Cabanes presentarà un contenciós per via judicial per a evitar la partió del Prat

CASTELLÓ, 24 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de Cabanes acudirà a la via judicial per a intentar evitar la partió del Prat, segons ha anunciat el consistori.

Des de la corporació local expressen el seu rebuig a la decisió del Ministeri de Transició Ecològica de desestimar les al·legacions presentades per este consistori i el de Torreblanca el passat any 2024 i de seguir avant amb la modificació de la línia del litoral al Prat.

La modificació aprovada en el BOE del 21 de gener de 2025 per la Direcció General de la Costa i el Mar afecta 10.235 metres quadrats compartits entre els termes de Cabanes i Torreblanca i la propietat dels quals és tant municipal com privada, recorda el consistori en un comunicat.

«Presentarem un contenciós per via judicial i treballarem per a frenar una nova afecció que va en contra dels interessos del conjunt del veïnat de Cabanes i la Ribera», ha assenyalat l’alcaldessa de Cabanes, Virginia Martí.

En el cas de Cabanes, la nova partió afecta terrenys municipals. No obstant açò, hi ha algunes propietats privades a la zona de servitud no afectades directament però que, si es fes efectiva la resolució del BOE, «totes aquelles explotacions agràries o tots aquells cultius agrícoles que vulguen actuar necessitaran el consentiment del Ministeri de Transició Ecològica», ha afegit per la seua banda el vicealcalde, David Casanova.

«Estem en converses amb l’alcaldessa de Torreblanca, Tania Agut, per a actuar de forma conjunta contra la partió», precisa Martí.

«Ja ens hem posat a treballar per a frenar la decisió que el Ministeri de Transició Ecològica ha pres de forma unilateral i sense tindre en compte les al·legacions presentades pels Ajuntaments de Cabanes i Torreblanca», han conclòs Martí i Casanova.

Últimes notícies

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.

La Generalitat assegura que Pérez Llorca ja ha complit el 63 % dels seus compromisos en mig any

La Generalitat defensa que el president Juanfran Pérez Llorca ha executat en només sis mesos el 63 % dels compromisos de la seua investidura, amb especial èmfasi en la rebaixa fiscal, les polítiques socials i el suport als sectors productius.

La UPV desenvolupa un sistema pioner per a evitar incendis en bateries de vehicles elèctrics

Investigadors de la UPV presenten AVL Thermos, un nou calorimetre flexible que reproduix i controla les fugues tèrmiques en bateries dion-litio per a dissenyar sistemes mes segurs en cotxes i patinets electrics.

Els artistes fallers reclamen ajudes i posar fre a l’intrusisme per a salvar el sector

El mestre major del Gremi d’Artistes Fallers, Vicente Julián, alerta que l’ofici travessa serioses dificultats per la pujada del preu del suro i l’intrusisme, i reclama ajudes directes, regulació i reconeixement professional per a garantir el futur del sector.

Quatre detinguts a Alacant per comprar mòbils cars amb nòmines falsificades

La Policia Nacional deté quatre hòmens a Alacant acusats d’estafar comerços de telefonia amb nòmines falsificades per finançar mòbils de gamma alta valorats en 1.500 euros.

El sud-est peninsular, clau arqueològica dels jocs de tauler preromans

El sud-est peninsular, especialment la província dAlacant, concentra la major quantitat de restes arqueològiques de jocs de tauler preromans, una peça clau per a entendre les relacions socials entre els pobles mediterranis i les elites locals abans de la romanització.

Oratge estable diumenge amb cel ras i descens de les temperatures a l’interior

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge de cel poc nuvolós o ras, amb màximes a la baixa a l’interior de València i sense canvis en la resta, i vent fluix de direcció variable amb predomini de llevant a la vesprada.