Brussel·les demana versió digital de DNI i passaport per a viatges ‘més fluïts i assegurances’ de ciutadans de la UE

BRUSSEL·LES, 8 (EUROPA PRESS)

La Comissió Europea ha demanat hui dimarts que els ciutadans residents a la Unió Europea puguen comptar amb una versió digitalitzada dels seus documents d’identitat i passaport que siguen reconeguts quan entren o ixen de l’espai sense fronteres Schengen, amb l’objecte d’afavorir desplaçaments “més fluïts i assegurances” en reduir la burocràcia i facilitar els controls.

Per a això, Brussel·les planteja la necessitat de crear un marc comú per a l’ús de credencials de viatge electròniques i el desenvolupament d’una ‘aplicació’ batejada com ‘EU Digital Travel’ en la qual l’usuari puga crear i emmagatzemar documents de viatge digitalitzats, per exemple, en el seu telèfon mòbil.

La proposta comunitària deixa clar que seria un sistema voluntari i gratuït que oferisca una “còpia digital” de les dades emmagatzemades ja en el xip dels documents d’identitat o passaport, per exemple la fotografia del titular, però no dades biomètriques com l’empremta digital.

Segons dades de l’Executiu comunitari, el passat any es van registrar prop de 600 milions de creus fronterers dins de l’espai Schengen, en un context en el qual els controls de documentació han de realitzar-se físicament en els punts fronterers. Per això, insisteixen els servicis comunitaris, comptar amb versions digitalitzades d’estos documents permetria agilitar enormement tant el pas dels ciutadans com el control de les dades dels viatgers.

En este sentit, la comissària europea d’Interior, Ylva Johansson, ha recalcat que els passaports digitals “són un gran pas avant en el reforç de la seguretat de l’espai Schengen i faciliten els viatges”, ja que permeten en frontera deixar passar “ràpidament” als “vertaders viatgers” per a centrar-se, en canvi a “detenir a sospitosos de crim i terrorisme”.

Sobre el desenvolupament de l”aplicació’, Brussel·les avança que permetrà verificar l’autenticitat i integritat del document de viatge i comparar la imatge facial de l’usuari amb la fotografia emmagatzemada en el xip del document oficial.

A més, el titular podrà rebre una còpia digitalitzada quan reba un nou passaport o carnet d’identitat i podrà transmetre les dades a les autoritats frontereres competents per endavant per a facilitar els controls i rebre autorització d’entrada abans de la seua arribada.

En tot cas, abans que aquesta proposta puga fer-se realitat és necessari que els Vint-i-set i el Parlament Europeu negocien la forma definitiva de la norma i adopte posteriorment la seua versió final.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Localitzen en internet un manuscrit del segle XVII desaparegut de l’Arxiu de la Seda de València

La Policia de la Generalitat ha localitzat en internet un manuscrit del segle XVII del Gremi de Velluters, desaparegut de l'Arxiu del Col·legi de l'Art Major de la Seda de València a inicis del segle XX i lloc a la venda per 71.900 euros.

Marcelino apel·la a la millor versió del Vila-real per a afermar la tercera plaça a Girona

Marcelino García Toral insistix que el Vila-real ha d'oferir la seua millor versió en el camp del Girona per a fer un pas clau en la lluita per la tercera plaça i la classificació a la Champions.

El Consell eleva un 22% les ajudes a la innovació fins a 59 milions d’euros

El Consell incrementa un 22% el pressupost d'ajudes del Ivace+i Innovació fins a 59 milions, amb menys tràmits i major impacte exigit en les empreses.

Localitzen en internet un manuscrit del segle XVII desaparegut a València fa més de cent anys

La Policia de la Generalitat ha localitzat en una web de compravenda un manuscrit del segle XVII del Gremi de Velluters, desaparegut del Col·legi de l'Art Major de la Seda a inicis del segle XX i lloc en venda per 71.900 euros.

Un any i mig després de la dana encara queden 471 ascensors sense reparar a València

La dana d'octubre de 2024 va deixar inutilitzats 7.530 ascensors en vivendes de València i, any i mig després, encara queden 471 per reparar o substituir, molts bloquejats pel cost i la complexitat de les obres.

Domingo estable i solejat en la Comunitat Valenciana amb lleuger ascens de les temperatures

La Comunitat Valenciana viu un diumenge estable, amb intervals de núvols alts, temperatures a l'alça i vent fluix variable, que guanyarà component este i sud a la vesprada. El dilluns es mantindrà l'ambient tranquil, amb lleuger descens de les màximes a València i Castelló i canvis en el vent i l'estat de la mar.

Rescaten a una dona bloquejada en una via ferrata d’Argelita per una fallada en el mosquetó

Bombers del Consorci de Castelló han rescatat en la via ferrata d'Argelita a una dona que va quedar bloquejada a uns 20 metres d'altura per un problema amb el mosquetó dels seus caps d'ancoratge.

El SanSan 2026 tanca edició després de cancel·lar la seua primera jornada pel vent

El SanSan Festival 2026 conclou esta nit a Benicàssim després de reprogramar part dels concerts anul·lats el dijous per les fortes ratxes de vent i mantindre sense canvis el cartell del dissabte.