9.9 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Altres tres dones acusen al cineasta Carlos Vermut de violència sexual

Altres tres dones han acusat al director de cinema Carlos Vermut de violència sexual. Es tracta d’una artista, una gestora cultural i una actriu, que se sumen a les altres tres dones –una estudiant de cinema, una empleada d’una de les seues produccions i una treballadora del sector cultural– que han acusat al cineasta pel mateix motiu.

Segons el testimoni d’aquestes tres noves dones que acusen a Vermut, i que ha revelat el diari El País, els fets van succeir entre octubre del 2012 i principis del 2024. Cap va presentar denúncia per temor al fet que ningú les creguera, segons han relatat.

Una de les dones que acusa a Vermut assegura que el director de cinema li va obligar a prácticar sexe dins del seu portal malgrat la negativa d’ella i en una altra ocasió va haver de mantenir sexe anal sense consentiment.

La gestora cultura assegura haver hagut de mantenir una trobada sexual amb colps i arcades i, segons el relat de la tercera dona, que va tenir una relació amb Vermut des de la primavera del 2023 fins al passat mes de gener, el director la va forçar a tenir sexe violent que ella no va consistir després de mesos de violència psicològica.

Afirma, a més, que dies després d’aquests fets, va cridar al servei d’atenció a les víctimes de les violència masclista 016 i ha demanat recolze en un centre d’atencón integral de víctimes de violència sexual de la Comunitat de Madrid.

Des d’aquell moment el seu psicòleg li ha diagnosticat insomni, hipervigilancia i ansietat. Assegura haver tingut “pensaments suïcides”. Aquesta dona ha acudit a una oficina de l’Ajuntament de Madrid d’atenció integral a víctimes de violència sexual, segons ha constatat El País que, igual que en les acusacions que va fer pública en el mes de gener, assegura comptar amb declaracions jurades de totes elles, així com material documental i testimonio de persones del seu entorn que sustenten els seus relats.

Últimes notícies

El Nou Mestalla avança en temps amb pilars, torres i coberta

El Nou Mestalla avança en temps amb la instal·lació de pilars, torres d'escala i elements de la coberta. El projecte entra en nova fase des de febrer de 2026 i manté l'obertura prevista per a estiu de 2027.

Tractorada a València: columnes de diverses comarques recorreran la ciutat durant tres hores

Les organitzacions agràries mobilitzen columnes des del nord i el sud per a entrar a la ciutat a primera hora i marxar fins a la Delegació del Govern. Reclamen una solució per a les parcel·les afectades per la DANA, la defensa dels regadius i canvis davant els acords comercials i la burocràcia.

Alfafar: el retard en la reconstrucció postdana afecta a la salut mental veïnal

Un informe municipal, elaborat amb la Universitat de València, conclou que la falta d'avanços després de la DANA manté actius símptomes d'ansietat, estrés i depressió. Orba i Alfalares concentren l'impacte i es reclama accelerar les reparacions.

Elgezabal ja treballa parcialment amb el grup després d’operar-se el genoll dret

Unai Elgezabal va començar este dimecres a integrar-se de manera parcial en els entrenaments del Llevant després d'una artroscòpia amb meniscectomía parcial en el genoll dret. El central avança en la seua readaptació després del trencament de menisc patida davant l'Athletic.

La grip baixa un 13,6% en la Comunitat Valenciana fins a 75,7 casos; el VRS repunta i la covid és nul·la

La incidència de grip descendix un 13,6% fins a 75,7 casos per 100.000 en la Comunitat Valenciana, mentres el VRS puja i la covid queda en zero. El total d'infeccions respiratòries també retrocedix.

Mor Brad Branson, primera gran estrela del València Basket

L'exjugador estatunidenc ha mort als 67 anys. València Basket va anunciar un minut de silenci i va subratllar el seu impacte com a referent del club.

Neva a l’interior de Castelló i les ratxes de vent aconseguixen 124 km/h

Les zones altes de Castelló han registrat neu i les ratxes de vent han superat els 100 km/h, amb 124 a Xodos i 121 a Xixona. Aemet preveu empitjorament a partir de migdia.

Pérez Llorca anuncia més desgravacions per a les rendes mitjanes amb efectes retroactius

El president ha avançat que en les pròximes setmanes ampliarà les deduccions socials per a rendes mitjanes. El pla inclou retroactivitat i afecta a prop d'un milió de persones.