Bétera serà la capital del trombó aquest cap de setmana amb el seu III Congrés Internacional

L’Auditori de la Casa de la Cultura acollirà tres concerts gratuïts oberts a la ciutadania i els amants d’aquest instrument

VALÈNCIA, 7 (EUROPA PRESS)

La localitat valenciana de Bétera es convertirà aquest cap de setmana en la capital del trombó amb l’III Congrés Internacional d’aquest instrument, que inclourà masterclass, tallers, exposicions i tres concerts a l’Auditori de la Casa de Cultura.

Per als dies 10, 11 i 12 s’ha preparat a l’Auditori de la Casa de la Cultura i en les instal·lacions municipals que alberga el Centre Artístic Musical de Bétera (CAM) un gran programa acadèmic musical dedicat al trombó, segons ha informat el consistori en un comunicat.

L’Ajuntament de Bétera, a través de la Regidoria de Cultura, col·labora activament en aquesta tercera edició organitzada pel veí de Bétera Inda Bonet, qui junt amb Spanish Brass, i amb la col·laboració també del CAM, han programat tres dies carregats d’activitats i concerts tant per als participants com per als veïns i veïnes.

«Per al nostre municipi és un orgull que veïns com Inda Bonet promocionen la música a través d’esdeveniments com aquest Congrés que, any rere any, s’aferma i consolida en el panorama musical gràcies al seu esforç i treball en equip. Perquè a Bétera tenim una gran tradició musical i això es fa patent», ha explicat l’alcaldessa de Bétera, Elia Verdevío.

Durant aquests tres dies Bétera rebrà a al voltant de 150 participants, entre alumnes, professors i representants de diferents marques internacionals que participaran en aquest Congrés que, tal com ha explicat el regidor de Cultura, Manuel Chover, «creix edició després d’edició i compta amb un elenc de trombonistas de primer nivell, tant nacional com a internacional, que no solament enriquiran als participants enfortint l’intercanvi de coneixements i la seua formació sinó que permetran als espectadors gaudir de la música en primera persona».

Com en edicions anteriors, el Congrés es divideix en dues modalitats, sènior i junior (menors de 13 anys) on participaran un centenar d’alumnes que, a més de les classes i tallers, podran conèixer les últimes novetats i productes de més de 20 marques de tot el món que estaran exposades en les instal·lacions cedides al CAM.

A més de les masterclass, tallers i exposicions, es realitzaran tres espectaculars concerts a l’Auditori de la Casa de Cultura que, segons Inda Bonet, «no deixaran indiferent a cap dels assistents que acudisca».

En aquest sentit, Manuel Chover ha volgut «convidar a tots els veïns i veïnes a gaudir d’aquests concerts gratuïts, una oportunitat única per a gaudir de trombonistas de prestigi en el nostre municipi».

El primer tindrà lloc el divendres 10 de maig a les 22.30 hores i serà a càrrec de la Banda Simfònica del Centre Artístic Musical de Bétera, dirigida pel seu director Jose Ignacio Blesa Lull, que acompanyarà a quatre grans solistes internacionals com són Brandt Attema, Víctor Belmonte, Juan Sanjuan i Miguel García Casas.

El segon concert, «i potser el plat fort del congrés», tal com ha especificat l’organitzador, es durà a terme el dissabte 11 de maig a les 20.00. Un concert que serà a càrrec de New Trombone Collective, format pels principals trombonistas de les orquestres de Països Baixos.

I finalment, i per a clausurar el congrés, el diumenge 12 de maig a les 19.00, es presentarà el grup Franc/Belga Just for Fun, on col·laborarà com a solista Antoine Ganaye, trombó solista de l’Orchestre Philarmonique de Ràdio France i professor del Conservatoire National Superieur de Musique de Lió (França).

Últimes notícies

Acampada per la vivenda a la plaça de l’Ajuntament de València després d’una manifestació

Un grup de participants en la manifestació per la vivenda d’este dissabte a València ha iniciat una acampada espontània a la plaça de l’Ajuntament, recolzada pel Sindicat d’Inquilines, després d’una marxa que ha acabat amb incidents i detinguts al Palau de les Arts.

Copete torna als entrenaments amb el València set mesos després de la lesió

El central José Copete ha tornat a exercitar-se parcialment amb el València CF set mesos després d’una lesió meniscal i sota les ordres de Javier Aguirre, que prepara el seu debut a la banqueta valencianista.

Nikola Mirotic es converteix en el tercer màxim anotador de la Eurolliga

Nikola Mirotic, ala-pivot del Valencia Basket, ha avançat Vassilis Spanoulis i ja és el tercer màxim anotador històric de la Eurolliga després dels 22 punts sumats en la victòria a la pista de l'ASVEL Villeurbanne.

Una persona detinguda pels altercats després de la protesta per la vivenda a València

Una persona ha sigut detinguda a València després dels altercats registrats en acabar la manifestació pel dret a la vivenda, en què nou policies han resultat ferits.

Incidents a València en acabar la marxa per la vivenda que crida a la vaga de novembre

Milers de persones han eixit als carrers de València per reclamar el dret a una vivenda digna, denunciar l’especulació i cridar a sumar-se a una vaga general al novembre. La protesta ha acabat amb càrregues policials, agents ferits i moments de tensió davant del Palau de Les Arts.

Huit policies ferits en els aldarulls a València després d’una protesta per la vivenda

Huit agents de la Policia Nacional han resultat ferits en els aldarulls registrats davant del Palau de Les Arts, al final d’una manifestació pel dret a la vivenda a València.

Vivas rep la Medalla d’Honor de València i l’Alta Distinció de la Generalitat enmig del seu pols amb el Govern central

El president de Ceuta acumularà dos reconeixements institucionals en la jornada del 9 d'Octubre: el màxim honor de la Generalitat Valenciana i la Medalla d'Honor de l'Ajuntament de València, després de mesos enfrontat a la gestió de Sánchez durant la crisi migratòria.

El primer somni europeu del Levante Femení complix 25 anys

Este 3 d’octubre es complixen 25 anys del debut del Levante Femení en competicions europees, com a primer equip espanyol en participar-hi el 2001. Aquella estrena en la Copa de la UEFA Femenina va obrir el camí a noves presències granotes en tornejos continentals.