Compromís denuncia la ‘desaparició’ del Consell Municipal de Persones Majors: ‘No es convoca en any i mig’

VALÈNCIA, 7 (EUROPA PRESS)

Compromís a l’Ajuntament de València ha denunciat la «desaparició» del Consell Municipal de Persones Majors que «donava veu a més de 200.000 persones en la ciutat» perquè «formaren part del dia a dia de les decisions que es prenen en l’Ajuntament». Així ho ha assegurat l’edil Eva Coscollà, que ha advertit que este òrgan «no s’ha convocat en l’últim any i mig», mentre que el seu reglament establix «l’obligació de fer-ho dos vegades a l’any».

Des de la coalició, en un comunicat, han apuntat que al voltant del 27 per cent dels habitants de la capital tenen 60 anys o més, la qual cosa significa «més de 200.000 persones». Davant d’esta situació de «envelliment progressiu» de la població, han ressaltat que l’anterior govern municipal –integrat per Compromís i PSPV– va crear el 2020 el Consell Municipal de les Persones Majors.

No obstant això, han acusat a l’alcaldessa María José Catalá de «dificultar a nivell institucional la participació d’este sector de la població», quan han recalcat que «el que fa falta és precisament escoltar-los i tenir-los en compte», per la qual cosa consideren «inadmissible» esta decisió.

A més, davant de «la política de braços creuats» de la Regidoria de Persones Majors, Coscollà ha reclamat la «recuperació immediata» del Consell com a «via de participació institucional», a través de la qual «qualsevol col·lectiu que represente a les persones majors de València puga tramitar les seues propostes, demandes i peticions perquè la seua contribució puga ser valorada i presa en consideració».

Per això, ha demanat convocar «d’una vegada per sempre» el ple d’este Consell, que ha subratllat que «ha de reunir-se amb caràcter ordinari una vegada al semestre i que compta amb representants d’entitats, tant públiques com a privades, tal com es preveu en el seu reglament».

A més, ha apuntat que explica també amb altres òrgans, com la Comissió Permanent, que es reuneix «amb caràcter ordinari cada tres mesos», i comissions de treball. Per a Coscollà, aquesta situació demostra «la paràlisi del govern de Catalá, que només està centrat a paralitzar els projectes verds que va impulsar Compromís i s’oblida de les persones que vivim en la ciutat».

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.