La Casa de la Dona atén en 2021 a 25 noves víctimes de la violència masclista

Ejemplo de shortcode con estilo
Vila-real prepara la commemoració del 25 de Novembre. Dia internacional per a l’eliminació de la violència contra les dones amb una programació compartida amb les associacions d’igualtat de la ciutat i l’objectiu comú de lluitar contra les violències masclistes i donar visibilitat a la situació que pateixen milions de dones a tot el món. També a […]

Vila-real prepara la commemoració del 25 de Novembre. Dia internacional per a l’eliminació de la violència contra les dones amb una programació compartida amb les associacions d’igualtat de la ciutat i l’objectiu comú de lluitar contra les violències masclistes i donar visibilitat a la situació que pateixen milions de dones a tot el món. També a Vila-real: segons el balanç de la Casa de la Dona, des del passat 1 de gener s’han donat d’alta 25 noves víctimes de violència de gènere que han sigut ateses per primera vegada en el servei municipal. Estes noves atencions se sumen als 27 terminals Atempro de seguiment per a la protecció de dones víctimes de violència de gènere actius a la ciutat.

Una realitat sobre la qual no podem abaixar la guàrdia

«La violència masclista és la manifestació més bàrbara, crua i dolorosa de la desigualtat de gènere en les nostres societats. Una realitat sobre la qual no podem abaixar la guàrdia en cap moment. Hem de continuar treballant, en coordinació amb totes les administracions i de la mà la societat civil, en visibilitzar el problema, lluitar per la seua erradicació i auxiliar a les víctimes amb recursos efectius que garantisquen la seua protecció i plena normalització social«, assenyala la regidora d’Igualtat, Silvia Gómez, qui posa l’accent també en la importància dels programes de prevenció i educació en valors des d’edats primerenques per a combatre la violència masclista.

Una ajuda amb el seu suport econòmic

Les 25 noves atencions a Vila-real suposen un número significativament menor al de les víctimes ateses amb anterioritat a la pandèmia (49 en 2019 i 32 en el 2020). «Durant el confinament i encara amb posterioritat a ell, donades les mesures de protecció sanitària que impossibilitaven la mobilitat, les víctimes no van deixar d’estar en tot moment a la mercé dels seus agressors, sent-los molt difícil l’accés als serveis d’ajuda. A poc a poc, però encara lluny de la normalitat, tornen a realitzar peticions d’ajuda d’informació i assessorament personalitzat«, assenyala l’informe del departament de la Casa de la Dona. Esta ajuda contempla des del suport econòmic al psicològic, educatiu, de formació, orientació sociolaboral i normativa que afavorisca la millora de la seua situació i possibilite l’abandó de la relació de maltractament. Per a això, la Casa de la Dona treballa en coordinació amb els serveis especialitzats de la Generalitat i els del Govern d’Espanya i amb els Serveis Socials municipals, cossos i forces de seguretat, centres educatius i d’ocupació, a més d’organitzacions no governamentals com Creu Roja, Càritas, Tots Units, Joventut Antoniana o parròquies de la ciutat, entre altres.

Entre les accions de la Regidoria d’Igualtat per a combatre la violència de gènere destaquen també les campanyes de prevenció en els centres docents. Una d’elles és el concurs de vídeos en Tik-Tok «Igualtat i acció!» que, amb el lema «Compte amb els imatges: l’amor no necessita proves» aborda el perill que suposa per a les adolescents la tendència de compartir fotografies i vídeos de caràcter eròtic per xarxes socials a petició de les seues parelles. El concurs, desenvolupat amb la col·laboració dels coordinadors d’Igualtat i Convivència dels instituts i els tutors i tutores de les classes, sota la coordinació de la productora local Clar Televisió, s’ha dirigit a l’alumnat de 3r i 4t de l’ESO, i en ell han participat més de 100 adolescents que han presentat un total de 40 vídeos (alguns grupals).

Commemoració del 25N

Dimecres que ve, en el marc de les activitats en commemoració del 25N, se celebrarà la gala de lliurament de premis del certamen, a les 19 hores a la sala d’actes de la Fundació Caixa Rural Vila-real. Ja el dijous, 25 de novembre, Vila-real commemorarà el Dia internacional per a erradicar la violència contra les dones amb la lectura dels manifestos de les associacions i municipal, en un acte al migdia a la plaça Major. L’obra de teatre Segarem ortigues en els tacons a la vesprada (20 h., Auditori Municipal Músic Rafael Beltrán Moner) i la conferència «Violència obstètrica i drets de les embarassades», organitzada per l’associació Mésquellet (divendres 26, 18 h, Casa dels Mundina) completen la programació, a la qual se suma la campanya Porta Violeta del Projecte Juntes de Creu Roja Vila-real. El Grup de Dones de Vila-real, Afym LGTBI+, Associació de Mestresses de Casa, Mujeres en Igualdad i el Bressol col·laboren també en la programació, inclosa en les accions del Pacte d’Estat contra la Violència de Gènere i la Xarxa Valenciana d’Igualtat.

Últimes notícies

Detenen un menor per difondre missatges de Blocus Valencia

Un menor ha sigut detingut per difondre missatges de Blocus Valencia que convidaven a entrar en altres aplicacions i xats. És la cinquena detenció davant d’una convocatòria de possibles disturbis.

El buit de les víctimes mortals de la dana de 2024 centra la manifestació pel segon aniversari

Més de 3.500 persones han recorregut el centre de València en el segon aniversari de la dana, en homenatge a les 234 víctimes mortals.

Presó provisional sense fiança per a un altre detingut a Valencia per la seua relació amb Blocus

Un jutjat de Catarroja ha decretat presó provisional sense fiança per a un detingut a Alfafar, investigat per la seua vinculació amb Blocus.

València recorda les víctimes de la dana amb una pancarta de 233 morts

La marxa pel segon aniversari de la dana ha començat a València amb el record de les 233 persones mortes i la reclamació de responsabilitats.

Pau Navarro demana disculpes i reivindica el suport de l’afició del Vila-real

El defensa ha demanat disculpes a qui s’haja sentit molest i ha insistit que la marxa d’aficionats no justifica els mals resultats del Vila-real.

Comerços del centre de València abaixen la persiana davant el risc de disturbis

Nombrosos establiments del centre de València han tancat esta vesprada per precaució davant de possibles saquejos i disturbis convocats pel canal Blocus.

València manté un ampli dispositiu policial durant la nit de Halloween

El reforç policial al centre de València continuarà fins a les primeres hores de diumenge davant de les crides a provocar altercats i saquejos.

Castro demana al Llevant que mantinga la seua identitat després de perdre davant l’Atlético

Luís Castro ha destacat el joc i les ocasions del Llevant malgrat la derrota davant l’Atlético de Madrid al Ciutat de València. També ha elogiat el jove Marc Santos.