Cau una banda acusada de més de 1.200 estafes bancàries per dos milions d’euros

El present mes de novembre, Guàrdies Civils de l’Equip de Delictes Telemàtics de la Comandància de Salamanca, van finalitzar l’operació “SAPROCOOP” contra una organització criminal especialitzada en estafes tecnològiques a clients d’entitats bancàries, suplantant la pàgina web i telèfons del banc.

L’operació va donar principi a la fi del mes d’agost de 2022, quan la Guàrdia Civil de Salamanca va rebre la denúncia de dues víctimes d’aquesta estafa, residents en les localitats de Vitigudino i Babilafuente, per un import de 42.000 euros; ascendint el total de denunciants per aquests mateixos fets a la província de Salamanca a huitanta, i a més de 1200 els perjudicats en tot el territori nacional, superant l’estafat els dos milions d’euros.

Els agents responsables de l’operació van descobrir que totes les estafes s’havien realitzat per part d’una organització criminal, formada per integrants disseminats per tot el territori espanyol, i amb ramificacions a l’estranger.

L’organització criminal identificada tenia una estructura piramidal en la cúspide de la qual es trobava una estructura “tecnològica” des d’on s’executava el “*SMISHING”, a la qual se sumava una estructura “econòmica” que controlava els comptes bancaris utilitzats per a moure els diners, per a això feien ús de “mules econòmiques”.

Les citades “mules” eren persones que a canvi d’una xicoteta quantitat de diners, aportaven les seues dades personals per a li creació dels comptes corrents on anaven destinades les transaccions il·lícites i posteriorment retiraven aquests diners per a entregar-ho a l’organització.

Al llarg del present mes la Guàrdia Civil va dur a terme l’explotació d’aquesta operació i la detenció dels seus nou integrants, en ocasió dels registres domiciliaris realitzats en habitatges de les províncies de Toledo, Ciudad Real, Badajoz, Múrcia i València, aconseguint la completa desarticulació de l’estructura “econòmica” de l’organització criminal i la recuperació de part dels diners estafats als perjudicats.

Els clients d’aquesta entitat bancària rebien missatges SMS, en els quals se’ls alertava d’un accés no autoritzat als seus comptes i se’ls requeria la verificació immediata d’aquestes operacions a través d’un link d’accés.

Els perjudicats, atemorits pel possible accés il·lícit als seus comptes, accedien a l’enllaç contingut en el SMS, que immediatament els adreçava a una pàgina web falsa, similar a la del seu banc.

Una vegada aconseguida aqueixa informació, els detinguts suplantant el número de telèfon real de l’entitat bancària, realitzaven trucades telefòniques als perjudicats, sol·licitant els codis de seguretat que acabaven de rebre per SMS per a l’anul·lació d’aquestes operacions falses, engany amb el qual aconseguien consumar l’estafa.

Les investigacions es van veure dificultades per les importants mesures de seguretat que prenien els membres de l’organització, que implicaven que cada integrant de cada grup únicament tinguera contacte amb el seu superior, al que ni tan sols coneixia personalment, ja que totes les comunicacions es realitzaven a través d’Internet i xarxes socials.

«La Guàrdia Civil recomana a la ciutadania, la descàrrega de l’APP ALERTCOPS, per a posar-se en contacte en cas d’emergència amb els Centres Operatius de les Forces i Cossos de Seguretat De l’Estat. L’app permet rebre en el mòbil missatges d’avís, quan el mateix es troba en una zona afectada per incidències.»

Últimes notícies

31 municipis de la Comunitat tindran primàries del PSPV per a triar alcaldables en 2027

El PSPV-PSOE ha obert el termini per a presentar candidatures a les primàries locals en 31 grans municipis de la Comunitat Valenciana per a les eleccions municipals de 2027, amb votació prevista el 26 de setembre on hi haja més d’una opció. El partit preveu tindre abans de novembre més del 80 % de les candidatures municipals i ja compta amb Diana Morant com a candidata a la Generalitat.

Gàtova rebrà 200.000 euros per a recuperar el bosc calcinat per l’incendi de Sogorb

Gàtova rebrà 200.000 euros de la Generalitat per a actuar en les zones afectades per l’incendi forestal declarat a Sogorb, que va arrasar unes 630 hectàrees de munt. L’Ajuntament ho veu com un primer pas i reclama més recursos i actuacions per a la Serra Calderona.

Deting a Viver per apuntar algú amb una pistola de fogueig en plena festa

La Guàrdia Civil ha detingut un jove de 29 anys i investiga una dona de 26 per una agressió múltiple i amenaces amb una pistola de fogueig durant una discomòbil a Viver el 15 d’agost.

Mor un motorista en la A-31 a Monforte del Cid en un xoc amb un cotxe

Un home de 42 anys ha mort en un accident entre la seua motocicleta i un cotxe a l’A-31, a Monforte del Cid, mentre que el conductor del turisme, de 19 anys, ha resultat il·lés.

Els bombers mantenen la vigilància i busquen extingir l’incendi d’El Saler

Els bombers de València continuen treballant a la Devesa d’El Saler per controlar punts calents i aconseguir l’extinció total després de cremar-se 37 hectàrees.

Divendres amb temperatures màximes molt altes a l’interior i prelitoral valencià

Este divendres el cel estarà poc nuvolós a la Comunitat Valenciana i les temperatures màximes pujaran, amb valors significativament alts en zones de l’interior i del prelitoral. Dissabte es mantindrà la calor, especialment a l’interior, amb vents fluixos de direcció variable que giraran a component este.

Avís groc este divendres per temperatures de fins a 38 graus a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres l’avís groc a tota la província de València per calor intensa, amb fins a 38 graus a l’interior i 36 al litoral.

Folk irlandés, èpica celta i molt rock: The Waterboys omplin el Roig Arena

The Waterboys han convertit el Roig Arena de València en un pub ideal amb quasi tres hores de folk irlandés, èpica celta, country i rock clàssic, en l’únic concert que oferiran enguany a Espanya. El recital s’ha centrat en l’univers de 'Fisherman's blues' i el nou triple disc 'Atlantic rain', amb el suport de Steve Earle.