ALACANT 25 (EUROPA PRESS) El president de la Generalitat Carlos Mazón ha subratllat la importància de reivindicar les ajudes d’altres administracions que actualment no estan a l’alçada de les necessitats durant el congrés del Partit Popular Europeu (PPE) que se celebrarà a València dimarts i dimecres que ve. “Anem a exigir al Govern d’Espanya que siga contundent i reivindicatiu amb Brussel·les” ha afirmat Mazón en declaracions als mitjans. Els comentaris del cap del Consell s’han produït en el marc de la commemoració del centenari de la inauguració de les Obres i Canals de Reg del Quart Canal de Ponent de la Comunitat General de Regants de Levante Izquierda del Segura a La Murada una pedania d’Oriola (Alacant). Mazón ha recalcat que durant este congrés “el principal partit europeu” podrà “conéixer de primera mà la situació en la qual estem” agraint “extraordinàriament” que el congrés es realitze a la nostra ciutat. Ha afegit que l’objectiu és “reivindicar sol·licitar i posar damunt de la taula que necessitem més suport i que si el Govern d’Espanya no ho està fent directament nosaltres sí amb els nostres companys del PPE”. El president ha destacat que este esdeveniment polític arriba en un moment clau on és crucial insistir en les ajudes de les altres administracions que no estan complint amb les seues responsabilitats. “El Govern d’Espanya està pràcticament arrossegant els peus” ha manifestat. El lideratge de Mazón en la cerca de fons europeus és ferm; “estic convençut per les relacions que establim que necessitem este suport i esta ajuda com més prompte millor”. A més ha expressat que el congrés del PPE es va a realitzar a València “amb este esperit” subratllant la necessitat d’ajudar i aprofitar l’esdeveniment perquè “el temps passa i només la Generalitat està accelerant. La resta ha d’accelerar també” ha conclòs.
1 minutde lectura
Carlos Mazón exigeix un suport contundent del Govern amb Brussel·les durant el congrés del PPE
Per Pilar Méndez
Últimes notícies
Economia
Seguiment dispar de la vaga de metges en la Comunitat: 80% per als convocants i 3,09% per a Sanitat
El Sindicat Mèdic Avanza ha situat el seguiment entre el 70 i el 80%, mentres que la Conselleria de Sanitat l'ha xifrat en un 3,09%. La protesta reclama un estatut propi i millores laborals i retributives.
Economia
Més de 270 víctimes de violència sobre la dona han accedit a ocupació amb els itineraris de la Generalitat
Més de 270 víctimes de violència sobre la dona han accedit en 2025 a un lloc de treball gràcies a itineraris d'inserció de la Generalitat. La iniciativa, activa des de mitjan 2024, ha atés a més de 900 dones en les tres províncies.
Societat
El poal LED de Callao repetix com a aparador de la Costa Blanca en Fitur
La Costa Blanca tornarà a promocionar-se en Fitur amb un poal de pantalles LED 360 graus en Callao i un programa que integra esport, cultura i gastronomia. Hi haurà més de 60 presentacions, 25 showcookings i presència en espais temàtics de la fira.
Cultura
Ortí destaca 39 candidatures valencianes als Premis Goya
La consellera Carmen Ortí ha subratllat el gran moment de l'audiovisual valencià amb 39 nominacions en la 40 edició dels Goya, 19 d'elles amb ajudes del IVC.
Medi ambient
Detecten una microalga productora de ciguatoxinas en el Mediterrani peninsular
Han confirmat per primera vegada la presència de Gambierdiscus australs en aigües enfront de Dénia i Xàbia, amb abundàncies de 20-140 cèl·lules per litre. El risc per al consumidor es considera baix i es manté la vigilància científica.
Espanya
El cim sobre finançament autonòmic se salda amb el rebuig de quasi totes les comunitats
El cim sobre el nou sistema de finançament autonòmic ha acabat amb el rebuig de quasi totes les comunitats, excepte Catalunya. El malestar per l'anunci previ d'Oriol Junqueras i l'exigència de majoria absoluta en el Congrés han anticipat un tràmit difícil
Local
El PSOE demana la dimissió de l’alcalde de Benidorm per la multa rècord del APR-7
El PSPV-PSOE ha exigit la renúncia de Toni Pérez després de quedar ferma la condemna que obliga l'Ajuntament a pagar més de 350 milions pel APR-7. El partit alerta d'un impacte fiscal sense precedents i demana negociar i acudir al Fons d'Ordenació.
Local
Benidorm sosté que el pagament de 350 milions pel sòl de Serra Gelada no serà la ruïna
L'alcalde de Benidorm ha assegurat que acatarà la sentència que fixa una indemnització de més de 350 milions pel sòl de Serra Gelada i que el pagament no portarà a la ruïna ni forçarà una intervenció estatal. El consistori estudia vies jurídiques i financeres amb els seus tècnics.




