7.6 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Immunitzar als majors de 70 anys evitarà el 84% de morts per coronavirus

 

El Ministeri de Sanitat ha incorporat al pla de vacunació del coronavirus al grup dels majors de 70 anys. D’esta forma, immunitzar a totes estes persones evitarà el 84% de morts per coronavirus.

 

Segons ha informat el diari ‘Levante-EMV’, l’Institut Nacional d’Estadística (INE), ha recollit que en el territori valencià viuen 737.435 persones que superen els 70 anys. A demés, també són el col·lectiu més castigat per la malaltia.

 

En concret, 5.315 persones majors de 70 anys han perdut la vida a causa del Covid-19 en el territori valencià. Açò significa un nivell de vulnerabilitat que es remarca si es té en compte que el grup dels majors de 70 anys suposen el 13% dels casos d’infectats per la pandèmia.

 

La crítica de la Societat Valenciana de Medicina Preventiva i Salut Pública

Més enllà de la inclusió dels majors de 70 anys en el pla de vacunació, des de la Societat Valenciana de Medicina Preventiva i Salut Pública van criticar que no se’ls haja tingut en compte a l’hora d’incloure pacients de malalties cròniques en la priorització per a vacunar.

 

«En una situació d’escassetat de vacunes és totalment raonable que es prioritze la vacunació a estos grups com venen reclamant les diferents societats científiques», va expressar el seu president Juan Navarro, qui va incidir en què esta població té, segons els estudis, cinc voltes més de coronavirus greu que la població normal.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pascual va revelar que van decidir al matí que Punter jugara i va negar una estratègia

El tècnic del Barcelona va explicar que la participació de Kevin Punter es va tancar el mateix matí de l'encreuament de quarts davant UCAM Murcia i va rebutjar que fora una maniobra. Va defendre que van seguir el pla mèdic i va valorar un dol igualat resolt en l'últim quart.

Situat Alonso: Ens exigim el màxim, els quasi no valen de res

El tècnic del UCAM Murcia es va mostrar orgullós del nivell oferit davant el Barcelona, però va recalcar que el quasi no prou i que l'equip ha d'aprendre a tancar els finals.

Laprovittola avisa: per a guanyar al UCAM cal fer dobles i triples esforços

El base del Barcelona va subratllar l'exigència per a doblegar al UCAM Murcia en els quarts de final de la Copa del Rei a València i va destacar l'aportació de tot l'equip.

91-85: Kevin Punter reapareix i guia al Barcelona a semifinals davant un UCAM Murcia que va fregar la sorpresa

Kevin Punter va reaparéixer amb 20 punts en 20 minutos i va canviar un partit que el UCAM Murcia tenia encarrilat. El Barcelona va guanyar 91-85 i es mesurarà al Baskonia.

L’Athletic pren impuls amb un 2-1 a l’Elx i un doblet de Guruzeta

L'Athletic ha vençut 2-1 a l'Elx en San Mamés amb dos gols de Guruzeta, el segon de penal en el 89 després de revisió del VAR. És la tercera victòria seguida de l'equip bilbaí i l'Elx seguix sense guanyar en 2026.

Baskonia es fica en semifinals amb un Kurucs recuperat i un Howard decisiu

Baskonia va eliminar a Tenerife en quarts amb un Kurucs clau malgrat el seu esquinç i un esclat final d'Howard. L'equip va destacar el caràcter i el suport de la seua afició

Troben mort a un pacient en una zona en obres d’un hospital de Benidorm quatre dies després de desaparéixer

Un britànic de 54 anys ha sigut trobat sense vida en una zona en obres de l'hospital de Benidorm del qual va desaparéixer quatre dies abans. La investigació policial apunta a una asfíxia accidental després de quedar atrapat en un buit.

Vidorreta lamenta que al Tenerife li va faltar aire per a tancar la remuntada davant Baskonia

El Tenerife va caure en quarts de Copa davant Baskonia després de fregar la remuntada. Vidorreta, Scrubb i Van Beck coincidixen que la reacció no va bastar per detalls.