17.8 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

València, líder en Espanya en segrests virtuals

 

La Policia Nacional ha confirmat que la ciutat de València, és una de les ciutats d’Espanya en més casos de segrests virtuals. Esta modalitat delictiva és una estafa que durant l’any passat 2019 ha deixat a la Policia Nacional 130 casos, dels que va arribar a haver-hi un desemborsament econòmic en cinc d’ells i en dos es va poder recuperar els diners. Estos incidents es van dur a terme principalment en Madrid, Cantàbria, Saragossa i València.

 

  

Entre les característiques principals dels segrests virtuals destaquen la sorpresa i l’estat d’angoixa en el que se sumix a la víctima. Habitualment són telefonades inesperades provinents de números ocults o amb prefix de l’estranger.

 

 

El que busquen els delinqüents és provocar la màxima angoixa i bloqueig emocional, motiu pel que són molt agressius i directes, fins i tot poden arribar a posar al telèfon a terceres persones que imiten crits i plors de les suposades víctimes.

 

Una altra de les estratègies dels segrestadors virtuals és tractar de prolongar al màxim la telefonada per a evitar cap reacció de la víctima. El que busquen d’eixa manera és que no puga avisar a la Policia i obtindre els diners sense arribar a penjar el telèfon, principalment a través d’empreses d’enviament de diners.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València Basket i Joventut obrin la Copa en el Roig Arena amb un dol d’estils

L'equip de Pedro Martínez i la Penya de Ricky Rubio inauguren els quarts a les 18.00 en el Roig Arena, amb el factor pista i la 'maledicció' de l'amfitrió en joc

Detingut l’exmarit com a presumpte autor de l’assassinat d’una dona i la seua filla a Xilxes

L'exmarit i pare de les víctimes ha sigut detingut com a presumpte autor del doble crim a Xilxes. La Guàrdia Civil revisa gravacions municipals i l'Ajuntament decreta tres dies de dol.

Detingut l’exmarit i pare com a presumpte autor del doble crim d’una dona i una xiqueta a Xilxes

L'exmarit i pare de les víctimes ha sigut detingut com a presumpte autor del doble crim ocorregut este dimarts a Xilxes, segons va anunciar la delegada del Govern.

Condemnen a un menor per intentar agredir sexualment a un altre en un viatge d’estudis

Un Jutjat de Menors de València ha imposat 15 mesos d'internament tancat i 2 anys de llibertat vigilada a un menor per intentar agredir sexualment a un altre durant un viatge escolar a Màlaga. La sentència afig formació obligatòria, allunyament per quatre anys i indemnització de 17.400 euros.

Localitzen sense vida a un senderista de 71 anys en la rambla salada d’Albatera

El cos d'un senderista de 71 anys, denunciat com desaparegut per la seua esposa, ha sigut localitzat en la rambla salada d'Albatera després de trobar el seu cotxe. No hi ha signes de violència i es remena una mort accidental

Pérez Llorca defén al Consell per les adjudicacions de vivendes públiques a Alacant i l’oposició demana dimissions

El president ha reivindicat la política útil i ha detallat mesures com la suspensió del funcionari implicat i l'enviament del cas a Fiscalia. PSPV i Compromís exigixen cessaments i major control, i Vox reclama una comissió d'investigació.

Igualtat estudia si l’assassinat d’una dona i la seua filla a Xilxes és violència masclista

La Delegació del Govern contra la Violència de Gènere ha anunciat que recapta dades per a determinar si el doble crim de Xilxes és violència masclista. L'exmarit ha sigut detingut per infringir una orde d'allunyament de 300 metres vigent fins a 2027.

Avís taronja este dijous per ratxes de 100 km/h en el nord de Castelló

Aemet ha establit per a este dijous l'avís taronja en el nord de Castelló per vent del nord-oest de fins a 100 km/h. Hi haurà avisos grocs a Alacant i València.