Bernabé demana a Feijóo que ‘aparte’ a Mazón: ‘Està enganyant a uns nivells desconeguts fins hui’

Ejemplo de shortcode con estilo
Pilar Bernabé ha demanat a Feijóo que "aparte" a Carlos Mazón, acusant-lo de generar "dolor" i "engany" als valencians. Ha criticat la seva gestió en relació amb l'emergència climàtica i la reescriptura de la història, subratllant la importància d'una política responsable en el procés de reconstrucció.

La delegada del Govern assegura que la CHX remetrà a la Justícia «tota la informació sencera, neta i sense cap tergiversació»

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha reclamat este divendres al president del PP, Alberto Núñez Feijóo, que «aparte» al president de la Generalitat, Carlos Mazón, perquè està generant «dolor als valencians i valencianes i, sobretot, enganyant a uns nivells desconeguts fins hui».

Així s’ha pronunciat, abans d’assistir a l’acte de lliurament dels Guardons d’Honor d’UGT-PV 2024, preguntada per les publicacions en diversos mitjans de comunicació dels àudios d’una conversa entre una tècnica de l’Agència de Meteorologia (Aemet) i una altra del Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat en el matí del dia de la dana.

Bernabé ha asseverat que «intentar enganyar a la premsa com van intentar enganyar-la fa dos dies lliurant uns enregistraments retallats és absolutament reprotxable i indigne d’un govern i d’una institució a la qual representen que és la Generalitat».

Per a la delegada, la publicació d’un extracte de la conversa entre ambdues tècniques «és efectivament una altra mostra més que hi ha un govern que és el de la Generalitat que està dedicat exclusivament a reescriure la història i a rescribirla d’una manera torticera i maldestra».

«DERIVA A LA DESESPERADA»

Pilar Bernabé s’ha preguntat «en mans de qui estem» i si des del Consell «van a seguir en esta deriva a la desesperada, retallant àudios i enregistraments filtrats d’una manera interessada per a seguir en la seua necessitat de reescriure la història».

«Això ja costa molt de digerir. Tenim una tasca extraordinària per davant, hem de reconstruir tota la província de Valencia, totes les ciutats danyades per la dana. De debò, no tenen més treball que estar generant bulos i amb un generador de continguts ‘fake’ que deuen tenir ací al Palau de la Generalitat perquè faça estes coses?», ha manifestat.

A més, ha lamentat que això està generant «fastig» en la política» i que «no és sa per a la democràcia», en un moment en el qual «la política és imprescindible per a traure avant la reconstrucció». «Però clar, la política responsable, no la d’estos senyors», ha postil·lat.

«COL·LABORACIÓ ABSOLUTA» AMB LA JUSTÍCIA

D’altra banda, preguntada per si creu que la que la documentació remesa al jutjat per part de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer desmunta l'»apagada informativa» que denuncia la Generalitat, Pilar Bernabé ha assenyalat: «Nosaltres hem remès al Jutjat tot el que ens ha demanat i, per descomptat, no soc jo qui per a valorar cap qüestió sobre este tema, perquè para això està l’autoritat judicial».

En esta línia, ha subratllat la «col·laboració absoluta amb la Justícia» per part del Govern central i els organismes que depenen d’esta. «Donarem tota la informació i per descomptat, la donarem sencera, neta i sense cap tipus de tergiversació», ha assegurat.

Bernabé ha remarcat que «els papers estan completament repartits» i que «hi ha dos administracions que estan demostrant per al que valen als ciutadans i a les ciutadanes».

Així, segons Bernabé, «el Govern d’Espanya està a la reconstrucció» i el Consell «està dedicat a reescriure la història, a intentar condicionar les valoracions de tot el món i de tota la ciutadania».

La delegada del Govern ha afirmat que ella no va a «entrar en este joc» perquè «l’única cosa que fa és allunyar la política de la ciutadania i crec que és el moment més important de la nostra història perquè els ciutadans entenguen que la política és imprescindible, és necessària i és la que va a liderar la reconstrucció».

Últimes notícies

Pérez Llorca reclama diàleg i gestió per a millorar la vida ciutadana

El president defensa una política útil basada en l’estabilitat, els acords i la col·laboració per a afrontar reptes com la vivenda, l’educació i la justícia.

Luis Enrique alerta: el PSG haurà d’estar al màxim davant del Villarreal

El tècnic del PSG ha advertit de la dificultat del partit de la Liga de Campeones contra el Villarreal i ha demanat als seus jugadors el màxim nivell.

La Comunitat Valenciana matricula 8.680 vehicles a l’octubre, un 2,6 % més

La Comunitat Valenciana ha registrat 8.680 matriculacions a l’octubre, un 2,6 % més interanual. En els deu primers mesos, el total baixa un 11,5 %.

Cinc membres d’una família detinguts a Alacant per l’apunyalament d’un home després d’una discussió de trànsit

Cinc homes d’una mateixa família han sigut detinguts per l’apunyalament greu d’un home de 50 anys a la zona nord d’Alacant. La discussió hauria començat perquè una moto aparcada bloquejava una furgoneta.

Iñigo Pérez: «No hi ha res millor que jugar contra el millor equip»

Iñigo Pérez afronta amb il·lusió el duel contra el PSG i veu el partit com una ocasió per a refer-se de l’última derrota.

El Villarreal C amplia l’avantatge i la lluita pel play-off s’estreny

El Villarreal C conserva el lideratge amb sis punts d’avantatge sobre el Levante B després de la novena jornada. Del tercer al desé classificat només hi ha dos punts de diferència.

‘La verbena de la Paloma’ arriba a Les Arts després de la cancel·lació per la dana

Les Arts estrena el 4 de novembre ‘La verbena de la Paloma’, la primera incursió del teatre en el gènere menut, després de cancel·lar-la en 2024 per la dana.

El pastisser d’Asp Raúl Asencio rebrà el premi Gastro Cinema 2026

El pastisser d’Asp rebrà el guardó en la clausura del festival, el 19 de novembre, al Teatro Arniches d’Alacant.