11.2 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

El Govern d’Espanya baixarà el preu de la gasolina, la llum i el gas

El Govern s’ha compromés aquest dimecres a baixar el preu de la llum, el gas i la gasolina el pròxim 29 de març, quan preveu aprovar un reial decret que reculla les mesures del pla nacional de resposta a les conseqüències econòmiques de la guerra a Ucraïna.

Així ho ha avançat el ministre de la Presidència, Félix Bolaños, qui ha precisat que de moment l’Executiu estudia diferents “alternatives” per a poder aconseguir aquest objectiu.

“Treballarem perquè el consens incloga als socis de la Unió Europea (UE), i si no n’hi ha el Govern igualment prendrà mesures. Estem remenant diferents fórmules, des d’ajudes de l’Estat, fiscals, topar preus o (establir) un preu únic de l’energia de manera que es puga abaratir”, ha explicat.
Bolaños ha explicat que, “som plenament conscients de les dificultats que estan patint els ciutadans. Per això els anuncie que baixarem el preu de la gasolina, l’electricitat i el gas, estudiant les millors alternatives”.

Bolaños ha subratllat, en la roda de premsa posterior a la reunió que ha mantingut en el Congrés amb el PP per a explorar les mesures de resposta a les conseqüències econòmiques de la guerra a Ucraïna.

En tot cas, ha volgut deixar clar que hi haja o no consens a nivell europeu en aquesta matèria, el Govern apostarà per una baixada que serà “immediata i senzilla” per a les llars, les empreses i els autònoms espanyols.

Aquestes propostes es traslladaran també a la resta de grups polítics amb els quals va mantindre trobades al llarg d’aquest dimecres i la setmana vinent, tal com han indicat les mateixes fonts.
A més, la ministra d’Hisenda i Funció Pública, María Jesús Montero, ha advertit que el Govern ha de mantindre l’equilibri per a no danyar a l’Estat del Benestar, en ser preguntada pel motiu que no abaixen ja els impostos com els està demanant l’oposició.

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.