Comerç aprova un primer paquet d’ajudes per valor de 4,5 milions a ajuntaments, organitzacions de comerciants i associacions de consumidors

La Direcció General de Comerç, Artesania i Consum, dependent de la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, que dirigix Nuria Montes, ha aprovat la concessió d’ajudes al sector per valor de 4.506.801 euros.

En conjunt, són 7 línies de subvencions dirigides a administracions públiques, com ara ajuntaments i mancomunitats, així com a organitzacions empresarials i gremials de comerciants i a associacions de consumidors i usuaris de tota la Comunitat Valenciana.

La directora general de Comerç, Artesania i Consum, Maribel Sáez, ha destacat que “s’ha fet un gran esforç per a poder subvencionar pràcticament el 100 % de les sol·licituds rebudes”.

A més, Sáez ha recordat que “este és un primer paquet d’ajudes concedides en matèria de comerç, artesania i consum, però encara falta per completar amb altres paquets de subvencions que continuen tramitant-se, ja que el pressupost global previst per a enguany és de 20 milions d’euros”.

Primeres resolucions

La primera de les línies d’ajudes ja aprovades està destinada a sufragar les activitats de formació, divulgació i atenció al consumidor per part dels ajuntaments. Es publica este dimecres en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) amb un import global de 295.421,89 euros. Els beneficiaris són 33 consistoris que hauran de justificar el compliment de la finalitat que determina la concessió de la subvenció abans del 8 de novembre.

En els pròxims dies el DOGV continuarà publicant la resta de resolucions de concessió d’ajudes que ja estan aprovades i que comprenen altres 6 línies d’actuació de conformitat amb la convocatòria anticipada per a l’exercici 2024.

Així, la Direcció General de Comerç, Artesania i Consum destinarà 3.233.842,30 en subvencions a ajuntaments i mancomunitats per a finançar obres i la compra d’equipament en instal·lacions comercials municipals.

També s’ha aprovat la concessió de 73.211 euros en ajudes per a equipament en 3 mercats locals constituïts pels comerciants mateixos com a associació d’interés econòmic. Són comprats reconeguts com a mercats excel·lents per l’eficiència i l’excel·lència de la seua gestió, que també rebran ajudes per valor 27.397 euros destinats a gastos corrents.

Comerciants i consumidors

Finalment, altres tres línies de subvencions estan destinades a agrupacions de comerciants (34.850 euros), a les 2 principals organitzacions empresarials i gremials de la Comunitat Valenciana (225.000 euros) i a les 12 associacions de consumidors i usuaris més representatives en el nostre territori (617.077,64 euros).

En la majoria dels casos, este primer paquet de resolucions aprovades especifiquen que es tracta d’ajudes econòmiques que no estan subjectes a la notificació prevista en el Tractat de funcionament de la Unió Europea perquè no suposen l’exercici d’una activitat econòmica en el sentit d’oferta de béns i servicis destinada a la consecució d’un benefici, ni suposen un avantatge econòmic a favor d’entitats que puguen falsejar la competència en els intercanvis comercials entre els estats membres.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

CGT recolza investigar a Mazón després de l’informe de la jutgessa que apunta a negligència greu

CGT es persona davant el TSJCV i secunda investigar a Carlos Mazón després de l'exposició raonada de la jutgessa de Catarroja. L'escrit detalla omissions amb connexió a 230 defuncions.

Activen l’avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores este dijous en la Comunitat Valenciana

L'avís s'aplicarà en zones d'Alacant, València i Castelló, amb acumulats de 20 l/m² en una hora i 60 l/m² en 12 hores i possibilitat de tempesta.

Gamarra acusa el PSOE d’usar la política d’igualtat amb finalitats partidistes

Bufona Gamarra ha acusat el PSOE de convertir la política d'igualtat en 'un instrument partidista al servici del sanchismo' i de debilitar les institucions. La dirigent del PP ha reclamat menys propaganda, més eficàcia i un feminisme inclusiu orientat a resultats.

Aemet preveu activar avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores el divendres en la Comunitat

Aemet preveu activar el divendres l'avís groc per pluges en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb 20 l/m² en una hora i 60 en 12. Els ruixats podran anar amb tempesta.

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.