Basset qualifica de ‘incomprensible’ el retard en l’enviament del Es-Alert

L’ex inspector cap del Consorci Provincial de Bombers i comandament operatiu durant la gestió de la DANA ha qualificat de ‘incomprensible‘ el retard en l’enviament del Es-Alert que havia d’advertir a la població del perill d’inundació. Al seu juí, un missatge concebut per a avisar de manera massiva i en minuts es va demorar fins a perdre eficàcia en les primeres hores crítiques.

Segons ha explicat, ja existia una proposta consensuada en el Cecopi a partir del text d’alerta que ell mateix va plantejar a les 18.13. No obstant això, l’avís no es va remetre als telèfons mòbils fins a les 20.11, un lapse de quasi dos hores que, en un episodi de pluges intenses, reduïx el marge per a prendre mesures preventives immediates com evitar desplaçaments, protegir estris en baixos o tancar accessos compromesos.

Retard de dos hores

Basset ha subratllat que la proposta estava acordada a la sala de coordinació i que, per tant, la decisió operativa no havia d’estar oberta. En eixe context, ha sostingut que la demora no es correspon amb la urgència d’un sistema dissenyat per a activar conductes d’autoprotecció en qüestió de minuts i facilitar el treball dels equips d’emergència sobre el terreny.

El comandament de bombers, ja jubilat, està declarant este dimecres com a testimoni davant la jutgessa que instruïx la causa penal oberta per la gestió de la DANA. En la seua declaració, ha considerat que no va resultar útil per a l’emergència el desplaçament de la consellera de Justícia i Interior a Carlet el matí del 29 d’octubre.

Al seu entendre, des del punt de vista tècnic la titular del departament hauria d’haver romàs centrada en la gestió des del centre de coordinació, perquè aquella visita no va aportar a la resposta i es va realitzar en un vehicle no apropiat per a zones inundades, un detall que, segons ha remarcat, evidència una falta d’adequació a les condicions del terreny en ple episodi de pluges.

Últimes notícies

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.