Vila-real crearà una oficina contra el cotonet per a ajudar als agricultors

 

 

L’Ajuntament de Vila-real crearà una oficina municipal del cotonet de Sud-àfrica amb l’objectiu d’ajudar als agricultors en els tràmits per a sol·licitar a la Conselleria d’Agricultura els tractaments i ajudes contra la plaga que afecta la citricultura, així com fer una avaluació sobre l’abast en els cultius del municipi. L’alcalde de Vila-real, José Benlloch, ha anunciat hui esta oficina, acompanyat pel regidor d’Agricultura, José Ramón  Ventura  Chalmeta.

L’oficina, que estarà situada en la seu de la regidoria d’Agricultura, naix per “la preocupació que tenim a l’Ajuntament pel fet que la plaga del cotonet puga desmoralitzar encara més nostres als nostres agricultors i agreujar el problema de l’abandó de terres” que patim des de fa anys, ha explicat l’alcalde. 

Benlloch ha recordat que, “a pesar que l’agricultura no és una competència exclusiva de l’Ajuntament, l’actual equip de govern sempre hem demostrat que volem lluitar perquè l’agricultura, que tanta riquesa ens ha aportat en l’últim segle, tinga futur i puga continuar generant oportunitats i llocs de treball”.

“Malgrat no tindre competències en esta matèria, hem vist que les nostres cooperatives, comerços i agricultors tenen dificultat per a trobar tècnics que els puguen fer el cens o determinar si les seues finques estan afectades pel cotonet, investigar l’abast de la plaga, etc.”, assenyala l’alcalde, qui afig que “la Conselleria ha tret iniciatives per a tractar la plaga però està sent complex seguir esta tramitació, per este motiu naix la idea de l’oficina”.

Benlloch ha avançat que els detalls sobre el funcionament de l’oficina municipal contra el cotonet s’anunciaran en la reunió que el pròxim 30 de setembre tindrà lloc a Vila-real per a tractar la problemàtica del cotonet a la Plana i en la qual participaran, a més de representants de l’Associació de Llauradors Independents de Vila-real (ALIV), representants de huit municipis de la Plana amb la finalitat de mostrar “la unió dels ajuntaments i dels agricultors davant este problema”.

Per part seua, José Ramón Ventura Chalmeta subratlla que “sabem que la Conselleria d’Agricultura també està fent un esforç per a tractar de combatre la plaga del cotonet” però ha reiterat la preocupació de l’Ajuntament de Vila-real per la dificultat de controlar la plaga i la voluntat de col·laborar “com ja l’estem fent, per exemple amb el conveni de 20.000 euros amb la Cooperativa Catòlic Agrària de Vila-real per a la creació d’un insectari on es cria l’Anagyrus aberiae, depredador del cotonet, així com un altre conveni amb la Universitat Politècnica de València per import de 5.000 euros per a la investigació i millora dels paranys amb feromones”.

“Ara volem augmentar l’aposta, amb la creació d’esta oficina amb la finalitat d’ajudar als tècnics de les cooperatives, professionals, agricultors a gestionar ajudes, informar-se i fer cens de la realitat del cotonet en els nostres camps”, explica Chalmeta.

L’edil ha recordat altres accions de l’equip de govern en favor de l’agricultura, com el retorn de l’IBI de rústica als agricultors en actiu, millora dels camins rurals, col·laboració amb la Comunitat de Regants en la creació del banc de terres, foment de l’agricultura ecològica, o l’ajuda per a aconseguir la denominació d’origen de la clemenules de la Plana, entre altres.

El primer edil també ha volgut ressaltar l’esforç “històric” que durà a terme també l’Ajuntament amb la cessió de sòl, valorat en més d’1,5 milions d’euros, a la Conselleria d’Agricultura per a convertir l’antic centre de capacitació agrària de la carretera d’Onda en “un centre d’investigacions agràries del segle XXI” i des del qual l’Ajuntament també vol canalitzar la seua aposta per la pervivència de l’agricultura.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira als 93 anys

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira, on rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera. Tenia 93 anys.

Mor en Alzira Antonio Tejero, figura del 23F, als 93 anys

Antonio Tejero ha mort a Alzira als 93 anys. El decés arriba l'endemà passat del 45 aniversari del 23F i coincidix amb la desclassificació de documents.

Antonio Tejero ha mort als 93 anys en el seu domicili d’Alzira

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira als 93 anys. Rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera.

Mor Antonio Tejero als 93 anys el mateix dia de la desclassificació del 23F

Antonio Tejero ha mort als 93 anys a Alzira. La seua defunció coincidix amb la desclassificació dels documents del 23F, que detallen la temptativa i el seu paper.

Mor Antonio Tejero als 93 anys a Alzira, figura del 23F

L'extinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort als 93 anys a Alzira. El decés ha coincidit amb la desclassificació de documents del 23F.

El PSPV obri expedient a l’alcalde d’Almussafes per amenaça vetlada a Diana Morant

El Comité d'Ètica del PSPV ha obert expedient a Toni González per una amenaça vetlada a Diana Morant i deslleialtat. L'alcalde nega assetjament i denúncia una guerra interna.

Set anys i mig de presó per a un septuagenari per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a set anys, sis mesos i un dia per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys a San Miguel de Salinas. La sentència es recolza en testimonis, agents i restes biològiques, i imposa a més allunyament i llibertat vigilada.

Aena destina 402,1 milions a l’aeroport de València entre 2027 i 2031

Aena preveu invertir 402,1 milions en l'aeroport de València entre 2027 i 2031, molt per damunt dels 60,1 milions de 2022-2026. El pla amplia terminal, seguretat i accessos i contempla una pujada mitjana de tarifes de 35 cèntims.