Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit este dijous la primera mascletà de les Fogueres de 2026, un dispar pirotècnic a càrrec de Pirotecnia Mediterráneo que ha utilitzat més de 6.000 trons aeris i 75 quilos de pólvora, amb un pic sonor de 121,8 decibels.

Segons una nota de l’Ajuntament d’Alacant, el pirotècnic Antonio García ha definit la mascletà com ‘magnánima, y con el habitual sello de la casa’. Amb este tret inicial s’ha donat el començament oficios a una sèrie de mascletaes que concentraran milers d’aficionats al voltant de la plaça alacantina.

El dispar, encara fora de concurs, ha començat amb una traca valenciana tradicional a peu de carrer. Des d’este inici clàssic s’ha buscat crear un ritme progressiu que ha preparat el públic per al desenvolupament posterior de l’espectacle sonor i visual.

Després de la traca s’han desenvolupat quatre fases de foc aeri combinades amb diferents efectes sonors fins a arribar a un colp final tancat. Estes seqüències han omplit el cel de la plaça dels Luceros amb trons en altura i han marcat un creixement constant de la intensitat.

La part central de la mascletà ha continuat amb cinc fases terrestres, amb trons de fins a sis calibres diferents. Estes fases han anat lligades a efectes d’acompanyament de foc aeri i a detalls de trons molt potents, disparats mitjançant morters terrestres de canyoneig que han reforçat el ritme a nivell de sòl.

Fases finals amb ‘terremot’ de trons

En el tram final, el conegut ‘terremot terrestre’ s’ha composat de sis fases de trons amb calibres en increment. En cada fase la intensitat ha anat pujant per a generar la sensació d’un sacseig continu i cada vegada més fort al voltant de la plaça.

Esta part s’ha rematat amb un bombardeig final i un colp sec de trons sincronitzats, tant aeris com terrestres, que han tancat el dispar. L’efecte final ha buscat deixar una última impression potent en el públic, tant pel so com per la vibració al paviment.

Encara que este primer tir no formava part oficialment del concurs de mascletaes, ha servit com a carta de presentació de Pirotecnia Mediterráneo per a estes Fogueres. La pirotecnia ha mostrat el seu estil habitual, amb un treball marcat per la combinació de fases terrestres i aèries ben lligades.

La plaça dels Luceros és el punt neuràlgic dels principals actes pirotècnics de Fogueres, i torna cada any a convertir-se en escenari de les mascletaes centrals de les festes. Des d’esta ubicació es concentren tant els aficionats locals com nombrosos visitants que busquen viure la pólvora alacantina de primera mà.

el diumenge 21 de juny, ja dins del concurs oficial de Fogueres 2026. Este pròxim tir serà avaluat junt amb la resta de mascletaes programades i determinarà la classificació final entre les empreses participants.

Per a més informació institucional sobre les Fogueres i els actes festius es pot consultar la web de l’Ajuntament d’Alacant a https://www.alicante.es.

Últimes notícies

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.