15.7 C
València
Dimarts, 18 novembre, 2025

Compromís demana una línia extraordinària d’ajudes per a reparar o substituir els ascensors danyats per la dana

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

Compromís a l’Ajuntament de València ha demanat que el consistori establisca una línia de subvencions extraordinàries per a la reparació o substitució dels ascensors danyats per les inundacions que va provocar la dana del passat 29 d’octubre en les pedanies de la Torre, Castellar-l’Oliveral i Forn d’Alcedo.

Este grup municipal, que ha proposat que estes ajudes cobrisquen “total o parcialment les despeses derivades de la posada en funcionament dels ascensors afectats”, ha plantejat esta iniciativa a través d’una moció dirigida a la Comissió d’Urbanisme de l’Ajuntament.

Compromís sol·licita també incloure en estes subvencions el reemborsament de les despeses ja realitzades per les comunitats de veïns que han hagut d’assumir la reparació d’ascensors danyats per la dana amb recursos propis.

La formació ha assegurat que “un dels problemes greus derivats d’esta dana” ha sigut “l’avaria de centenars d’ascensors que han deixat incomunicades a moltes persones majors, persones amb discapacitat o mobilitat reduïda i famílies amb menors”.

El grup municipal de Compromís ha apuntat que “segons dades recents, dels aproximadament 10.000 ascensors danyats en els municipis, uns 4.500 seguixen inoperativos”, una circumstància que genera “una situació d’exclusió i confinament involuntari” per a afectats per les inundacions.

Així mateix, ha ressaltat que “a més, les reparacions poden superar els 40.000 euros” i ha assenyalat que “moltes comunitats de veïns no poden afrontar este cost”.

La portaveu de Compromís a l’Ajuntament de València, Papi Robles, ha considerat “negligent” l’actitud de l’alcaldessa de la ciutat, María José Catalá (PP), perquè “quasi quatre mesos després de la dana, encara no s’ha interessat per donar solucions a este problema”.

Robles ha manifestat que este consistori, “com a administració més propera a la ciutadania, ha d’implicar-se activament”. Així, ha assegurat que “han d’agilitar-se els tràmits administratius per a la concessió d’estes ajudes”, amb la finalitat de “evitar més sofriment amb esperes llargues”.

“Es tracta de garantir que les subvencions arriben als afectats en el menor temps possible i que cap comunitat de veïns es quede sense els recursos necessaris per a restablir el servici d’ascensors”, ha asseverat Papi Robles, que ha proposat que es facilite l’assessorament tècnic i administratiu necessari a través de les oficines municipals i d’altres canals de comunicació.

En la seua moció, Compromís insta també a la Generalitat Valenciana i a la Diputació de València al fet que creuen igualment este tipus d’ajudes per a tots els municipis afectats per la dana.

Últimes notícies

Alerta per listèria en set productes carnis loncheados de Cárnicas Serrano

La Aesan ha alertat de listèria en diversos lots de set productes loncheados de Cárnicas Serrano, retirats de manera preventiva. L'agència ha demanat no consumir-los i extremar la higiene.

Vox precisa que el registre de Pérez Llorca no implica pacte

Vox ha advertit que la candidatura de Juanfran Pérez Llorca es registrarà per la fi del termini, però no suposa un acord. Les negociacions continuen obertes i els seus vots són decisius.

Feijóo anuncia que Mazón deixarà la presidència del PP valencià després de la investidura

Feijóo ha confirmat que Carlos Mazón deixarà la presidència del PP valencià després de la investidura del nou president, un relleu sol·licitat pel mateix Mazón. També ha defés que les negociacions amb Vox per a investir a Juanfran Pérez Llorca es desenrotllen en un clima de respecte i ha criticat la comissió de la dana en el Congrés.

Pérez Llorca registrarà este dimecres la seua candidatura per a rellevar a Mazón en la Presidència de la Generalitat

El síndic del PP en Les Corts registrarà este dimecres la seua candidatura per a substituir a Carlos Mazón. El PP necessita a Vox i el ple es preveu la setmana vinent.

París redescobrix a Luis García Berlanga amb el major cicle del seu cinema a França

El Jeu de Paume dedica des d'este dimarts un cicle sense precedents a l'obra de Luis García Berlanga, amb projeccions i col·loquis fins al 23 de novembre.

La Junta de Síndics abordarà el dijous la data del ple d’investidura de Pérez Llorca

La Junta de Síndics es reunirà el dijous per a fixar el calendari de la investidura de Juanfran Pérez Llorca. PP i Vox sumen els vots necessaris per a l'elecció.

Morant qualifica de delirant la compareixença de Mazón en la comissió de la DANA en el Congrés

La líder del PSPV i ministra ha titllat de delirant la intervenció de Carlos Mazón davant la comissió que investiga la DANA. Li ha retret desconéixer els horaris de les víctimes i ha parlat de possible defensa psicològica o judicial.

Compromís demana evitar el tacticismo i reclama un finançament autonòmic just

Compromís ha reclamat que no s'impose el tacticismo partidista i que s'aprove ja un repartiment just del finançament autonòmic. La formació ha donat suport a una reforma equitativa i un fons transitori fins a la seua entrada en vigor.