La vacunació contra el Covid-19 començarà el 27 de desembre en el territori valencià

 

El territori valencià, com la resta de l’Estat espanyol, començarà a vacunar entre el 27 i el 29 de desembre. Hi haurà 50 punts distribuïts per tot el país, que seguirà amb la corba de contagis a l’alça fins a mitat o finals de gener, i l’evolució del que depén, i molt, de les festes de Nadal.

 

Les comunitats autònomes començaran a punxar els vials de Pfizer de manera simultània, amb un número de dosi que encara es desconeix, però que arribarà primer a residències, centres sociosanitaris o grans dependents, amb un repartiment equitatiu.

 

Les vacunes, en caixes amb cinc safates de 1.000 vials de cinc dosis cada una-és a dir, 5.000-, han de conservar-se amb neu carbònica a 80 graus baix zero, i estaran custodiades pel Ministeri de l’Interior, que ha preparat un pla de vigilància i seguretat. Després de les primeres injeccions hauran de passar 21 dies abans de la següent aplicació i encara quedaran mesos, fins a juny, perquè estiga immunitzat el 60% de la població.

 

Fins a eixe moment, Espanya té davant seu el repte de mantindre controlat el repunt, encara que l’evolució no és bona. I es preveu que l’increment, encara que a un ritme més lent, es prolongue fins a mitats o finals de gener.

Últimes notícies

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.

Educació amplia l’oferta d’FP amb 19 nous cicles per al curs 2026-2027

La Conselleria d'Educació autoritza 70 cicles formatius i, després de desactivar 51, incrementa l'oferta de Formació Professional en 19 nous cicles adaptats al teixit productiu valencià.