Sanitat retira dels supermercats un producte molt popular en el territori valencià

Supermercat

Un supermercat en una imatge d’arxiu | Cedida

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS), que depén del Ministeri de Sanitat, ha ordenat la prohibició de la comercialització i la retirada del mercat de tots els exemplars del complement alimentariMan Sinfin Sobres‘, distribuït per l’empresa Man Esbul Espanya, per contindre i no declarar la presència de sildenafil en quantitats suficients per restaurar, corregir o modificar una funció fisiològica exercint una acció farmacològica, que li conferix la condició legal de medicament.

 

Este producte es presenta com un producte natural, amagant al consumidor la presència de sildenafil, que tal com ha recordat l’AEMPS, suposa un risc per a les persones especialment susceptibles a patir reaccions adverses amb el consum d’inhibidors de la PDE-5.

 

Estos pacients podran recórrer a productes d’esta classe, aparentment naturals, a base de plantes, com a alternativa teòricament segura en els medicaments de prescripció autoritzats. El sildenafil està indicat per restaurar la funció erèctil deteriorada a través de l’augment de flux sanguini del penis per inhibició selectiva de la fosfodiesterasa 5 (PDE-5).

 

Contraindicats en persones amb problemes de cor

Els inhibidors de la PDE-5 estan contraindicats en pacients amb infart agut de miocardi, angina inestable, angina d’esforç, insuficiència cardíaca, arrítmies incontrolades, hipotensió, hipertensió arterial no controlada, història d’accident isquèmic cerebral, en pacients amb insuficiència hepàtica greu i en persones amb antecedents de neuropatia òptica isquèmica anterior no arterítica o amb trastorns hereditaris degeneratius de la retina com retinitis pigmentosa.

 

També, Sanitat ha assenyalat que els inhibidors selectius de la PDE-5 presenten nombroses interaccions amb altres medicaments, podent a més aparéixer reaccions adverses de diversa gravetat a tindre en consideració, com les cardiovasculars, ja que el seu consum s’ha associat a infart agut de miocardi, angina inestable, arrítmia ventricular, palpitacions, taquicàrdies, accidenti cervell vascular, fins i tot la mort cardíaca, que s’han presentat en major mesura en pacients amb antecedents de factors de risc cardiovascular, per als que estaria contraindicat.

 

Considerant els riscos anteriorment esmentats i com que el citat producte no ha sigut objecte d’avaluació i autorització prèvia a la comercialització per part de l’AEMPS, s’ha ordenat la prohibició de la comercialització i la retirada del mercat de tots els exemplars del citat producte.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Camarero es reserva a entregar a la jutgessa els missatges de WhatsApp sobre la DANA

Susana Camarero ha declarat com a testimoni pel cas de la DANA i ha afirmat que encara decidirà si entrega voluntàriament a la jutgessa els missatges de WhatsApp que va intercanviar amb altres consellers el 29 d’octubre de 2024.

Tres detinguts a Alacant per robar diners amb el mètode del cogoter gràcies a un agent fora de servici

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens i una dona, relacionats amb diversos furts de diners a clients de banc a la província d'Alacant, gràcies a la intervenció d'un agent que es trobava fora de servici.

Dotze persones detingudes per vendre roba falsificada en el mercat ambulant de Dénia

La Policia Nacional ha detingut dotze persones que regentaven parades al mercat ambulant de Dénia per vendre roba i complements falsificats, entre ells equipacions esportives de seleccions i clubs de futbol.

Camarero nega qualsevol contacte amb Mazón el dia de la DANA

Susana Camarero, vicepresidenta primera i consellera d’Habitatge i Igualtat, ha assegurat davant la jutgessa que no va tindre cap contacte amb Carlos Mazón ni amb el seu entorn el dia de la DANA i que va entendre que l’emergència la gestionava Salomé Pradas.

La història de Mawj, la xiqueta de Bagdad que ha convertit la guerra en poesia gràcies a la seua mà salvada

El llibre Huella, amb portada de Nacho Duato i impulsat per la Fundació Fernando Fonseca, arreplega 20 poemes amb què l’iraquiana Mawj Majid Al-Obaidi convertix el trauma d’un bombardeig a Bagdad en un relat d’amor, dolor i superació.

El professorat valencià decideix hui si manté la vaga indefinida amb la nova oferta d’Educació

El professorat de l’escola pública valenciana vota hui la proposta d’Educació per posar fi a la vaga indefinida, mentres la concertada viu el seu segon dia de paros.

Les víctimes de la DANA es concentren davant el jutjat de Catarroja durant la declaració de Susana Camarero

Representants de les principals associacions de víctimes de la DANA s'han concentrat davant el jutjat de Catarroja mentres declara com a testimoni la vicepresidenta primera del Consell, Susana Camarero, en una causa per homicidi imprudent de 230 persones.

Cauen tres membres d’un grup de robatoris i estafes al Baix Maestrat

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup criminal amb base al Baix Maestrat i ha detingut tres persones acusades de nombrosos robatoris, estafes i delictes d’usurpació d’identitat al nord de Castelló.