La Casa de la Dona atén en 2021 a 25 noves víctimes de la violència masclista

Vila-real prepara la commemoració del 25 de Novembre. Dia internacional per a l’eliminació de la violència contra les dones amb una programació compartida amb les associacions d’igualtat de la ciutat i l’objectiu comú de lluitar contra les violències masclistes i donar visibilitat a la situació que pateixen milions de dones a tot el món. També a Vila-real: segons el balanç de la Casa de la Dona, des del passat 1 de gener s’han donat d’alta 25 noves víctimes de violència de gènere que han sigut ateses per primera vegada en el servei municipal. Estes noves atencions se sumen als 27 terminals Atempro de seguiment per a la protecció de dones víctimes de violència de gènere actius a la ciutat.

Una realitat sobre la qual no podem abaixar la guàrdia

«La violència masclista és la manifestació més bàrbara, crua i dolorosa de la desigualtat de gènere en les nostres societats. Una realitat sobre la qual no podem abaixar la guàrdia en cap moment. Hem de continuar treballant, en coordinació amb totes les administracions i de la mà la societat civil, en visibilitzar el problema, lluitar per la seua erradicació i auxiliar a les víctimes amb recursos efectius que garantisquen la seua protecció i plena normalització social«, assenyala la regidora d’Igualtat, Silvia Gómez, qui posa l’accent també en la importància dels programes de prevenció i educació en valors des d’edats primerenques per a combatre la violència masclista.

Una ajuda amb el seu suport econòmic

Les 25 noves atencions a Vila-real suposen un número significativament menor al de les víctimes ateses amb anterioritat a la pandèmia (49 en 2019 i 32 en el 2020). «Durant el confinament i encara amb posterioritat a ell, donades les mesures de protecció sanitària que impossibilitaven la mobilitat, les víctimes no van deixar d’estar en tot moment a la mercé dels seus agressors, sent-los molt difícil l’accés als serveis d’ajuda. A poc a poc, però encara lluny de la normalitat, tornen a realitzar peticions d’ajuda d’informació i assessorament personalitzat«, assenyala l’informe del departament de la Casa de la Dona. Esta ajuda contempla des del suport econòmic al psicològic, educatiu, de formació, orientació sociolaboral i normativa que afavorisca la millora de la seua situació i possibilite l’abandó de la relació de maltractament. Per a això, la Casa de la Dona treballa en coordinació amb els serveis especialitzats de la Generalitat i els del Govern d’Espanya i amb els Serveis Socials municipals, cossos i forces de seguretat, centres educatius i d’ocupació, a més d’organitzacions no governamentals com Creu Roja, Càritas, Tots Units, Joventut Antoniana o parròquies de la ciutat, entre altres.

Entre les accions de la Regidoria d’Igualtat per a combatre la violència de gènere destaquen també les campanyes de prevenció en els centres docents. Una d’elles és el concurs de vídeos en Tik-Tok «Igualtat i acció!» que, amb el lema «Compte amb els imatges: l’amor no necessita proves» aborda el perill que suposa per a les adolescents la tendència de compartir fotografies i vídeos de caràcter eròtic per xarxes socials a petició de les seues parelles. El concurs, desenvolupat amb la col·laboració dels coordinadors d’Igualtat i Convivència dels instituts i els tutors i tutores de les classes, sota la coordinació de la productora local Clar Televisió, s’ha dirigit a l’alumnat de 3r i 4t de l’ESO, i en ell han participat més de 100 adolescents que han presentat un total de 40 vídeos (alguns grupals).

Commemoració del 25N

Dimecres que ve, en el marc de les activitats en commemoració del 25N, se celebrarà la gala de lliurament de premis del certamen, a les 19 hores a la sala d’actes de la Fundació Caixa Rural Vila-real. Ja el dijous, 25 de novembre, Vila-real commemorarà el Dia internacional per a erradicar la violència contra les dones amb la lectura dels manifestos de les associacions i municipal, en un acte al migdia a la plaça Major. L’obra de teatre Segarem ortigues en els tacons a la vesprada (20 h., Auditori Municipal Músic Rafael Beltrán Moner) i la conferència «Violència obstètrica i drets de les embarassades», organitzada per l’associació Mésquellet (divendres 26, 18 h, Casa dels Mundina) completen la programació, a la qual se suma la campanya Porta Violeta del Projecte Juntes de Creu Roja Vila-real. El Grup de Dones de Vila-real, Afym LGTBI+, Associació de Mestresses de Casa, Mujeres en Igualdad i el Bressol col·laboren també en la programació, inclosa en les accions del Pacte d’Estat contra la Violència de Gènere i la Xarxa Valenciana d’Igualtat.

Últimes notícies

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.