Brussel·les demana versió digital de DNI i passaport per a viatges ‘més fluïts i assegurances’ de ciutadans de la UE

BRUSSEL·LES, 8 (EUROPA PRESS)

La Comissió Europea ha demanat hui dimarts que els ciutadans residents a la Unió Europea puguen comptar amb una versió digitalitzada dels seus documents d’identitat i passaport que siguen reconeguts quan entren o ixen de l’espai sense fronteres Schengen, amb l’objecte d’afavorir desplaçaments «més fluïts i assegurances» en reduir la burocràcia i facilitar els controls.

Per a això, Brussel·les planteja la necessitat de crear un marc comú per a l’ús de credencials de viatge electròniques i el desenvolupament d’una ‘aplicació’ batejada com ‘EU Digital Travel’ en la qual l’usuari puga crear i emmagatzemar documents de viatge digitalitzats, per exemple, en el seu telèfon mòbil.

La proposta comunitària deixa clar que seria un sistema voluntari i gratuït que oferisca una «còpia digital» de les dades emmagatzemades ja en el xip dels documents d’identitat o passaport, per exemple la fotografia del titular, però no dades biomètriques com l’empremta digital.

Segons dades de l’Executiu comunitari, el passat any es van registrar prop de 600 milions de creus fronterers dins de l’espai Schengen, en un context en el qual els controls de documentació han de realitzar-se físicament en els punts fronterers. Per això, insisteixen els servicis comunitaris, comptar amb versions digitalitzades d’estos documents permetria agilitar enormement tant el pas dels ciutadans com el control de les dades dels viatgers.

En este sentit, la comissària europea d’Interior, Ylva Johansson, ha recalcat que els passaports digitals «són un gran pas avant en el reforç de la seguretat de l’espai Schengen i faciliten els viatges», ja que permeten en frontera deixar passar «ràpidament» als «vertaders viatgers» per a centrar-se, en canvi a «detenir a sospitosos de crim i terrorisme».

Sobre el desenvolupament de l»aplicació’, Brussel·les avança que permetrà verificar l’autenticitat i integritat del document de viatge i comparar la imatge facial de l’usuari amb la fotografia emmagatzemada en el xip del document oficial.

A més, el titular podrà rebre una còpia digitalitzada quan reba un nou passaport o carnet d’identitat i podrà transmetre les dades a les autoritats frontereres competents per endavant per a facilitar els controls i rebre autorització d’entrada abans de la seua arribada.

En tot cas, abans que aquesta proposta puga fer-se realitat és necessari que els Vint-i-set i el Parlament Europeu negocien la forma definitiva de la norma i adopte posteriorment la seua versió final.

Últimes notícies

Carlos Espí fitxa pel Real Madrid fins 2031 després de brillar al Levante

El davanter valencià Carlos Espí deixa el Levante UD i firma pel Real Madrid per cinc temporades, fins al 30 de juny de 2031, després d’una irrupció destacada en l’elit.

Carlos Espí, màxim golejador granota, fitxa pel Real Madrid

El Levante UD ha tancat amb el Real Madrid el traspàs del davanter Carlos Espí, màxima venda d’un jugador de la seua pedrera. El punta valencià, de 20 anys, s’acomiada com a màxim golejador granota de l’última temporada.

1.800 veïns poden tornar a casa pel bon avanç de l’incendi de la Vall d’Uixó

La millora en l’evolució de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha permés el retorn de 1.800 persones a Alfondeguilla, Chóvar i Sueras, encara amb el foc sense estabilitzar i unes 5.200 persones desalojades.

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.
FILMOTECA D'ESTIU