L’Ajuntament de València suspén la taxa de taules i cadires sis mesos per a ajudar a l’hostaleria

 

L’Ajuntament de València aprovarà este divendres, en la Junta de Govern Local, noves mesures fiscals per a ajudar a sectors econòmics de la ciutat, com el de l’hostaleria, a pal·liar els efectes de la crisi generada per la pandèmia de la Covid-19. Entre elles, el consistori donarà llum verda a la suspensió, durant sis mesos, de la taxa de taules i cadires.

 

D’esta forma ho han anunciat este dimarts l’alcalde de la ciutat, Joan Ribó, i el regidor d’Hisenda, Borja Sanjuán, que han donat a conéixer algunes de les decisions que en este sentit s’adoptaran en la pròxima Junta de Govern Local.

 

D’una banda, el primer edil ha exposat que se suspendrà durant sis mesos la taxa de terrasses per als locals d’hostaleria, coneguda com «de taules i cadires» i la taxa de mercats extraordinaris i la dels quioscs. Igualment, Ribó ha afirmat que es reduirà la taxa de clavegueram.

 

L’alcalde ha assenyalat que la situació per l’evolució de la pandèmia és molt preocupant i ha ressaltat que també ho és en l’àmbit econòmic per les conseqüències econòmiques d’esta crisi sanitària.

 

Eliminar o rebaixar les taxes

D’esta forma, Joan Ribó ha exposat que «hi ha molts milers de persones, autònoms, que estan patint esta situació, als que volem ajudar per part de l’Ajuntament» i ha esmentat algunes de les modificacions de caràcter fiscal que es prendran en la Junta de Govern Local per a rebaixar o eliminar taxes com les citades.

 

El primer edil ha comentat que la idea és suspendre la taxa de taules i cadires en principi, durant sis mesos encara que ha destacat que es deixa oberta, si la situació es prolonga, la possibilitat d’ampliar este termini. «Son una sèrie de mesures que comencem a prendre ja, esta mateixa setmana, per a ajudar a tots els sectors implicats», ha asseverat Ribó.

 

Per part seua, l’edil d’Hisenda ha anunciat també la decisió, entre altres mesures tributàries, d’aprovar este divendres la suspensió de la taxa de taules i cadires en la ciutat de València. «Ara que s’estan aplicant noves restriccions per a protegir la salut de tots, no podem oblidar-nos dels qui s’estan jugant l’ocupació. Per això, és necessari acompanyar les restriccions amb la protecció de l’ocupació», ha assenyalat Sanjuán.

 

En esta línia, ha exposat que per a protegir la salut de tots, hi ha persones que estan arriscant més que unes altres i ha considerat que «esta no és una situació admissible per a les administracions públiques». «Per això, continuarem treballant per a no deixar a ningú arrere», ha subratllat.

 

Possible pròrroga

El titular d’Hisenda en el consistori ha comentat que «no hi ha treballs prescindibles, no hi ha treballadors prescindibles, i les administracions hem d’enviar una missatge que farem tot el possible per a que cap negoci tanque la seua persiana i cap treballador siga acomiadat per esta pandèmia».

 

Referent a això, ha apuntat la decisió de l’Ajuntament de València de no cobrar els primers sis mesos de la taxa de taules i cadira i ha mostrat la intenció de «comprometem públicament a no cobrar la resta de l’any si és necessari, prorrogant la suspensió, per a afrontar les conseqüències de la pandèmia». Ha precisat que si esta mesura es prorroga també en el segon semestre, el consistori deixaria d’ingressar fins a 2 milions per esta taxa.

 

«Volem traslladar als treballadors de l’hostaleria la tranquil·litat que l’Ajuntament estarà del seu costat i anirà acordant les seues taxes perquè no es tanque cap persiana», ha insistit Borja Sanjuán.

Últimes notícies

TransPerfect acomiada 266 empleats que entrenaven la IA d’Apple a Espanya

TransPerfect ha acomiadat 266 anotadors de dades que entrenaven sistemes d’intel·ligència artificial d’Apple des de diverses ciutats espanyoles, incloses València i Alacant. El sindicat FIST denuncia represàlies i irregularitats prèvies en la gestió laboral.

Aplazada sense data la comissió de Les Corts sobre les VPO de Les Naus d’Alacant

Les Corts han ajornat sense nova data les sessions de la comissió que investiga les presumptes irregularitats en les VPO de Les Naus d’Alacant, previstes per al 20 i 22 d’octubre, per a evitar interferir en les eleccions generals del 29 de novembre. L’oposició acusa PP i Vox de tractar d’amagar el cas en plena ampliació de la investigació judicial.

Luis de la Fuente visitarà el mural dedicat a la selecció en el barri de Montolivet

Luis de la Fuente visitarà divendres el mural dedicat a la selecció espanyola de futbol al Centre Municipal de Persones Majors de Montolivet, a València, junt amb l’alcaldessa Maria José Catalá. L’obra d’Alberto León ret homenatge al triomf de l’equip i a l’afició.

Un llegat de futur

El President de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, es dirigix als valencians amb motiu del 9 d'octubre

Judici a Castelló per bulo de pederàstia del cas Bar España difós durant vint anys

La Secció Penal de la Plaça 3 del Tribunal d'Instància de Castelló jutjarà entre el 16 i el 26 d'octubre sis acusats de difondre durant dècades el bulo del suposat cas de pederàstia del Bar España de Benicarló, pel qual es reclamen 2,4 milions d'euros d'indemnització.

SOS Hostaleria carrega contra la vaga general de l’11 de novembre per «política»

SOS Hostaleria rebutja la vaga general de l’11 de novembre, que qualifica de mobilització política que danyarà sobretot autònoms i xicotetes empreses del sector.

Compromís acusa Catalá d’encendre el 9 d’Octubre per la protesta per la vivenda

Compromís acusa l’alcaldessa de València, María José Catalá, de voler encendre l’ambient del 9 d’Octubre usant l’acampada per la vivenda, i li retreu que no busque solucions al problema d’accés a una vivenda digna.

Pérez Llorca donarà comptes en Les Corts sobre la dana i la ‘prioritat nacional’

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, respondrà dimecres que ve en el ple de Les Corts preguntes dels síndics sobre la gestió de la dana del 2024 i l’aplicació de la ‘prioritat nacional’ en la Comunitat Valenciana.