6.8 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

Xàtiva presenta el nou bus urbà per a la ciutat, que prestarà servici de forma gratuïta este divendres

Nou minubús urbà de Xàtiva (València)

El servici començarà a operar la pròxima setmana i este divendres ho farà de forma gratuïta | Ajuntament de Xàtiva

 

Este divendres hi haurà una jornada de portes obertes amb accés gratuït al bus urbà de Xàtiva, en la comarca de la Costera (València), que servirà com a carta de presentació del nou vehicle de transport públic de Xàtiva.

 

El regidor de Mobilitat, Juan Giner, ha participat este dijous, junt amb el Comissari de la Policia Local, Antonio Collado, i representants de l’empresa concessionària del servici, en la formalització de l’entrega del vehicle que operarà amb normalitat a partir de la pròxima setmana. A pesar d’això, els ciutadans de Xàtiva podran fer ús de forma gratuïta este divendres, en el seu horari habitual de 9 a 15.10 hores.

 

«Hui hem recepcionat el bus urbà i demà divendres se celebrarà una jornada de portes obertes per a conéixer este nou servici per a la ciutat», ha manifestat el regidor de Mobilitat, Juan Giner.

 

L’Ajuntament de Xàtiva ha invertit un total de 157.000 euros en l’adquisició d’este minibús, que té capacitat per a 24 persones assentades, 11 de peu i amb un espai reservat a persones amb mobilitat reduïda, amb una rampa d’accés en la part de darrere del vehicle. El bus compta amb dos portes de servici, aire condicionat, polsadors d’interior i d’exterior i cinturons de seguretat.

Últimes notícies

La Aemet preveu gelades al costat de la costa i mínimes de fins a -6 a l’interior

La pròxima matinada portarà gelades fins i tot prop del litoral i descensos de fins a -6 en àrees de l'interior. Hi ha avisos grocs per fred i vent.

Set triomfs del Llevant davant l’Espanyol en el Ciutat, l’últim en 2016

El Llevant rep este diumenge a l'Espanyol amb un balanç a casa de set triomfs en quinze dols de Primera. No guanya en el Ciutat des de 2016.

El València només ha perdut una vegada amb l’Elx a Mestalla: 1-2 en la 65-66

El València rebrà este dissabte a l'Elx en la jornada 19 amb un balanç aclaparador a Mestalla: 16 victòries, 7 empats i 1 derrota. L'últim precedent, en 2022, va acabar en empat.

El Vila-real encadena quatre triomfs i un empat en les últimes cinc visites de l’Alabés

L'equip groc rep a l'Alabés en la jornada 19 amb una ratxa en La Ceràmica: quatre victòries i un empat des de 2019, quasi sempre amb marcadors inflats.

El 6.703 del Xiquet repartix el primer premi en 20 localitats de la Comunitat Valenciana

El número 6.703 ha resultat premiat amb el primer premi del sorteig del Xiquet, dotat amb 2 milions per sèrie i 200.000 euros al dècim, amb fort repartiment en la Comunitat Valenciana. El segon i el tercer han quedat més concentrats.

Dos ferits per l’explosió d’un càmping gas en una autocaravana al Campello

Una dona de 66 i un home de 76 han patit cremades després de l'explosió d'un càmping gas en una autocaravana en un càmping del Campello. Van ser atesos en el lloc i traslladats als hospitals d'Alacant i Sant Joan.

Ademuz marca la mínima en la Comunitat Valenciana amb 7 graus sota zero

Ademuz ha registrat -7 graus, la mínima de la Comunitat Valenciana, seguida per Castellfort i Fredes. En el litoral, les capitals han quedat per damunt de zero.

Troben un tercer cos i el casc del vaixell del naufragi d’una família espanyola a Indonèsia

Els equips de rescat van trobar un tercer cos i el casc del KM Putri Sakinah, afonat el 26 de desembre en Komodo amb una família espanyola a bord. Dos menors seguixen desapareguts.