L’Ajuntament de València suspén la taxa de taules i cadires sis mesos per a ajudar a l’hostaleria

 

L’Ajuntament de València aprovarà este divendres, en la Junta de Govern Local, noves mesures fiscals per a ajudar a sectors econòmics de la ciutat, com el de l’hostaleria, a pal·liar els efectes de la crisi generada per la pandèmia de la Covid-19. Entre elles, el consistori donarà llum verda a la suspensió, durant sis mesos, de la taxa de taules i cadires.

 

D’esta forma ho han anunciat este dimarts l’alcalde de la ciutat, Joan Ribó, i el regidor d’Hisenda, Borja Sanjuán, que han donat a conéixer algunes de les decisions que en este sentit s’adoptaran en la pròxima Junta de Govern Local.

 

D’una banda, el primer edil ha exposat que se suspendrà durant sis mesos la taxa de terrasses per als locals d’hostaleria, coneguda com «de taules i cadires» i la taxa de mercats extraordinaris i la dels quioscs. Igualment, Ribó ha afirmat que es reduirà la taxa de clavegueram.

 

L’alcalde ha assenyalat que la situació per l’evolució de la pandèmia és molt preocupant i ha ressaltat que també ho és en l’àmbit econòmic per les conseqüències econòmiques d’esta crisi sanitària.

 

Eliminar o rebaixar les taxes

D’esta forma, Joan Ribó ha exposat que «hi ha molts milers de persones, autònoms, que estan patint esta situació, als que volem ajudar per part de l’Ajuntament» i ha esmentat algunes de les modificacions de caràcter fiscal que es prendran en la Junta de Govern Local per a rebaixar o eliminar taxes com les citades.

 

El primer edil ha comentat que la idea és suspendre la taxa de taules i cadires en principi, durant sis mesos encara que ha destacat que es deixa oberta, si la situació es prolonga, la possibilitat d’ampliar este termini. «Son una sèrie de mesures que comencem a prendre ja, esta mateixa setmana, per a ajudar a tots els sectors implicats», ha asseverat Ribó.

 

Per part seua, l’edil d’Hisenda ha anunciat també la decisió, entre altres mesures tributàries, d’aprovar este divendres la suspensió de la taxa de taules i cadires en la ciutat de València. «Ara que s’estan aplicant noves restriccions per a protegir la salut de tots, no podem oblidar-nos dels qui s’estan jugant l’ocupació. Per això, és necessari acompanyar les restriccions amb la protecció de l’ocupació», ha assenyalat Sanjuán.

 

En esta línia, ha exposat que per a protegir la salut de tots, hi ha persones que estan arriscant més que unes altres i ha considerat que «esta no és una situació admissible per a les administracions públiques». «Per això, continuarem treballant per a no deixar a ningú arrere», ha subratllat.

 

Possible pròrroga

El titular d’Hisenda en el consistori ha comentat que «no hi ha treballs prescindibles, no hi ha treballadors prescindibles, i les administracions hem d’enviar una missatge que farem tot el possible per a que cap negoci tanque la seua persiana i cap treballador siga acomiadat per esta pandèmia».

 

Referent a això, ha apuntat la decisió de l’Ajuntament de València de no cobrar els primers sis mesos de la taxa de taules i cadira i ha mostrat la intenció de «comprometem públicament a no cobrar la resta de l’any si és necessari, prorrogant la suspensió, per a afrontar les conseqüències de la pandèmia». Ha precisat que si esta mesura es prorroga també en el segon semestre, el consistori deixaria d’ingressar fins a 2 milions per esta taxa.

 

«Volem traslladar als treballadors de l’hostaleria la tranquil·litat que l’Ajuntament estarà del seu costat i anirà acordant les seues taxes perquè no es tanque cap persiana», ha insistit Borja Sanjuán.

Últimes notícies

Fira València es consolida com a gran motor del turisme de negocis

Fira València ha reforçat el seu lideratge en el turisme MICE a la Comunitat Valenciana després de l’èxit de 'València Inspira Diseño', que ha reunit més de 54.000 visites professionals i ha generat una injecció econòmica estimada en més de 12 milions d’euros.

Bernabé destaca el paper de la Guàrdia Civil com a clau per a la democràcia

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha remarcat en València el paper de la Guàrdia Civil com a garantia de convivència, seguretat i funcionament democràtic, i ha posat en valor el sacrifici dels agents en la dana de 2024 i en la lluita contra la violència masclista i el crim organitzat.

Pilar Bernabé encapçalarà la llista del PSOE al Congrés per València

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha sigut designada cap de llista del PSOE al Congrés per la província de València en les eleccions generals del 29 de novembre i compatibilitzarà aquest paper amb la seua candidatura a l’alcaldia de la capital.

El Valencia Basket es prepara per a una nit especial amb el retorn de Jean Montero

Xavi Albert admet que la visita d'Olympiacos serà especial pel retorn de Jean Montero al Roig Arena, però demana centrar-se en la potent ofensiva grega i en el rebot ofensiu, clau segons el tècnic.

El Valencia Basket vol mantindre el ple de triomfs en l’Eurolliga davant l’Olympiacos de Montero

El Valencia Basket rep este dimarts l’Olympiacos al Roig Arena amb l’objectiu d’aconseguir la cinquena victòria seguida en Eurolliga i en el primer gran retorn de Jean Montero, ídol recent de l’afició taronja.

Vila-real s’agarra a La Ceràmica per estrenar-se en la Champions contra el Nàpols

Villarreal i Nàpols arriben a La Ceràmica obligats a guanyar en la segona jornada de la Champions, encara sense punts al grup. Les baixes condicionen els dos equips en un duel marcat per la necessitat i per un historial europeu equilibrat.

Canvi en l’Eldense de Messi: García Montañés assumix la presidència i Rosas manté el càrrec

L’Eldense, propietat de Leo Messi, ha anunciat el seu nou organigrama: l’advocat Pablo García Montañés és el nou president, mentres que Mario Rosas continuà com a director general i rostre executiu del club.

El PSPV alerta d’un augment del 325 % en ecografies derivades a la sanitat privada

La portaveu de Sanitat del PSPV-PSOE en Les Corts, Yaissel Sánchez, ha denunciat que el Consell ha incrementat un 325 % les ecografies derivades a centres privats entre 2022 i 2025. La diputada acusa el PP de desviar recursos de la sanitat pública a la privada mentre continuen creixent les llistes d’espera.