Bernabé demana a Feijóo que ‘aparte’ a Mazón: ‘Està enganyant a uns nivells desconeguts fins hui’

La delegada del Govern assegura que la CHX remetrà a la Justícia «tota la informació sencera, neta i sense cap tergiversació»

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha reclamat este divendres al president del PP, Alberto Núñez Feijóo, que «aparte» al president de la Generalitat, Carlos Mazón, perquè està generant «dolor als valencians i valencianes i, sobretot, enganyant a uns nivells desconeguts fins hui».

Així s’ha pronunciat, abans d’assistir a l’acte de lliurament dels Guardons d’Honor d’UGT-PV 2024, preguntada per les publicacions en diversos mitjans de comunicació dels àudios d’una conversa entre una tècnica de l’Agència de Meteorologia (Aemet) i una altra del Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat en el matí del dia de la dana.

Bernabé ha asseverat que «intentar enganyar a la premsa com van intentar enganyar-la fa dos dies lliurant uns enregistraments retallats és absolutament reprotxable i indigne d’un govern i d’una institució a la qual representen que és la Generalitat».

Per a la delegada, la publicació d’un extracte de la conversa entre ambdues tècniques «és efectivament una altra mostra més que hi ha un govern que és el de la Generalitat que està dedicat exclusivament a reescriure la història i a rescribirla d’una manera torticera i maldestra».

«DERIVA A LA DESESPERADA»

Pilar Bernabé s’ha preguntat «en mans de qui estem» i si des del Consell «van a seguir en esta deriva a la desesperada, retallant àudios i enregistraments filtrats d’una manera interessada per a seguir en la seua necessitat de reescriure la història».

«Això ja costa molt de digerir. Tenim una tasca extraordinària per davant, hem de reconstruir tota la província de Valencia, totes les ciutats danyades per la dana. De debò, no tenen més treball que estar generant bulos i amb un generador de continguts ‘fake’ que deuen tenir ací al Palau de la Generalitat perquè faça estes coses?», ha manifestat.

A més, ha lamentat que això està generant «fastig» en la política» i que «no és sa per a la democràcia», en un moment en el qual «la política és imprescindible per a traure avant la reconstrucció». «Però clar, la política responsable, no la d’estos senyors», ha postil·lat.

«COL·LABORACIÓ ABSOLUTA» AMB LA JUSTÍCIA

D’altra banda, preguntada per si creu que la que la documentació remesa al jutjat per part de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer desmunta l'»apagada informativa» que denuncia la Generalitat, Pilar Bernabé ha assenyalat: «Nosaltres hem remès al Jutjat tot el que ens ha demanat i, per descomptat, no soc jo qui per a valorar cap qüestió sobre este tema, perquè para això està l’autoritat judicial».

En esta línia, ha subratllat la «col·laboració absoluta amb la Justícia» per part del Govern central i els organismes que depenen d’esta. «Donarem tota la informació i per descomptat, la donarem sencera, neta i sense cap tipus de tergiversació», ha assegurat.

Bernabé ha remarcat que «els papers estan completament repartits» i que «hi ha dos administracions que estan demostrant per al que valen als ciutadans i a les ciutadanes».

Així, segons Bernabé, «el Govern d’Espanya està a la reconstrucció» i el Consell «està dedicat a reescriure la història, a intentar condicionar les valoracions de tot el món i de tota la ciutadania».

La delegada del Govern ha afirmat que ella no va a «entrar en este joc» perquè «l’única cosa que fa és allunyar la política de la ciutadania i crec que és el moment més important de la nostra història perquè els ciutadans entenguen que la política és imprescindible, és necessària i és la que va a liderar la reconstrucció».

Últimes notícies

Ruixats forts i granís en l’interior nord mentre el sud lluïx ras

L’interior de la mitat nord de la Comunitat Valenciana espera esta vesprada ruixats i tronades localment fortes amb granís, mentre que el sud tindrà cel poc nuvolós o ras i temperatures sense grans canvis.

Una dona cau des del bany de la seua vivenda sobre un llavacotxes a Benetússer

Una dona ha resultat ferida en cedir el sòl del bany de la seua vivenda i caure uns cinc metres sobre un llavacotxes tancat al públic a Benetússer. La Policia Local i Urbanisme investiguen hui si el colapse està relacionat amb obres o amb el mal estat de la finca.

Controlat de matinada l’incendi forestal de Forcall originat per un camió accidentat

Els bombers han estabilitzat de matinada l’incendi forestal declarat diumenge a Forcall (Castelló), provocat per un camió accidentat en un barranc. El foc ha obligat a desplegar mitjans aeris i terrestres i a activar la situació 1 del Pla Especial d’Incendis Forestals.

Mitjans aeris i terrestres continuen combatent l’incendi forestal de Forcall

L’incendi forestal originat pel foc d’un camió accidentat en un barranc de Forcall continua actiu i obliguen a desplegar importants mitjans aeris i terrestres.

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.