10.3 C
València
Dimarts, 2 desembre, 2025

Sanitat retira dels supermercats un producte molt popular en el territori valencià

Supermercat

Un supermercat en una imatge d’arxiu | Cedida

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS), que depén del Ministeri de Sanitat, ha ordenat la prohibició de la comercialització i la retirada del mercat de tots els exemplars del complement alimentariMan Sinfin Sobres‘, distribuït per l’empresa Man Esbul Espanya, per contindre i no declarar la presència de sildenafil en quantitats suficients per restaurar, corregir o modificar una funció fisiològica exercint una acció farmacològica, que li conferix la condició legal de medicament.

 

Este producte es presenta com un producte natural, amagant al consumidor la presència de sildenafil, que tal com ha recordat l’AEMPS, suposa un risc per a les persones especialment susceptibles a patir reaccions adverses amb el consum d’inhibidors de la PDE-5.

 

Estos pacients podran recórrer a productes d’esta classe, aparentment naturals, a base de plantes, com a alternativa teòricament segura en els medicaments de prescripció autoritzats. El sildenafil està indicat per restaurar la funció erèctil deteriorada a través de l’augment de flux sanguini del penis per inhibició selectiva de la fosfodiesterasa 5 (PDE-5).

 

Contraindicats en persones amb problemes de cor

Els inhibidors de la PDE-5 estan contraindicats en pacients amb infart agut de miocardi, angina inestable, angina d’esforç, insuficiència cardíaca, arrítmies incontrolades, hipotensió, hipertensió arterial no controlada, història d’accident isquèmic cerebral, en pacients amb insuficiència hepàtica greu i en persones amb antecedents de neuropatia òptica isquèmica anterior no arterítica o amb trastorns hereditaris degeneratius de la retina com retinitis pigmentosa.

 

També, Sanitat ha assenyalat que els inhibidors selectius de la PDE-5 presenten nombroses interaccions amb altres medicaments, podent a més aparéixer reaccions adverses de diversa gravetat a tindre en consideració, com les cardiovasculars, ja que el seu consum s’ha associat a infart agut de miocardi, angina inestable, arrítmia ventricular, palpitacions, taquicàrdies, accidenti cervell vascular, fins i tot la mort cardíaca, que s’han presentat en major mesura en pacients amb antecedents de factors de risc cardiovascular, per als que estaria contraindicat.

 

Considerant els riscos anteriorment esmentats i com que el citat producte no ha sigut objecte d’avaluació i autorització prèvia a la comercialització per part de l’AEMPS, s’ha ordenat la prohibició de la comercialització i la retirada del mercat de tots els exemplars del citat producte.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.

Salomé Pradas i Cayetano García compareixeran davant la comissió de la DANA el 15 de desembre

La Mesa de la comissió del Congrés ha fixat per al dia 15 les compareixences de Salomé Pradas (11.00) i Cayetano García (15.30) en la investigació sobre la DANA. Les sessions es desenrotllaran amb torns de preguntes de tots els grups.