Cabanes presentarà un contenciós per via judicial per a evitar la partió del Prat

CASTELLÓ, 24 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de Cabanes acudirà a la via judicial per a intentar evitar la partió del Prat, segons ha anunciat el consistori.

Des de la corporació local expressen el seu rebuig a la decisió del Ministeri de Transició Ecològica de desestimar les al·legacions presentades per este consistori i el de Torreblanca el passat any 2024 i de seguir avant amb la modificació de la línia del litoral al Prat.

La modificació aprovada en el BOE del 21 de gener de 2025 per la Direcció General de la Costa i el Mar afecta 10.235 metres quadrats compartits entre els termes de Cabanes i Torreblanca i la propietat dels quals és tant municipal com privada, recorda el consistori en un comunicat.

“Presentarem un contenciós per via judicial i treballarem per a frenar una nova afecció que va en contra dels interessos del conjunt del veïnat de Cabanes i la Ribera”, ha assenyalat l’alcaldessa de Cabanes, Virginia Martí.

En el cas de Cabanes, la nova partió afecta terrenys municipals. No obstant açò, hi ha algunes propietats privades a la zona de servitud no afectades directament però que, si es fes efectiva la resolució del BOE, “totes aquelles explotacions agràries o tots aquells cultius agrícoles que vulguen actuar necessitaran el consentiment del Ministeri de Transició Ecològica”, ha afegit per la seua banda el vicealcalde, David Casanova.

“Estem en converses amb l’alcaldessa de Torreblanca, Tania Agut, per a actuar de forma conjunta contra la partió”, precisa Martí.

“Ja ens hem posat a treballar per a frenar la decisió que el Ministeri de Transició Ecològica ha pres de forma unilateral i sense tindre en compte les al·legacions presentades pels Ajuntaments de Cabanes i Torreblanca”, han conclòs Martí i Casanova.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.