La Casa de la Dona atén en 2021 a 25 noves víctimes de la violència masclista

Vila-real prepara la commemoració del 25 de Novembre. Dia internacional per a l’eliminació de la violència contra les dones amb una programació compartida amb les associacions d’igualtat de la ciutat i l’objectiu comú de lluitar contra les violències masclistes i donar visibilitat a la situació que pateixen milions de dones a tot el món. També a Vila-real: segons el balanç de la Casa de la Dona, des del passat 1 de gener s’han donat d’alta 25 noves víctimes de violència de gènere que han sigut ateses per primera vegada en el servei municipal. Estes noves atencions se sumen als 27 terminals Atempro de seguiment per a la protecció de dones víctimes de violència de gènere actius a la ciutat.

Una realitat sobre la qual no podem abaixar la guàrdia

La violència masclista és la manifestació més bàrbara, crua i dolorosa de la desigualtat de gènere en les nostres societats. Una realitat sobre la qual no podem abaixar la guàrdia en cap moment. Hem de continuar treballant, en coordinació amb totes les administracions i de la mà la societat civil, en visibilitzar el problema, lluitar per la seua erradicació i auxiliar a les víctimes amb recursos efectius que garantisquen la seua protecció i plena normalització social“, assenyala la regidora d’Igualtat, Silvia Gómez, qui posa l’accent també en la importància dels programes de prevenció i educació en valors des d’edats primerenques per a combatre la violència masclista.

Una ajuda amb el seu suport econòmic

Les 25 noves atencions a Vila-real suposen un número significativament menor al de les víctimes ateses amb anterioritat a la pandèmia (49 en 2019 i 32 en el 2020). “Durant el confinament i encara amb posterioritat a ell, donades les mesures de protecció sanitària que impossibilitaven la mobilitat, les víctimes no van deixar d’estar en tot moment a la mercé dels seus agressors, sent-los molt difícil l’accés als serveis d’ajuda. A poc a poc, però encara lluny de la normalitat, tornen a realitzar peticions d’ajuda d’informació i assessorament personalitzat“, assenyala l’informe del departament de la Casa de la Dona. Esta ajuda contempla des del suport econòmic al psicològic, educatiu, de formació, orientació sociolaboral i normativa que afavorisca la millora de la seua situació i possibilite l’abandó de la relació de maltractament. Per a això, la Casa de la Dona treballa en coordinació amb els serveis especialitzats de la Generalitat i els del Govern d’Espanya i amb els Serveis Socials municipals, cossos i forces de seguretat, centres educatius i d’ocupació, a més d’organitzacions no governamentals com Creu Roja, Càritas, Tots Units, Joventut Antoniana o parròquies de la ciutat, entre altres.

Entre les accions de la Regidoria d’Igualtat per a combatre la violència de gènere destaquen també les campanyes de prevenció en els centres docents. Una d’elles és el concurs de vídeos en Tik-Tok “Igualtat i acció!” que, amb el lema “Compte amb els imatges: l’amor no necessita proves” aborda el perill que suposa per a les adolescents la tendència de compartir fotografies i vídeos de caràcter eròtic per xarxes socials a petició de les seues parelles. El concurs, desenvolupat amb la col·laboració dels coordinadors d’Igualtat i Convivència dels instituts i els tutors i tutores de les classes, sota la coordinació de la productora local Clar Televisió, s’ha dirigit a l’alumnat de 3r i 4t de l’ESO, i en ell han participat més de 100 adolescents que han presentat un total de 40 vídeos (alguns grupals).

Commemoració del 25N

Dimecres que ve, en el marc de les activitats en commemoració del 25N, se celebrarà la gala de lliurament de premis del certamen, a les 19 hores a la sala d’actes de la Fundació Caixa Rural Vila-real. Ja el dijous, 25 de novembre, Vila-real commemorarà el Dia internacional per a erradicar la violència contra les dones amb la lectura dels manifestos de les associacions i municipal, en un acte al migdia a la plaça Major. L’obra de teatre Segarem ortigues en els tacons a la vesprada (20 h., Auditori Municipal Músic Rafael Beltrán Moner) i la conferència “Violència obstètrica i drets de les embarassades”, organitzada per l’associació Mésquellet (divendres 26, 18 h, Casa dels Mundina) completen la programació, a la qual se suma la campanya Porta Violeta del Projecte Juntes de Creu Roja Vila-real. El Grup de Dones de Vila-real, Afym LGTBI+, Associació de Mestresses de Casa, Mujeres en Igualdad i el Bressol col·laboren també en la programació, inclosa en les accions del Pacte d’Estat contra la Violència de Gènere i la Xarxa Valenciana d’Igualtat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.