Cabanes presentarà un contenciós per via judicial per a evitar la partió del Prat

CASTELLÓ, 24 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de Cabanes acudirà a la via judicial per a intentar evitar la partió del Prat, segons ha anunciat el consistori.

Des de la corporació local expressen el seu rebuig a la decisió del Ministeri de Transició Ecològica de desestimar les al·legacions presentades per este consistori i el de Torreblanca el passat any 2024 i de seguir avant amb la modificació de la línia del litoral al Prat.

La modificació aprovada en el BOE del 21 de gener de 2025 per la Direcció General de la Costa i el Mar afecta 10.235 metres quadrats compartits entre els termes de Cabanes i Torreblanca i la propietat dels quals és tant municipal com privada, recorda el consistori en un comunicat.

«Presentarem un contenciós per via judicial i treballarem per a frenar una nova afecció que va en contra dels interessos del conjunt del veïnat de Cabanes i la Ribera», ha assenyalat l’alcaldessa de Cabanes, Virginia Martí.

En el cas de Cabanes, la nova partió afecta terrenys municipals. No obstant açò, hi ha algunes propietats privades a la zona de servitud no afectades directament però que, si es fes efectiva la resolució del BOE, «totes aquelles explotacions agràries o tots aquells cultius agrícoles que vulguen actuar necessitaran el consentiment del Ministeri de Transició Ecològica», ha afegit per la seua banda el vicealcalde, David Casanova.

«Estem en converses amb l’alcaldessa de Torreblanca, Tania Agut, per a actuar de forma conjunta contra la partió», precisa Martí.

«Ja ens hem posat a treballar per a frenar la decisió que el Ministeri de Transició Ecològica ha pres de forma unilateral i sense tindre en compte les al·legacions presentades pels Ajuntaments de Cabanes i Torreblanca», han conclòs Martí i Casanova.

Últimes notícies

Jean Montero, l’MVP que ha revolucionat el València Basket de Pedro Martínez

El dominicà Jean Montero ha sigut escollit MVP de la final de la Lliga Endesa conquistada pel València Basket davant el Barça, després de consolidar-se com a referent ofensiu i defensiu en el projecte de Pedro Martínez. El base, vinculat al club fins a 2028 però amb mitja Europa al darrere, ha trobat en València el salt definitiu a una carrera sense sostre aparent.

El Valencia Basket celebra la segona Lliga Endesa just abans dels 40 anys del club

El Valencia Basket s'ha proclamat campió de la Lliga Endesa este 24 de juny, el seu segon títol ACB que arriba a les portes del 40 aniversari del club i també el segon en quatre temporades amb Pedro Martínez en la banqueta.

Jean Montero destapa el secret del València Basket campió: joves, ambiciosos i sense títols previs

Jean Montero destaca que el títol de la Lliga Endesa del València Basket davant el Barça s’explica per un equip jove, ambiciós i sense experiència prèvia en grans trofeus. L’escolta dominicà, MVP de la final, evita parlar del seu futur mentre la Fonteta li demana que es quede.

La jove estrella de Larrea corona 20 hores màgiques: draft NBA i Lliga ACB amb el València Basket

Sergio De Larrea, base vallisoletà de 20 anys del València Basket, ha sigut triat en la primera ronda del draft de la NBA i ha celebrat el seu primer títol de la Lliga ACB en només 20 hores.

Jean Montero, elegit MVP de la final de la Lliga Endesa guanyada pel València Basket

El dominicà Jean Montero ha sigut designat MVP de la final de la Lliga Endesa després del triomf del València Basket davant el Barça al Palau Blaugrana, tancant la sèrie en el quart partit.

Valencia Basket conquereix la Lliga Endesa amb una pallissa històrica al Barça

El Valencia Basket s'ha proclamat campió de la Lliga Endesa per segona vegada després de guanyar el Barça per 84-108 en el quart partit de la final al Palau Blaugrana, amb una actuació decisiva de Kameron Taylor i Jean Montero.

La calor ofegant dispara fins als 38,2 graus les màximes a Anna i generalitza els més de 30 a la Comunitat

Les temperatures han superat els 30 graus en pràcticament tots els municipis de la Comunitat Valenciana i han arribat als 38,2 graus a Anna, en una jornada de calor extrema que ha deixat també tres morts atribuïbles a l’onada de calor.

L’incendi de vegetació de Torrent queda estabilitzat i ja sense mitjans aeris

L’incendi de vegetació declarat a la zona de Cumbres de Calicanto, a Torrent, ha quedat estabilitzat i els set mitjans aeris mobilitzats s’han retirat després de l’activació del nivell 1 del PEIF.