El Govern d’Espanya baixarà el preu de la gasolina, la llum i el gas

El Govern s’ha compromés aquest dimecres a baixar el preu de la llum, el gas i la gasolina el pròxim 29 de març, quan preveu aprovar un reial decret que reculla les mesures del pla nacional de resposta a les conseqüències econòmiques de la guerra a Ucraïna.

Així ho ha avançat el ministre de la Presidència, Félix Bolaños, qui ha precisat que de moment l’Executiu estudia diferents “alternatives” per a poder aconseguir aquest objectiu.

“Treballarem perquè el consens incloga als socis de la Unió Europea (UE), i si no n’hi ha el Govern igualment prendrà mesures. Estem remenant diferents fórmules, des d’ajudes de l’Estat, fiscals, topar preus o (establir) un preu únic de l’energia de manera que es puga abaratir”, ha explicat.
Bolaños ha explicat que, “som plenament conscients de les dificultats que estan patint els ciutadans. Per això els anuncie que baixarem el preu de la gasolina, l’electricitat i el gas, estudiant les millors alternatives”.

Bolaños ha subratllat, en la roda de premsa posterior a la reunió que ha mantingut en el Congrés amb el PP per a explorar les mesures de resposta a les conseqüències econòmiques de la guerra a Ucraïna.

En tot cas, ha volgut deixar clar que hi haja o no consens a nivell europeu en aquesta matèria, el Govern apostarà per una baixada que serà “immediata i senzilla” per a les llars, les empreses i els autònoms espanyols.

Aquestes propostes es traslladaran també a la resta de grups polítics amb els quals va mantindre trobades al llarg d’aquest dimecres i la setmana vinent, tal com han indicat les mateixes fonts.
A més, la ministra d’Hisenda i Funció Pública, María Jesús Montero, ha advertit que el Govern ha de mantindre l’equilibri per a no danyar a l’Estat del Benestar, en ser preguntada pel motiu que no abaixen ja els impostos com els està demanant l’oposició.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dispositiu de la Guàrdia Civil per una amenaça amb arma de foc en un pis d’Alfafar

La Guàrdia Civil manté un operatiu en un pis d'Alfafar després de la denúncia d'un inquilí que assegura haver sigut amenaçat amb una arma de foc pel seu company de vivenda en estat embriac.

Barça i Eó Enforne lideren el sorteig de la Copa del Rei d’handbol a Alacant

Barça i Eó Enforne Alacant seran caps de sèrie en el sorteig de la fase final de la Copa del Rei d'handbol, que se celebrarà este dilluns en el Real Casino Liceu d'Alacant.

El Vila-real firma el seu primer ple de victòries en els derbis valencians en Primera

El Vila-real tanca la temporada amb sis triomfs en sis partits davant València, Llevant i Elx, suma 18 punts en dols autonòmics i assegura per primera vegada la seua segona Champions consecutiva.

El València busca assegurar la permanència davant quatre rivals que ja li van donar cinc punts en la primera volta

El València encara el tram final de Lliga davant Athletic, Raig, Reial Societat i Barcelona, rivals enfront dels quals ja va sumar cinc punts en la primera volta i que la passada temporada li van deixar sense premi.

El Consell celebra que el Govern eximisca de l’IRPF les ajudes de la DANA de 2024

El president Juanfran Pérez Llorca valora que el Govern haja rectificat i estenga a 2024 l'exempció en l'IRPF de les ajudes autonòmiques per la DANA per a empreses i autònoms.

L’incendi en un desballestament d’Orihuela es manté controlat en la campa exterior

L'incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela a penes manté flama visible, encara que els bombers continuen treballant en el seu control i retirada progressiva de mitjans.

María Pastor González, de la foguera Esplanada, serà la Bellea del Foc 2026

María Pastor González, representant de la foguera Esplanada, ha sigut proclamada Bellea del Foc 2026 en un espectacle celebrat en la plaça de bous d'Alacant davant més de 6.000 persones.

Corberán iguala els 55 partits de Baralla al València i millora la seua puntuació

Carlos Corberán aconseguix els 55 partits de Lliga al capdavant del València CF, els mateixos que va tindre Rubén Baraja, però amb dos punts més i una lleugera millora en el balanç global.