València, líder en Espanya en segrests virtuals

 

La Policia Nacional ha confirmat que la ciutat de València, és una de les ciutats d’Espanya en més casos de segrests virtuals. Esta modalitat delictiva és una estafa que durant l’any passat 2019 ha deixat a la Policia Nacional 130 casos, dels que va arribar a haver-hi un desemborsament econòmic en cinc d’ells i en dos es va poder recuperar els diners. Estos incidents es van dur a terme principalment en Madrid, Cantàbria, Saragossa i València.

 

  

Entre les característiques principals dels segrests virtuals destaquen la sorpresa i l’estat d’angoixa en el que se sumix a la víctima. Habitualment són telefonades inesperades provinents de números ocults o amb prefix de l’estranger.

 

 

El que busquen els delinqüents és provocar la màxima angoixa i bloqueig emocional, motiu pel que són molt agressius i directes, fins i tot poden arribar a posar al telèfon a terceres persones que imiten crits i plors de les suposades víctimes.

 

Una altra de les estratègies dels segrestadors virtuals és tractar de prolongar al màxim la telefonada per a evitar cap reacció de la víctima. El que busquen d’eixa manera és que no puga avisar a la Policia i obtindre els diners sense arribar a penjar el telèfon, principalment a través d’empreses d’enviament de diners.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.