La Vila Joiosa pensa en un possible confinament en duplicar-se els casos de Covid-19

 

El departament de Salut Pública de la Marina Baixa està «molt preocupat» per l’evolució de la pandèmia a la localitat de la Vila Joiosa, en la Marina Baixa (Alacant), davant de la duplicació, durant l’última setmana, dels nous casos detectats. En estos moments, hi ha 21 casos.

 

L’alcalde, Andreu Verdú, ha anunciat que si el ritme de contagis no es frena, «haurem d’adoptar mesures més dràstiques arribant a confinar a la localitat si fora necessari». De la mateixa manera, la directora comarcal de Salut Publica, Teresa Revilla, ha indicat que «s’ha produït una relaxació de les mesures de distanciament social i prevencions» i que la majoria d’estos contagis s’emmarquen en l’àmbit de les reunions socials i familiars.

 

Per part seua, Verdú s’ha referit a la notificació rebuda des del departament sanitari en el que s’advertix de l’increment de positius en les últimes dos setmanes fins a duplicar els números anteriors.

 

En una setmana s’han duplicat els casos

«En l’última setmana de juliol va haver set casos, però esta setmana s’ha detectat altres 14 nous amb el que se sumen ja 21. El problema és que molts d‘ells són asimptomàtics i no sabien que estaven infectats i han pogut continuar contagiant», ha indicat.

 

A demés, Salut Publica incidix en què cinc d’estos casos estan associats a brots de caràcter social com a reunions familiars o d’amics però la majoria «són casos aïllats a on fins ara no s’ha pogut identificar el seu origen» encara que els rastrejadors estan «investigant exhaustivament».

 

S’ha identificat a numerosos contactes que estan pendents del resultat de les PCR. Estos han sigut informats que han d’«estar en aïllament durant 14 dies des que van estar per última volta amb un cas confirmat, independentment del resultat de la PCR».

 

L’Ajuntament de la Vila Joiosa ha emés un comunicat en el que apel·la «a la responsabilitat i el civisme de la ciutadania per a frenar els contagis per coronavirus». També el consistori ha incrementat de manera extraordinària les faenes de neteja i desinfecció de parcs i zones comunes de la ciutat i la Policia Local està fent controls de l’ús de la mascareta entre la població, especialment els jóvens.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La UE finança amb 111.000 euros la restauració de la muralla del castell de Cullera danyada per la dana

Cullera rebrà 111.319 euros del Fons de Solidaritat de la Unió Europea per a sufragar la restauració de la muralla i una torre del castell danyades per la dana d'octubre de 2024.

Detingut un home per estafar fins a 60.000 euros a un ancià mitjançant extraccions bancàries a Turís

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 45 anys acusat d'estafar entre 50.000 i 60.000 euros a un ancià de 89 anys a Turís mitjançant unes 80 extraccions bancàries no autoritzades.

Els pagaments en efectiu del PSOE i les gestions de l’entorn de Montero marquen el juí a Ábalos

L'octava jornada del juí a José Luis Ábalos se centra en el sistema de pagaments en efectiu del PSOE i en les gestions atribuïdes a l'entorn de María Jesús Montero en la trama de contractes de màscares.

Les temperatures pugen en la Comunitat Valenciana en una jornada estable amb possibles pluges a l’interior

La Comunitat Valenciana viurà este dimecres un temps estable i predomini de cels poc nuvolosos, amb temperatures a l'alça i risc de ruixats i alguna tempesta a l'interior abans d'un descens tèrmic a partir del dijous.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.