València, líder en Espanya en segrests virtuals

 

La Policia Nacional ha confirmat que la ciutat de València, és una de les ciutats d’Espanya en més casos de segrests virtuals. Esta modalitat delictiva és una estafa que durant l’any passat 2019 ha deixat a la Policia Nacional 130 casos, dels que va arribar a haver-hi un desemborsament econòmic en cinc d’ells i en dos es va poder recuperar els diners. Estos incidents es van dur a terme principalment en Madrid, Cantàbria, Saragossa i València.

 

  

Entre les característiques principals dels segrests virtuals destaquen la sorpresa i l’estat d’angoixa en el que se sumix a la víctima. Habitualment són telefonades inesperades provinents de números ocults o amb prefix de l’estranger.

 

 

El que busquen els delinqüents és provocar la màxima angoixa i bloqueig emocional, motiu pel que són molt agressius i directes, fins i tot poden arribar a posar al telèfon a terceres persones que imiten crits i plors de les suposades víctimes.

 

Una altra de les estratègies dels segrestadors virtuals és tractar de prolongar al màxim la telefonada per a evitar cap reacció de la víctima. El que busquen d’eixa manera és que no puga avisar a la Policia i obtindre els diners sense arribar a penjar el telèfon, principalment a través d’empreses d’enviament de diners.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’Hospital Doctor Peset, centre de referència per a regenerar cartílag de genoll i turmell

L’Hospital Universitari Doctor Peset ha sigut designat per Sanitat com a unitat de referència per al trasplantament autòleg de condrocits, una tècnica puntera per a regenerar cartílag de genoll i turmell en pacients joves i actius.

Onze milions per a reforçar el control de la mosca de la fruita en la Comunitat

La Conselleria d'Agricultura ha destinat 11 milions este any al control de la mosca de la fruita mitjançant un pla integral que combina prevenció, vigilància i tractaments en més de 140.000 hectàrees.

Almassora accelera la neteja dels embornals davant possibles pluges intenses

L’Ajuntament d’Almassora ha activat un pla especial de revisió i neteja d’embornals i estacions de bombeig davant el risc de pluges intenses en les pròximes setmanes.

Queixa per la falta de cadires amfíbies en la platja accessible de Muchavista

El Síndic de Greuges ha obert una investigació per la manca d’una de les dos cadires amfíbies a la platja accessible de Muchavista, a El Campello, arran de la queixa d’una mare d’una jove amb discapacitat greu.

L’incendi de la Devesa-El Saler continua estabilitzat i sense rebrots importants

L’incendi forestal de la Devesa-El Saler, a València, continua estabilitzat este dissabte, amb el perímetre consolidat i sense rebrots importants durant la nit.

La hostaleria d’El Saler exigix ajudes per les pèrdues de l’incendi

SOS Hostelería ha reclamat a l’Ajuntament de València i a l’Agència Tributària mesures fiscals urgents per a més de vint locals d’El Saler afectats per l’incendi i els talls d’accessos en plena fi de vacacions.

Detinguda una parella a Alacant amb 400 grams de marihuana en patinet

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home i una dona que circulaven en patinet amb 400 grams de marihuana i que, segons la investigació, regentaven una associació cannàbica amb més droga emmagatzemada al seu domicili.

Oratge estable este cap de setmana amb màximes a la baixa a la costa de València

L’últim dissabte d’agost deixarà cels rasos en la Comunitat Valenciana, mínimes en descens i màximes a la baixa al litoral de València però més altes en l’interior. Diumenge es mantindrà l’estabilitat, amb temperatures lleugerament més altes i vents fluixos de component sud.