Compromís demana una línia extraordinària d’ajudes per a reparar o substituir els ascensors danyats per la dana

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

Compromís a l’Ajuntament de València ha demanat que el consistori establisca una línia de subvencions extraordinàries per a la reparació o substitució dels ascensors danyats per les inundacions que va provocar la dana del passat 29 d’octubre en les pedanies de la Torre, Castellar-l’Oliveral i Forn d’Alcedo.

Este grup municipal, que ha proposat que estes ajudes cobrisquen «total o parcialment les despeses derivades de la posada en funcionament dels ascensors afectats», ha plantejat esta iniciativa a través d’una moció dirigida a la Comissió d’Urbanisme de l’Ajuntament.

Compromís sol·licita també incloure en estes subvencions el reemborsament de les despeses ja realitzades per les comunitats de veïns que han hagut d’assumir la reparació d’ascensors danyats per la dana amb recursos propis.

La formació ha assegurat que «un dels problemes greus derivats d’esta dana» ha sigut «l’avaria de centenars d’ascensors que han deixat incomunicades a moltes persones majors, persones amb discapacitat o mobilitat reduïda i famílies amb menors».

El grup municipal de Compromís ha apuntat que «segons dades recents, dels aproximadament 10.000 ascensors danyats en els municipis, uns 4.500 seguixen inoperativos», una circumstància que genera «una situació d’exclusió i confinament involuntari» per a afectats per les inundacions.

Així mateix, ha ressaltat que «a més, les reparacions poden superar els 40.000 euros» i ha assenyalat que «moltes comunitats de veïns no poden afrontar este cost».

La portaveu de Compromís a l’Ajuntament de València, Papi Robles, ha considerat «negligent» l’actitud de l’alcaldessa de la ciutat, María José Catalá (PP), perquè «quasi quatre mesos després de la dana, encara no s’ha interessat per donar solucions a este problema».

Robles ha manifestat que este consistori, «com a administració més propera a la ciutadania, ha d’implicar-se activament». Així, ha assegurat que «han d’agilitar-se els tràmits administratius per a la concessió d’estes ajudes», amb la finalitat de «evitar més sofriment amb esperes llargues».

«Es tracta de garantir que les subvencions arriben als afectats en el menor temps possible i que cap comunitat de veïns es quede sense els recursos necessaris per a restablir el servici d’ascensors», ha asseverat Papi Robles, que ha proposat que es facilite l’assessorament tècnic i administratiu necessari a través de les oficines municipals i d’altres canals de comunicació.

En la seua moció, Compromís insta també a la Generalitat Valenciana i a la Diputació de València al fet que creuen igualment este tipus d’ajudes per a tots els municipis afectats per la dana.

Últimes notícies

Ana Barceló renuncia a repetir com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027

Ana Barceló, portaveu del PSPV-PSOE a l’Ajuntament d’Alacant i exconsellera de Sanitat, ha anunciat que no tornarà a ser candidata a l’alcaldia en 2027. Continuarà com a portaveu fins als pròxims comicis municipals, una decisió que qualifica de personal i que va traslladar al partit en 2025.

València encadena 12 nits tòrrides seguides amb 27,5 graus de mínima

València ha encadenat 12 nits tòrrides consecutives amb una mínima de 27,5 graus i bat rècord al seu aeroport, mentre altres punts de la Comunitat Valenciana també pateixen mínimes sofocants.

El Castelló busca mesurar forces davant el València en un clàssic d’estiu a Paterna

El CD Castelló visita este dissabte la ciutat esportiva de Paterna per enfrontar-se al València CF en el segon amistós de la pretemporada, marcat per la greu lesió del central Fabrizio Brignani i el possible debut de diversos reforços albinegres.

Els hotels valencians superen els 3,2 milions de pernoctacions en juny i augmenten la facturació

Els hotels de la Comunitat Valenciana han sumat 3.247.155 pernoctacions en juny, amb una estada mitjana de 3,25 nits i un augment de la facturació del 3,4 %.

Cinc detinguts per una onada d’atracos amb ganivet en locals de València i Burjassot

La Policia Nacional ha detingut cinc hòmens a València i Màlaga acusats de quatre atracos violents en salons de joc, restaurants ràpids i joieries, tots amb motos robades.

La Comunitat Valenciana ja suma més de 420.000 esportistes federats després de tres anys d’alça

La Comunitat Valenciana ha arribat en 2025 a 420.725 llicències federatives i 5.818 clubs, un 0,86 % més que l’any anterior, i encadena tres exercicis de creixement sostingut.

Deting a Torrellano un fugit buscant per Polònia per falsificar contractes de cotxes

La Policia Nacional ha detingut a Torrellano un home de 48 anys reclamat per Polònia per falsificar contractes de compravenda de vehicles entre 2014 i 2017. L’arrestat també tenia una prohibició d’acostar-se al lloc on ha sigut localitzat.

El Consell reforça a Torrevieja la continuïtat del Certamen Internacional d’Havaneres

Juanfran Pérez Llorca ha garantit a Torrevieja el suport del Consell al Certamen Internacional d’Havaneres i Polifonia i al futur museu i auditori de les habaneres.