Alternativa Habitacional per a les Famílies Desallotjades de Sant Antón a Elx

L’Ajuntament d’Elx ha **oferit una habitatge alternatiu** a les 59 famílies, que són **142 persones** en total, evacuades de forma preventiva del bloc de pisos de Sant Antón degut al **risc d’ensulsiada**. Aquesta acció es produeix després que les regidories d’Acció Social i Família hagin realitzat un **diagnòstic real** de la situació dels immobles desallotjats.

En una roda de premsa celebrada recentment, l’alcalde de la ciutat, **l’alcalde**, va comunicar que les autoritats han garantit que **a totes** les persones afectades se’ls ha proporcionat una habitatge alternatiu. «Tenim un **missatge d’esperança** per al veïnat a davant d’esta situació d’emergència sense precedents, la qual hem gestionat en solament una setmana», va afirmar Ruz.

La regidora d’Acció Social, **la regidora d’Acció Social**, va assenyalar que de les 59 unitats familiars afectades, 31 són **propietàries** dels seus habitatges. L’Ajuntament, en col·laboració amb Pimesa, ha disponibilitzat **28 immobles** que s’adjudiquen en **prepropietat**. Tres famílies tindran prioritat per al nou edifici de **45 habitatges** que serà licitat properament, mentre que, temporalment, ocuparan **habitatges cedits** a través de la Fundació Consciencia’t.

Lastra va agrair l’**esforç titànic** de Pimesa per adjudicar els habitatges de manera ràpida, tot i la situació jurídica complicada. Així mateix, 28 famílies que es trobaven en règim de lloguer han estat analitzades, i es destaca que onze d’elles tenien **contractes** formals, mentre que les altres se situen en diverses condicions d’acreditació.

Per a les famílies que no poguessin reclamar així, s’han activat recursos de **lloguer ràpid** en habitatges cedits per l’**Ajuntament** i altres entitats. Lastra va indicar que sis famílies de lloguer han renunciat a les alternatives amb el municipi, però podran optar a les **ajudes econòmiques** que seran establertes aviat. Aquesta ajuda es dividirà en **dues línies d’actuació**: ajudes al lloguer i ajudes per a l’acquisició de mobiliari perdut durant la crisi.

Aquests fons provindran d’una partida de **360.000 euros** que la **Govern Valencià** ha destinat a la situació. Una part d’este finançament cobrirà les despeses de l’allotjament als hotels on se n’han estat allotjant des del dijous passat. Els casos de les famílies que han renunciat a l’ajuda habitacional també podran accedir a aquestes ajudes econòmiques.

Últimes notícies

Detinguda a Pilar de la Horadada per conduir en sentit contrari i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i agredir un policia local quan anava a sotmetre's a una prova d'alcoholèmia.

Detenen una conductora a Pilar de la Horadada per conducció temerària i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i mossegar un policia local quan l’anaven a sotmetre a una prova d’alcoholèmia.

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.
FILMOTECA D'ESTIU