Brussel·les demana versió digital de DNI i passaport per a viatges ‘més fluïts i assegurances’ de ciutadans de la UE

BRUSSEL·LES, 8 (EUROPA PRESS)

La Comissió Europea ha demanat hui dimarts que els ciutadans residents a la Unió Europea puguen comptar amb una versió digitalitzada dels seus documents d’identitat i passaport que siguen reconeguts quan entren o ixen de l’espai sense fronteres Schengen, amb l’objecte d’afavorir desplaçaments “més fluïts i assegurances” en reduir la burocràcia i facilitar els controls.

Per a això, Brussel·les planteja la necessitat de crear un marc comú per a l’ús de credencials de viatge electròniques i el desenvolupament d’una ‘aplicació’ batejada com ‘EU Digital Travel’ en la qual l’usuari puga crear i emmagatzemar documents de viatge digitalitzats, per exemple, en el seu telèfon mòbil.

La proposta comunitària deixa clar que seria un sistema voluntari i gratuït que oferisca una “còpia digital” de les dades emmagatzemades ja en el xip dels documents d’identitat o passaport, per exemple la fotografia del titular, però no dades biomètriques com l’empremta digital.

Segons dades de l’Executiu comunitari, el passat any es van registrar prop de 600 milions de creus fronterers dins de l’espai Schengen, en un context en el qual els controls de documentació han de realitzar-se físicament en els punts fronterers. Per això, insisteixen els servicis comunitaris, comptar amb versions digitalitzades d’estos documents permetria agilitar enormement tant el pas dels ciutadans com el control de les dades dels viatgers.

En este sentit, la comissària europea d’Interior, Ylva Johansson, ha recalcat que els passaports digitals “són un gran pas avant en el reforç de la seguretat de l’espai Schengen i faciliten els viatges”, ja que permeten en frontera deixar passar “ràpidament” als “vertaders viatgers” per a centrar-se, en canvi a “detenir a sospitosos de crim i terrorisme”.

Sobre el desenvolupament de l”aplicació’, Brussel·les avança que permetrà verificar l’autenticitat i integritat del document de viatge i comparar la imatge facial de l’usuari amb la fotografia emmagatzemada en el xip del document oficial.

A més, el titular podrà rebre una còpia digitalitzada quan reba un nou passaport o carnet d’identitat i podrà transmetre les dades a les autoritats frontereres competents per endavant per a facilitar els controls i rebre autorització d’entrada abans de la seua arribada.

En tot cas, abans que aquesta proposta puga fer-se realitat és necessari que els Vint-i-set i el Parlament Europeu negocien la forma definitiva de la norma i adopte posteriorment la seua versió final.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescaten a una dona d’una casa incendiada després de xocar un cotxe policial a Alaquàs

Una dona amb mobilitat reduïda és rescatada de la seua vivenda a Alaquàs després que un cotxe de la Policia Nacional xocara contra la casa i provocara un incendi en la planta baixa.

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.

Cepeda i Dituro sostenen a l’Elx i castiguen un València que perdona

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació excel·lent de Matías Dituro donen tres punts vitals a l'Elx davant un València amb moltes ocasions però sense punteria.

Empat sense gols al descans entre Elx i València en un derbi molt igualat

Elx i València arriben al descans amb empat sense gols en un derbi autonòmic molt equilibrat, amb fases de domini altern i l'ocasió més clara per a Lucas Beltrán.

Logronyo vibra amb una espectacular mascletà valenciana en la Plaça de l’Ajuntament

Més de 120 quilos de pólvora i milers d'assistents convertixen la Plaça de l'Ajuntament de Logronyo en un escenari faller amb música, pólvora i tradició valenciana.

Logronyo viu la seua primera falla per a acostar-se a la cultura valenciana

Logronyo estrena este cap de setmana la seua pròpia falla, una figura al·legòrica al vi de Rioja que es va plantar el divendres i cremarà el diumenge, acompanyada d'actes típics de la festa valenciana.