Compromís denuncia la ‘desaparició’ del Consell Municipal de Persones Majors: ‘No es convoca en any i mig’

VALÈNCIA, 7 (EUROPA PRESS)

Compromís a l’Ajuntament de València ha denunciat la “desaparició” del Consell Municipal de Persones Majors que “donava veu a més de 200.000 persones en la ciutat” perquè “formaren part del dia a dia de les decisions que es prenen en l’Ajuntament”. Així ho ha assegurat l’edil Eva Coscollà, que ha advertit que este òrgan “no s’ha convocat en l’últim any i mig”, mentre que el seu reglament establix “l’obligació de fer-ho dos vegades a l’any”.

Des de la coalició, en un comunicat, han apuntat que al voltant del 27 per cent dels habitants de la capital tenen 60 anys o més, la qual cosa significa “més de 200.000 persones”. Davant d’esta situació de “envelliment progressiu” de la població, han ressaltat que l’anterior govern municipal –integrat per Compromís i PSPV– va crear el 2020 el Consell Municipal de les Persones Majors.

No obstant això, han acusat a l’alcaldessa María José Catalá de “dificultar a nivell institucional la participació d’este sector de la població”, quan han recalcat que “el que fa falta és precisament escoltar-los i tenir-los en compte”, per la qual cosa consideren “inadmissible” esta decisió.

A més, davant de “la política de braços creuats” de la Regidoria de Persones Majors, Coscollà ha reclamat la “recuperació immediata” del Consell com a “via de participació institucional”, a través de la qual “qualsevol col·lectiu que represente a les persones majors de València puga tramitar les seues propostes, demandes i peticions perquè la seua contribució puga ser valorada i presa en consideració”.

Per això, ha demanat convocar “d’una vegada per sempre” el ple d’este Consell, que ha subratllat que “ha de reunir-se amb caràcter ordinari una vegada al semestre i que compta amb representants d’entitats, tant públiques com a privades, tal com es preveu en el seu reglament”.

A més, ha apuntat que explica també amb altres òrgans, com la Comissió Permanent, que es reuneix “amb caràcter ordinari cada tres mesos”, i comissions de treball. Per a Coscollà, aquesta situació demostra “la paràlisi del govern de Catalá, que només està centrat a paralitzar els projectes verds que va impulsar Compromís i s’oblida de les persones que vivim en la ciutat”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.

Cepeda i Dituro sostenen a l’Elx i castiguen un València que perdona

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació excel·lent de Matías Dituro donen tres punts vitals a l'Elx davant un València amb moltes ocasions però sense punteria.

Empat sense gols al descans entre Elx i València en un derbi molt igualat

Elx i València arriben al descans amb empat sense gols en un derbi autonòmic molt equilibrat, amb fases de domini altern i l'ocasió més clara per a Lucas Beltrán.

Logronyo vibra amb una espectacular mascletà valenciana en la Plaça de l’Ajuntament

Més de 120 quilos de pólvora i milers d'assistents convertixen la Plaça de l'Ajuntament de Logronyo en un escenari faller amb música, pólvora i tradició valenciana.

Logronyo viu la seua primera falla per a acostar-se a la cultura valenciana

Logronyo estrena este cap de setmana la seua pròpia falla, una figura al·legòrica al vi de Rioja que es va plantar el divendres i cremarà el diumenge, acompanyada d'actes típics de la festa valenciana.

Més de 250 conductors passen a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

Un total de 257 conductors van ser posats a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, la majoria per alcohol i per conduir sense permís o llicència.