València, líder en Espanya en segrests virtuals

 

La Policia Nacional ha confirmat que la ciutat de València, és una de les ciutats d’Espanya en més casos de segrests virtuals. Esta modalitat delictiva és una estafa que durant l’any passat 2019 ha deixat a la Policia Nacional 130 casos, dels que va arribar a haver-hi un desemborsament econòmic en cinc d’ells i en dos es va poder recuperar els diners. Estos incidents es van dur a terme principalment en Madrid, Cantàbria, Saragossa i València.

 

  

Entre les característiques principals dels segrests virtuals destaquen la sorpresa i l’estat d’angoixa en el que se sumix a la víctima. Habitualment són telefonades inesperades provinents de números ocults o amb prefix de l’estranger.

 

 

El que busquen els delinqüents és provocar la màxima angoixa i bloqueig emocional, motiu pel que són molt agressius i directes, fins i tot poden arribar a posar al telèfon a terceres persones que imiten crits i plors de les suposades víctimes.

 

Una altra de les estratègies dels segrestadors virtuals és tractar de prolongar al màxim la telefonada per a evitar cap reacció de la víctima. El que busquen d’eixa manera és que no puga avisar a la Policia i obtindre els diners sense arribar a penjar el telèfon, principalment a través d’empreses d’enviament de diners.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit amb politraumatisme en caure d’un balcó a Catarroja

Un xiquet de dos anys ha resultat ferit amb politraumatisme després de caure des del balcó d'un segon pis a Catarroja. Va ser atés pel SAMU i traslladat a la Fe.

Hondón de los Frailes registra un terratrémol de magnitud 2,5 sense danys

Un sisme de magnitud 2,5 s'ha registrat a Hondón de los Frailes a les 18.50 i a 4 km de profunditat. No s'han notificat danys i el 112 ha rebut una única crida

Marco Pérez obri la porta gran a València en el seu debut en una plaça de primera

El de Salamanca va tallar dos orelles a una seriosa correguda de Santiago Domecq i va eixir a coll en Falles. Víctor Hernández va destacar sense premi i Perera va tirar d'ofici.

Cau la rematada de la Falla Camí Nou d’Alzira, recentment guanyadora del primer premi

La rematada superior de la Falla Camí Nou d'Alzira s'ha desplomat i ha danyat diversos ninots hores després de guanyar el primer premi. No s'han registrat ferits.

S’ha desplomat la rematada de la falla Camí Nou d’Alzira, la més alta de la ciutat

La rematada superior de 19 metres del monument 'Avani' s'ha ensorrat cap a les 16.00 hores després de dos dies de ratxes de vent, danyant diversos ninots. No hi ha ferits.

La mascletá trenca cristalls de l’oficina de turisme de l’Ajuntament de València

La setzena mascletá de les Falles, a càrrec de Pirotècnia Mediterrani, ha trencat diversos cristalls de l'oficina de turisme de l'Ajuntament. El tret, amb 230 quilos durant set minuts i mig, ha estremit l'abarrotada plaça de l'Ajuntament.

0-1: els pals i el meta James van tancar el passe a semifinals al Vila-real juvenil

El Vila-real juvenil va caure 0-1 davant el PSG en quarts de la Lliga de Campions Juvenil després de dominar i sumar tres pals. James va firmar parades clau i va detindre un penal.

Sindicats i Sanitat seguixen rutes paral·leles en la segona setmana de la vaga de metges

Els metges mantenen un seguiment similar i el Ministeri activa mesures pactades amb el Fòrum de la Professió Mèdica, la qual cosa aprofundix el xoc amb el comité de vaga.