7.9 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

Alternativa Habitacional per a les Famílies Desallotjades de Sant Antón a Elx

L’Ajuntament d’Elx ha **oferit una habitatge alternatiu** a les 59 famílies, que són **142 persones** en total, evacuades de forma preventiva del bloc de pisos de Sant Antón degut al **risc d’ensulsiada**. Aquesta acció es produeix després que les regidories d’Acció Social i Família hagin realitzat un **diagnòstic real** de la situació dels immobles desallotjats.

En una roda de premsa celebrada recentment, l’alcalde de la ciutat, **l’alcalde**, va comunicar que les autoritats han garantit que **a totes** les persones afectades se’ls ha proporcionat una habitatge alternatiu. “Tenim un **missatge d’esperança** per al veïnat a davant d’esta situació d’emergència sense precedents, la qual hem gestionat en solament una setmana”, va afirmar Ruz.

La regidora d’Acció Social, **la regidora d’Acció Social**, va assenyalar que de les 59 unitats familiars afectades, 31 són **propietàries** dels seus habitatges. L’Ajuntament, en col·laboració amb Pimesa, ha disponibilitzat **28 immobles** que s’adjudiquen en **prepropietat**. Tres famílies tindran prioritat per al nou edifici de **45 habitatges** que serà licitat properament, mentre que, temporalment, ocuparan **habitatges cedits** a través de la Fundació Consciencia’t.

Lastra va agrair l’**esforç titànic** de Pimesa per adjudicar els habitatges de manera ràpida, tot i la situació jurídica complicada. Així mateix, 28 famílies que es trobaven en règim de lloguer han estat analitzades, i es destaca que onze d’elles tenien **contractes** formals, mentre que les altres se situen en diverses condicions d’acreditació.

Per a les famílies que no poguessin reclamar així, s’han activat recursos de **lloguer ràpid** en habitatges cedits per l’**Ajuntament** i altres entitats. Lastra va indicar que sis famílies de lloguer han renunciat a les alternatives amb el municipi, però podran optar a les **ajudes econòmiques** que seran establertes aviat. Aquesta ajuda es dividirà en **dues línies d’actuació**: ajudes al lloguer i ajudes per a l’acquisició de mobiliari perdut durant la crisi.

Aquests fons provindran d’una partida de **360.000 euros** que la **Govern Valencià** ha destinat a la situació. Una part d’este finançament cobrirà les despeses de l’allotjament als hotels on se n’han estat allotjant des del dijous passat. Els casos de les famílies que han renunciat a l’ajuda habitacional també podran accedir a aquestes ajudes econòmiques.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana negociar noves normes del transvasament Tajo-Segura i exigix inversions clau

El president ha reclamat al Govern reobrir la negociació sobre les regles del Tajo-Segura amb criteris tècnics i tracte igual per als regants. Ha lligat la petició a un paquet de mesures en finançament, aigua, infraestructures, vivenda, sanitat i fiscalitat per a la província d'Alacant i la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana negociar noves normes d’explotació del transvasament Tajo-Segura

El president ha sol·licitat al Govern obrir una negociació amb comunitats i regants per a revisar les regles del transvasament amb criteris tècnics. També ha reclamat modernitzar regadius del Tajo i ha anunciat avanços en simplificació administrativa i sanitat.

Cauen les màximes en la Comunitat Valenciana i el topall queda en 14,7 a Torreblanca

Les màximes han baixat de forma generalitzada respecte al diumenge: cap observatori ha aconseguit els 15 graus i el valor més alt ha sigut 14,7 a Torreblanca.

El Marq exposa per primera vegada restes de canibalisme ritual trobats en una cova d’Alacant

El Museu Arqueològic d'Alacant ha inaugurat la mostra 'Rituals de pastors' amb els resultats de les excavacions en la Cova del Randero, primer indici de canibalisme ritual neolític del Llevant. Les restes, interpretats com un ritu funerari no violent, s'han vinculat al dol en comunitats pastorals.

La Sindicatura de Comptes avala l’infrafinançament de la Generalitat en la seua auditoria

La Sindicatura de Comptes assenyala que els ingressos del sistema autonòmic són inferiors als d'un model equitatiu i recolza la reforma del finançament. L'informe afig dèficit estatal en dependència, gastos sanitaris no compensats i l'impacte de la DANA amb crèdits reembossables.

PP i Vox rebutgen activar la Zona de Baixes Emissions a València

El ple municipal ha rebutjat implantar immediatament la ZBE i ha aprovat demanar el cessament de Pilar Bernabé. L'oposició ha vist caure les seues mocions de mobilitat.

Quatre persones ateses per fum i cremades en un incendi de vivenda a València

Quatre persones han resultat ferides lleus per inhalació de fum i cremades en un incendi al carrer Rodríguez de Cepeda de València. Van ser assistides i traslladades a l'Hospital Clínic de València.

La Comunitat Valenciana s’emporta 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del gastat

La Comunitat Valenciana ha obtingut 47,35 milions en el sorteig de Nadal, a penes el 11,13% del gastat. L'absència de la Grossa ha limitat el retorn.