La Vila Joiosa pensa en un possible confinament en duplicar-se els casos de Covid-19

 

El departament de Salut Pública de la Marina Baixa està «molt preocupat» per l’evolució de la pandèmia a la localitat de la Vila Joiosa, en la Marina Baixa (Alacant), davant de la duplicació, durant l’última setmana, dels nous casos detectats. En estos moments, hi ha 21 casos.

 

L’alcalde, Andreu Verdú, ha anunciat que si el ritme de contagis no es frena, «haurem d’adoptar mesures més dràstiques arribant a confinar a la localitat si fora necessari». De la mateixa manera, la directora comarcal de Salut Publica, Teresa Revilla, ha indicat que «s’ha produït una relaxació de les mesures de distanciament social i prevencions» i que la majoria d’estos contagis s’emmarquen en l’àmbit de les reunions socials i familiars.

 

Per part seua, Verdú s’ha referit a la notificació rebuda des del departament sanitari en el que s’advertix de l’increment de positius en les últimes dos setmanes fins a duplicar els números anteriors.

 

En una setmana s’han duplicat els casos

«En l’última setmana de juliol va haver set casos, però esta setmana s’ha detectat altres 14 nous amb el que se sumen ja 21. El problema és que molts d‘ells són asimptomàtics i no sabien que estaven infectats i han pogut continuar contagiant», ha indicat.

 

A demés, Salut Publica incidix en què cinc d’estos casos estan associats a brots de caràcter social com a reunions familiars o d’amics però la majoria «són casos aïllats a on fins ara no s’ha pogut identificar el seu origen» encara que els rastrejadors estan «investigant exhaustivament».

 

S’ha identificat a numerosos contactes que estan pendents del resultat de les PCR. Estos han sigut informats que han d’«estar en aïllament durant 14 dies des que van estar per última volta amb un cas confirmat, independentment del resultat de la PCR».

 

L’Ajuntament de la Vila Joiosa ha emés un comunicat en el que apel·la «a la responsabilitat i el civisme de la ciutadania per a frenar els contagis per coronavirus». També el consistori ha incrementat de manera extraordinària les faenes de neteja i desinfecció de parcs i zones comunes de la ciutat i la Policia Local està fent controls de l’ús de la mascareta entre la població, especialment els jóvens.

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.