Bernabé demana a Feijóo que ‘aparte’ a Mazón: ‘Està enganyant a uns nivells desconeguts fins hui’

La delegada del Govern assegura que la CHX remetrà a la Justícia «tota la informació sencera, neta i sense cap tergiversació»

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha reclamat este divendres al president del PP, Alberto Núñez Feijóo, que «aparte» al president de la Generalitat, Carlos Mazón, perquè està generant «dolor als valencians i valencianes i, sobretot, enganyant a uns nivells desconeguts fins hui».

Així s’ha pronunciat, abans d’assistir a l’acte de lliurament dels Guardons d’Honor d’UGT-PV 2024, preguntada per les publicacions en diversos mitjans de comunicació dels àudios d’una conversa entre una tècnica de l’Agència de Meteorologia (Aemet) i una altra del Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat en el matí del dia de la dana.

Bernabé ha asseverat que «intentar enganyar a la premsa com van intentar enganyar-la fa dos dies lliurant uns enregistraments retallats és absolutament reprotxable i indigne d’un govern i d’una institució a la qual representen que és la Generalitat».

Per a la delegada, la publicació d’un extracte de la conversa entre ambdues tècniques «és efectivament una altra mostra més que hi ha un govern que és el de la Generalitat que està dedicat exclusivament a reescriure la història i a rescribirla d’una manera torticera i maldestra».

«DERIVA A LA DESESPERADA»

Pilar Bernabé s’ha preguntat «en mans de qui estem» i si des del Consell «van a seguir en esta deriva a la desesperada, retallant àudios i enregistraments filtrats d’una manera interessada per a seguir en la seua necessitat de reescriure la història».

«Això ja costa molt de digerir. Tenim una tasca extraordinària per davant, hem de reconstruir tota la província de Valencia, totes les ciutats danyades per la dana. De debò, no tenen més treball que estar generant bulos i amb un generador de continguts ‘fake’ que deuen tenir ací al Palau de la Generalitat perquè faça estes coses?», ha manifestat.

A més, ha lamentat que això està generant «fastig» en la política» i que «no és sa per a la democràcia», en un moment en el qual «la política és imprescindible per a traure avant la reconstrucció». «Però clar, la política responsable, no la d’estos senyors», ha postil·lat.

«COL·LABORACIÓ ABSOLUTA» AMB LA JUSTÍCIA

D’altra banda, preguntada per si creu que la que la documentació remesa al jutjat per part de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer desmunta l'»apagada informativa» que denuncia la Generalitat, Pilar Bernabé ha assenyalat: «Nosaltres hem remès al Jutjat tot el que ens ha demanat i, per descomptat, no soc jo qui per a valorar cap qüestió sobre este tema, perquè para això està l’autoritat judicial».

En esta línia, ha subratllat la «col·laboració absoluta amb la Justícia» per part del Govern central i els organismes que depenen d’esta. «Donarem tota la informació i per descomptat, la donarem sencera, neta i sense cap tipus de tergiversació», ha assegurat.

Bernabé ha remarcat que «els papers estan completament repartits» i que «hi ha dos administracions que estan demostrant per al que valen als ciutadans i a les ciutadanes».

Així, segons Bernabé, «el Govern d’Espanya està a la reconstrucció» i el Consell «està dedicat a reescriure la història, a intentar condicionar les valoracions de tot el món i de tota la ciutadania».

La delegada del Govern ha afirmat que ella no va a «entrar en este joc» perquè «l’única cosa que fa és allunyar la política de la ciutadania i crec que és el moment més important de la nostra història perquè els ciutadans entenguen que la política és imprescindible, és necessària i és la que va a liderar la reconstrucció».

Últimes notícies

Així funcionen els requisits d’empadronament per a l’abonament transport segons cada comunitat

La limitació de Madrid per a la targeta de transport personal ha reobert el debat sobre si cal estar empadronat per a obtindre l’abonament en cada comunitat autònoma.

Dimarts assolellat i lleuger descens de les màximes al sud d’Alacant

Dimarts l'oratge serà estable a la Comunitat Valenciana, amb cel poc nuvolat o ras i un lleuger descens de les temperatures màximes a la mitat sud d'Alacant.

Un jurat popular declara culpables dos acusats d’assassinar i descuartitzar el propietari del pis on vivien

Un jurat popular ha declarat culpables d’homicidi un home i una dona per la mort i el descuartizament del propietari del pis on vivien, al barri de Verge del Carme d’Alacant. La Fiscalia manté la petició de 17 anys de presó per a cadascun, mentres les defenses anuncien recurs.

Un jove es presentada a la comissaria de Burjassot i és detingut per apunyalar mortalment un home

La Policia Nacional ha detingut un jove de 24 anys després que es presentara a la comissaria de Burjassot amb les mans plenes de sang i confessara haver matat un home presumptament apunyalant-lo.

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904 milions extra per a cobrir el dèficit de 2025

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904,25 milions d’euros de l’Extra FLA, més de la mitat del total estatal per a cobrir l’excés de dèficit de 2025. A més, el Govern li ha assignat 2.126,03 milions per al tercer trimestre de 2026.

Troen a internet un manuscrit del segle XVIII perdut fa més de 50 anys a Oriola

El Cabildo Catedralicio d'Orihuela ha recuperat a través d'una web de venda un manuscrit del segle XVIII de Marcelo Miravete de Maseres, perdut des de fa més de mig segle i pertanyent a la Biblioteca del Seminari d'Oriola.

Barcones assegura que Mazón va tindre tots els recursos de l’Estat disponibles durant la dana de València

Virginia Barcones defensa en la comissió del Congrés que la Generalitat tenia tots els mitjans estatals disponibles durant la dana de València i responsabilitza al govern autonòmic de no alçar prompte el nivell d’emergència.

Una festa amb música alta acaba en tiroteig i nou detinguts a Alacant

Una discussió per la música alta en una vivenda del barri Juan XXIII d'Alacant ha acabat en tiroteig i amb nou detinguts, tres d'ells ferits, encara que sense impactes d'arma de foc.