Compromís demana una línia extraordinària d’ajudes per a reparar o substituir els ascensors danyats per la dana

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

Compromís a l’Ajuntament de València ha demanat que el consistori establisca una línia de subvencions extraordinàries per a la reparació o substitució dels ascensors danyats per les inundacions que va provocar la dana del passat 29 d’octubre en les pedanies de la Torre, Castellar-l’Oliveral i Forn d’Alcedo.

Este grup municipal, que ha proposat que estes ajudes cobrisquen «total o parcialment les despeses derivades de la posada en funcionament dels ascensors afectats», ha plantejat esta iniciativa a través d’una moció dirigida a la Comissió d’Urbanisme de l’Ajuntament.

Compromís sol·licita també incloure en estes subvencions el reemborsament de les despeses ja realitzades per les comunitats de veïns que han hagut d’assumir la reparació d’ascensors danyats per la dana amb recursos propis.

La formació ha assegurat que «un dels problemes greus derivats d’esta dana» ha sigut «l’avaria de centenars d’ascensors que han deixat incomunicades a moltes persones majors, persones amb discapacitat o mobilitat reduïda i famílies amb menors».

El grup municipal de Compromís ha apuntat que «segons dades recents, dels aproximadament 10.000 ascensors danyats en els municipis, uns 4.500 seguixen inoperativos», una circumstància que genera «una situació d’exclusió i confinament involuntari» per a afectats per les inundacions.

Així mateix, ha ressaltat que «a més, les reparacions poden superar els 40.000 euros» i ha assenyalat que «moltes comunitats de veïns no poden afrontar este cost».

La portaveu de Compromís a l’Ajuntament de València, Papi Robles, ha considerat «negligent» l’actitud de l’alcaldessa de la ciutat, María José Catalá (PP), perquè «quasi quatre mesos després de la dana, encara no s’ha interessat per donar solucions a este problema».

Robles ha manifestat que este consistori, «com a administració més propera a la ciutadania, ha d’implicar-se activament». Així, ha assegurat que «han d’agilitar-se els tràmits administratius per a la concessió d’estes ajudes», amb la finalitat de «evitar més sofriment amb esperes llargues».

«Es tracta de garantir que les subvencions arriben als afectats en el menor temps possible i que cap comunitat de veïns es quede sense els recursos necessaris per a restablir el servici d’ascensors», ha asseverat Papi Robles, que ha proposat que es facilite l’assessorament tècnic i administratiu necessari a través de les oficines municipals i d’altres canals de comunicació.

En la seua moció, Compromís insta també a la Generalitat Valenciana i a la Diputació de València al fet que creuen igualment este tipus d’ajudes per a tots els municipis afectats per la dana.

Últimes notícies

La dona aïllada a Alacant per hantavirus continua la quarantena a casa darrere l’altre PCR negatiu

La dona de 32 anys aïllada per sospita de hantavirus a Alacant acumula cinc PCR negatives i seguix en quarantena domiciliària sota vigilància activa de Salut Pública fins al 5 de juny.

Felipe González augura que Europa necessitarà fins a deu anys per a assumir la seua seguretat i defensa

Felipe González calcula que Europa tardarà entre huit i deu anys a fer-se càrrec de la seua seguretat i defensa, sempre que supere els interessos nacionals. Defén més inversió pròpia en defensa, mantindre l'energia nuclear i reforçar infraestructures davant l'augment de població.

Roberto Bautista s’acomiada de Roland Garros en primera ronda

Roberto Bautista, en la seua última temporada com a professional, cau en primera ronda de Roland Garros davant Brandon Nakashima i s'acomiada del Gran eslam parisenc.

Educació i sindicats encaren amb optimisme una reunió clau per a frenar la vaga indefinida

Educació i els sindicats docents reprenen les negociacions amb una nova proposta sindical sobre la taula i un clima d'optimisme per a intentar tancar la vaga indefinida en la Comunitat Valenciana.

La jutgessa de la DANA insistix a obtindre les crides de l’alcalde d’Utiel al 112 del 29 d’octubre

La magistrada que investiga la gestió de la DANA torna a reclamar al 112 de la Generalitat les gravacions de les crides de l'alcalde d'Utiel i ordena creuar els registres aportats per l'alcaldessa de Torrent.

S’entrega a Madrid el conductor escapolit després d’un atropellament mortal en Port de Sagunt

El conductor que va atropellar mortalment a un vianant en Port de Sagunt i va fugir a gran velocitat s'ha entregat en una comissaria de Madrid després d'un dia en parador ignorat.

La Comunitat Valenciana reforça el seu lideratge en gestió de l’aigua amb més de 10 milions per a infraestructures hídriques

La Generalitat impulsa els plans integrals de sanejament urbà amb més de 10 milions d'euros per a modernitzar depuradores, reforçar infraestructures hídriques i preparar-se davant pluges extremes.

Barcala defén que l’únic acte institucional del 25 de maig és el de l’Ajuntament d’Alacant

Luis Barcala reivindica que l'homenatge del 25 de maig organitzat per l'Ajuntament és l'únic acte institucional pel bombardeig del Mercat Central i evita valorar l'absència de l'oposició.