Comerç aprova un primer paquet d’ajudes per valor de 4,5 milions a ajuntaments, organitzacions de comerciants i associacions de consumidors

La Direcció General de Comerç, Artesania i Consum, dependent de la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, que dirigix Nuria Montes, ha aprovat la concessió d’ajudes al sector per valor de 4.506.801 euros.

En conjunt, són 7 línies de subvencions dirigides a administracions públiques, com ara ajuntaments i mancomunitats, així com a organitzacions empresarials i gremials de comerciants i a associacions de consumidors i usuaris de tota la Comunitat Valenciana.

La directora general de Comerç, Artesania i Consum, Maribel Sáez, ha destacat que “s’ha fet un gran esforç per a poder subvencionar pràcticament el 100 % de les sol·licituds rebudes”.

A més, Sáez ha recordat que “este és un primer paquet d’ajudes concedides en matèria de comerç, artesania i consum, però encara falta per completar amb altres paquets de subvencions que continuen tramitant-se, ja que el pressupost global previst per a enguany és de 20 milions d’euros”.

Primeres resolucions

La primera de les línies d’ajudes ja aprovades està destinada a sufragar les activitats de formació, divulgació i atenció al consumidor per part dels ajuntaments. Es publica este dimecres en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) amb un import global de 295.421,89 euros. Els beneficiaris són 33 consistoris que hauran de justificar el compliment de la finalitat que determina la concessió de la subvenció abans del 8 de novembre.

En els pròxims dies el DOGV continuarà publicant la resta de resolucions de concessió d’ajudes que ja estan aprovades i que comprenen altres 6 línies d’actuació de conformitat amb la convocatòria anticipada per a l’exercici 2024.

Així, la Direcció General de Comerç, Artesania i Consum destinarà 3.233.842,30 en subvencions a ajuntaments i mancomunitats per a finançar obres i la compra d’equipament en instal·lacions comercials municipals.

També s’ha aprovat la concessió de 73.211 euros en ajudes per a equipament en 3 mercats locals constituïts pels comerciants mateixos com a associació d’interés econòmic. Són comprats reconeguts com a mercats excel·lents per l’eficiència i l’excel·lència de la seua gestió, que també rebran ajudes per valor 27.397 euros destinats a gastos corrents.

Comerciants i consumidors

Finalment, altres tres línies de subvencions estan destinades a agrupacions de comerciants (34.850 euros), a les 2 principals organitzacions empresarials i gremials de la Comunitat Valenciana (225.000 euros) i a les 12 associacions de consumidors i usuaris més representatives en el nostre territori (617.077,64 euros).

En la majoria dels casos, este primer paquet de resolucions aprovades especifiquen que es tracta d’ajudes econòmiques que no estan subjectes a la notificació prevista en el Tractat de funcionament de la Unió Europea perquè no suposen l’exercici d’una activitat econòmica en el sentit d’oferta de béns i servicis destinada a la consecució d’un benefici, ni suposen un avantatge econòmic a favor d’entitats que puguen falsejar la competència en els intercanvis comercials entre els estats membres.

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.