La cadena Marypaz, a punt de baixar la persiana

 

El coronavirus ha afectat durament a molts negocis, sobretot en el món de la ‘venda al detall’. Una de les empreses que s’està veent afectada és Marypaz. Com molts de vosaltres sabreu, es tracta d’una marca espanyola de calçat i accessoris per a dona que està situada en pràcticament totes les províncies del país, arribant als 125 punts de venda (abans de la pandèmia).

 

Va nàixer en  Sevilla en l’any 1972 de la mà d’Ángel Aguaded. A mesura que anaven passant els anys, Marypaz adquiria cada volta més fama. L’any 2013, va conseguir el seu punt àlgid, arribant a tindre més de 400 botigues en el país, comptant amb 1.500 treballadors i arribant a facturar 140 milions d’euros.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Una publicació compartida de MARYPAZ (@marypaz_shoes) el

 

Ara, pareix que l’imperi de Marypaz penja d’un fil. I és que l’empresa no està travessant el seu millor moment des d’este últim any. El fons d’inversions Black Toro Capital, que està especialitzat a invertir diners en companyies que es troben en situacions complicades per a donar una eixida al negoci, va intentar buscar-li un aliat a Marypaz.

 

Finalment, l’empresa es va salvar pels pèls quan va ser comprada per la societat Crocea Mors, que pertany a l’empresari Álvaro Pellón. Ara, pareix que la crisi del coronavirus li ha donat un colp dur a Marypaz. Amb l’estat d’alarma i el confinament, va haver d’establir un ERTO per als seus treballadors.

 

Potenciar la compra en línia i despedir part de la plantilla

Ara i, en plena desescalada, s’enfronten a un futur incert. Fins i tot algunes de les botigues que seguien obertes abans del confinament no tenen previst tornar a alçar la persiana. I és que la firma Marypaz ha pres una decisió que passarà factura als seus treballadors: tancar per a sempre alguna de les botigues que li ixen menys rendibles econòmicament.

 

L’objectiu és clar: potenciar la compra en línia, que ha començat a ser viable a partir d’este mes de maig. A demés del tancament d’algunes botigues i el fet de potenciar la venda virtual, la veritat és que l’empresa també s’enfronta a una nova normalitat d’allò més complicada.

 

Per a començar, hauran de renegociar els lloguers, a demés d’ajustar preus amb els proveïdors i el personal. A pesar d’això, la pitjor part se l’emportaran alguns dels treballadors de l’empresa de calçats. I és que, divendres passat, Marypaz es va assentar a negociar els despatxaments de part de la seua plantilla, a pesar de què el Govern ha advertit de la prohibició de despedir personal si no han arribat a passar sis mesos de l’ERTO.

 

Segons ha informat el mitjà ‘Vozpópuli’, tot indica a que l’empresa sevillana preferix pagar la devolució de les quotes a la Seguretat Social abans de prescindir dels despatxaments. En este sentit, el pla per a un futur pròxim és tancar 40 de les seues botigues físiques, fet que comportaria despedir a 176 persones (de les 596 que es troben en plantilla). A demés, este ERO també afectaria els 19 treballadors que es troben en les oficines de Marypaz, en Sevilla.

Últimes notícies

Diana Morant es presenta a les primàries del PSPV per optar a la Presidència de la Generalitat

La secretària general del PSPV-PSOE i ministra Diana Morant ha anunciat a Gandia que concorrerà a les primàries del partit per ser la primera presidenta de la Generalitat, amb un projecte centrat en educació, sanitat, vivenda i reactivació econòmica.

Tres detinguts per una estafa massiva amb falses inversions en criptomonedes destapada a Castelló

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que presumptament estafava grans quantitats de diners amb falses inversions en criptomonedes, arran de la denúncia d’un veí d’Orpesa enganyat amb prop de 340.000 euros.

Detingut a Múrcia per estafar 5.000 euros a una dona amb la falsa promesa de regularitzar-la

La Policia Nacional ha detingut a Múrcia un home acusat d'estafar 5.000 euros a una dona estrangera en situació irregular amb la promesa falsa d'aconseguir-li permís de residència i treball. La víctima, que exercia la prostitució, el va conéixer en un club d'alterne d'Elx i va acabar denunciant-lo per estafa i coaccions.

L’Autocine Star torna a encendre la pantalla a València coincidint amb el seu 45é aniversari

L’Autocine Star de València ha reobert després d’una renovació completa del recinte de més de 10.000 metres quadrats i incorpora una nova proposta gastronòmica i millores ambientals, coincidint amb el 45é aniversari.

Així queden els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027

L’Observatori del Comerç Valencià ha fixat els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027 i ha obert la porta a canviar-los si hi ha alertes meteorològiques o sanitàries.

Milers de residents de la Comunitat continuen sense cobrar la nòmina de juny, segons CESM-CV

El sindicat mèdic CESM-CV denuncia que molts residents de primer any i renovats en juny encara no han cobrat, tot i treballar amb normalitat als hospitals i centres de salut valencians.

Condenat a quatre anys de presó per agredir sexualment la seua inquilina a Villena

Un home de 59 anys ha sigut condemnat a quatre anys de presó per agredir sexualment una inquilina que li tenia llogada una habitació a Villena. A més, haurà d’indemnitzar la víctima amb 20.000 euros per danys morals.

Un incendi en un motor obliga a desallotjar un edifici de laboratoris a la UPV

Un incendi en un motor de combustió interna en una sala d’assaig del bloc 8P de la UPV ha obligat a desallotjar l’edifici de laboratoris fins que els bombers han controlat les flames i han ventilat la zona.