Alternativa Habitacional per a les Famílies Desallotjades de Sant Antón a Elx

L’Ajuntament d’Elx ha **oferit una habitatge alternatiu** a les 59 famílies, que són **142 persones** en total, evacuades de forma preventiva del bloc de pisos de Sant Antón degut al **risc d’ensulsiada**. Aquesta acció es produeix després que les regidories d’Acció Social i Família hagin realitzat un **diagnòstic real** de la situació dels immobles desallotjats.

En una roda de premsa celebrada recentment, l’alcalde de la ciutat, **l’alcalde**, va comunicar que les autoritats han garantit que **a totes** les persones afectades se’ls ha proporcionat una habitatge alternatiu. “Tenim un **missatge d’esperança** per al veïnat a davant d’esta situació d’emergència sense precedents, la qual hem gestionat en solament una setmana”, va afirmar Ruz.

La regidora d’Acció Social, **la regidora d’Acció Social**, va assenyalar que de les 59 unitats familiars afectades, 31 són **propietàries** dels seus habitatges. L’Ajuntament, en col·laboració amb Pimesa, ha disponibilitzat **28 immobles** que s’adjudiquen en **prepropietat**. Tres famílies tindran prioritat per al nou edifici de **45 habitatges** que serà licitat properament, mentre que, temporalment, ocuparan **habitatges cedits** a través de la Fundació Consciencia’t.

Lastra va agrair l’**esforç titànic** de Pimesa per adjudicar els habitatges de manera ràpida, tot i la situació jurídica complicada. Així mateix, 28 famílies que es trobaven en règim de lloguer han estat analitzades, i es destaca que onze d’elles tenien **contractes** formals, mentre que les altres se situen en diverses condicions d’acreditació.

Per a les famílies que no poguessin reclamar així, s’han activat recursos de **lloguer ràpid** en habitatges cedits per l’**Ajuntament** i altres entitats. Lastra va indicar que sis famílies de lloguer han renunciat a les alternatives amb el municipi, però podran optar a les **ajudes econòmiques** que seran establertes aviat. Aquesta ajuda es dividirà en **dues línies d’actuació**: ajudes al lloguer i ajudes per a l’acquisició de mobiliari perdut durant la crisi.

Aquests fons provindran d’una partida de **360.000 euros** que la **Govern Valencià** ha destinat a la situació. Una part d’este finançament cobrirà les despeses de l’allotjament als hotels on se n’han estat allotjant des del dijous passat. Els casos de les famílies que han renunciat a l’ajuda habitacional també podran accedir a aquestes ajudes econòmiques.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez ressalta la victòria coral del València Basket davant el Riu Breogán

Pedro Martínez celebra el triomf del València Basket davant el Riu Breogán com una victòria coral en la qual subratlla l'aportació defensiva d'Isaac Nogués i la bona faena de Yankuba Avenc i Kameron Taylor.

Montero lidera un València Basket coral per a doblegar al Riu Breogán (105-88)

València Basket s'imposa al Riu Breogán per 105-88 en el Roig Arena, en un triomf coral liderat pel dominicà Jean Montero i sustentat en la potència ofensiva local.

Mor als 78 anys Josep Piera, poeta i referent de la literatura valenciana

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i autor àmpliament premiat, ha mort als 78 anys. Institucions i representants públics destaquen el seu llegat literari i el seu compromís amb la cultura valenciana.

Dos morts en la segona fase de l’operació de trànsit de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

La segona fase de l'operació especial de trànsit de Setmana Santa registra dos víctimes mortals a Vila-real i Calp i un alt volum de desplaçaments per carretera.

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.

Mor un ciclista de 57 anys en xocar amb un cotxe en la N-332 a Calp

Un ciclista de 57 anys ha mort després de col·lidir amb un cotxe en la N-332 al seu pas per Calp. Els servicis d'emergència van intentar reanimar-ho sense èxit.