Compromís denuncia la ‘desaparició’ del Consell Municipal de Persones Majors: ‘No es convoca en any i mig’

VALÈNCIA, 7 (EUROPA PRESS)

Compromís a l’Ajuntament de València ha denunciat la «desaparició» del Consell Municipal de Persones Majors que «donava veu a més de 200.000 persones en la ciutat» perquè «formaren part del dia a dia de les decisions que es prenen en l’Ajuntament». Així ho ha assegurat l’edil Eva Coscollà, que ha advertit que este òrgan «no s’ha convocat en l’últim any i mig», mentre que el seu reglament establix «l’obligació de fer-ho dos vegades a l’any».

Des de la coalició, en un comunicat, han apuntat que al voltant del 27 per cent dels habitants de la capital tenen 60 anys o més, la qual cosa significa «més de 200.000 persones». Davant d’esta situació de «envelliment progressiu» de la població, han ressaltat que l’anterior govern municipal –integrat per Compromís i PSPV– va crear el 2020 el Consell Municipal de les Persones Majors.

No obstant això, han acusat a l’alcaldessa María José Catalá de «dificultar a nivell institucional la participació d’este sector de la població», quan han recalcat que «el que fa falta és precisament escoltar-los i tenir-los en compte», per la qual cosa consideren «inadmissible» esta decisió.

A més, davant de «la política de braços creuats» de la Regidoria de Persones Majors, Coscollà ha reclamat la «recuperació immediata» del Consell com a «via de participació institucional», a través de la qual «qualsevol col·lectiu que represente a les persones majors de València puga tramitar les seues propostes, demandes i peticions perquè la seua contribució puga ser valorada i presa en consideració».

Per això, ha demanat convocar «d’una vegada per sempre» el ple d’este Consell, que ha subratllat que «ha de reunir-se amb caràcter ordinari una vegada al semestre i que compta amb representants d’entitats, tant públiques com a privades, tal com es preveu en el seu reglament».

A més, ha apuntat que explica també amb altres òrgans, com la Comissió Permanent, que es reuneix «amb caràcter ordinari cada tres mesos», i comissions de treball. Per a Coscollà, aquesta situació demostra «la paràlisi del govern de Catalá, que només està centrat a paralitzar els projectes verds que va impulsar Compromís i s’oblida de les persones que vivim en la ciutat».

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.