El Govern d’Espanya baixarà el preu de la gasolina, la llum i el gas

El Govern s’ha compromés aquest dimecres a baixar el preu de la llum, el gas i la gasolina el pròxim 29 de març, quan preveu aprovar un reial decret que reculla les mesures del pla nacional de resposta a les conseqüències econòmiques de la guerra a Ucraïna.

Així ho ha avançat el ministre de la Presidència, Félix Bolaños, qui ha precisat que de moment l’Executiu estudia diferents “alternatives” per a poder aconseguir aquest objectiu.

“Treballarem perquè el consens incloga als socis de la Unió Europea (UE), i si no n’hi ha el Govern igualment prendrà mesures. Estem remenant diferents fórmules, des d’ajudes de l’Estat, fiscals, topar preus o (establir) un preu únic de l’energia de manera que es puga abaratir”, ha explicat.
Bolaños ha explicat que, “som plenament conscients de les dificultats que estan patint els ciutadans. Per això els anuncie que baixarem el preu de la gasolina, l’electricitat i el gas, estudiant les millors alternatives”.

Bolaños ha subratllat, en la roda de premsa posterior a la reunió que ha mantingut en el Congrés amb el PP per a explorar les mesures de resposta a les conseqüències econòmiques de la guerra a Ucraïna.

En tot cas, ha volgut deixar clar que hi haja o no consens a nivell europeu en aquesta matèria, el Govern apostarà per una baixada que serà “immediata i senzilla” per a les llars, les empreses i els autònoms espanyols.

Aquestes propostes es traslladaran també a la resta de grups polítics amb els quals va mantindre trobades al llarg d’aquest dimecres i la setmana vinent, tal com han indicat les mateixes fonts.
A més, la ministra d’Hisenda i Funció Pública, María Jesús Montero, ha advertit que el Govern ha de mantindre l’equilibri per a no danyar a l’Estat del Benestar, en ser preguntada pel motiu que no abaixen ja els impostos com els està demanant l’oposició.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que no alleuja el descens

Mallorca i València empaten a Son Moix amb gols de Samu Costa i Sadiq en un partit gris que deixa als dos equips sense l'impuls que necessitaven en la lluita per la permanència.

Desallotjat un edifici de cinc plantes a Torrevieja per l’incendi d’una vivenda

Un incendi en una vivenda del carrer Verge del Colom ha obligat a desallotjar per complet un edifici de cinc plantes a Torrevieja, sense que consten ferits.

Fem profetes a John Lennon i a Bob Dylan

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que la pau mundial continua sent una utopia perquè darrere de les guerres manen els interessos materials i de poder

Empat sense gols entre Mallorca i València al descans

Mallorca i València aconseguixen el descans amb 0-0 en un partit igualat i sense ocasions clares, marcat per la primerenca lesió de Thierry Rendall.