9.9 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

València, líder en Espanya en segrests virtuals

 

La Policia Nacional ha confirmat que la ciutat de València, és una de les ciutats d’Espanya en més casos de segrests virtuals. Esta modalitat delictiva és una estafa que durant l’any passat 2019 ha deixat a la Policia Nacional 130 casos, dels que va arribar a haver-hi un desemborsament econòmic en cinc d’ells i en dos es va poder recuperar els diners. Estos incidents es van dur a terme principalment en Madrid, Cantàbria, Saragossa i València.

 

  

Entre les característiques principals dels segrests virtuals destaquen la sorpresa i l’estat d’angoixa en el que se sumix a la víctima. Habitualment són telefonades inesperades provinents de números ocults o amb prefix de l’estranger.

 

 

El que busquen els delinqüents és provocar la màxima angoixa i bloqueig emocional, motiu pel que són molt agressius i directes, fins i tot poden arribar a posar al telèfon a terceres persones que imiten crits i plors de les suposades víctimes.

 

Una altra de les estratègies dels segrestadors virtuals és tractar de prolongar al màxim la telefonada per a evitar cap reacció de la víctima. El que busquen d’eixa manera és que no puga avisar a la Policia i obtindre els diners sense arribar a penjar el telèfon, principalment a través d’empreses d’enviament de diners.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Elgezabal ja treballa parcialment amb el grup després d’operar-se el genoll dret

Unai Elgezabal va començar este dimecres a integrar-se de manera parcial en els entrenaments del Llevant després d'una artroscòpia amb meniscectomía parcial en el genoll dret. El central avança en la seua readaptació després del trencament de menisc patida davant l'Athletic.

La grip baixa un 13,6% en la Comunitat Valenciana fins a 75,7 casos; el VRS repunta i la covid és nul·la

La incidència de grip descendix un 13,6% fins a 75,7 casos per 100.000 en la Comunitat Valenciana, mentres el VRS puja i la covid queda en zero. El total d'infeccions respiratòries també retrocedix.

Mor Brad Branson, primera gran estrela del València Basket

L'exjugador estatunidenc ha mort als 67 anys. València Basket va anunciar un minut de silenci i va subratllar el seu impacte com a referent del club.

Neva a l’interior de Castelló i les ratxes de vent aconseguixen 124 km/h

Les zones altes de Castelló han registrat neu i les ratxes de vent han superat els 100 km/h, amb 124 a Xodos i 121 a Xixona. Aemet preveu empitjorament a partir de migdia.

Pérez Llorca anuncia més desgravacions per a les rendes mitjanes amb efectes retroactius

El president ha avançat que en les pròximes setmanes ampliarà les deduccions socials per a rendes mitjanes. El pla inclou retroactivitat i afecta a prop d'un milió de persones.

L’alcalde d’Almussafes denuncia per injúries i calúmnies al seu denunciant per assetjament sexual

Toni González ha presentat una denúncia contra la persona que el va acusar d'assetjament sexual i laboral i contra altres dos del seu entorn. Manté el càrrec en el grup mixt i sosté que és el punt culminant d'una campanya en contra seua.

Avís groc per nevades en el Racó d’Ademuz a partir de 900 metres

Aemet ha establit l'avís groc per nevades a l'interior nord de València, amb cota en 900 m i acumulacions previstes de 2 cm fins a les 16 h. La jornada suma ratxes de fins a 90 km/h i avisos costaners a Alacant i Castelló.

Detenen a una dona quan intentava introduir droga en la presó de Castelló II

La Guàrdia Civil ha detingut a una dona de 41 anys durant un control d'accés a visitants a la presó de Castelló II. Se li van intervindre 78 g de presumpte haixix i 2,20 g de suposada cocaïna ocults a l'interior del cos.