13 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

Immunitzar als majors de 70 anys evitarà el 84% de morts per coronavirus

 

El Ministeri de Sanitat ha incorporat al pla de vacunació del coronavirus al grup dels majors de 70 anys. D’esta forma, immunitzar a totes estes persones evitarà el 84% de morts per coronavirus.

 

Segons ha informat el diari ‘Levante-EMV’, l’Institut Nacional d’Estadística (INE), ha recollit que en el territori valencià viuen 737.435 persones que superen els 70 anys. A demés, també són el col·lectiu més castigat per la malaltia.

 

En concret, 5.315 persones majors de 70 anys han perdut la vida a causa del Covid-19 en el territori valencià. Açò significa un nivell de vulnerabilitat que es remarca si es té en compte que el grup dels majors de 70 anys suposen el 13% dels casos d’infectats per la pandèmia.

 

La crítica de la Societat Valenciana de Medicina Preventiva i Salut Pública

Més enllà de la inclusió dels majors de 70 anys en el pla de vacunació, des de la Societat Valenciana de Medicina Preventiva i Salut Pública van criticar que no se’ls haja tingut en compte a l’hora d’incloure pacients de malalties cròniques en la priorització per a vacunar.

 

«En una situació d’escassetat de vacunes és totalment raonable que es prioritze la vacunació a estos grups com venen reclamant les diferents societats científiques», va expressar el seu president Juan Navarro, qui va incidir en què esta població té, segons els estudis, cinc voltes més de coronavirus greu que la població normal.

 

Últimes notícies

4-0 en Dortmund: el Vila-real es desfigura i queda a la vora del KO europeu

El Vila-real s'ha quedat sense marge d'error després d'un 4-0 en el camp del Borussia Dortmund. Un gol en el descompte i una expulsió amb penal van encadenar la solsida.

90-64: València Basket desarma al Bayern amb un 26-4 i firma la seua octava victòria en Eurolliga

Un parcial de 26-4 entre el segon i el tercer quart va encarrilar el 90-64 al Bayern i va assentar al València Basket en la zona alta. Braxton Key va acabar tocat i serà avaluat.

4-0 en Dortmund: el Vila-real es queda sense marge d’error

El Vila-real ha caigut 4-0 en Dortmund i s'ha quedat sense marge d'error per a barallar la classificació. El partit es va trencar entre el descans i la represa.

90-64: la perseverança del València desarma al Bayern

El València Basket va firmar un parcial de 26-4 entre el segon i el tercer quart que va trencar el partit davant el Bayern i va segellar la seua octava victòria en l'Eurolliga. El triomf va arribar amb la preocupació per la lesió de Braxton Key.

Guirassy avança al Dortmund al caient del descans davant un Vila-real superior (1-0)

Guirassy ha posat el 1-0 per al Borussia Dortmund a l'eixida d'un córner en l'última acció del primer temps. El Vila-real havia sigut superior però va fallar en la definició.

València es mobilitza i clama n’hi ha prou de violència contra les dones en el 25N

La marxa del 25N a València ha denunciat la violència contra les dones i l'avanç del negacionismo. El manifest final ha reclamat més recursos i canvis legals.

Marcelino introduïx sis canvis davant un Dortmund amb Adeyemi i Guirassy en atac

Marcelino va introduir sis canvis en l'onze del Vila-real per al dol de Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund. Kovac ha apostat per Adeyemi i Guirassy com a amenaces principals.

Aagesen ha dit que el sorprén que un any després encara no es conega la veritat de la DANA a València

La vicepresidenta tercera ha mostrat sorpresa per la falta de claredat sobre l'ocorregut el 29 d'octubre de 2024, jornada amb 229 víctimes a València. Noves discrepàncies horàries han reforçat els dubtes sobre la cronologia.