Alternativa Habitacional per a les Famílies Desallotjades de Sant Antón a Elx

L’Ajuntament d’Elx ha **oferit una habitatge alternatiu** a les 59 famílies, que són **142 persones** en total, evacuades de forma preventiva del bloc de pisos de Sant Antón degut al **risc d’ensulsiada**. Aquesta acció es produeix després que les regidories d’Acció Social i Família hagin realitzat un **diagnòstic real** de la situació dels immobles desallotjats.

En una roda de premsa celebrada recentment, l’alcalde de la ciutat, **l’alcalde**, va comunicar que les autoritats han garantit que **a totes** les persones afectades se’ls ha proporcionat una habitatge alternatiu. «Tenim un **missatge d’esperança** per al veïnat a davant d’esta situació d’emergència sense precedents, la qual hem gestionat en solament una setmana», va afirmar Ruz.

La regidora d’Acció Social, **la regidora d’Acció Social**, va assenyalar que de les 59 unitats familiars afectades, 31 són **propietàries** dels seus habitatges. L’Ajuntament, en col·laboració amb Pimesa, ha disponibilitzat **28 immobles** que s’adjudiquen en **prepropietat**. Tres famílies tindran prioritat per al nou edifici de **45 habitatges** que serà licitat properament, mentre que, temporalment, ocuparan **habitatges cedits** a través de la Fundació Consciencia’t.

Lastra va agrair l’**esforç titànic** de Pimesa per adjudicar els habitatges de manera ràpida, tot i la situació jurídica complicada. Així mateix, 28 famílies que es trobaven en règim de lloguer han estat analitzades, i es destaca que onze d’elles tenien **contractes** formals, mentre que les altres se situen en diverses condicions d’acreditació.

Per a les famílies que no poguessin reclamar així, s’han activat recursos de **lloguer ràpid** en habitatges cedits per l’**Ajuntament** i altres entitats. Lastra va indicar que sis famílies de lloguer han renunciat a les alternatives amb el municipi, però podran optar a les **ajudes econòmiques** que seran establertes aviat. Aquesta ajuda es dividirà en **dues línies d’actuació**: ajudes al lloguer i ajudes per a l’acquisició de mobiliari perdut durant la crisi.

Aquests fons provindran d’una partida de **360.000 euros** que la **Govern Valencià** ha destinat a la situació. Una part d’este finançament cobrirà les despeses de l’allotjament als hotels on se n’han estat allotjant des del dijous passat. Els casos de les famílies que han renunciat a l’ajuda habitacional també podran accedir a aquestes ajudes econòmiques.

Últimes notícies

El curs arranca dimecres amb menys alumnat, més docents i noves protestes

El curs escolar comença este dimecres en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes en la pública, 83.921 docents i el conflicte laboral obert, amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats de professorat.

Castelló mostra el privilegi que va permetre traslladar la ciutat a la Plana fa 775 anys

Castelló celebra el 775 aniversari amb l’exposició 'El privilegi d’existir 1251-2026', que exhibix el document amb què Jaume I va autoritzar el trasllat de la vila al pla. La mostra es convertix en l’acte central d’un programa commemoratiu que mira alhora al passat i al futur de la ciutat.

Quatre detinguts per retenir i agredir un home en un local d’Orihuela-Costa

Quatre hòmens han sigut detinguts a Orihuela-Costa acusats de retindre i agredir un home en un local, en un operatiu conjunt de la Policia Local i la Guàrdia Civil. La víctima va ser alliberada amb lesions i els agents van intervindre armes de foc i diverses drogues.

Pla urgent per a regenerar la Devesa de El Saler després de l’incendi d’agost

L’Ajuntament de València i la Generalitat han pactat un pla de regeneració i defensa contra incendis a la Devesa de El Saler després del foc d’agost, que va arrasar 37 hectàrees. Les administracions volen agilitzar tràmits, adaptar la normativa de L’Albufera i desplegar el sistema defensiu Sideinfo.

Els consellers d’Educació i Emergències donaran explicacions en Les Corts pels incendis i el robatori del tresor de Villena

Els consellers d’Educació i Cultura i d’Emergències compareixeran en Les Corts quan s’òbriga el període de sessions per explicar el robatori del tresor de Villena i els incendis de l’estiu. L’oposició critica la falta d’activitat parlamentària i el retard en fixar el calendari i el Debat de política general.

El PSPV demanarà a Antifrau l’expedient sobre la contractació de la parella de Pérez Llorca

El PSPV-PSOE sol·licitarà a l’Agència Valenciana Antifrau l’expedient sobre la investigació de la contractació de la parella de Juanfran Pérez Llorca a la Diputació de València i reclama al PP que faça públics possibles dosiers interns.

Setembre tancarà amb un 82 % d’ocupació hotelera a la Comunitat Valenciana

Turisme Comunitat Valenciana preveu per a setembre una ocupació mitjana del 82,1 % en hotels, del 75,3 % en apartaments turístics i del 70 % en càmpings, amb Alicante al capdavant i Benidorm fregant el 90 % d’ocupació.

Un incendi forestal complica la faena dels bombers a Polop de la Marina

Set mitjans terrestres, deu dotacions del Consorci de Bombers d'Alacant i cinc unitats forestals lluiten contra un incendi a Polop de la Marina, on s'ha decretat la situació 1 del PEIF per risc sobre la massa forestal.