Vila-real crearà una oficina contra el cotonet per a ajudar als agricultors

 

 

L’Ajuntament de Vila-real crearà una oficina municipal del cotonet de Sud-àfrica amb l’objectiu d’ajudar als agricultors en els tràmits per a sol·licitar a la Conselleria d’Agricultura els tractaments i ajudes contra la plaga que afecta la citricultura, així com fer una avaluació sobre l’abast en els cultius del municipi. L’alcalde de Vila-real, José Benlloch, ha anunciat hui esta oficina, acompanyat pel regidor d’Agricultura, José Ramón  Ventura  Chalmeta.

L’oficina, que estarà situada en la seu de la regidoria d’Agricultura, naix per “la preocupació que tenim a l’Ajuntament pel fet que la plaga del cotonet puga desmoralitzar encara més nostres als nostres agricultors i agreujar el problema de l’abandó de terres” que patim des de fa anys, ha explicat l’alcalde. 

Benlloch ha recordat que, “a pesar que l’agricultura no és una competència exclusiva de l’Ajuntament, l’actual equip de govern sempre hem demostrat que volem lluitar perquè l’agricultura, que tanta riquesa ens ha aportat en l’últim segle, tinga futur i puga continuar generant oportunitats i llocs de treball”.

“Malgrat no tindre competències en esta matèria, hem vist que les nostres cooperatives, comerços i agricultors tenen dificultat per a trobar tècnics que els puguen fer el cens o determinar si les seues finques estan afectades pel cotonet, investigar l’abast de la plaga, etc.”, assenyala l’alcalde, qui afig que “la Conselleria ha tret iniciatives per a tractar la plaga però està sent complex seguir esta tramitació, per este motiu naix la idea de l’oficina”.

Benlloch ha avançat que els detalls sobre el funcionament de l’oficina municipal contra el cotonet s’anunciaran en la reunió que el pròxim 30 de setembre tindrà lloc a Vila-real per a tractar la problemàtica del cotonet a la Plana i en la qual participaran, a més de representants de l’Associació de Llauradors Independents de Vila-real (ALIV), representants de huit municipis de la Plana amb la finalitat de mostrar “la unió dels ajuntaments i dels agricultors davant este problema”.

Per part seua, José Ramón Ventura Chalmeta subratlla que “sabem que la Conselleria d’Agricultura també està fent un esforç per a tractar de combatre la plaga del cotonet” però ha reiterat la preocupació de l’Ajuntament de Vila-real per la dificultat de controlar la plaga i la voluntat de col·laborar “com ja l’estem fent, per exemple amb el conveni de 20.000 euros amb la Cooperativa Catòlic Agrària de Vila-real per a la creació d’un insectari on es cria l’Anagyrus aberiae, depredador del cotonet, així com un altre conveni amb la Universitat Politècnica de València per import de 5.000 euros per a la investigació i millora dels paranys amb feromones”.

“Ara volem augmentar l’aposta, amb la creació d’esta oficina amb la finalitat d’ajudar als tècnics de les cooperatives, professionals, agricultors a gestionar ajudes, informar-se i fer cens de la realitat del cotonet en els nostres camps”, explica Chalmeta.

L’edil ha recordat altres accions de l’equip de govern en favor de l’agricultura, com el retorn de l’IBI de rústica als agricultors en actiu, millora dels camins rurals, col·laboració amb la Comunitat de Regants en la creació del banc de terres, foment de l’agricultura ecològica, o l’ajuda per a aconseguir la denominació d’origen de la clemenules de la Plana, entre altres.

El primer edil també ha volgut ressaltar l’esforç “històric” que durà a terme també l’Ajuntament amb la cessió de sòl, valorat en més d’1,5 milions d’euros, a la Conselleria d’Agricultura per a convertir l’antic centre de capacitació agrària de la carretera d’Onda en “un centre d’investigacions agràries del segle XXI” i des del qual l’Ajuntament també vol canalitzar la seua aposta per la pervivència de l’agricultura.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit amb politraumatisme en caure d’un balcó a Catarroja

Un xiquet de dos anys ha resultat ferit amb politraumatisme després de caure des del balcó d'un segon pis a Catarroja. Va ser atés pel SAMU i traslladat a la Fe.

Hondón de los Frailes registra un terratrémol de magnitud 2,5 sense danys

Un sisme de magnitud 2,5 s'ha registrat a Hondón de los Frailes a les 18.50 i a 4 km de profunditat. No s'han notificat danys i el 112 ha rebut una única crida

Marco Pérez obri la porta gran a València en el seu debut en una plaça de primera

El de Salamanca va tallar dos orelles a una seriosa correguda de Santiago Domecq i va eixir a coll en Falles. Víctor Hernández va destacar sense premi i Perera va tirar d'ofici.

Cau la rematada de la Falla Camí Nou d’Alzira, recentment guanyadora del primer premi

La rematada superior de la Falla Camí Nou d'Alzira s'ha desplomat i ha danyat diversos ninots hores després de guanyar el primer premi. No s'han registrat ferits.

S’ha desplomat la rematada de la falla Camí Nou d’Alzira, la més alta de la ciutat

La rematada superior de 19 metres del monument 'Avani' s'ha ensorrat cap a les 16.00 hores després de dos dies de ratxes de vent, danyant diversos ninots. No hi ha ferits.

La mascletá trenca cristalls de l’oficina de turisme de l’Ajuntament de València

La setzena mascletá de les Falles, a càrrec de Pirotècnia Mediterrani, ha trencat diversos cristalls de l'oficina de turisme de l'Ajuntament. El tret, amb 230 quilos durant set minuts i mig, ha estremit l'abarrotada plaça de l'Ajuntament.

0-1: els pals i el meta James van tancar el passe a semifinals al Vila-real juvenil

El Vila-real juvenil va caure 0-1 davant el PSG en quarts de la Lliga de Campions Juvenil després de dominar i sumar tres pals. James va firmar parades clau i va detindre un penal.

Sindicats i Sanitat seguixen rutes paral·leles en la segona setmana de la vaga de metges

Els metges mantenen un seguiment similar i el Ministeri activa mesures pactades amb el Fòrum de la Professió Mèdica, la qual cosa aprofundix el xoc amb el comité de vaga.