Alternativa Habitacional per a les Famílies Desallotjades de Sant Antón a Elx

L’Ajuntament d’Elx ha **oferit una habitatge alternatiu** a les 59 famílies, que són **142 persones** en total, evacuades de forma preventiva del bloc de pisos de Sant Antón degut al **risc d’ensulsiada**. Aquesta acció es produeix després que les regidories d’Acció Social i Família hagin realitzat un **diagnòstic real** de la situació dels immobles desallotjats.

En una roda de premsa celebrada recentment, l’alcalde de la ciutat, **l’alcalde**, va comunicar que les autoritats han garantit que **a totes** les persones afectades se’ls ha proporcionat una habitatge alternatiu. «Tenim un **missatge d’esperança** per al veïnat a davant d’esta situació d’emergència sense precedents, la qual hem gestionat en solament una setmana», va afirmar Ruz.

La regidora d’Acció Social, **la regidora d’Acció Social**, va assenyalar que de les 59 unitats familiars afectades, 31 són **propietàries** dels seus habitatges. L’Ajuntament, en col·laboració amb Pimesa, ha disponibilitzat **28 immobles** que s’adjudiquen en **prepropietat**. Tres famílies tindran prioritat per al nou edifici de **45 habitatges** que serà licitat properament, mentre que, temporalment, ocuparan **habitatges cedits** a través de la Fundació Consciencia’t.

Lastra va agrair l’**esforç titànic** de Pimesa per adjudicar els habitatges de manera ràpida, tot i la situació jurídica complicada. Així mateix, 28 famílies que es trobaven en règim de lloguer han estat analitzades, i es destaca que onze d’elles tenien **contractes** formals, mentre que les altres se situen en diverses condicions d’acreditació.

Per a les famílies que no poguessin reclamar així, s’han activat recursos de **lloguer ràpid** en habitatges cedits per l’**Ajuntament** i altres entitats. Lastra va indicar que sis famílies de lloguer han renunciat a les alternatives amb el municipi, però podran optar a les **ajudes econòmiques** que seran establertes aviat. Aquesta ajuda es dividirà en **dues línies d’actuació**: ajudes al lloguer i ajudes per a l’acquisició de mobiliari perdut durant la crisi.

Aquests fons provindran d’una partida de **360.000 euros** que la **Govern Valencià** ha destinat a la situació. Una part d’este finançament cobrirà les despeses de l’allotjament als hotels on se n’han estat allotjant des del dijous passat. Els casos de les famílies que han renunciat a l’ajuda habitacional també podran accedir a aquestes ajudes econòmiques.

Últimes notícies

L’alacantí Daniel Holgado farà el salt a MotoGP en 2027 amb Gresini Racing

El pilot alacantí Daniel Holgado, actual sisé del Mundial de Moto2 amb l’equip d’Aspar, ha signat amb Gresini Racing per a debutar en MotoGP en la temporada 2027.

Pablo Martínez s’acomiada del Llevant després de set temporades: ‘Sempre serà casa meua’

El migcampista madrileny Pablo Martínez ha dit adéu al Llevant després de set temporades i 155 partits, amb un emotiu missatge en què assegura que el club ‘sempre serà granota’ en el seu cor.

Consum dona 60.000 euros per a enviar ajuda humanitària a Veneçuela

La cooperativa canalitza l’aportació a través de Creu Roja per a atendre les persones damnificades pels terratrémols

Isaac Nogués deixa el Valencia Basket després d’acordar la rescissió del contracte

El Valencia Basket ha confirmat l’acord amb l’escorta català Isaac Nogués per rescindir el seu contracte, un any després de la seua arribada al club taronja.

L’eixida de Léo Pétrot deixa l’Elx sense laterals esquerrans per a la pròxima temporada

L’adéu de Léo Pétrot i la no continuïtat d’Adrià Pedrosa deixen l’Elx CF sense cap lateral esquerre específic i obliguen el club a acudir al mercat d’estiu.

Catalá insistix que el candidat del PP a la Generalitat es decidirà més avant i es descarta per ara

María José Catalá assegura que serà la direcció nacional del PP qui designe el candidat a la Presidència de la Generalitat quan marque el calendari i insistix que el seu objectiu és revalidar l’alcaldia de València.

Primera nit tòrrida generalitzada a la Comunitat Valenciana per l’oratge cobert

La Comunitat Valenciana ha registrat la primera nit tòrrida de l’any, amb mínimes que no han baixat dels 25 graus en àmplies zones de la costa de València i del litoral d’Alacant.

Gairebé 1,2 milions de migrants demanen regularitzar-se, amb 167.000 sol·licituds a la Comunitat Valenciana

La regularització extraordinària de migrants a Espanya ha rebut 1.174.978 sol·licituds, de les quals 167.000 corresponen a la Comunitat Valenciana i més de 608.000 ja s'han admés a tràmit.