El Govern d’Espanya baixarà el preu de la gasolina, la llum i el gas

El Govern s’ha compromés aquest dimecres a baixar el preu de la llum, el gas i la gasolina el pròxim 29 de març, quan preveu aprovar un reial decret que reculla les mesures del pla nacional de resposta a les conseqüències econòmiques de la guerra a Ucraïna.

Així ho ha avançat el ministre de la Presidència, Félix Bolaños, qui ha precisat que de moment l’Executiu estudia diferents “alternatives” per a poder aconseguir aquest objectiu.

“Treballarem perquè el consens incloga als socis de la Unió Europea (UE), i si no n’hi ha el Govern igualment prendrà mesures. Estem remenant diferents fórmules, des d’ajudes de l’Estat, fiscals, topar preus o (establir) un preu únic de l’energia de manera que es puga abaratir”, ha explicat.
Bolaños ha explicat que, “som plenament conscients de les dificultats que estan patint els ciutadans. Per això els anuncie que baixarem el preu de la gasolina, l’electricitat i el gas, estudiant les millors alternatives”.

Bolaños ha subratllat, en la roda de premsa posterior a la reunió que ha mantingut en el Congrés amb el PP per a explorar les mesures de resposta a les conseqüències econòmiques de la guerra a Ucraïna.

En tot cas, ha volgut deixar clar que hi haja o no consens a nivell europeu en aquesta matèria, el Govern apostarà per una baixada que serà “immediata i senzilla” per a les llars, les empreses i els autònoms espanyols.

Aquestes propostes es traslladaran també a la resta de grups polítics amb els quals va mantindre trobades al llarg d’aquest dimecres i la setmana vinent, tal com han indicat les mateixes fonts.
A més, la ministra d’Hisenda i Funció Pública, María Jesús Montero, ha advertit que el Govern ha de mantindre l’equilibri per a no danyar a l’Estat del Benestar, en ser preguntada pel motiu que no abaixen ja els impostos com els està demanant l’oposició.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.

Cepeda i Dituro sostenen a l’Elx i castiguen un València que perdona

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació excel·lent de Matías Dituro donen tres punts vitals a l'Elx davant un València amb moltes ocasions però sense punteria.

Empat sense gols al descans entre Elx i València en un derbi molt igualat

Elx i València arriben al descans amb empat sense gols en un derbi autonòmic molt equilibrat, amb fases de domini altern i l'ocasió més clara per a Lucas Beltrán.

Logronyo vibra amb una espectacular mascletà valenciana en la Plaça de l’Ajuntament

Més de 120 quilos de pólvora i milers d'assistents convertixen la Plaça de l'Ajuntament de Logronyo en un escenari faller amb música, pólvora i tradició valenciana.

Logronyo viu la seua primera falla per a acostar-se a la cultura valenciana

Logronyo estrena este cap de setmana la seua pròpia falla, una figura al·legòrica al vi de Rioja que es va plantar el divendres i cremarà el diumenge, acompanyada d'actes típics de la festa valenciana.

Més de 250 conductors passen a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

Un total de 257 conductors van ser posats a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, la majoria per alcohol i per conduir sense permís o llicència.