Els dermatòlegs alerten del risc dels pintaungles i les pestanyes postisses

laca ungles

L’abús d’esta classe de productes cosmètics està causant un augment de les dermatitis | València Diari

 

Els dermatòlegs han demanat regular els acrilats inclosos en productes estètics i sanitaris, com els utilitzats en pintaungles de duració prolongada i productes per a apegar les pestanyes postisses, pel seu risc de sensibilització, que, de fet, ja ha provocat un augment de les dermatitis de contacte. Ho van fer en el marc del 47 Congrés Nacional de Dermatologia i Venereologia, que ha tingut lloc este divendres en Barcelona.  

 

Els metges han avisat que la moda de portar la manicura de duració prolongada semipermanent, pestanyes postisses o extensions ha provocat un augment de les dermatitis al·lèrgiques per contacte. Este augment s’està produint tant en àmbits professionals com no professionals, a causa de l’expansió d’equips domèstics. 

 

Augment alarmant dels casos de dermatitis

Tatiana Sanz, membre del Grup de Dermatitis de contacte i Al·lèrgia Cutània en l’Acadèmia Espanyola de Dermatologia i Venereologia (AEDV) explicava que actualment existix un «mal ús de cosmètics que contenen acrilats i la percepció de què no hi ha repercussió per a la salut». Els casos d’esta inflamació de la pell s’estan incrementant «no només en professionals, sinó també en usuaris no formats», afegia.

 

El producte per a apegar utilitzat en les pestanyes postisses pot causar també problemes en la pell | València Diari

 

És per este motiu, comentava Sanz, que és necessari «informar i regular l’ús d’estos productes com s’ha fet ja amb les tiazolinones». Estos són uns «conservants amb àmplia difusió en cosmètics habituals com tovalletes netejadores, cremes o productes d’higiene i neteja».

 

Poden causar sensibilització a altres productes no cosmètics

Segons els dermatòlegs, el major perill dels acrilats és que tenen una reacció creuada entre ells, ja que una sensibilització puntual a un al·lergen concret pot associar-se a altres acrilats i repercutir en la vida futura del pacient. Els metges han posat com a exemple la sensibilització al producte per a apegar de les pestanyes postisses, que pot provocar al·lèrgies a altres productes com els productes d’apegar quirúrgics, els adhesius metges o els materials utilitzats en odontologia i traumatologia.

 

«Els acrilats són excel·lents materials que cal saber utilitzar i reservar per a una finalitat justificada», ha comentat la dermatòloga María Elena Gatica. A més, segons Gatica, altra de les dificultats que presenten estos al·lèrgens és que la localització de la dermatitis no sempre apareix en la zona on s’ha aplicat l’acrilat, ja que es pot traslladar a través de les mans o per l’aire. 

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.

Un bomber critica que en la dana no s’activara a tota la plantilla i solo es demanaren voluntaris

Un bomber de la Unitat de Xàtiva va declarar com a testimoni que, durant la dana en la qual van morir 230 persones, s'hauria d'haver activat a tota la plantilla i no sols haver demanat voluntaris.

L’equip de govern d’Alacant resta importància a la citació de Barcala en Les Corts per les vivendes de la Platja de Sant Joan

L'equip de govern d'Alacant assegura no estar preocupat per la citació de l'alcalde Luis Barcala en la comissió de Les Corts sobre les adjudicacions de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan, mentres l'oposició exigix explicacions i transparència.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón perda el seu aforament

Més de 200 entitats socials, sindicals i cíviques convoquen una nova marxa a València per a reclamar que Carlos Mazón perda el seu aforament i denunciar la falta de canvis després de la dana.

Condemnat a més de dos anys de presó un policia que va fingir el robatori de la seua moto per a cobrar l’assegurança

L'Audiència Provincial de València imposa dos anys i un mes de presó a un agent que va fingir el robatori de la seua motocicleta per a cobrar més de 13.200 euros del segur, encara que la pena queda suspesa.

El Govern central confirma que seguix avant la nova Comandància de la Guàrdia Civil a Alacant

La delegada del Govern assegura que la nova Comandància de la Guàrdia Civil d'Alacant continuarà la seua tramitació en figurar en el Pla d'Infraestructures Estratègiques i comptar ja amb terrenys.

El PSPV suspén la seua reunió amb Mompó després del pacte pressupostari entre PP i Vox

El PSPV de la Diputació de València cancel·la la reunió amb Vicent Mompó en considerar que el pacte pressupostari entre PP i Vox compromet els comptes provincials i exigix explicacions per la gestió de la dana en lHorta.

El Congrés cita a María José Catalá i Virginia Barcones per la riuada de la dana

La comissió de la dana en el Congrés interrogarà el 15 de juny a l'alcaldessa de València, María José Catalá, i a la responsable de Protecció Civil, Virginia Barcones, per la riuada del 29 d'octubre de 2024.