Compromís denuncia la ‘desaparició’ del Consell Municipal de Persones Majors: ‘No es convoca en any i mig’

VALÈNCIA, 7 (EUROPA PRESS)

Compromís a l’Ajuntament de València ha denunciat la «desaparició» del Consell Municipal de Persones Majors que «donava veu a més de 200.000 persones en la ciutat» perquè «formaren part del dia a dia de les decisions que es prenen en l’Ajuntament». Així ho ha assegurat l’edil Eva Coscollà, que ha advertit que este òrgan «no s’ha convocat en l’últim any i mig», mentre que el seu reglament establix «l’obligació de fer-ho dos vegades a l’any».

Des de la coalició, en un comunicat, han apuntat que al voltant del 27 per cent dels habitants de la capital tenen 60 anys o més, la qual cosa significa «més de 200.000 persones». Davant d’esta situació de «envelliment progressiu» de la població, han ressaltat que l’anterior govern municipal –integrat per Compromís i PSPV– va crear el 2020 el Consell Municipal de les Persones Majors.

No obstant això, han acusat a l’alcaldessa María José Catalá de «dificultar a nivell institucional la participació d’este sector de la població», quan han recalcat que «el que fa falta és precisament escoltar-los i tenir-los en compte», per la qual cosa consideren «inadmissible» esta decisió.

A més, davant de «la política de braços creuats» de la Regidoria de Persones Majors, Coscollà ha reclamat la «recuperació immediata» del Consell com a «via de participació institucional», a través de la qual «qualsevol col·lectiu que represente a les persones majors de València puga tramitar les seues propostes, demandes i peticions perquè la seua contribució puga ser valorada i presa en consideració».

Per això, ha demanat convocar «d’una vegada per sempre» el ple d’este Consell, que ha subratllat que «ha de reunir-se amb caràcter ordinari una vegada al semestre i que compta amb representants d’entitats, tant públiques com a privades, tal com es preveu en el seu reglament».

A més, ha apuntat que explica també amb altres òrgans, com la Comissió Permanent, que es reuneix «amb caràcter ordinari cada tres mesos», i comissions de treball. Per a Coscollà, aquesta situació demostra «la paràlisi del govern de Catalá, que només està centrat a paralitzar els projectes verds que va impulsar Compromís i s’oblida de les persones que vivim en la ciutat».

Últimes notícies

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.

Schinocca defensa la inversió de més de 20 milions en fitxatges de l’Elx

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, assegura que el club ha invertit més de 20 milions en el mercat estival i demana unitat a una afició preocupada per les eixides de jugadors importants.

El grup VI de Tercera Federació alça el teló amb quatre grans aspirants a l’ascens

La lliga en el grup VI de Tercera Federació arranca este cap de setmana amb Torrent, Villarreal C, Atlético Levante i Atlético Saguntino com a grans favorits a l’ascens, en una competició amb 18 equips i 34 jornades fins al maig.