16 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

València aprova la major oferta d’ocupació pública amb 710 places

La Junta de Govern Local ha aprovat aquest divendres l’Oferta pública d’ocupació, OPE, de 2021 amb un total de 710 places, de les quals 124 són per torn lliure, segons el que permet la taxa de reposició. Així ho ha anunciat el vicealcalde i portaveu municipal, Sergi Campillo, qui ha subratllat que es tracta de la major oferta d’ús de la història de l’Ajuntament, que ve a donar resposta a les exigències de la normativa sobre estabilització de l’ocupació pública aprovada pel Govern de l’Estat, i a les necessitats de l’administració local de València, “després d’anys sense convocatòries per part de l’anterior govern”, segons ha denunciat Campillo.

Tal com ha explicat el vicealcalde i portaveu, la Junta de Govern ha aprovat la OPE corresponent a l’any 2021, en compliment del que preveu la Llei 20/2021 de Mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l’ocupació pública, que estableix com a data límit l’1 de juny d’enguany. Campillo ha destacat “l’esforç organitzatiu i logístic efectuat pel govern municipal, a través de la Delegació de Gestió de Recursos, per a donar puntual compliment a la llei, que té uns terminis taxats i, malgrat això, anem avançant sense esgotar els terminis”, ha destacat.

“Es tracta d’una autèntica revolució en tota Espanya per a l’estabilització i consolidació de l’ocupació temporal en les administracions públiques”, ha assegurat Campillo, qui ha subratllat que es tracta de “la major oferta d’ocupació pública de l’Ajuntament de València, la plantilla del qual se situa en al voltant de 5000 persones.

La OPE integra un total de 710 places, de les quals 124 són les places per torn lliure, segons el que permet la taxa de reposició (que es calcula en funció de les baixes de personal de l’any anterior). En aquestes places estan incloses totes les vacants que resten d’agent de Policia Local, que són 21, “la qual cosa suposa –ha assenyalat el vicealcalde i portaveu- que després de la incorporació dels 181 agents que es van presentar ahir, els més de 50 incorporats el novembre passat del torn de mobilitat, i aquestes 21 places a convocar, haurem aconseguit l’objectiu d’estabilitzar la plantilla de la Policia Local de l’Ajuntament”. “Haurem aconseguit solucionar l’herència enverinada que ens va deixar el Partit Popular per no preveure les jubilacions del cos i deixar de convocar places durant deu anys”, ha subratllat.

La OPE inclou també altres categories professionals, com a arquitecte/a tècnic, educador/a infantil, diverses enginyeries i categories de mestre/a, oficial/a de serveis, subaltern/a i altres places tècniques, com les d’educació social, infermeria, informàtica, serveis socials, patrimoni històric o places de veterinària…

La resta, 586 places, corresponen a les que estan subjectes a estabilització, i que es troben ocupades per personal interí, que s’afigen en les places de les convocatòries anteriors. Sergi Campillo ha recordat que l’Ajuntament es va comprometre amb les seccions sindicals municipals a no convocar els processos corresponents als torns de consolidació i estabilització (les places ocupats de manera interina i ininterrompuda que contemplaven les lleis pressupostàries de 2017 i 2018) de les convocatòries d’anys anteriors fins que no hi haguera una legislació clara del govern central i així poder facilitar la consolidació del personal.

“Atés que a la fi de desembre es va aprovar la Llei 20/2021 que estableix les diferents vies per a accedir a les places de personal interí, l’Ajuntament ha posat en marxa les mesures per a poder executar-la puntualment i amb plenes garanties per al personal interí”, ha conclòs.

Reforma del CEIP Carles Salvador

Durant la reunió de la Junta de Govern Local s’ha aprovat també la convocatòria del procediment negociat sense publicitat de la reforma del *CEIP Carles Salvador que, com ha recordat Sergi Campillo, és una opció que permet la llei després de quedar desert el concurs inicial. La Junta ha aprovat l’obertura del procediment, després de declarar desert, també hui, el procediment de licitació d’aquestes obres, incloses en el Pla *Edificant, i a les quals no s’havia presentat cap oferta, a conseqüència de l’escalada inflacionista provocada per l’ascens del preu dels materials.

El pressupost és el mateix, 1.036.788,16 euros, IVA inclòs, i es preveu un termini d’execució de les obres de set mesos després de la seua adjudicació. El vicealcalde i portaveu municipal ha explicat que amb aquesta decisió de la Junta, “donem resposta a les necessitats derivades de la tramitació d’unes obres que són fonamentals per al barri de *Benimaclet, i ho fem amb un pressupost que supera el milió d’euros”.

La intervenció forma part del Pla *Edificant, “una eina molt útil per a donar resposta a les demandes de la comunitat educativa”, ha destacat Campillo. Les obres contemplen l’ampliació de la planta baixa de l’edifici principal de Primària per a la ubicació de la cuina i el menjador, de majors dimensions que els actuals, per a poder donar servei a les necessitats del col·legi. També s’executarà l’obertura de dues eixides d’emergència, una en planta baixa i una altra en planta primera; i en la zona d’accés a la parcel·la es col·locarà un porxo per a poder cobrir una àmplia zona exterior els dies de pluja.

