12.6 C
València
Dissabte, 7 febrer, 2026

Compromís denuncia la ‘desaparició’ del Consell Municipal de Persones Majors: ‘No es convoca en any i mig’

VALÈNCIA, 7 (EUROPA PRESS)

Compromís a l’Ajuntament de València ha denunciat la “desaparició” del Consell Municipal de Persones Majors que “donava veu a més de 200.000 persones en la ciutat” perquè “formaren part del dia a dia de les decisions que es prenen en l’Ajuntament”. Així ho ha assegurat l’edil Eva Coscollà, que ha advertit que este òrgan “no s’ha convocat en l’últim any i mig”, mentre que el seu reglament establix “l’obligació de fer-ho dos vegades a l’any”.

Des de la coalició, en un comunicat, han apuntat que al voltant del 27 per cent dels habitants de la capital tenen 60 anys o més, la qual cosa significa “més de 200.000 persones”. Davant d’esta situació de “envelliment progressiu” de la població, han ressaltat que l’anterior govern municipal –integrat per Compromís i PSPV– va crear el 2020 el Consell Municipal de les Persones Majors.

No obstant això, han acusat a l’alcaldessa María José Catalá de “dificultar a nivell institucional la participació d’este sector de la població”, quan han recalcat que “el que fa falta és precisament escoltar-los i tenir-los en compte”, per la qual cosa consideren “inadmissible” esta decisió.

A més, davant de “la política de braços creuats” de la Regidoria de Persones Majors, Coscollà ha reclamat la “recuperació immediata” del Consell com a “via de participació institucional”, a través de la qual “qualsevol col·lectiu que represente a les persones majors de València puga tramitar les seues propostes, demandes i peticions perquè la seua contribució puga ser valorada i presa en consideració”.

Per això, ha demanat convocar “d’una vegada per sempre” el ple d’este Consell, que ha subratllat que “ha de reunir-se amb caràcter ordinari una vegada al semestre i que compta amb representants d’entitats, tant públiques com a privades, tal com es preveu en el seu reglament”.

A més, ha apuntat que explica també amb altres òrgans, com la Comissió Permanent, que es reuneix “amb caràcter ordinari cada tres mesos”, i comissions de treball. Per a Coscollà, aquesta situació demostra “la paràlisi del govern de Catalá, que només està centrat a paralitzar els projectes verds que va impulsar Compromís i s’oblida de les persones que vivim en la ciutat”.

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.