La Vila Joiosa pensa en un possible confinament en duplicar-se els casos de Covid-19

 

El departament de Salut Pública de la Marina Baixa està «molt preocupat» per l’evolució de la pandèmia a la localitat de la Vila Joiosa, en la Marina Baixa (Alacant), davant de la duplicació, durant l’última setmana, dels nous casos detectats. En estos moments, hi ha 21 casos.

 

L’alcalde, Andreu Verdú, ha anunciat que si el ritme de contagis no es frena, «haurem d’adoptar mesures més dràstiques arribant a confinar a la localitat si fora necessari». De la mateixa manera, la directora comarcal de Salut Publica, Teresa Revilla, ha indicat que «s’ha produït una relaxació de les mesures de distanciament social i prevencions» i que la majoria d’estos contagis s’emmarquen en l’àmbit de les reunions socials i familiars.

 

Per part seua, Verdú s’ha referit a la notificació rebuda des del departament sanitari en el que s’advertix de l’increment de positius en les últimes dos setmanes fins a duplicar els números anteriors.

 

En una setmana s’han duplicat els casos

«En l’última setmana de juliol va haver set casos, però esta setmana s’ha detectat altres 14 nous amb el que se sumen ja 21. El problema és que molts d‘ells són asimptomàtics i no sabien que estaven infectats i han pogut continuar contagiant», ha indicat.

 

A demés, Salut Publica incidix en què cinc d’estos casos estan associats a brots de caràcter social com a reunions familiars o d’amics però la majoria «són casos aïllats a on fins ara no s’ha pogut identificar el seu origen» encara que els rastrejadors estan «investigant exhaustivament».

 

S’ha identificat a numerosos contactes que estan pendents del resultat de les PCR. Estos han sigut informats que han d’«estar en aïllament durant 14 dies des que van estar per última volta amb un cas confirmat, independentment del resultat de la PCR».

 

L’Ajuntament de la Vila Joiosa ha emés un comunicat en el que apel·la «a la responsabilitat i el civisme de la ciutadania per a frenar els contagis per coronavirus». També el consistori ha incrementat de manera extraordinària les faenes de neteja i desinfecció de parcs i zones comunes de la ciutat i la Policia Local està fent controls de l’ús de la mascareta entre la població, especialment els jóvens.

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.