Així mateix, per a complir amb la seguretat en cas d’incendi de l’edifici principal, es col·locarà una escala exterior d’eixida; i un nou ascensor permetrà l’accés de persones de mobilitat reduïda a aquesta planta de l’edifici. Quant a les actuacions en l’edifici d’Infantil, es realitzarà una ampliació per a incrementar el programa funcional en tres de les aules de, una sala d’usos múltiples i una aula per a infantil del primer cicle. Al costat d’aquest edifici se situarà la zona de jocs d’Infantil.

Finalment, dins dels treballs d’ampliació, es traslladarà el magatzem i els lavabos exteriors, juntament amb un seminari–vestuari per al professorat d’educació física, en un edifici de nova construcció que se situarà en un extrem de la zona de la pista esportiva, de manera que el programa d’Infantil quedarà totalment independent del programa de Primària. En la nova ubicació de la zona de jocs d’Infantil es col·locarà un parc exterior d’Infantil, i també es reformaran els lavabos de l’alumnat de les plantes baixa i primera de l’edifici de Primària.

II Protocol per a la prevenció i actuació davant l’assetjament sexual

Finalment, el vicealcalde i portaveu ha anunciat l’aprovació per la Junta de Govern Local del nou Protocol per a la Prevenció, Detecció i Actuació enfront de l’Assetjament Sexual, l’Assetjament per Raó de Sexe i l’Assetjament Discriminatori, que substituirà l’actual, vigent des de febrer de 2015.

El document ve a substituir al primer protocol, aprovat en 2016, i constitueix un text “més àgil i garantista perquè els procediments es resolguen en el menor temps possible, sense demores indegudes i amb totes les garanties jurídiques”, ha assegurat Sergi Campillo. Aquest nou protocol amplia els supòsits d’assetjament, incloent-hi la discriminació per orientació sexual, identitat i expressió de gènere, així com la produïda per qüestions d’origen racial, discapacitat o qualsevol altra discriminació.

Els objectius del nou protocol són informar i sensibilitzar a tota la plantilla municipal en matèria d’assetjament, donar pautes per a identificar aquestes situacions, previndre-les i disposar de l’organització específica i dels procediments àgils d’intervenció i d’acompanyament per a atendre i resoldre situacions com aquestes. A més, estableix els mecanismes per a garantir la seguretat, la confidencialitat, la integritat i la dignitat de les persones afectades i estableix les mesures a aplicar adequades a cada moment per a protegir les víctimes i acabar amb l’assetjament i, si escau, aplicar les mesures sancionadores pertinents.

Campillo ha conclòs l’explicació, recordant que en l’última dècada s’han tramitat deu expedients d’assetjament sexual, en alguns casos amb la incoació d’expedients disciplinaris amb procediments sancionadors.

Últimes notícies

Benidorm Fest 2026 dona els últims retocs a un xou de gran altura visual i emocional

El certamen ultima assajos amb un salt de producció i un escenari immersiu. Dos semifinals i una final amb 12 places, i un jurat de huit professionals.

Últim cartutx d’Espanya davant Anglaterra per a puntuar en la FIH Pro League de València

Espanya es juga este dimarts (11.00) davant Anglaterra, en Beteró, la seua primera suma en la FIH Pro League després de tres derrotes seguides. Arriba penúltima i sense punts.

Les Redsticks busquen un segon triomf per a tancar la FIH Pro League de València

Espanya es mesura a Alemanya este dimarts a les 13.30 en el Verge del Carmen-Beteró amb l'opció de tancar la sèrie valenciana amb el seu segon triomf. L'equip és tercer després d'un èxit en shoot-out i una victòria davant Bèlgica.

Aielo de Malferit tanca el Museu de Nino Bravo a petició de la família

L'Ajuntament ha anunciat el tancament del Museu de Nino Bravo després de la no renovació de les cessions per la família. La web ja està inoperativa.

La comissió de la DANA de Les Corts citarà a les víctimes el 23 i 24 de febrer

La comissió que investiga la DANA del 29 d'octubre de 2024 citarà a nou associacions i a un particular el 23 i 24 de febrer. La Mesa també sol·licitarà empara per a reclamar documentació a la CHJ.

Part del llegat de Rafael Altamira es depositarà este dimarts en la ‘Caixa de les Lletres’ de l’Institut Cervantes

L'Institut Cervantes custodiarà des d'este dimarts partix del llegat del jurista alacantí en la seua 'Caixa de les Lletres'. L'acte, a les 12 hores, s'emetrà en directe

Avís taronja este dimarts a València per vent de l’oest de fins a 90 km/h

Aemet ha activat per a este dimarts l'avís taronja a l'interior sud i el litoral de València per vent de l'oest amb ratxes de fins a 90 km/h. Hi haurà avisos grocs a Castelló i Alacant.

Taquilles tancades i retards en la primera jornada de vaga ferroviària en la Comunitat

La primera jornada de vaga ferroviària en la Comunitat transcorre sense incidents greus, però amb tancaments de taquilles, supressions i demores en Rodalia. Les línies C1 i C6 concentren la majoria de retards i s'ha activat transport per carretera per a trens suprimits.