12.9 C
València
Dilluns, 22 desembre, 2025

Bernabé demana a Feijóo que ‘aparte’ a Mazón: ‘Està enganyant a uns nivells desconeguts fins hui’

La delegada del Govern assegura que la CHX remetrà a la Justícia “tota la informació sencera, neta i sense cap tergiversació”

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha reclamat este divendres al president del PP, Alberto Núñez Feijóo, que “aparte” al president de la Generalitat, Carlos Mazón, perquè està generant “dolor als valencians i valencianes i, sobretot, enganyant a uns nivells desconeguts fins hui”.

Així s’ha pronunciat, abans d’assistir a l’acte de lliurament dels Guardons d’Honor d’UGT-PV 2024, preguntada per les publicacions en diversos mitjans de comunicació dels àudios d’una conversa entre una tècnica de l’Agència de Meteorologia (Aemet) i una altra del Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat en el matí del dia de la dana.

Bernabé ha asseverat que “intentar enganyar a la premsa com van intentar enganyar-la fa dos dies lliurant uns enregistraments retallats és absolutament reprotxable i indigne d’un govern i d’una institució a la qual representen que és la Generalitat”.

Per a la delegada, la publicació d’un extracte de la conversa entre ambdues tècniques “és efectivament una altra mostra més que hi ha un govern que és el de la Generalitat que està dedicat exclusivament a reescriure la història i a rescribirla d’una manera torticera i maldestra”.

“DERIVA A LA DESESPERADA”

Pilar Bernabé s’ha preguntat “en mans de qui estem” i si des del Consell “van a seguir en esta deriva a la desesperada, retallant àudios i enregistraments filtrats d’una manera interessada per a seguir en la seua necessitat de reescriure la història”.

“Això ja costa molt de digerir. Tenim una tasca extraordinària per davant, hem de reconstruir tota la província de Valencia, totes les ciutats danyades per la dana. De debò, no tenen més treball que estar generant bulos i amb un generador de continguts ‘fake’ que deuen tenir ací al Palau de la Generalitat perquè faça estes coses?”, ha manifestat.

A més, ha lamentat que això està generant “fastig” en la política” i que “no és sa per a la democràcia”, en un moment en el qual “la política és imprescindible per a traure avant la reconstrucció”. “Però clar, la política responsable, no la d’estos senyors”, ha postil·lat.

“COL·LABORACIÓ ABSOLUTA” AMB LA JUSTÍCIA

D’altra banda, preguntada per si creu que la que la documentació remesa al jutjat per part de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer desmunta l'”apagada informativa” que denuncia la Generalitat, Pilar Bernabé ha assenyalat: “Nosaltres hem remès al Jutjat tot el que ens ha demanat i, per descomptat, no soc jo qui per a valorar cap qüestió sobre este tema, perquè para això està l’autoritat judicial”.

En esta línia, ha subratllat la “col·laboració absoluta amb la Justícia” per part del Govern central i els organismes que depenen d’esta. “Donarem tota la informació i per descomptat, la donarem sencera, neta i sense cap tipus de tergiversació”, ha assegurat.

Bernabé ha remarcat que “els papers estan completament repartits” i que “hi ha dos administracions que estan demostrant per al que valen als ciutadans i a les ciutadanes”.

Així, segons Bernabé, “el Govern d’Espanya està a la reconstrucció” i el Consell “està dedicat a reescriure la història, a intentar condicionar les valoracions de tot el món i de tota la ciutadania”.

La delegada del Govern ha afirmat que ella no va a “entrar en este joc” perquè “l’única cosa que fa és allunyar la política de la ciutadania i crec que és el moment més important de la nostra història perquè els ciutadans entenguen que la política és imprescindible, és necessària i és la que va a liderar la reconstrucció”.

Últimes notícies

La Banda de Música de Teulada, 38 anys abonada al 25.508, repartix milions amb el quart premi de Nadal

L'Agrupació Musical Cultural de Teulada portava 38 anys fidel al número 25.508, que ha eixit com a quart premi de la Loteria de Nadal. La banda ha distribuït al voltant de 16 milions entre músics, famílies, socis i veïns.

València aprova definitivament el major pressupost de la seua història: 1.250 milions per a 2026

El ple ha donat llum verda definitiva a 1.250 milions per a 2026 amb el suport de PP i Vox i el rebuig de Compromís i PSPV. El consolidat suma 1.415,3 milions i prioritza servicis socials, seguretat i vivenda.

Gènova aprova una gestora per a dirigir el PP valencià amb Pérez Llorca al capdavant

La direcció nacional del PP ha aprovat una gestora per a pilotar el partit en la Comunitat Valenciana, encapçalada per Juanfran Pérez Llorca i amb Carlos Gil com a número dos.

Gènova aprova una gestora per a dirigir el PP valencià amb Pérez Llorca al capdavant

La Junta Directiva Nacional ha validat una gestora per al PP valencià liderada per Juanfran Pérez Llorca, amb Carlos Gil com a número dos i secretari general.

La jutgessa de la DANA pregunta a l’Advocacia de la Generalitat si el Consell va demanar assessorament per les inundacions

La instructora de la causa per la gestió de la DANA ha demanat a l'Advocacia que aclarisca si va haver-hi consultes del Consell el 29-O. També reclama dades i gravacions del 112 d'Euskadi.

Un jubilat de l’hospital de Sant Joan repartix 150 dècims del tercer premi entre zeladors i auxiliars

Ha distribuït 150 bitllets del 90.693, valorats en 7,5 milions, sobretot entre zeladors i auxiliars de l'hospital. Ell s'ha quedat un només dècim.

La DGT preveu quasi 3 milions de viatges per carretera en la Comunitat Valenciana per Nadal

Trànsit dissenya un operatiu especial fins al 6 de gener i preveu 2.863.400 moviments en la Comunitat Valenciana, el 13% del total nacional.

Les Corts reprendran plens i comissions al febrer després d’aprovar el calendari del nou període

El nou període de sessions anirà del 9 de febrer al 3 de juliol de 2026. L'oposició critica quatre mesos sense control al president, mentres PP i Vox apel·len a la normalitat reglamentària.