Demanen un any de presó per a un general de la Guàrdia Civil per recomanar un amic per a obres

L’Audiència Provincial de Madrid jutja des de dilluns que ve un tinent general de la Guàrdia Civil acusat d’haver recomanat un amic seu, sense experiència suficient, per a fer obres de millora en les façanes de diverses comandàncies, entre elles la d’Alacant, per les quals la Fiscalia li demana un any de presó per un delicte de cohecho.

Segons l’escrit d’acusació, estes obres es van fer d’una forma considerada inadequada. La Fiscalia assenyala que la persona finalment contractada, que també està acusada en la causa, ‘careixia de la tècnica de col·locació del corcho proyectado’, el material emprat per a tractar les façanes.

Per este motiu, el ministeri públic imputa a tots dos un delicte de cohecho, en entendre que la recomanació i contractació del suposat amic del general va buscar un benefici econòmic injust. La investigació s’ha centrat en la manera com es van adjudicar les obres i en la qualitat dels treballs realitzats.

Oferta de crèdit i contractista amic

La Fiscalia recorda que, ‘en base a les normes generals de Gestión Económica’, el militar tenia la facultat de descentralitzar crèdit per a cobrir gastos de l’organització perifèrica de la Guàrdia Civil, constituïda per diverses comandàncies repartides pel territori.

Segons el relat acusatori, el tinent general s’ha aprofitat d’esta capacitat per a dirigir-se, en octubre i novembre de 2016, a distintes comandàncies. Els ha oferit una descentralització del crèdit al seu favor per a la realització d’obres de pintura en els quarters de la Guàrdia Civil.

Al mateix temps, sempre segons la Fiscalia, els proposava un contractista concret. Es tractava d’una persona a qui coneixia personalment i que, en eixos moments, estava introduint en el mercat un producte que es presentava com a novedós: el corcho proyectado, destinat a solucionar problemes d’humitats en façanes.

Diverses comandàncies afectades

A este oferiment li han donat el vistiplau diverses comandàncies, entre elles les d’Algesires, Alacant, Àvila, Castelló, Jaén i Santa Cruz de Tenerife, així com la zona de Murcia i la Jefatura de Asuntos Económicos.

El contractista proposat pel general ha resultat ser l’altre acusat en la causa. Segons la Fiscalia, és administrador de tres empreses que van facturar servicis a les distintes comandàncies entre novembre i desembre de 2016 per un import total de 1.382.873,52 euros.

L’escrit del ministeri públic destaca que moltes d’estes obres s’han executat de manera inadequada. Insistix que l’acusat ‘careixia de la tècnica de col·locació del corcho proyectado’, cosa que hauria provocat un important perjudici econòmic a la Guàrdia Civil.

Ara serà l’Audiència Provincial de Madrid qui haurà de determinar si hi hagué o no cohecho en la manera d’oferir el crèdit i adjudicar els treballs, així com la possible responsabilitat penal dels dos acusats per la mala execució de les obres en les diferents comandàncies, inclosa la d’Alacant.

Últimes notícies

Emergències atén 115 incidents per les pluges a la Comunitat Valenciana, 53 a Castelló

El Centre de Coordinació d'Emergències ha gestionat 115 incidències per les pluges i tempestats a la Comunitat Valenciana, amb especial afectació a la província de Castelló. València ha concentrat 51 avisos i Alacant, 11.

Fortes pluges a la Vega Baixa i un llamp calfa una palmera a Torrevella

Una tempesta amb intensa activitat elèctrica ha deixat fins a 33 l/m2 a la Vega Baixa i ha calfat una palmera a les salines de Torrevella. Les precipitacions han sigut moderades però generalitzades en municipis com Oriola i San Miguel de Salinas.

El festival Love to Rock suspén la jornada de divendres per l’alerta taronja a València

Love to Rock ha suspés la jornada de divendres per l’alerta taronja per pluges a València, però manté la programació de dissabte i oferix devolucions i canvis d’entrada.

Asaja alerta que els preus del llima a Alacant cauen malgrat la forta demanda

Asaja Alacant denuncia que la indústria del llima està oferint només 10 cèntims per quilo malgrat la gran demanda de suc, i insten els agricultors a no vendre per davall dels costos de producció.

La tarta de xocolata de Rubén Alan Díaz triomfa com a millor del món a Elx

La tarta de xocolata del pastisser mexicà Rubén Alan Díaz, del grup Puratos México, ha sigut guardonada com la millor del món en el Premi Internacional de Alta Pastelería Paco Torreblanca, celebrat dins del certamen Alicante Gastronómica a Elx.

Morant acusa PP, Vox i Junts de bloquejar els decrets d’habitatge i de “no tindre sentiments”

La ministra Diana Morant critica que PP, Vox i Junts hagen derogat al Congrés dos decrets llei sobre habitatge i els acusa de no representar els interessos del carrer. Pilar Bernabé assegura que, davant el bloqueig de la dreta, els socialistes continuaran impulsant polítiques d’habitatge.

El Fòrum de Compra Pública de València reclama canvis per blindar una alimentació saludable

El Fòrum Internacional de Compra Pública Alimentària de València ha exigit més voluntat política, recursos i canvis normatius per convertir la compra d’aliments en una política pública estable que done suport a l’agricultura familiar i millore l’alimentació ciutadana.

Les pluges alleugen la sequera al camp valencià però colpegen el caqui de la Ribera

L’episodi de pluges ha sigut positiu per al camp valencià en general, però el granís ha arrasat fins al 100% del caqui en algunes finques de la Ribera Alta i ha causat pèrdues de 4 milions d’euros.