La Vila Joiosa pensa en un possible confinament en duplicar-se els casos de Covid-19

 

El departament de Salut Pública de la Marina Baixa està «molt preocupat» per l’evolució de la pandèmia a la localitat de la Vila Joiosa, en la Marina Baixa (Alacant), davant de la duplicació, durant l’última setmana, dels nous casos detectats. En estos moments, hi ha 21 casos.

 

L’alcalde, Andreu Verdú, ha anunciat que si el ritme de contagis no es frena, «haurem d’adoptar mesures més dràstiques arribant a confinar a la localitat si fora necessari». De la mateixa manera, la directora comarcal de Salut Publica, Teresa Revilla, ha indicat que «s’ha produït una relaxació de les mesures de distanciament social i prevencions» i que la majoria d’estos contagis s’emmarquen en l’àmbit de les reunions socials i familiars.

 

Per part seua, Verdú s’ha referit a la notificació rebuda des del departament sanitari en el que s’advertix de l’increment de positius en les últimes dos setmanes fins a duplicar els números anteriors.

 

En una setmana s’han duplicat els casos

«En l’última setmana de juliol va haver set casos, però esta setmana s’ha detectat altres 14 nous amb el que se sumen ja 21. El problema és que molts d‘ells són asimptomàtics i no sabien que estaven infectats i han pogut continuar contagiant», ha indicat.

 

A demés, Salut Publica incidix en què cinc d’estos casos estan associats a brots de caràcter social com a reunions familiars o d’amics però la majoria «són casos aïllats a on fins ara no s’ha pogut identificar el seu origen» encara que els rastrejadors estan «investigant exhaustivament».

 

S’ha identificat a numerosos contactes que estan pendents del resultat de les PCR. Estos han sigut informats que han d’«estar en aïllament durant 14 dies des que van estar per última volta amb un cas confirmat, independentment del resultat de la PCR».

 

L’Ajuntament de la Vila Joiosa ha emés un comunicat en el que apel·la «a la responsabilitat i el civisme de la ciutadania per a frenar els contagis per coronavirus». També el consistori ha incrementat de manera extraordinària les faenes de neteja i desinfecció de parcs i zones comunes de la ciutat i la Policia Local està fent controls de l’ús de la mascareta entre la població, especialment els jóvens.

Últimes notícies

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.

El Barça s’imposa al Nava sense patir i jugarà una nova final de Copa del Rei

El Barça derrota el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal d’Alacant, defensa el títol de Copa del Rei i arriba a la final sense necessitat de mostrar la seua millor versió.

El Bidasoa Irún passa per damunt del Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i es garantix plaça europea per a la pròxima temporada.

El Bidasoa Irún atropella el Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i s’assegura plaça europea per a la pròxima temporada.

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.