Bernabé demana a Feijóo que ‘aparte’ a Mazón: ‘Està enganyant a uns nivells desconeguts fins hui’

La delegada del Govern assegura que la CHX remetrà a la Justícia “tota la informació sencera, neta i sense cap tergiversació”

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha reclamat este divendres al president del PP, Alberto Núñez Feijóo, que “aparte” al president de la Generalitat, Carlos Mazón, perquè està generant “dolor als valencians i valencianes i, sobretot, enganyant a uns nivells desconeguts fins hui”.

Així s’ha pronunciat, abans d’assistir a l’acte de lliurament dels Guardons d’Honor d’UGT-PV 2024, preguntada per les publicacions en diversos mitjans de comunicació dels àudios d’una conversa entre una tècnica de l’Agència de Meteorologia (Aemet) i una altra del Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat en el matí del dia de la dana.

Bernabé ha asseverat que “intentar enganyar a la premsa com van intentar enganyar-la fa dos dies lliurant uns enregistraments retallats és absolutament reprotxable i indigne d’un govern i d’una institució a la qual representen que és la Generalitat”.

Per a la delegada, la publicació d’un extracte de la conversa entre ambdues tècniques “és efectivament una altra mostra més que hi ha un govern que és el de la Generalitat que està dedicat exclusivament a reescriure la història i a rescribirla d’una manera torticera i maldestra”.

“DERIVA A LA DESESPERADA”

Pilar Bernabé s’ha preguntat “en mans de qui estem” i si des del Consell “van a seguir en esta deriva a la desesperada, retallant àudios i enregistraments filtrats d’una manera interessada per a seguir en la seua necessitat de reescriure la història”.

“Això ja costa molt de digerir. Tenim una tasca extraordinària per davant, hem de reconstruir tota la província de Valencia, totes les ciutats danyades per la dana. De debò, no tenen més treball que estar generant bulos i amb un generador de continguts ‘fake’ que deuen tenir ací al Palau de la Generalitat perquè faça estes coses?”, ha manifestat.

A més, ha lamentat que això està generant “fastig” en la política” i que “no és sa per a la democràcia”, en un moment en el qual “la política és imprescindible per a traure avant la reconstrucció”. “Però clar, la política responsable, no la d’estos senyors”, ha postil·lat.

“COL·LABORACIÓ ABSOLUTA” AMB LA JUSTÍCIA

D’altra banda, preguntada per si creu que la que la documentació remesa al jutjat per part de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer desmunta l'”apagada informativa” que denuncia la Generalitat, Pilar Bernabé ha assenyalat: “Nosaltres hem remès al Jutjat tot el que ens ha demanat i, per descomptat, no soc jo qui per a valorar cap qüestió sobre este tema, perquè para això està l’autoritat judicial”.

En esta línia, ha subratllat la “col·laboració absoluta amb la Justícia” per part del Govern central i els organismes que depenen d’esta. “Donarem tota la informació i per descomptat, la donarem sencera, neta i sense cap tipus de tergiversació”, ha assegurat.

Bernabé ha remarcat que “els papers estan completament repartits” i que “hi ha dos administracions que estan demostrant per al que valen als ciutadans i a les ciutadanes”.

Així, segons Bernabé, “el Govern d’Espanya està a la reconstrucció” i el Consell “està dedicat a reescriure la història, a intentar condicionar les valoracions de tot el món i de tota la ciutadania”.

La delegada del Govern ha afirmat que ella no va a “entrar en este joc” perquè “l’única cosa que fa és allunyar la política de la ciutadania i crec que és el moment més important de la nostra història perquè els ciutadans entenguen que la política és imprescindible, és necessària i és la que va a liderar la reconstrucció”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Activen l’avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores este dijous en la Comunitat Valenciana

L'avís s'aplicarà en zones d'Alacant, València i Castelló, amb acumulats de 20 l/m² en una hora i 60 l/m² en 12 hores i possibilitat de tempesta.

Gamarra acusa el PSOE d’usar la política d’igualtat amb finalitats partidistes

Bufona Gamarra ha acusat el PSOE de convertir la política d'igualtat en 'un instrument partidista al servici del sanchismo' i de debilitar les institucions. La dirigent del PP ha reclamat menys propaganda, més eficàcia i un feminisme inclusiu orientat a resultats.

Aemet preveu activar avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores el divendres en la Comunitat

Aemet preveu activar el divendres l'avís groc per pluges en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb 20 l/m² en una hora i 60 en 12. Els ruixats podran anar amb tempesta.

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.

Pérez Llorca s’obri a negociar el finançament autonòmic si el sistema és just i equitatiu

El president Juanfran Pérez Llorca es mostra disposat a negociar un nou encaix del finançament autonòmic amb tots els presidents en la taula. Reclama autonomia fiscal i rebutja privilegis territorials; a més demana consensos europeus davant la guerra a l'Iran.