La Vila Joiosa pensa en un possible confinament en duplicar-se els casos de Covid-19

 

El departament de Salut Pública de la Marina Baixa està «molt preocupat» per l’evolució de la pandèmia a la localitat de la Vila Joiosa, en la Marina Baixa (Alacant), davant de la duplicació, durant l’última setmana, dels nous casos detectats. En estos moments, hi ha 21 casos.

 

L’alcalde, Andreu Verdú, ha anunciat que si el ritme de contagis no es frena, «haurem d’adoptar mesures més dràstiques arribant a confinar a la localitat si fora necessari». De la mateixa manera, la directora comarcal de Salut Publica, Teresa Revilla, ha indicat que «s’ha produït una relaxació de les mesures de distanciament social i prevencions» i que la majoria d’estos contagis s’emmarquen en l’àmbit de les reunions socials i familiars.

 

Per part seua, Verdú s’ha referit a la notificació rebuda des del departament sanitari en el que s’advertix de l’increment de positius en les últimes dos setmanes fins a duplicar els números anteriors.

 

En una setmana s’han duplicat els casos

«En l’última setmana de juliol va haver set casos, però esta setmana s’ha detectat altres 14 nous amb el que se sumen ja 21. El problema és que molts d‘ells són asimptomàtics i no sabien que estaven infectats i han pogut continuar contagiant», ha indicat.

 

A demés, Salut Publica incidix en què cinc d’estos casos estan associats a brots de caràcter social com a reunions familiars o d’amics però la majoria «són casos aïllats a on fins ara no s’ha pogut identificar el seu origen» encara que els rastrejadors estan «investigant exhaustivament».

 

S’ha identificat a numerosos contactes que estan pendents del resultat de les PCR. Estos han sigut informats que han d’«estar en aïllament durant 14 dies des que van estar per última volta amb un cas confirmat, independentment del resultat de la PCR».

 

L’Ajuntament de la Vila Joiosa ha emés un comunicat en el que apel·la «a la responsabilitat i el civisme de la ciutadania per a frenar els contagis per coronavirus». També el consistori ha incrementat de manera extraordinària les faenes de neteja i desinfecció de parcs i zones comunes de la ciutat i la Policia Local està fent controls de l’ús de la mascareta entre la població, especialment els jóvens.

Últimes notícies

Rafa Mir recorre la condemna a huit anys i mig de presó i posa en dubte la sentència

Rafa Mir ha presentat recurs contra la condemna a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions dictada per l’Audiència de València i critica que la sentència no valore uns vídeos aportats per la defensa ni la intervenció de la Policia Local de Bétera.

Pedro Martínez rep pensa oferta del Real Madrid mentre el València Basket mou fitxa per a que es quede

Pedro Martínez ha rebut una oferta del Real Madrid, que està disposat a pagar la seua clàusula d’1 milió d’euros, mentres el València Basket li ha presentat una nova proposta per a intentar retenir-lo després del títol de la Lliga Endesa.

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.