el suport del consistori torrentí, “estem al costat d’ells al que demanen” hi ha insistit l’alcalde.

Cal assenyalar que, en molts dels casos, es tracta de famílies de la localitat que en el passat acollien xiquets ucraïnesos afectats per l’accident de la central nuclear de Txernòbil, a través de l’associació Fent Futur . Ara, ja adults, aquestes persones tornen a aquestes llars amb les seues famílies, excepte els homes que recordem, s’hagueren de quedar a Ucraïna per a lluitar contra els russos.

Ros ha explicat que s’ha fet “un gran esforç” per a poder introduir als xiquets refugiats d’Ucraïna en el sistema educatiu a hores d’ara del curs. Per a la introducció i el seguiment dels menors s’ha posat a disposició una xarxa de traductors voluntaris ucraïnesos.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingudes cinc persones per robatoris en centres educatius de Borriana i Terrassa

La Guàrdia Civil ha detingut a cinc persones i ha desarticulat un grup especialitzat en robatoris amb força en centres educatius de Borriana i Terrassa.

Aemet preveu un cap de setmana inestable i una altra borrasca des del dimarts

Aemet ha informat de pluges generalitzades este dijous i d'un cap de setmana inestable; el dimarts s'espera una altra borrasca. Els acumulats més alts s'han donat en la Comunitat Valenciana.

Huit detinguts a Cheste i Vilamarxant en tres intervencions contra el narcotràfic

La Guàrdia Civil ha detingut a huit persones i ha desarticulat tres punts de venda de droga a Cheste i Vilamarxant. L'operatiu ha intervingut cocaïna, haixix, diners i 11 armes.

Alerten d’una estafa que suplanta ‘Mi Carpeta Ciudadana’ amb un fals ingrés de 552 euros

INCIBE detecta una campanya de correus fraudulents que intenta obtindre dades personals i bancàries dels usuaris

El Port de València tanca el trànsit marítim per ratxes de vent i només permet eixides

El port ha suspés les entrades per ratxes de vent i, a les 09.24, ha permés únicament les eixides. Aemet manté avís groc per pluges i tempestes a Castelló, València i litoral nord d'Alacant.

Carmencita garantix safrà per a sis mesos i evita l’impacte del conflicte a l’Iran

L'empresa embene unes tres tones de safrà a l'any i assegura subministrament fins a setembre de 2026 gràcies al seu 'estoc' i a rutes alternatives. La modernització de la seua planta i l'expansió logística reforcen la seua capacitat en un context de tensions a l'Iran

Dos detinguts per incendis intencionats en garatges de Novelda i Petrer

Dos jóvens de 24 anys han sigut detinguts per provocar sengles focs en garatges de Novelda i Petrer. La ràpida actuació d'emergències va evitar ferits i danys majors.

La pluja força la suspensió de la mascletà de hui en la plaça de l’Ajuntament de València

L'Ajuntament de València ha suspés la mascletà de les 14.00 per la pluja i les previsions. La decisió s'ha pres al no poder garantir el muntatge en temps i condicions.