Brussel·les demana versió digital de DNI i passaport per a viatges ‘més fluïts i assegurances’ de ciutadans de la UE

BRUSSEL·LES, 8 (EUROPA PRESS)

La Comissió Europea ha demanat hui dimarts que els ciutadans residents a la Unió Europea puguen comptar amb una versió digitalitzada dels seus documents d’identitat i passaport que siguen reconeguts quan entren o ixen de l’espai sense fronteres Schengen, amb l’objecte d’afavorir desplaçaments «més fluïts i assegurances» en reduir la burocràcia i facilitar els controls.

Per a això, Brussel·les planteja la necessitat de crear un marc comú per a l’ús de credencials de viatge electròniques i el desenvolupament d’una ‘aplicació’ batejada com ‘EU Digital Travel’ en la qual l’usuari puga crear i emmagatzemar documents de viatge digitalitzats, per exemple, en el seu telèfon mòbil.

La proposta comunitària deixa clar que seria un sistema voluntari i gratuït que oferisca una «còpia digital» de les dades emmagatzemades ja en el xip dels documents d’identitat o passaport, per exemple la fotografia del titular, però no dades biomètriques com l’empremta digital.

Segons dades de l’Executiu comunitari, el passat any es van registrar prop de 600 milions de creus fronterers dins de l’espai Schengen, en un context en el qual els controls de documentació han de realitzar-se físicament en els punts fronterers. Per això, insisteixen els servicis comunitaris, comptar amb versions digitalitzades d’estos documents permetria agilitar enormement tant el pas dels ciutadans com el control de les dades dels viatgers.

En este sentit, la comissària europea d’Interior, Ylva Johansson, ha recalcat que els passaports digitals «són un gran pas avant en el reforç de la seguretat de l’espai Schengen i faciliten els viatges», ja que permeten en frontera deixar passar «ràpidament» als «vertaders viatgers» per a centrar-se, en canvi a «detenir a sospitosos de crim i terrorisme».

Sobre el desenvolupament de l»aplicació’, Brussel·les avança que permetrà verificar l’autenticitat i integritat del document de viatge i comparar la imatge facial de l’usuari amb la fotografia emmagatzemada en el xip del document oficial.

A més, el titular podrà rebre una còpia digitalitzada quan reba un nou passaport o carnet d’identitat i podrà transmetre les dades a les autoritats frontereres competents per endavant per a facilitar els controls i rebre autorització d’entrada abans de la seua arribada.

En tot cas, abans que aquesta proposta puga fer-se realitat és necessari que els Vint-i-set i el Parlament Europeu negocien la forma definitiva de la norma i adopte posteriorment la seua versió final.

Últimes notícies

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.

Alicia Giménez Bartlett amenaça en enviar Petra Delicado al convent si es repetix

Alicia Giménez Bartlett presenta la novel·la Bajo el cielo infernal, un nou cas de Petra Delicado marcat per la seua viudetat i una trama complexa al barri de la Mina.

Nits tropicals i pujada de temperatures en la Península i Balears este dijous

El dijous farà temps estable amb un ascens general de temperatures en la Península i Balears, nits tropicals en la Mediterrània i mitat sud i vent de llevant fort en l’estret de Gibraltar.

Detinguda una parella a València per un presumpte homicidi d’un bebé a Tarragona

La Policia Nacional ha detingut a l’Estació del Nord de València una parella reclamada per un jutjat de Tarragona per un presumpte delicte d’homicidi relacionat amb la mort del seu bebé.

La DOP Uva de Taula del Vinalopó inicia la campanya 2026 amb el primer ram tallat a Agost

La DOP Uva de Taula Embossada del Vinalopó ha encetat a Agost la campanya 2026 amb el tall simbòlic del primer ram i una nova etiqueta identificativa, en un acte amb presència de la Generalitat i la Diputació d'Alacant.