8.2 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

Bernabé demana a Feijóo que ‘aparte’ a Mazón: ‘Està enganyant a uns nivells desconeguts fins hui’

La delegada del Govern assegura que la CHX remetrà a la Justícia “tota la informació sencera, neta i sense cap tergiversació”

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha reclamat este divendres al president del PP, Alberto Núñez Feijóo, que “aparte” al president de la Generalitat, Carlos Mazón, perquè està generant “dolor als valencians i valencianes i, sobretot, enganyant a uns nivells desconeguts fins hui”.

Així s’ha pronunciat, abans d’assistir a l’acte de lliurament dels Guardons d’Honor d’UGT-PV 2024, preguntada per les publicacions en diversos mitjans de comunicació dels àudios d’una conversa entre una tècnica de l’Agència de Meteorologia (Aemet) i una altra del Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat en el matí del dia de la dana.

Bernabé ha asseverat que “intentar enganyar a la premsa com van intentar enganyar-la fa dos dies lliurant uns enregistraments retallats és absolutament reprotxable i indigne d’un govern i d’una institució a la qual representen que és la Generalitat”.

Per a la delegada, la publicació d’un extracte de la conversa entre ambdues tècniques “és efectivament una altra mostra més que hi ha un govern que és el de la Generalitat que està dedicat exclusivament a reescriure la història i a rescribirla d’una manera torticera i maldestra”.

“DERIVA A LA DESESPERADA”

Pilar Bernabé s’ha preguntat “en mans de qui estem” i si des del Consell “van a seguir en esta deriva a la desesperada, retallant àudios i enregistraments filtrats d’una manera interessada per a seguir en la seua necessitat de reescriure la història”.

“Això ja costa molt de digerir. Tenim una tasca extraordinària per davant, hem de reconstruir tota la província de Valencia, totes les ciutats danyades per la dana. De debò, no tenen més treball que estar generant bulos i amb un generador de continguts ‘fake’ que deuen tenir ací al Palau de la Generalitat perquè faça estes coses?”, ha manifestat.

A més, ha lamentat que això està generant “fastig” en la política” i que “no és sa per a la democràcia”, en un moment en el qual “la política és imprescindible per a traure avant la reconstrucció”. “Però clar, la política responsable, no la d’estos senyors”, ha postil·lat.

“COL·LABORACIÓ ABSOLUTA” AMB LA JUSTÍCIA

D’altra banda, preguntada per si creu que la que la documentació remesa al jutjat per part de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer desmunta l'”apagada informativa” que denuncia la Generalitat, Pilar Bernabé ha assenyalat: “Nosaltres hem remès al Jutjat tot el que ens ha demanat i, per descomptat, no soc jo qui per a valorar cap qüestió sobre este tema, perquè para això està l’autoritat judicial”.

En esta línia, ha subratllat la “col·laboració absoluta amb la Justícia” per part del Govern central i els organismes que depenen d’esta. “Donarem tota la informació i per descomptat, la donarem sencera, neta i sense cap tipus de tergiversació”, ha assegurat.

Bernabé ha remarcat que “els papers estan completament repartits” i que “hi ha dos administracions que estan demostrant per al que valen als ciutadans i a les ciutadanes”.

Així, segons Bernabé, “el Govern d’Espanya està a la reconstrucció” i el Consell “està dedicat a reescriure la història, a intentar condicionar les valoracions de tot el món i de tota la ciutadania”.

La delegada del Govern ha afirmat que ella no va a “entrar en este joc” perquè “l’única cosa que fa és allunyar la política de la ciutadania i crec que és el moment més important de la nostra història perquè els ciutadans entenguen que la política és imprescindible, és necessària i és la que va a liderar la reconstrucció”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Galbiati reivindica la defensa de Baskonia per a tombar al Barça i ficar-se en la final

Galbiati va destacar que la defensa en l'últim quart va sostindre a Baskonia en la semifinal davant el Barça. Va elogiar a Diakité i va anticipar una final exigent davant el Reial Madrid.

Kurucs reivindica el col·lectiu després de véncer al Barça: ‘No tenim egos i juguem junts’

Kurucs va subratllar que la victòria de Baskonia davant el Barça en la Copa del Rei va arribar des del joc coral i una defensa amb energia. Diakite va decidir amb un tap a 7 segons.

Xavi Pascual apunta a l’últim quart després de l’eliminació del Barça davant Baskonia

El tècnic del Barça va lamentar una última habitació desastrosa amb només nou punts, que va fer inútil el control previ del partit i els va deixar sense final.

Laprovittola lamenta la derrota del Barça i l’avantatge de deu punts perduda davant Baskonia

El base del Barça va lamentar caure en semifinals davant Baskonia després de dilapidar una renda de deu punts en l'últim quart. Parra va assenyalar accions clau que van decantar el final.

67-70: el Baskonia sobreviu al Barça i torna a la final 17 anys després

El Baskonia va guanyar 67-70 al Barça després de resistir a rebuf i aprofitar el descans de Laprovittola per a canviar el comandament. Jugarà la final 17 anys després.

El Kosner Baskonia tomba al Barça i jugarà la final davant el Reial Madrid (67-70)

El Kosner Baskonia va véncer al Barça per 67-70 en el Roig Arena i es mesurarà al Reial Madrid en la final de la Copa del Rei, fixada per al diumenge a les 19.00 CET.

La maledicció de l’amfitrió suma 24 anys: el València Basket cau 106-108 davant el Reial Madrid

La ratxa sense campions locals en la Copa del Rei s'ha mantingut amb l'eliminació del València Basket en semifinals davant el Reial Madrid per 106-108. L'última vegada que un amfitrió va alçar el títol va ser en 2002, amb el Baskonia; abans, només el CAI Zaragoza ho va aconseguir en 1983-84.

Hezonja iguala el rècord de triples en la Copa i guia el 106-108 del Reial Madrid en una semifinal històrica

Hezonja va anotar set triples i 25 punts i va decidir amb dos encerts en els últims trenta segons el 106-108 del Reial Madrid davant el València Basket, en una semifinal sense pròrroga que va batre el rècord històric d'anotació amb 214 punts.