18 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

La vacunació contra el Covid-19 començarà el 27 de desembre en el territori valencià

 

El territori valencià, com la resta de l’Estat espanyol, començarà a vacunar entre el 27 i el 29 de desembre. Hi haurà 50 punts distribuïts per tot el país, que seguirà amb la corba de contagis a l’alça fins a mitat o finals de gener, i l’evolució del que depén, i molt, de les festes de Nadal.

 

Les comunitats autònomes començaran a punxar els vials de Pfizer de manera simultània, amb un número de dosi que encara es desconeix, però que arribarà primer a residències, centres sociosanitaris o grans dependents, amb un repartiment equitatiu.

 

Les vacunes, en caixes amb cinc safates de 1.000 vials de cinc dosis cada una-és a dir, 5.000-, han de conservar-se amb neu carbònica a 80 graus baix zero, i estaran custodiades pel Ministeri de l’Interior, que ha preparat un pla de vigilància i seguretat. Després de les primeres injeccions hauran de passar 21 dies abans de la següent aplicació i encara quedaran mesos, fins a juny, perquè estiga immunitzat el 60% de la població.

 

Fins a eixe moment, Espanya té davant seu el repte de mantindre controlat el repunt, encara que l’evolució no és bona. I es preveu que l’increment, encara que a un ritme més lent, es prolongue fins a mitats o finals de gener.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les Falles de 2026 eleven la facturació pirotècnica a 8,75 milions, un 3% més

ACFAE preveu 8,75 milions d'euros en vendes durant les Falles de 2026, un 3% més. El consum mig es manté en 45 euros i s'esperen més de 1.000 contractacions.

L’Audiència de València ordena obrir juí oral contra Mónica Oltra per encobriment

L'Audiència Provincial de València ha ordenat al Jutjat d'Instrucció 15 obrir juí oral contra Mónica Oltra i altres nou per presumpte encobriment d'abusos. La decisió revoca el sobreseïment i dona pas a la fase d'enjudiciament.

Robatori de cable provoca retards en Metrovalencia i afecta a les línies 1, 2 i 7

Les línies 1, 2 i 7 registren demores des de primera hora per un robatori de cable nocturn entre València Sud i Castelló. La seguretat està garantida i es treballa en la reparació.

Tres detinguts, un menor, per robatoris amb violència de telèfons valorats en 24.000 euros

La Guàrdia Civil ha detingut a tres membres d'un grup, un d'ells menor, per assalts a botigues de telefonia a Llíria, Moncada i la Vall d'Uixó. Se'ls atribuïxen quatre robatoris i resistència després d'una persecució.

Dimarts solejat i temperatures lleugerament més altes en la Comunitat Valenciana

Jornada poc nuvolosa o buidada, amb boires i bancs de boira en el litoral a primeres i últimes hores. Vent fluix i descens de les màximes el dimecres.

L’incendi d’un camió causa retencions de 4 quilòmetres en l’AP-7 a l’altura de Xeraco

Un camió crema en l'AP-7 a l'altura de Xeraco i provoca cues d'uns 4 quilòmetres en els dos sentits. La DGT desvia el trànsit per l'eixida 572 i no es registren ferits.

Gaudir, Celler de Ca Roca, Diverxo i Etxeberri, ‘Top of the Tops’ de la Guia Macarfi

Gaudir, el Celler de Ca Roca, Diverxo i Rostidor Etxeberri han sigut reconeguts com 'Top of the Tops' per liderar la Guia Macarfi tres anys seguits. Restaurant Fontané s'ha emportat el 'Rookie de l'Any' 2025.

Saravia tria al València malgrat altres ofertes i firma fins a final de temporada

El lateral argentí va triar al València malgrat altres ofertes, va firmar fins a final de temporada i va arribar lliure per a reforçar el carril dret. Aporta caràcter i polivalència i va demanar el suport de l'afició