16.6 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Immunitzar als majors de 70 anys evitarà el 84% de morts per coronavirus

 

El Ministeri de Sanitat ha incorporat al pla de vacunació del coronavirus al grup dels majors de 70 anys. D’esta forma, immunitzar a totes estes persones evitarà el 84% de morts per coronavirus.

 

Segons ha informat el diari ‘Levante-EMV’, l’Institut Nacional d’Estadística (INE), ha recollit que en el territori valencià viuen 737.435 persones que superen els 70 anys. A demés, també són el col·lectiu més castigat per la malaltia.

 

En concret, 5.315 persones majors de 70 anys han perdut la vida a causa del Covid-19 en el territori valencià. Açò significa un nivell de vulnerabilitat que es remarca si es té en compte que el grup dels majors de 70 anys suposen el 13% dels casos d’infectats per la pandèmia.

 

La crítica de la Societat Valenciana de Medicina Preventiva i Salut Pública

Més enllà de la inclusió dels majors de 70 anys en el pla de vacunació, des de la Societat Valenciana de Medicina Preventiva i Salut Pública van criticar que no se’ls haja tingut en compte a l’hora d’incloure pacients de malalties cròniques en la priorització per a vacunar.

 

«En una situació d’escassetat de vacunes és totalment raonable que es prioritze la vacunació a estos grups com venen reclamant les diferents societats científiques», va expressar el seu president Juan Navarro, qui va incidir en què esta població té, segons els estudis, cinc voltes més de coronavirus greu que la població normal.

 

Últimes notícies

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.

Detinguts huit menors per l’agressió a un jove a l’eixida d’una discoteca a Alacant

Huit menors, de 14 a 16 anys, han sigut detinguts per la seua presumpta implicació en l'agressió a un jove de 16 anys fora d'una discoteca de la Platja de Sant Joan. El cas ha sigut remés a la Fiscalia de Menors per a decidir les mesures a adoptar.

L’Horta Sud convida als voluntaris de la dana a tornar com a turistes

L'Horta Sud llança en Fitur 2026 la campanya 'Torna a l'Horta Sud' perquè els qui van ajudar després de la dana tornen com a turistes, redescobrisquen la zona i donen suport a l'economia local.

La Generalitat recupera 50 quilòmetres de camins forestals a Xert després de la dana

La Generalitat ha reparat 50 km de camins i pistes forestals a Xert amb 1,1 milions després de la dana. L'actuació s'integra en un pla de 93 milions per a recuperar 2.755 km i reforçar la prevenció d'incendis.

Acaba l’alerta groga per fenòmens costaners a Alacant i seguix l’avís per vent

Emergències ha decretat la fi de l'alerta groga per fenòmens costaners en tota la costa d'Alacant, però manté els avisos per vent. L'avís continua actiu a l'interior nord de Castelló, interior sud de València i en tota la província d'Alacant.

Bombers contenen la propagació d’un incendi al costat d’una nau en el polígon de Carrús

El foc declarat en l'exterior d'una nau del polígon de Carrús afecta a apilaments de cartó, plàstic i restes de desballestament. No hi ha ferits i es preveuen diverses hores de treball.

Diversos detinguts per la mort d’un home a Benifaió després d’un incendi simulat

Diverses persones han sigut detingudes com a presumptes responsables de l'assassinat d'un home a Benifaió i de simular un incendi per a encobrir-lo. La investigació seguix sota secret judicial i l'autòpsia va descartar que la mort es deguera al foc.