Sanitat retira dels supermercats un producte molt popular en el territori valencià

Supermercat

Un supermercat en una imatge d’arxiu | Cedida

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS), que depén del Ministeri de Sanitat, ha ordenat la prohibició de la comercialització i la retirada del mercat de tots els exemplars del complement alimentariMan Sinfin Sobres‘, distribuït per l’empresa Man Esbul Espanya, per contindre i no declarar la presència de sildenafil en quantitats suficients per restaurar, corregir o modificar una funció fisiològica exercint una acció farmacològica, que li conferix la condició legal de medicament.

 

Este producte es presenta com un producte natural, amagant al consumidor la presència de sildenafil, que tal com ha recordat l’AEMPS, suposa un risc per a les persones especialment susceptibles a patir reaccions adverses amb el consum d’inhibidors de la PDE-5.

 

Estos pacients podran recórrer a productes d’esta classe, aparentment naturals, a base de plantes, com a alternativa teòricament segura en els medicaments de prescripció autoritzats. El sildenafil està indicat per restaurar la funció erèctil deteriorada a través de l’augment de flux sanguini del penis per inhibició selectiva de la fosfodiesterasa 5 (PDE-5).

 

Contraindicats en persones amb problemes de cor

Els inhibidors de la PDE-5 estan contraindicats en pacients amb infart agut de miocardi, angina inestable, angina d’esforç, insuficiència cardíaca, arrítmies incontrolades, hipotensió, hipertensió arterial no controlada, història d’accident isquèmic cerebral, en pacients amb insuficiència hepàtica greu i en persones amb antecedents de neuropatia òptica isquèmica anterior no arterítica o amb trastorns hereditaris degeneratius de la retina com retinitis pigmentosa.

 

També, Sanitat ha assenyalat que els inhibidors selectius de la PDE-5 presenten nombroses interaccions amb altres medicaments, podent a més aparéixer reaccions adverses de diversa gravetat a tindre en consideració, com les cardiovasculars, ja que el seu consum s’ha associat a infart agut de miocardi, angina inestable, arrítmia ventricular, palpitacions, taquicàrdies, accidenti cervell vascular, fins i tot la mort cardíaca, que s’han presentat en major mesura en pacients amb antecedents de factors de risc cardiovascular, per als que estaria contraindicat.

 

Considerant els riscos anteriorment esmentats i com que el citat producte no ha sigut objecte d’avaluació i autorització prèvia a la comercialització per part de l’AEMPS, s’ha ordenat la prohibició de la comercialització i la retirada del mercat de tots els exemplars del citat producte.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València declara ZAS en Russafa i endurix les normes per a l’hostaleria i la neteja urbana

L'Ajuntament de València aprova la declaració de zona acústicament saturada en Russafa, amb límits a l'hostaleria i l'oci nocturn, i una nova ordenança que endurix les multes per embrutar la via pública.

Etta Eyong afronta un retorn amarg a la Ceràmica sense marcar des d’octubre

Etta Eyong torna a la Ceràmica com a davanter del Llevant en la seua pitjor ratxa golejadora, més de sis mesos sense veure porta en LaLiga després d'un inici explosiu amb Vila-real i Llevant. El seu paper actual, a l'ombra d'altres atacants, contrasta amb el protagonisme que va tindre al principi de la temporada.

Salva Gomar seguirà al capdavant de la FFCV fins a 2030 després de ser reelegit

Salva Gomar ha sigut reelegit president de la Federació de Futbol de la Comunitat Valenciana per al període 2026-2030, encadenant així el seu tercer mandat al capdavant de l'organisme federatiu.

El ple d’Alacant tomba les propostes de Vox i PP sobre prioritat nacional i immigració

L'Ajuntament d'Alacant ha rebutjat les declaracions institucionals de Vox sobre prioritat nacional i la del PP que demanava una immigració legal, ordenada i segura, després d'un intens debat polític en el ple.

Últim dia d’aturs en FGV mentres els maquinistes advertixen que el conflicte continua obert

El segon calendari d'aturs dels maquinistes d'FGV acaba este dijous, però el sindicat SEMAF advertix que el conflicte continua i prepara noves protestes per a juny i estiu.

Una fundació desplega biblioteques de muntanya perquè cap xiquet es quede sense llegir

La Fundació Art i Paraula impulsa xicotetes biblioteques de muntanya en zones rurals aïllades de diverses comunitats autònomes, amb quasi dos-cents llibres per punt i el suport de voluntaris. El seu fundador, José María Goñi, aspira a crear un centenar en tota Espanya i al fet que els ajuntaments acaben implicant-se en el projecte.

Koldo García nega davant el Suprem cobrar 10.000 euros al mes de Víctor de Aldama

Koldo García ha rebutjat davant el Tribunal Suprem haver cobrat 10.000 euros mensuals entre 2019 i 2022 de Víctor de Aldama, malgrat que el comisionista sosté que va pagar entre 3,4 i 4 milions a ell i a José Luis Ábalos.

La Fiscalia de València manté l’arxivament del cas per l’incendi de l’edifici de Campanar

La Fiscalia Provincial de València rebutja reobrir la investigació penal per l'incendi de l'edifici de Campanar de febrer de 2024, en considerar que no han aparegut elements nous que justifiquen reprendre la causa.