L’Ajuntament de València suspén la taxa de taules i cadires sis mesos per a ajudar a l’hostaleria

 

L’Ajuntament de València aprovarà este divendres, en la Junta de Govern Local, noves mesures fiscals per a ajudar a sectors econòmics de la ciutat, com el de l’hostaleria, a pal·liar els efectes de la crisi generada per la pandèmia de la Covid-19. Entre elles, el consistori donarà llum verda a la suspensió, durant sis mesos, de la taxa de taules i cadires.

 

D’esta forma ho han anunciat este dimarts l’alcalde de la ciutat, Joan Ribó, i el regidor d’Hisenda, Borja Sanjuán, que han donat a conéixer algunes de les decisions que en este sentit s’adoptaran en la pròxima Junta de Govern Local.

 

D’una banda, el primer edil ha exposat que se suspendrà durant sis mesos la taxa de terrasses per als locals d’hostaleria, coneguda com «de taules i cadires» i la taxa de mercats extraordinaris i la dels quioscs. Igualment, Ribó ha afirmat que es reduirà la taxa de clavegueram.

 

L’alcalde ha assenyalat que la situació per l’evolució de la pandèmia és molt preocupant i ha ressaltat que també ho és en l’àmbit econòmic per les conseqüències econòmiques d’esta crisi sanitària.

 

Eliminar o rebaixar les taxes

D’esta forma, Joan Ribó ha exposat que «hi ha molts milers de persones, autònoms, que estan patint esta situació, als que volem ajudar per part de l’Ajuntament» i ha esmentat algunes de les modificacions de caràcter fiscal que es prendran en la Junta de Govern Local per a rebaixar o eliminar taxes com les citades.

 

El primer edil ha comentat que la idea és suspendre la taxa de taules i cadires en principi, durant sis mesos encara que ha destacat que es deixa oberta, si la situació es prolonga, la possibilitat d’ampliar este termini. «Son una sèrie de mesures que comencem a prendre ja, esta mateixa setmana, per a ajudar a tots els sectors implicats», ha asseverat Ribó.

 

Per part seua, l’edil d’Hisenda ha anunciat també la decisió, entre altres mesures tributàries, d’aprovar este divendres la suspensió de la taxa de taules i cadires en la ciutat de València. «Ara que s’estan aplicant noves restriccions per a protegir la salut de tots, no podem oblidar-nos dels qui s’estan jugant l’ocupació. Per això, és necessari acompanyar les restriccions amb la protecció de l’ocupació», ha assenyalat Sanjuán.

 

En esta línia, ha exposat que per a protegir la salut de tots, hi ha persones que estan arriscant més que unes altres i ha considerat que «esta no és una situació admissible per a les administracions públiques». «Per això, continuarem treballant per a no deixar a ningú arrere», ha subratllat.

 

Possible pròrroga

El titular d’Hisenda en el consistori ha comentat que «no hi ha treballs prescindibles, no hi ha treballadors prescindibles, i les administracions hem d’enviar una missatge que farem tot el possible per a que cap negoci tanque la seua persiana i cap treballador siga acomiadat per esta pandèmia».

 

Referent a això, ha apuntat la decisió de l’Ajuntament de València de no cobrar els primers sis mesos de la taxa de taules i cadira i ha mostrat la intenció de «comprometem públicament a no cobrar la resta de l’any si és necessari, prorrogant la suspensió, per a afrontar les conseqüències de la pandèmia». Ha precisat que si esta mesura es prorroga també en el segon semestre, el consistori deixaria d’ingressar fins a 2 milions per esta taxa.

 

«Volem traslladar als treballadors de l’hostaleria la tranquil·litat que l’Ajuntament estarà del seu costat i anirà acordant les seues taxes perquè no es tanque cap persiana», ha insistit Borja Sanjuán.

Últimes notícies

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.