Sanitat retira dels supermercats un producte molt popular en el territori valencià

Supermercat

Un supermercat en una imatge d’arxiu | Cedida

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS), que depén del Ministeri de Sanitat, ha ordenat la prohibició de la comercialització i la retirada del mercat de tots els exemplars del complement alimentariMan Sinfin Sobres‘, distribuït per l’empresa Man Esbul Espanya, per contindre i no declarar la presència de sildenafil en quantitats suficients per restaurar, corregir o modificar una funció fisiològica exercint una acció farmacològica, que li conferix la condició legal de medicament.

 

Este producte es presenta com un producte natural, amagant al consumidor la presència de sildenafil, que tal com ha recordat l’AEMPS, suposa un risc per a les persones especialment susceptibles a patir reaccions adverses amb el consum d’inhibidors de la PDE-5.

 

Estos pacients podran recórrer a productes d’esta classe, aparentment naturals, a base de plantes, com a alternativa teòricament segura en els medicaments de prescripció autoritzats. El sildenafil està indicat per restaurar la funció erèctil deteriorada a través de l’augment de flux sanguini del penis per inhibició selectiva de la fosfodiesterasa 5 (PDE-5).

 

Contraindicats en persones amb problemes de cor

Els inhibidors de la PDE-5 estan contraindicats en pacients amb infart agut de miocardi, angina inestable, angina d’esforç, insuficiència cardíaca, arrítmies incontrolades, hipotensió, hipertensió arterial no controlada, història d’accident isquèmic cerebral, en pacients amb insuficiència hepàtica greu i en persones amb antecedents de neuropatia òptica isquèmica anterior no arterítica o amb trastorns hereditaris degeneratius de la retina com retinitis pigmentosa.

 

També, Sanitat ha assenyalat que els inhibidors selectius de la PDE-5 presenten nombroses interaccions amb altres medicaments, podent a més aparéixer reaccions adverses de diversa gravetat a tindre en consideració, com les cardiovasculars, ja que el seu consum s’ha associat a infart agut de miocardi, angina inestable, arrítmia ventricular, palpitacions, taquicàrdies, accidenti cervell vascular, fins i tot la mort cardíaca, que s’han presentat en major mesura en pacients amb antecedents de factors de risc cardiovascular, per als que estaria contraindicat.

 

Considerant els riscos anteriorment esmentats i com que el citat producte no ha sigut objecte d’avaluació i autorització prèvia a la comercialització per part de l’AEMPS, s’ha ordenat la prohibició de la comercialització i la retirada del mercat de tots els exemplars del citat producte.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.

Mercadona estrena en Guadalajara la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa amb una inversió de 2,9 milions

Mercadona ha reformat un supermercat de Guadalajara amb 2,9 milions d’euros per convertir-lo en la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa, amb més espai per a frescos i estalvi d’energia i aigua. La cadena preveu arribar a 60 establiments d’este nou model a Espanya abans que acabe 2026.

Josep Puerto rebaixa la pressió al València Basket: Les expectatives són cosa dels altres

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha assegurat en l’inici dels entrenaments que l’equip se centra en treballar i competir, i que les expectatives pel triplet de la passada temporada corresponen a l’entorn.

Arcadi España insta el PP a revisar la jurisprudència del Suprem sobre l’expulsió de menors

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha instat el PP a llegir la jurisprudència del Tribunal Suprem sobre expulsions de menors després del recurs presentat pels populars pel plant dels ministres al Senat. Ha defensat que el Govern actuarà dins de l’Estat de dret amb criteris humanitaris davant la crisi migratòria de Ceuta.