L’alcalde i els grups representats a l’ajuntament han rebut oficialment a la nova bellea del foc, a les seues dames i a les seues homòlogues infantils
en un acte institucional en el saló de plens on s’ha subratllat que encarnen la manera de sentir i viure les Fogueres. La recepció ha servit com a primera gran presentació oficial del cicle fester, en el qual les màximes representants assumixen públicament el compromís d’acompanyar a la ciutat en els principals actes de l’any.
Durant l’acte, s’ha posat el focus en què estes representants no sols lluïxen els vestits tradicionals, sinó que simbolitzen el caràcter fester de la ciutat i la importància d’unes festes que estan profundament arrelades en la identitat alacantina. Les Fogueres, que combinen monuments, música, pólvora i vida al carrer, troben en les belleas i les seues dames als seus portaveus més visibles davant visitants i altres municipis.
Les noves belleas del foc
Les noves belleas del foc, María Pastor González i Leire Arellano Ruiz en la categoria infantil, han acudit al costat de les dames d’honor: Sara Pérez Ramón, Marta Salaberri Marcos, María Moya Baeza, Nora Banegas Santos, Nerea Alpera Ramón, Eva Egea Molina, Estrella de la Mar Peláez García, Irene Straub González, Alba Illana Mas, Lluïa Burilla González, Martina Albaladejo Quero i Nerea Navarro Cardoso. Totes elles, s’ha remarcat, representen la manera de sentir i viure les Fogueres i el conjunt de les seues tradicions, que conformen la manera de ser de la ciutadania d’Alacant.
Una dada que recorda la trajectòria
L’alcalde ha ressaltat que María Pastor és la bellea del foc número 90 de la història, una dada que recorda la llarga trajectòria d’estes festes i la continuïtat d’una figura que ha anat passant de generació en generació. Amb esta referència ha volgut subratllar el pes simbòlic que té el càrrec, que es renova cada any però manté intacte el seu significat per als barris, comissions i districtes que integren el món foguerer.
Ambaixadores d’Alacant durant tot l’any
En la seua intervenció, l’alcalde ha recalcat que este acte simbolitza el respecte de tot l’ajuntament cap als qui representaran a Alacant durant tot l’any. Ha insistit que no es tracta només d’una fotografia institucional, sinó de l’inici d’una agenda intensa en la qual les representants acudiran a proclamacions, desfilades, visites a altres localitats i actes socials i culturals en nom de la ciutat.
Ha assenyalat a més que són xiquetes i dones que exerciran com a ambaixadores del que és la ciutat, el nom de la qual es disposen a engrandir mitjançant una activitat frenètica. Amb això ha posat en valor l’esforç personal que implica el càrrec, que combina la il·lusió de viure les Fogueres des d’un lloc privilegiat amb la responsabilitat de ser presents en nombrosos compromisos i de mantindre sempre visc l’esperit fester.
La reacció de les noves representants
L’acabada de triar bellea del foc, María Pastor, ha explicat que ja comença a creure el que li va ocórrer el dissabte, quan va ser proclamada, i que comença a sentir-se orgullosa, juntament amb les seues dames, del càrrec que representen. Ha traslladat així la mescla de sorpresa i emoció que sol acompanyar a les noves representants en els primers dies de mandat, encara marcats pels records recents de l’elecció.
María Pastor ha afegit que el seu objectiu és ser una bellea que sempre estiga a peu de carrer, com a festera de bressol que és. Amb esta idea ha deixat clar que vol mantindre un contacte pròxim amb les comissions i amb el públic, participant en la festa des de dins i compartint actes amb els qui alcen les fogueres, organitzen les barraques i sostenen la celebració durant tot l’any.
Per part seua, la infantil Leire Arellano ha resumit en una sola paraula com se sent tres dies després d’haver sigut triada: feliç. La seua reacció reflectix la il·lusió amb la qual les representants més jóvens assumixen el càrrec, conscient que viuran les Fogueres des d’un lloc molt especial, acompanyant a la bellea adulta i a les dames en els principals actes i convertint-se també en referent per a altres xiquets i xiquetes que participen en la festa.







