Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha aplegat hui a un màxim de 125 decibels i cinc minuts i 36 segons de duració en la plaça dels Luceros dAlacant, en el que ha sigut el segon dispar del concurs oficial de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan.

Segons la nota de premsa de lAjuntament dAlacant, el grup valencià ha disparat una mascletà amb 112 quilos de pólvora, una quantitat important que ha garantit un ritme intens i sostingut durant tot el llançament.

La seqüència ha començat amb una traca valenciana clàssica, pensada per a activar lambient des del primer segon. A continuació, sha produït un triple principi aeri que ha omplit el cel de la plaça, abans dentrar en una fase de trons i volcans digitalitzats que ha combinat potència sonora i efectes visuals.

Eixa part inicial ha donat pas a cinc fases terrestres consecutives que han constituït el cos principal del dispar. Cada fase ha incrementat progressivament lintensitat i ha mantingut el públic pendent del ritme fins al tram final.

El conegut terratrémol final ha constatat de quatre fases, amb calibres que han anat de menys a més. Esta estructura ha permés augmentar el volum i la vibració a cada seqüència, fins a culminar amb el màxim impacte sonor a la plaça dels Luceros.

Lúltim tram ha inclòs també un bombardeig aeri amb trons davís. Estos trons han servit per a marcar el clímax de la mascletà i indicar clarament la fi del dispar, mantenint latenció del públic fins a lúltim instant.

Este segon tir del concurs oficial consolida el protagonisme de la plaça dels Luceros com a espai central de les mascletaes de Fogueres, amb dispars que busquen combinar potència acústica, ritme i disseny pirotècnic.

Este diumenge arribarà el torn de Pirotecnia Mediterráneo, que tornarà a la plaça dels Luceros, esta vegada integrada dins del concurs oficial de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan, on competirà per lalt nivell que sexigix en estes festes.

Últimes notícies

Consum tancarà a les 17.00 hores en les zones amb alerta roja per pluges

Els supermercats Consum de les zones amb alerta roja per fortes pluges a Castelló i València tancaran a les 17.00 hores i suspendran temporalment la botiga virtual. La mesura afectarà 219 establiments i 3 plataformes logístiques, amb 7.300 treballadors implicats.

El 9 d’Octubre retrà homenatge als 750 anys de la mort de Jaume I

La Generalitat ha dissenyat la campanya institucional del 9 d’Octubre al voltant del 750 aniversari de la mort de Jaume I, amb el lema ‘Un llegat infinit’ i un ampli programa d’actes culturals i festius.

Les famílies amb dos fills podran ser considerades nombroses en la Comunitat Valenciana

El Consell ha iniciat els tràmits per a donar protecció especial a les famílies amb dos fills i equiparar-les a les nombroses, amb ajudes i beneficis fiscals previstos en diversos àmbits.

Valencia Basket busca mantindre el ple de triomfs d’Euroliga en la pista de l’ASVEL

El Valencia Basket visitarà este divendres l’ASVEL Villeurbanne amb l’objectiu de sumar la tercera victòria seguida en l’Euroliga, reforçat pel bon joc mostrat davant el Kosner Baskonia i amb tota la plantilla disponible.

El Valencia Basket ix abans cap a França pel risc de pluges intenses

El Valencia Basket ha avançat unes hores el vol privat a Lió per a evitar possibles problemes en l’aeroport de Manises pel nivell roig d’alerta per pluges previst a partir de les 18.00 hores de dijous.

Mompó alerta que les infraestructures contra la DANA encara no estan preparades

Vicent Mompó assegura que les infraestructures hidriques per a evitar nous danys com els de la DANA continuen pendents i reclama més implicació institucional, mentres demana transmetre tranquil·litat davant les noves alertes per pluges.

Mompó nega conéixer el dosier sobre Pérez Llorca i acusa el PSOE de voler fer soroll

Vicent Mompó assegura que no sap de quin dosier parla el PSPV sobre Juanfran Pérez Llorca, insta a denunciar a la Fiscalia si hi ha delictes i acusa el PSOE de voler fer soroll i fer joc brut.

Així afectarà l’episodi de pluges extremes a l’aeroport de Castelló i al prelitoral

Les pluges i tempestes previstes des d’esta vesprada a la Comunitat Valenciana poden deixar fins a 300 l/m² a l’aeroport de Castelló i en zones del prelitoral, i es demana molta precaució per l’augment de cabal en rambles i barrancs.