Immunitzar als majors de 70 anys evitarà el 84% de morts per coronavirus

 

El Ministeri de Sanitat ha incorporat al pla de vacunació del coronavirus al grup dels majors de 70 anys. D’esta forma, immunitzar a totes estes persones evitarà el 84% de morts per coronavirus.

 

Segons ha informat el diari ‘Levante-EMV’, l’Institut Nacional d’Estadística (INE), ha recollit que en el territori valencià viuen 737.435 persones que superen els 70 anys. A demés, també són el col·lectiu més castigat per la malaltia.

 

En concret, 5.315 persones majors de 70 anys han perdut la vida a causa del Covid-19 en el territori valencià. Açò significa un nivell de vulnerabilitat que es remarca si es té en compte que el grup dels majors de 70 anys suposen el 13% dels casos d’infectats per la pandèmia.

 

La crítica de la Societat Valenciana de Medicina Preventiva i Salut Pública

Més enllà de la inclusió dels majors de 70 anys en el pla de vacunació, des de la Societat Valenciana de Medicina Preventiva i Salut Pública van criticar que no se’ls haja tingut en compte a l’hora d’incloure pacients de malalties cròniques en la priorització per a vacunar.

 

«En una situació d’escassetat de vacunes és totalment raonable que es prioritze la vacunació a estos grups com venen reclamant les diferents societats científiques», va expressar el seu president Juan Navarro, qui va incidir en què esta població té, segons els estudis, cinc voltes més de coronavirus greu que la població normal.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut a Polop un fugitiu moldau buscat per tràfic de drogues

La Guàrdia Civil ha arrestat a Polop a un fugitiu moldau de 30 anys, buscat amb una orde internacional de detenció i penes de fins a 15 anys per delictes de tràfic de drogues.

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la comissió de la dana

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana d'octubre de 2024 un informe clau sobre la gestió en la presa de Buseo, on el desbordament va causar set víctimes mortals.

El Arrels, equip nascut després de la dana, conquesta la València Cup Girls en els penals

El Arrels, format per jugadores de zones afectades per la dana, s'imposa a la UE L Alcudia en la final sub19 de la València Cup Girls, en una edicion amb rècord internacional de participacion.

Guido Rodríguez firma el seu primer doblet en LaLiga encara que el València cau davant el Celta

Guido Rodríguez va marcar els seus dos primers gols amb el València i va firmar el seu primer doblet en LaLiga, però l'equip va perdre 2-3 enfront del Celta a Mestalla.

Pérez Llorca destaca que l’atur de març en la Comunitat Valenciana és el més baix des de 2008

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana cau al març fins al seu nivell més baix des de setembre de 2008, amb descensos en tots els sectors i una millora destacada en dones i jóvens.

Gandia decreta tres dies de dol oficial per la mort del poeta Josep Piera

L'Ajuntament de Gandia ha declarat tres dies de dol oficial per la mort del poeta i escriptor valencià Josep Piera, fill predilecte de la ciutat. Les banderes onejaran a mitja asta i s'ha organitzat un comiat cívic en el Palau Ducal dels Borja.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana va baixar al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i encadena un fort descens interanual de 19.440 aturats.

Gayà passa pàgina després de la remuntada del Cèltic i es bolca en el dol davant l’Elx

Gayà assumix com una pena la remuntada encaixada davant el Celta a Mestalla, però recalca que el vestuari ja mira al dol contra l'Elx, al qual s'aferren per a sumar tres punts clau.