Els dermatòlegs alerten del risc dels pintaungles i les pestanyes postisses

laca ungles

L’abús d’esta classe de productes cosmètics està causant un augment de les dermatitis | València Diari

 

Els dermatòlegs han demanat regular els acrilats inclosos en productes estètics i sanitaris, com els utilitzats en pintaungles de duració prolongada i productes per a apegar les pestanyes postisses, pel seu risc de sensibilització, que, de fet, ja ha provocat un augment de les dermatitis de contacte. Ho van fer en el marc del 47 Congrés Nacional de Dermatologia i Venereologia, que ha tingut lloc este divendres en Barcelona.  

 

Els metges han avisat que la moda de portar la manicura de duració prolongada semipermanent, pestanyes postisses o extensions ha provocat un augment de les dermatitis al·lèrgiques per contacte. Este augment s’està produint tant en àmbits professionals com no professionals, a causa de l’expansió d’equips domèstics. 

 

Augment alarmant dels casos de dermatitis

Tatiana Sanz, membre del Grup de Dermatitis de contacte i Al·lèrgia Cutània en l’Acadèmia Espanyola de Dermatologia i Venereologia (AEDV) explicava que actualment existix un «mal ús de cosmètics que contenen acrilats i la percepció de què no hi ha repercussió per a la salut». Els casos d’esta inflamació de la pell s’estan incrementant «no només en professionals, sinó també en usuaris no formats», afegia.

 

El producte per a apegar utilitzat en les pestanyes postisses pot causar també problemes en la pell | València Diari

 

És per este motiu, comentava Sanz, que és necessari «informar i regular l’ús d’estos productes com s’ha fet ja amb les tiazolinones». Estos són uns «conservants amb àmplia difusió en cosmètics habituals com tovalletes netejadores, cremes o productes d’higiene i neteja».

 

Poden causar sensibilització a altres productes no cosmètics

Segons els dermatòlegs, el major perill dels acrilats és que tenen una reacció creuada entre ells, ja que una sensibilització puntual a un al·lergen concret pot associar-se a altres acrilats i repercutir en la vida futura del pacient. Els metges han posat com a exemple la sensibilització al producte per a apegar de les pestanyes postisses, que pot provocar al·lèrgies a altres productes com els productes d’apegar quirúrgics, els adhesius metges o els materials utilitzats en odontologia i traumatologia.

 

«Els acrilats són excel·lents materials que cal saber utilitzar i reservar per a una finalitat justificada», ha comentat la dermatòloga María Elena Gatica. A més, segons Gatica, altra de les dificultats que presenten estos al·lèrgens és que la localització de la dermatitis no sempre apareix en la zona on s’ha aplicat l’acrilat, ja que es pot traslladar a través de les mans o per l’aire. 

 

També et pot interessar…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les places en vivendes turístiques baixen amb força a València i Alacant

Exceltur atribueix el descens a la finestreta única digital i al major control sobre l’oferta turística

Hisenda actualitzarà prompte Renda Web amb les noves deduccions valencianes

Les deduccions per salut, esport i formació musical encara no es poden aplicar i l’Agència Tributària recomana esperar abans de presentar la declaració

Compromís reclama al Consell totes les factures dels gastos dels expresidents entre 2023 i 2026

La coalició demana els tiquets detallats de gasolina, dietes i allotjaments i torna a posar el focus en el cost de l’Oficina dels expresidents

Pérez Llorca reforça la rebaixa fiscal en la renda de 2025 i amplia deduccions per a 300.000 valencians més

El Consell defensa una política fiscal orientada a les classes mitjanes i treballadores, amb noves deduccions sanitàries, educatives i per als afectats per la dana

Detenen la mare d’un alumne de quatre anys per agredir una mestra d’una escola infantil d’Elda

La dona està acusada d’un presumpte delicte d’atemptat contra funcionari públic després de colpejar una professora del centre

Detenen tres homes a Alacant per vendre objectes robats des d’una vivenda

La Policia Nacional deté tres homes a Alacant per robatori, estafa i receptació després de descobrir una vivenda amb objectes sostrets.

Leila Slimani, Premi Internacional de la Fira del Llibre de València

L'escriptora franc-marroquina Leila Slimani rebrà el Premi Internacional de la Fira del Llibre de València en la seua 61a edició, que se celebra del 30 d'abril al 10 de maig als Jardins del Real. La cita comptarà també amb la participació del novel·lista turc Zülfü Livaneli, un dels autors més llegits del seu país.

Claudia Montes defén davant el Suprem que Ábalos no li va reconéixer cap endoll en Logirail

Claudia Montes sosté davant el Tribunal Suprem que José Luis Ábalos mai li va reconéixer haver-la endollat en Logirail i defén la legalitat de la seua contractació enfront de les sospites en el cas de les màscares.