17.9 C
València
Dissabte, 6 desembre, 2025

Cabanes presentarà un contenciós per via judicial per a evitar la partió del Prat

CASTELLÓ, 24 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de Cabanes acudirà a la via judicial per a intentar evitar la partió del Prat, segons ha anunciat el consistori.

Des de la corporació local expressen el seu rebuig a la decisió del Ministeri de Transició Ecològica de desestimar les al·legacions presentades per este consistori i el de Torreblanca el passat any 2024 i de seguir avant amb la modificació de la línia del litoral al Prat.

La modificació aprovada en el BOE del 21 de gener de 2025 per la Direcció General de la Costa i el Mar afecta 10.235 metres quadrats compartits entre els termes de Cabanes i Torreblanca i la propietat dels quals és tant municipal com privada, recorda el consistori en un comunicat.

“Presentarem un contenciós per via judicial i treballarem per a frenar una nova afecció que va en contra dels interessos del conjunt del veïnat de Cabanes i la Ribera”, ha assenyalat l’alcaldessa de Cabanes, Virginia Martí.

En el cas de Cabanes, la nova partió afecta terrenys municipals. No obstant açò, hi ha algunes propietats privades a la zona de servitud no afectades directament però que, si es fes efectiva la resolució del BOE, “totes aquelles explotacions agràries o tots aquells cultius agrícoles que vulguen actuar necessitaran el consentiment del Ministeri de Transició Ecològica”, ha afegit per la seua banda el vicealcalde, David Casanova.

“Estem en converses amb l’alcaldessa de Torreblanca, Tania Agut, per a actuar de forma conjunta contra la partió”, precisa Martí.

“Ja ens hem posat a treballar per a frenar la decisió que el Ministeri de Transició Ecològica ha pres de forma unilateral i sense tindre en compte les al·legacions presentades pels Ajuntaments de Cabanes i Torreblanca”, han conclòs Martí i Casanova.

Últimes notícies

Milers d’atletes prenen València en la vespra d’una Marató que vol ser el més ràpid de 2025

València viu una jornada prèvia d'entrenaments i últims ajustos abans de la Marató, amb 36.000 dorsals i la meta de liderar els temps mundials de 2025.

Marcelino advertix que és impossible mantindre el ritme actual del Vila-real

Després del 2-0 al Getafe, Marcelino va rebaixar l'eufòria: va afirmar que el seu equip no pot sostindre este ritme de punts i que l'objectiu passa per competir per la quarta plaça.

Feijóo deixa en mans de Mazón la seua renúncia a l’acta de diputat

Alberto Núñez Feijóo ha sostingut que renunciar a l'escó és una decisió que correspon a Carlos Mazón i confia a tancar el seu relleu a la Comunitat Valenciana abans de cap d'any. També s'ha desmarcat de les versions sobre la DANA en afirmar que es va assabentar alhora que la premsa.

Buchanan i Mikautadze tomben al Getafe i afermen la ratxa del Vila-real

L'equip de Marcelino va encadenar huit partits seguits sense perdre a casa, amb set triomfs i un empat. Buchanan va obrir i Mikautadze va sentenciar després de la roja a Luis Milla.

El PSPV urgix al PP a deixar les excuses i exigir ja l’acta de diputat a Carlos Mazón

El PSPV ha reclamat al PP que demane immediatament l'acta de diputat a Carlos Mazón i ha acusat els populars de llançar cortines de fum contra Pilar Bernabé. També ha exigit disculpes i cessaments per casos d'assetjament sexual.

Corberán advertix que un Sevilla amb baixes i derrotes pot ser més perillós

Corberán va alertar que el Sevilla, malgrat les huit baixes i a dos derrotes seguides, podia resultar més perillós a Mestalla. El tècnic va recalcar que l'ambició del València no depenia del rival.

Feijóo sosté que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana després de l’eixida de Mazón

Feijóo ha reafirmat que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana i ha defés que Carlos Mazón ha assumit responsabilitats després de la polèmica pels seus missatges.

Les víctimes de la DANA condicionen reunir-se amb Pérez Llorca al fet que exigisca l’acta a Mazón

Les associacions de víctimes del 29-O no contemplen una reunió amb Juanfran Pérez Llorca si no demana a Carlos Mazón que entregue la seua acta de diputat. Vinculen el diàleg a un gest de responsabilitat política després dels missatges del 29 d'octubre de 2024.