Cabanes presentarà un contenciós per via judicial per a evitar la partió del Prat

CASTELLÓ, 24 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de Cabanes acudirà a la via judicial per a intentar evitar la partió del Prat, segons ha anunciat el consistori.

Des de la corporació local expressen el seu rebuig a la decisió del Ministeri de Transició Ecològica de desestimar les al·legacions presentades per este consistori i el de Torreblanca el passat any 2024 i de seguir avant amb la modificació de la línia del litoral al Prat.

La modificació aprovada en el BOE del 21 de gener de 2025 per la Direcció General de la Costa i el Mar afecta 10.235 metres quadrats compartits entre els termes de Cabanes i Torreblanca i la propietat dels quals és tant municipal com privada, recorda el consistori en un comunicat.

“Presentarem un contenciós per via judicial i treballarem per a frenar una nova afecció que va en contra dels interessos del conjunt del veïnat de Cabanes i la Ribera”, ha assenyalat l’alcaldessa de Cabanes, Virginia Martí.

En el cas de Cabanes, la nova partió afecta terrenys municipals. No obstant açò, hi ha algunes propietats privades a la zona de servitud no afectades directament però que, si es fes efectiva la resolució del BOE, “totes aquelles explotacions agràries o tots aquells cultius agrícoles que vulguen actuar necessitaran el consentiment del Ministeri de Transició Ecològica”, ha afegit per la seua banda el vicealcalde, David Casanova.

“Estem en converses amb l’alcaldessa de Torreblanca, Tania Agut, per a actuar de forma conjunta contra la partió”, precisa Martí.

“Ja ens hem posat a treballar per a frenar la decisió que el Ministeri de Transició Ecològica ha pres de forma unilateral i sense tindre en compte les al·legacions presentades pels Ajuntaments de Cabanes i Torreblanca”, han conclòs Martí i Casanova.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mercadona ha elevat el seu benefici un 24,9% en 2025 fins a 1.729 milions

Mercadona ha guanyat 1.729 milions d'euros en 2025, un 24,9% més, amb vendes de 41.900 milions i una quota del 28,5% a Espanya. El canal en línia va facturar 1.061 milions i la companyia obrirà un sèptim buc a Madrid amb 400 contractacions.

Tres victòries del Llevant a Vallecas, l’última en 2022

El Llevant visita este dilluns al Llamp amb un balanç de tres triomfs en set partits a Vallecas. El més recent va ser el 2-4 de maig de 2022.

El Vila-real no gana en Mendizorroza des de 2020 i encadena quatre visites sense véncer

L'equip groc visita a l'Alabés en la jornada 28 amb un balanç advers a Vitòria: 3 triomfs en 13 dols i quatre desplaçaments recents sense guanyar.

El València només va guanyar 7 de 38 visites a l’Oviedo i no venç en Primera allí des de fa més de trenta anys

El València visita a l'Oviedo en la jornada 28 amb un balanç molt desfavorable en el Carlos Tartiere: 7 victòries en 38 partits i més de trenta anys sense guanyar en Primera.

L’Elx visita el Bernabéu amb un historial sense victòries i un 4-0 com a últim precedent

L'Elx torna al Bernabéu després del 4-0 encaixat al febrer de 2023 i sense haver guanyat mai allí. En 24 visites només ha sumat quatre empats i va patir golejades històriques.

El Peníscola expulsa a dos abonats per la invasió de pista davant el Noia

El club ha retirat l'abonament a dos aficionats que van irrompre en la pista després del dol davant Noia: vetos de 5 i 2 anys i multa de 12.000 euros. L'entitat va anunciar que instarà la repetició de la sanció i va lamentar el mal esportiu, econòmic i reputacional.

Detingut un conductor drogat després d’atropellar a dos ciclistes quan fugia a Orihuela

Un jove de 22 anys va donar positiu en THC i va ser arrestat després d'atropellar a dos ciclistes en fugir d'una patrulla en la N-340, a l'altura d'Orihuela. Un dels ferits va rebre l'alta; l'altre seguix ingressat sense risc vital.

Tempestes molt fortes descarreguen més de 30 l/m² en una hora en el sud d’Alacant

El sud d'Alacant registra tempestes d'intensitat molt forta amb més de 30 l/m² en una hora, acumulats destacats a Elx i 270 llamps. La província està en avís groc.