ALACANT 25 (EUROPA PRESS) El president de la Generalitat Carlos Mazón ha subratllat la importància de reivindicar les ajudes d’altres administracions que actualment no estan a l’alçada de les necessitats durant el congrés del Partit Popular Europeu (PPE) que se celebrarà a València dimarts i dimecres que ve. «Anem a exigir al Govern d’Espanya que siga contundent i reivindicatiu amb Brussel·les» ha afirmat Mazón en declaracions als mitjans. Els comentaris del cap del Consell s’han produït en el marc de la commemoració del centenari de la inauguració de les Obres i Canals de Reg del Quart Canal de Ponent de la Comunitat General de Regants de Levante Izquierda del Segura a La Murada una pedania d’Oriola (Alacant). Mazón ha recalcat que durant este congrés «el principal partit europeu» podrà «conéixer de primera mà la situació en la qual estem» agraint «extraordinàriament» que el congrés es realitze a la nostra ciutat. Ha afegit que l’objectiu és «reivindicar sol·licitar i posar damunt de la taula que necessitem més suport i que si el Govern d’Espanya no ho està fent directament nosaltres sí amb els nostres companys del PPE». El president ha destacat que este esdeveniment polític arriba en un moment clau on és crucial insistir en les ajudes de les altres administracions que no estan complint amb les seues responsabilitats. «El Govern d’Espanya està pràcticament arrossegant els peus» ha manifestat. El lideratge de Mazón en la cerca de fons europeus és ferm; «estic convençut per les relacions que establim que necessitem este suport i esta ajuda com més prompte millor». A més ha expressat que el congrés del PPE es va a realitzar a València «amb este esperit» subratllant la necessitat d’ajudar i aprofitar l’esdeveniment perquè «el temps passa i només la Generalitat està accelerant. La resta ha d’accelerar també» ha conclòs.
Carlos Mazón exigeix un suport contundent del Govern amb Brussel·les durant el congrés del PPE
Últimes notícies
Cultura
El Teatre Romà de Sagunt porta a escena el clàssic de Lope de Vega ‘La dama boba’
'La dama boba' de Lope de Vega es representa este dijous al Teatre Romà de Sagunt dins de Sagunt a Escena, en una jornada que es completa amb l'espectacle de circ i teatre físic 'Caso enterrado' a la Glorieta.
Medi ambient
Nou Observatori Climàtic per a vigilar els parcs inundables metropolitans
La Generalitat posarà en marxa un Observatori Climàtic als parcs inundables metropolitans per a mesurar el seu efecte davant del canvi climàtic i reforçar la protecció de la població davant fenòmens extrems.
Esports
Morcillo tria l’Elche com a oportunitat clau per a la seua carrera
El centrecampista Javier Morcillo ha destacat en la seua presentació amb l’Elche que fitxar pel club il·licità és una oportunitat única i que confia en l’alt nivell de l’equip per a aconseguir la permanència.
Successos
Cinc anys de presó per apunyalar amb un tornavís un home a Castelló
L’Audiència de Castelló ha condemnat tres hòmens a cinc anys de presó per intentar matar un home amb un tornavís d’estrela i hauràn d’indemnitzar-lo amb més de 40.000 euros. La sentència també els prohibix acostar-se a la víctima durant sis anys i és ferma.
Esports
Fer Niño confia en un Elx competitiu i assegura que l’afició “gaudirà molt”
El davanter gadità Fer Niño ha sigut presentat amb l’Elx i admet que l’equip pot patir per la permanència, però confia plenament en la plantilla i en fer gaudir l’afició en la tornada a Primera Divisió.
Política
El PSPV exigix que Pérez Llorca explique en Les Corts la gestió de l’incendi de Tírig
El PSPV ha registrat la petició perquè el president de la Generalitat, Juan Francisco Pérez Llorca, i el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama, compareguen en Les Corts per a explicar la gestió de l’incendi de Tírig i la seguretat dels bombers forestals.
Esports
El València Basket ja coneix les dates clau contra el Madrid de Pedro Martínez en la Lliga Endesa
El València Basket rebrà el Real Madrid de Pedro Martínez i Jaime Pradilla el 4 de gener al Roig Arena i visitarà el conjunt blanc el 14 de març, en una Lliga Endesa en què els taronja defenen el títol i encaren un exigent calendari.
Ciència i tecnologia
Advertència del Consell: prohibit entrar en zones d’incendis per vore l’eclipsi
El Consell ha recordat que està prohibit accedir a parcs naturals i zones forestals afectades per incendis per vore l’eclipsi, i ha detectat diversos intents d’entrada en estos espais durant el matí.











