Comerç aprova un primer paquet d’ajudes per valor de 4,5 milions a ajuntaments, organitzacions de comerciants i associacions de consumidors

La Direcció General de Comerç, Artesania i Consum, dependent de la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, que dirigix Nuria Montes, ha aprovat la concessió d’ajudes al sector per valor de 4.506.801 euros.

En conjunt, són 7 línies de subvencions dirigides a administracions públiques, com ara ajuntaments i mancomunitats, així com a organitzacions empresarials i gremials de comerciants i a associacions de consumidors i usuaris de tota la Comunitat Valenciana.

La directora general de Comerç, Artesania i Consum, Maribel Sáez, ha destacat que “s’ha fet un gran esforç per a poder subvencionar pràcticament el 100 % de les sol·licituds rebudes”.

A més, Sáez ha recordat que “este és un primer paquet d’ajudes concedides en matèria de comerç, artesania i consum, però encara falta per completar amb altres paquets de subvencions que continuen tramitant-se, ja que el pressupost global previst per a enguany és de 20 milions d’euros”.

Primeres resolucions

La primera de les línies d’ajudes ja aprovades està destinada a sufragar les activitats de formació, divulgació i atenció al consumidor per part dels ajuntaments. Es publica este dimecres en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) amb un import global de 295.421,89 euros. Els beneficiaris són 33 consistoris que hauran de justificar el compliment de la finalitat que determina la concessió de la subvenció abans del 8 de novembre.

En els pròxims dies el DOGV continuarà publicant la resta de resolucions de concessió d’ajudes que ja estan aprovades i que comprenen altres 6 línies d’actuació de conformitat amb la convocatòria anticipada per a l’exercici 2024.

Així, la Direcció General de Comerç, Artesania i Consum destinarà 3.233.842,30 en subvencions a ajuntaments i mancomunitats per a finançar obres i la compra d’equipament en instal·lacions comercials municipals.

També s’ha aprovat la concessió de 73.211 euros en ajudes per a equipament en 3 mercats locals constituïts pels comerciants mateixos com a associació d’interés econòmic. Són comprats reconeguts com a mercats excel·lents per l’eficiència i l’excel·lència de la seua gestió, que també rebran ajudes per valor 27.397 euros destinats a gastos corrents.

Comerciants i consumidors

Finalment, altres tres línies de subvencions estan destinades a agrupacions de comerciants (34.850 euros), a les 2 principals organitzacions empresarials i gremials de la Comunitat Valenciana (225.000 euros) i a les 12 associacions de consumidors i usuaris més representatives en el nostre territori (617.077,64 euros).

En la majoria dels casos, este primer paquet de resolucions aprovades especifiquen que es tracta d’ajudes econòmiques que no estan subjectes a la notificació prevista en el Tractat de funcionament de la Unió Europea perquè no suposen l’exercici d’una activitat econòmica en el sentit d’oferta de béns i servicis destinada a la consecució d’un benefici, ni suposen un avantatge econòmic a favor d’entitats que puguen falsejar la competència en els intercanvis comercials entre els estats membres.

Últimes notícies

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.

Nit rècord de calor a Castelló de la Plana amb 27,2 graus, la més càlida en 115 anys

Castelló de la Plana ha viscut la nit més càlida des de 1911, amb 27,2 graus de mínima i una humitat molt alta, en una nova nit tòrrida a la Comunitat Valenciana a les portes d’una altra ona de calor.

Formació obligatòria en emergències i nou Fons de Resiliència proposats pel PSPV

El PSPV ha registrat en Les Corts una Proposició de Llei per a garantir formació obligatòria en emergències a tota la ciutadania i crear un Fons Valencià de Resiliència dotat amb el 2 % del pressupost autonòmic en protecció civil.

Temperatures de fins a 39 °C encenen l’avís taronja en el nord de València i el sud d’Alacant

Aemet ha activat hui l’avís taronja per calor extrema a l’interior nord de València i el litoral sud d’Alacant, amb màximes de fins a 39 graus.

Els pressupostos de la Generalitat de 2026 s’aprovaran a Les Corts amb els vots de Vox

El ple de Les Corts aprovarà dimecres que ve els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, gràcies al suport de Vox i amb el debat centrat en la controvertida ‘prioritat nacional’.

Els òptics valencians alerten que el relleu generacional està en risc i reclamen més presència en la sanitat pública

El nou president del COOCV, Rafael Pérez Cambrodí, adverteix que el relleu generacional en òptica-optometria està en perill i reclama més integració en la sanitat pública valenciana per a millorar la salut visual i atraure nous estudiants.