Cau una banda acusada de més de 1.200 estafes bancàries per dos milions d’euros

El present mes de novembre, Guàrdies Civils de l’Equip de Delictes Telemàtics de la Comandància de Salamanca, van finalitzar l’operació “SAPROCOOP” contra una organització criminal especialitzada en estafes tecnològiques a clients d’entitats bancàries, suplantant la pàgina web i telèfons del banc.

L’operació va donar principi a la fi del mes d’agost de 2022, quan la Guàrdia Civil de Salamanca va rebre la denúncia de dues víctimes d’aquesta estafa, residents en les localitats de Vitigudino i Babilafuente, per un import de 42.000 euros; ascendint el total de denunciants per aquests mateixos fets a la província de Salamanca a huitanta, i a més de 1200 els perjudicats en tot el territori nacional, superant l’estafat els dos milions d’euros.

Els agents responsables de l’operació van descobrir que totes les estafes s’havien realitzat per part d’una organització criminal, formada per integrants disseminats per tot el territori espanyol, i amb ramificacions a l’estranger.

L’organització criminal identificada tenia una estructura piramidal en la cúspide de la qual es trobava una estructura “tecnològica” des d’on s’executava el “*SMISHING”, a la qual se sumava una estructura “econòmica” que controlava els comptes bancaris utilitzats per a moure els diners, per a això feien ús de “mules econòmiques”.

Les citades “mules” eren persones que a canvi d’una xicoteta quantitat de diners, aportaven les seues dades personals per a li creació dels comptes corrents on anaven destinades les transaccions il·lícites i posteriorment retiraven aquests diners per a entregar-ho a l’organització.

Al llarg del present mes la Guàrdia Civil va dur a terme l’explotació d’aquesta operació i la detenció dels seus nou integrants, en ocasió dels registres domiciliaris realitzats en habitatges de les províncies de Toledo, Ciudad Real, Badajoz, Múrcia i València, aconseguint la completa desarticulació de l’estructura “econòmica” de l’organització criminal i la recuperació de part dels diners estafats als perjudicats.

Els clients d’aquesta entitat bancària rebien missatges SMS, en els quals se’ls alertava d’un accés no autoritzat als seus comptes i se’ls requeria la verificació immediata d’aquestes operacions a través d’un link d’accés.

Els perjudicats, atemorits pel possible accés il·lícit als seus comptes, accedien a l’enllaç contingut en el SMS, que immediatament els adreçava a una pàgina web falsa, similar a la del seu banc.

Una vegada aconseguida aqueixa informació, els detinguts suplantant el número de telèfon real de l’entitat bancària, realitzaven trucades telefòniques als perjudicats, sol·licitant els codis de seguretat que acabaven de rebre per SMS per a l’anul·lació d’aquestes operacions falses, engany amb el qual aconseguien consumar l’estafa.

Les investigacions es van veure dificultades per les importants mesures de seguretat que prenien els membres de l’organització, que implicaven que cada integrant de cada grup únicament tinguera contacte amb el seu superior, al que ni tan sols coneixia personalment, ja que totes les comunicacions es realitzaven a través d’Internet i xarxes socials.

«La Guàrdia Civil recomana a la ciutadania, la descàrrega de l’APP ALERTCOPS, per a posar-se en contacte en cas d’emergència amb els Centres Operatius de les Forces i Cossos de Seguretat De l’Estat. L’app permet rebre en el mòbil missatges d’avís, quan el mateix es troba en una zona afectada per incidències.»

Últimes notícies

Guitarricadelafuente acomiada el seu any triomfal a Madrid amb un crit a favor de la protesta en Sol

Guitarricadelafuente ha tancat al Movistar Arena de Madrid la gira del disc 'Spanish Leather' davant 15.800 persones i amb un missatge explícit de suport a la protesta per l’habitatge a la Puerta del Sol.

Una tromba d’aigua descarrega 97 l/m² en només una hora a Alzira

Una tempesta torrencial ha deixat fins a 143 l/m² en quatre hores a Alzira, amb quasi 97 litres caiguts en només una hora, segons Avamet. No s’han registrat incidències, però es manté l’alerta taronja per pluges intenses a la província de València.

Les fortes pluges deixen fins a 33 l/m² a Elx sense danys destacables

L’episodi de pluges d’esta vesprada ha deixat fins a 33 l/m² a Elx i acumulats destacats en altres punts del terme, però sense danys personals ni incidències greus. Bombers i Policia Local han fet intervencions puntuals i seguixen vigilant zones inundables.

Emergències atén 115 incidents per les pluges a la Comunitat Valenciana, 53 a Castelló

El Centre de Coordinació d'Emergències ha gestionat 115 incidències per les pluges i tempestats a la Comunitat Valenciana, amb especial afectació a la província de Castelló. València ha concentrat 51 avisos i Alacant, 11.

Fortes pluges a la Vega Baixa i un llamp calfa una palmera a Torrevella

Una tempesta amb intensa activitat elèctrica ha deixat fins a 33 l/m2 a la Vega Baixa i ha calfat una palmera a les salines de Torrevella. Les precipitacions han sigut moderades però generalitzades en municipis com Oriola i San Miguel de Salinas.

El festival Love to Rock suspén la jornada de divendres per l’alerta taronja a València

Love to Rock ha suspés la jornada de divendres per l’alerta taronja per pluges a València, però manté la programació de dissabte i oferix devolucions i canvis d’entrada.

Asaja alerta que els preus del llima a Alacant cauen malgrat la forta demanda

Asaja Alacant denuncia que la indústria del llima està oferint només 10 cèntims per quilo malgrat la gran demanda de suc, i insten els agricultors a no vendre per davall dels costos de producció.

La tarta de xocolata de Rubén Alan Díaz triomfa com a millor del món a Elx

La tarta de xocolata del pastisser mexicà Rubén Alan Díaz, del grup Puratos México, ha sigut guardonada com la millor del món en el Premi Internacional de Alta Pastelería Paco Torreblanca, celebrat dins del certamen Alicante Gastronómica a Elx.