Compromís demana una línia extraordinària d’ajudes per a reparar o substituir els ascensors danyats per la dana

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

Compromís a l’Ajuntament de València ha demanat que el consistori establisca una línia de subvencions extraordinàries per a la reparació o substitució dels ascensors danyats per les inundacions que va provocar la dana del passat 29 d’octubre en les pedanies de la Torre, Castellar-l’Oliveral i Forn d’Alcedo.

Este grup municipal, que ha proposat que estes ajudes cobrisquen «total o parcialment les despeses derivades de la posada en funcionament dels ascensors afectats», ha plantejat esta iniciativa a través d’una moció dirigida a la Comissió d’Urbanisme de l’Ajuntament.

Compromís sol·licita també incloure en estes subvencions el reemborsament de les despeses ja realitzades per les comunitats de veïns que han hagut d’assumir la reparació d’ascensors danyats per la dana amb recursos propis.

La formació ha assegurat que «un dels problemes greus derivats d’esta dana» ha sigut «l’avaria de centenars d’ascensors que han deixat incomunicades a moltes persones majors, persones amb discapacitat o mobilitat reduïda i famílies amb menors».

El grup municipal de Compromís ha apuntat que «segons dades recents, dels aproximadament 10.000 ascensors danyats en els municipis, uns 4.500 seguixen inoperativos», una circumstància que genera «una situació d’exclusió i confinament involuntari» per a afectats per les inundacions.

Així mateix, ha ressaltat que «a més, les reparacions poden superar els 40.000 euros» i ha assenyalat que «moltes comunitats de veïns no poden afrontar este cost».

La portaveu de Compromís a l’Ajuntament de València, Papi Robles, ha considerat «negligent» l’actitud de l’alcaldessa de la ciutat, María José Catalá (PP), perquè «quasi quatre mesos després de la dana, encara no s’ha interessat per donar solucions a este problema».

Robles ha manifestat que este consistori, «com a administració més propera a la ciutadania, ha d’implicar-se activament». Així, ha assegurat que «han d’agilitar-se els tràmits administratius per a la concessió d’estes ajudes», amb la finalitat de «evitar més sofriment amb esperes llargues».

«Es tracta de garantir que les subvencions arriben als afectats en el menor temps possible i que cap comunitat de veïns es quede sense els recursos necessaris per a restablir el servici d’ascensors», ha asseverat Papi Robles, que ha proposat que es facilite l’assessorament tècnic i administratiu necessari a través de les oficines municipals i d’altres canals de comunicació.

En la seua moció, Compromís insta també a la Generalitat Valenciana i a la Diputació de València al fet que creuen igualment este tipus d’ajudes per a tots els municipis afectats per la dana.

Últimes notícies

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.