Compromís demana una línia extraordinària d’ajudes per a reparar o substituir els ascensors danyats per la dana

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

Compromís a l’Ajuntament de València ha demanat que el consistori establisca una línia de subvencions extraordinàries per a la reparació o substitució dels ascensors danyats per les inundacions que va provocar la dana del passat 29 d’octubre en les pedanies de la Torre, Castellar-l’Oliveral i Forn d’Alcedo.

Este grup municipal, que ha proposat que estes ajudes cobrisquen «total o parcialment les despeses derivades de la posada en funcionament dels ascensors afectats», ha plantejat esta iniciativa a través d’una moció dirigida a la Comissió d’Urbanisme de l’Ajuntament.

Compromís sol·licita també incloure en estes subvencions el reemborsament de les despeses ja realitzades per les comunitats de veïns que han hagut d’assumir la reparació d’ascensors danyats per la dana amb recursos propis.

La formació ha assegurat que «un dels problemes greus derivats d’esta dana» ha sigut «l’avaria de centenars d’ascensors que han deixat incomunicades a moltes persones majors, persones amb discapacitat o mobilitat reduïda i famílies amb menors».

El grup municipal de Compromís ha apuntat que «segons dades recents, dels aproximadament 10.000 ascensors danyats en els municipis, uns 4.500 seguixen inoperativos», una circumstància que genera «una situació d’exclusió i confinament involuntari» per a afectats per les inundacions.

Així mateix, ha ressaltat que «a més, les reparacions poden superar els 40.000 euros» i ha assenyalat que «moltes comunitats de veïns no poden afrontar este cost».

La portaveu de Compromís a l’Ajuntament de València, Papi Robles, ha considerat «negligent» l’actitud de l’alcaldessa de la ciutat, María José Catalá (PP), perquè «quasi quatre mesos després de la dana, encara no s’ha interessat per donar solucions a este problema».

Robles ha manifestat que este consistori, «com a administració més propera a la ciutadania, ha d’implicar-se activament». Així, ha assegurat que «han d’agilitar-se els tràmits administratius per a la concessió d’estes ajudes», amb la finalitat de «evitar més sofriment amb esperes llargues».

«Es tracta de garantir que les subvencions arriben als afectats en el menor temps possible i que cap comunitat de veïns es quede sense els recursos necessaris per a restablir el servici d’ascensors», ha asseverat Papi Robles, que ha proposat que es facilite l’assessorament tècnic i administratiu necessari a través de les oficines municipals i d’altres canals de comunicació.

En la seua moció, Compromís insta també a la Generalitat Valenciana i a la Diputació de València al fet que creuen igualment este tipus d’ajudes per a tots els municipis afectats per la dana.

Últimes notícies

Aemet activa l’avís groc per tempestes i granís a l’interior nord de Castelló

Aemet ha activat per a este dimarts l’avís groc per pluges, tempestes i possible granís a l’interior nord de Castelló, i per temperatures de fins a 38 graus en punts d’Alacant i València.

La regularització d’immigrants deixa un de cada huit nous afiliats a la Comunitat

La regularització extraordinària d’immigrants ha incorporat 262.475 persones a la Seguretat Social fins al 30 de juliol, de les quals el 12,1 % treballen a la Comunitat Valenciana, que és la quarta autonomia amb més nous afiliats.

El paro puja en 7.021 persones en juliol a la Comunitat Valenciana i arriba als 288.672 aturats

El paro ha augmentat en juliol en 7.021 persones a la Comunitat Valenciana, un 2,49 % més que en juny, fins als 288.672 desocupats, encara que en termes anuals hi ha 5.296 aturats menys.

Ruixats forts a l’interior nord de la Comunitat Valenciana esta vesprada

Aemet ha anunciat probabilitat de ruixats localment forts amb tronada esta vesprada a l’interior del terç nord de la Comunitat Valenciana, amb temperatures màximes lleugerament més altes a València i oratge estable a la mar.

Mor un treballador de l’Arenal Sound de Borriana durant l’última jornada del festival

Un treballador de l’Arenal Sound de Borriana ha mort este diumenge, últim dia del festival, després de ser traslladat a l’Hospital de la Plana, presumptament per causes naturals.

Entrenament sorpresa de Carlos Alcaraz a Alacant abans de tornar al circuit

Carlos Alcaraz ha reaparegut amb un entrenament sorpresa en el complex Arena de la Platja de Sant Joan d’Alacant per a preparar el seu retorn a la competició en el Masters 1.000 de Cincinnati, després de quasi quatre mesos lesionat al canell dret.

Gulácsi reforça la porteria del Villarreal amb un fitxatge de dos anys

El Villarreal ha incorporat el porter hongarés Péter Gulácsi, de 36 anys, procedent del Red Bull Leipzig, amb un contracte de dos temporades.

Les màximes baixen dels 40 graus i Alcoi registra 37,9 com a valor més alt

Les temperatures han baixat este dilluns dels 40 graus a la Comunitat Valenciana i el valor més alt s’ha registrat a Alcoi, amb 37,9 graus, segons Aemet. Les capitals de província han quedat per davall dels 33 graus.
FILMOTECA D'ESTIU