Brussel·les demana versió digital de DNI i passaport per a viatges ‘més fluïts i assegurances’ de ciutadans de la UE

BRUSSEL·LES, 8 (EUROPA PRESS)

La Comissió Europea ha demanat hui dimarts que els ciutadans residents a la Unió Europea puguen comptar amb una versió digitalitzada dels seus documents d’identitat i passaport que siguen reconeguts quan entren o ixen de l’espai sense fronteres Schengen, amb l’objecte d’afavorir desplaçaments “més fluïts i assegurances” en reduir la burocràcia i facilitar els controls.

Per a això, Brussel·les planteja la necessitat de crear un marc comú per a l’ús de credencials de viatge electròniques i el desenvolupament d’una ‘aplicació’ batejada com ‘EU Digital Travel’ en la qual l’usuari puga crear i emmagatzemar documents de viatge digitalitzats, per exemple, en el seu telèfon mòbil.

La proposta comunitària deixa clar que seria un sistema voluntari i gratuït que oferisca una “còpia digital” de les dades emmagatzemades ja en el xip dels documents d’identitat o passaport, per exemple la fotografia del titular, però no dades biomètriques com l’empremta digital.

Segons dades de l’Executiu comunitari, el passat any es van registrar prop de 600 milions de creus fronterers dins de l’espai Schengen, en un context en el qual els controls de documentació han de realitzar-se físicament en els punts fronterers. Per això, insisteixen els servicis comunitaris, comptar amb versions digitalitzades d’estos documents permetria agilitar enormement tant el pas dels ciutadans com el control de les dades dels viatgers.

En este sentit, la comissària europea d’Interior, Ylva Johansson, ha recalcat que els passaports digitals “són un gran pas avant en el reforç de la seguretat de l’espai Schengen i faciliten els viatges”, ja que permeten en frontera deixar passar “ràpidament” als “vertaders viatgers” per a centrar-se, en canvi a “detenir a sospitosos de crim i terrorisme”.

Sobre el desenvolupament de l”aplicació’, Brussel·les avança que permetrà verificar l’autenticitat i integritat del document de viatge i comparar la imatge facial de l’usuari amb la fotografia emmagatzemada en el xip del document oficial.

A més, el titular podrà rebre una còpia digitalitzada quan reba un nou passaport o carnet d’identitat i podrà transmetre les dades a les autoritats frontereres competents per endavant per a facilitar els controls i rebre autorització d’entrada abans de la seua arribada.

En tot cas, abans que aquesta proposta puga fer-se realitat és necessari que els Vint-i-set i el Parlament Europeu negocien la forma definitiva de la norma i adopte posteriorment la seua versió final.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espí va tombar a Sivera amb un doblet i va mantindre visca l’esperança del Llevant

Un doblet de Carlos Espí en els minuts 88 i 97 va decidir el Llevant-Alabés després d'un pols de porters entre Ryan i Sivera. El Llevant va quedar amb 21 punts, a 4 de la salvació.

Espí derroca la muralla de Sivera amb un doblet i manté visca l’esperança del Llevant

Carlos Espí va firmar dos gols en el 88 i el 96 per a tombar a l'Alabés, amb deu des del 60. Sivera va sostindre als visitants i el Llevant va tallar la seua ratxa de cinc sense guanyar.

Castro i Coudet mantenen la base en el Llevant-Alabés

Els dos entrenadors a penes toquen els seus onces per al dol del divendres en el Ciutat de València: tornen Raghouber i Moreno; entren Pacheco i Aleñá.

Fàtima Diame conquesta el seu octau títol de longitud amb un últim salt de 6,62

La valenciana es va imposar a Irati Mitxelena amb un últim intent de 6,62 m en els Nacionals sota sostre de València. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Fàtima Diame es corona amb el seu octau títol de longitud després d’un últim salt de 6,62 m

Fàtima Diame es va proclamar campiona d'Espanya indoor per octava vegada amb un últim salt de 6,62 m que va desbancar a Irati Mitxelena. Es va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.

L’alcalde de Manises rep l’alta una setmana després de l’infart

Javier Mansilla ha rebut l'alta després d'una evolució mèdica favorable i continuarà la recuperació a casa. El primer tinent d'alcalde assumix les funcions.