La vacunació contra el Covid-19 començarà el 27 de desembre en el territori valencià

 

El territori valencià, com la resta de l’Estat espanyol, començarà a vacunar entre el 27 i el 29 de desembre. Hi haurà 50 punts distribuïts per tot el país, que seguirà amb la corba de contagis a l’alça fins a mitat o finals de gener, i l’evolució del que depén, i molt, de les festes de Nadal.

 

Les comunitats autònomes començaran a punxar els vials de Pfizer de manera simultània, amb un número de dosi que encara es desconeix, però que arribarà primer a residències, centres sociosanitaris o grans dependents, amb un repartiment equitatiu.

 

Les vacunes, en caixes amb cinc safates de 1.000 vials de cinc dosis cada una-és a dir, 5.000-, han de conservar-se amb neu carbònica a 80 graus baix zero, i estaran custodiades pel Ministeri de l’Interior, que ha preparat un pla de vigilància i seguretat. Després de les primeres injeccions hauran de passar 21 dies abans de la següent aplicació i encara quedaran mesos, fins a juny, perquè estiga immunitzat el 60% de la població.

 

Fins a eixe moment, Espanya té davant seu el repte de mantindre controlat el repunt, encara que l’evolució no és bona. I es preveu que l’increment, encara que a un ritme més lent, es prolongue fins a mitats o finals de gener.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Sevilla domina les seues visites de lliga al Llevant en el Ciutat de València

El Sevilla acumula el doble de triomfs que el Llevant en els seus enfrontaments de Lliga en el Ciutat de València i no cau allí des de 2018. En les seues quatre últimes visites va sumar tres victòries i un empat.

L’Elx arriba al dol davant l’Atlètic amb l’últim precedent a favor en el Martínez Valero

L'Elx afronta la visita de l'Atlètic de Madrid amb el precedent favorable de la seua victòria en la temporada 2022-23, que va trencar la ratxa blanc-i-vermella en el Martínez Valero i va equilibrar el balanç històric en Primera Divisió.

El València Basket vol prolongar a Girona la seua ratxa per a blindar la segona plaça

El València Basket visita la pista del Bàsquet Girona a la recerca de la seua quinta victòria consecutiva en la Lliga Endesa, clau per a mantindre la segona plaça davant la pressió de UCAM Murcia i Baskonia.

El València s’embossa a Son Moix: només dos triomfs en les seues últimes deu visites de lliga

El València afrontarà la seua pròxima visita a Son Moix amb un pobre balanç recent: només dos victòries en els seus últims deu partits de Lliga en el camp del Mallorca, amb sis derrotes i dos empats.

Matt Costello avisa de la dificultat de visitar al Girona en la Lliga Endesa

Matt Costello advertix que jugar en la pista del Bàsquet Girona és sempre molt difícil i subratlla el gran moment del conjunt català abans del dol davant València Basket.

El Vila-real defén a Oviedo la seua bona ratxa històrica en Primera

El Vila-real visita a l'Oviedo en la jornada 33 amb un balanç positiu en les seues dos úniques visites de lliga a Primera: un empat sense gols i una remuntada memorable.

Mor l’elefanta Miri en el Bioparc de València després d’una ferida causada per un altre elefant

L'elefanta Miri ha mort en el Bioparc de València després que un mascle li perforara una artèria amb els seus ullals, malgrat la ràpida intervenció de l'equip de cuidadors.

Diana Morant alerta que el pacte PP-Vox a Extremadura repetix el model valencià que, afirma, va costar vides

Diana Morant advertix que el pacte de govern entre PP i Vox a Extremadura reproduïx el model aplicat en la Comunitat Valenciana, que, segons denúncia, va costar vides pel negacionismo davant la dana i les emergències.