Carlos Mazón exigeix un suport contundent del Govern amb Brussel·les durant el congrés del PPE

ALACANT 25 (EUROPA PRESS) El president de la Generalitat Carlos Mazón ha subratllat la importància de reivindicar les ajudes d’altres administracions que actualment no estan a l’alçada de les necessitats durant el congrés del Partit Popular Europeu (PPE) que se celebrarà a València dimarts i dimecres que ve. «Anem a exigir al Govern d’Espanya que siga contundent i reivindicatiu amb Brussel·les» ha afirmat Mazón en declaracions als mitjans. Els comentaris del cap del Consell s’han produït en el marc de la commemoració del centenari de la inauguració de les Obres i Canals de Reg del Quart Canal de Ponent de la Comunitat General de Regants de Levante Izquierda del Segura a La Murada una pedania d’Oriola (Alacant). Mazón ha recalcat que durant este congrés «el principal partit europeu» podrà «conéixer de primera mà la situació en la qual estem» agraint «extraordinàriament» que el congrés es realitze a la nostra ciutat. Ha afegit que l’objectiu és «reivindicar sol·licitar i posar damunt de la taula que necessitem més suport i que si el Govern d’Espanya no ho està fent directament nosaltres sí amb els nostres companys del PPE». El president ha destacat que este esdeveniment polític arriba en un moment clau on és crucial insistir en les ajudes de les altres administracions que no estan complint amb les seues responsabilitats. «El Govern d’Espanya està pràcticament arrossegant els peus» ha manifestat. El lideratge de Mazón en la cerca de fons europeus és ferm; «estic convençut per les relacions que establim que necessitem este suport i esta ajuda com més prompte millor». A més ha expressat que el congrés del PPE es va a realitzar a València «amb este esperit» subratllant la necessitat d’ajudar i aprofitar l’esdeveniment perquè «el temps passa i només la Generalitat està accelerant. La resta ha d’accelerar també» ha conclòs.

Últimes notícies

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.

Reobrin la CV-500 i la CV-401 i València inicia la neteja de la Devesa després de l’incendi

Les carreteres CV-500 i CV-401 han reobert amb normalitat després de l’incendi intencionat d’El Saler, ja controlat, i l’Ajuntament de València ha posat en marxa els treballs de neteja de la Devesa.

Elx licita la rehabilitació integral de les Clarisas per 10,1 milions d’euros

L’Ajuntament d’Elx ha tret a licitació per 10,1 milions la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, conegut com les Clarisas, amb un termini d’execució de 36 mesos i nous usos culturals i ciutadans.

Setembre d’alta exigència per al Levante amb Barcelona, Athletic i Villarreal

El Levante afronta en setembre quatre partits de LaLiga EA Sports en quinze dies, amb duels destacats davant Barcelona, Athletic Club i Villarreal.