Immunitzar als majors de 70 anys evitarà el 84% de morts per coronavirus

 

El Ministeri de Sanitat ha incorporat al pla de vacunació del coronavirus al grup dels majors de 70 anys. D’esta forma, immunitzar a totes estes persones evitarà el 84% de morts per coronavirus.

 

Segons ha informat el diari ‘Levante-EMV’, l’Institut Nacional d’Estadística (INE), ha recollit que en el territori valencià viuen 737.435 persones que superen els 70 anys. A demés, també són el col·lectiu més castigat per la malaltia.

 

En concret, 5.315 persones majors de 70 anys han perdut la vida a causa del Covid-19 en el territori valencià. Açò significa un nivell de vulnerabilitat que es remarca si es té en compte que el grup dels majors de 70 anys suposen el 13% dels casos d’infectats per la pandèmia.

 

La crítica de la Societat Valenciana de Medicina Preventiva i Salut Pública

Més enllà de la inclusió dels majors de 70 anys en el pla de vacunació, des de la Societat Valenciana de Medicina Preventiva i Salut Pública van criticar que no se’ls haja tingut en compte a l’hora d’incloure pacients de malalties cròniques en la priorització per a vacunar.

 

«En una situació d’escassetat de vacunes és totalment raonable que es prioritze la vacunació a estos grups com venen reclamant les diferents societats científiques», va expressar el seu president Juan Navarro, qui va incidir en què esta població té, segons els estudis, cinc voltes més de coronavirus greu que la població normal.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant afirma que el gerent del CNIO ha d’anar-se per una conducta reprovable

La ministra de Ciència ha sostingut que el gerent del CNIO ha d'abandonar el seu càrrec per una conducta reprovable vinculada a un cas de presumpte assetjament. El centre va activar el protocol intern des del primer minut, mentres part de la plantilla ha mostrat el seu suport al directiu.

La mort, els incendis i el Riu Brau, entre els Premis Rei d’Espanya de Periodisme

Un pòdcast sobre la mort, un altre sobre els incendis a Portugal, una investigació sobre el Riu Brau, una foto de la dana, la revista Contracultura i Aos Fatos han sigut premiats.

El litoral encara la Setmana Santa amb necessitat de quilòmetres de passarel·les i un milió de m³ d’arena

Els temporals han erosionat platges i danyat passejos i equipaments. Municipis i administracions acceleren aportacions d'arena i reparacions abans de Setmana Santa.

El València inscriu a Renzo Saravia i accelera la seua integració tàctica

El València ha inscrit a Renzo Saravia en LaLiga. El lateral argentí ja va fer treball tàctic amb el grup i podria entrar en la llista davant Osasuna.

La Copa del Rei de Voleibol deixarà a València 1,1 milions i aspira a 1,5

La Copa del Rei de Voleibol deixarà a València 1,1 milions d'euros, amb previsió d'aconseguir fins a 1,5 milions si es prolonguen les estades, impulsada per 4.000 aficionats.

El cap de setmana portarà un descens tèrmic després de la calor anòmala

Després de diversos dies de calor inusual, un front i una massa d'aire més fred retornaran les temperatures a valors propis de l'època, amb pluges en el nord-oest i l'est. Canàries afrontarà calitja intensa, vent i mala mar, i l'inici de la setmana vinent serà més inestable per una DANA poc intensa.

El Saló del Còmic de València obri amb diversitat: quasi cent autors i focus a Àsia, Àfrica i Palestina

Fira València celebra del divendres al diumenge una nova edició amb prop de cent autors i un programa que unix còmic, mànega, anime i oci familiar. La cita reforça la mirada internacional amb presència d'Àsia, Àfrica i Palestina i activitats per a públic infantil i juvenil.

Aemet anuncia un canvi del temps des del dissabte: pluges i ambient desapacible en la Comunitat Valenciana

Aemet ha anunciat un gir del temps des del dissabte: més núvols, gregal i pluges, sobretot en sud de València i nord d'Alacant. La setmana vinent es preveu ambient desapacible, amb dies més frescos i nits menys fredes.