Sanitat retira dels supermercats un producte molt popular en el territori valencià

Supermercat

Un supermercat en una imatge d’arxiu | Cedida

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS), que depén del Ministeri de Sanitat, ha ordenat la prohibició de la comercialització i la retirada del mercat de tots els exemplars del complement alimentariMan Sinfin Sobres‘, distribuït per l’empresa Man Esbul Espanya, per contindre i no declarar la presència de sildenafil en quantitats suficients per restaurar, corregir o modificar una funció fisiològica exercint una acció farmacològica, que li conferix la condició legal de medicament.

 

Este producte es presenta com un producte natural, amagant al consumidor la presència de sildenafil, que tal com ha recordat l’AEMPS, suposa un risc per a les persones especialment susceptibles a patir reaccions adverses amb el consum d’inhibidors de la PDE-5.

 

Estos pacients podran recórrer a productes d’esta classe, aparentment naturals, a base de plantes, com a alternativa teòricament segura en els medicaments de prescripció autoritzats. El sildenafil està indicat per restaurar la funció erèctil deteriorada a través de l’augment de flux sanguini del penis per inhibició selectiva de la fosfodiesterasa 5 (PDE-5).

 

Contraindicats en persones amb problemes de cor

Els inhibidors de la PDE-5 estan contraindicats en pacients amb infart agut de miocardi, angina inestable, angina d’esforç, insuficiència cardíaca, arrítmies incontrolades, hipotensió, hipertensió arterial no controlada, història d’accident isquèmic cerebral, en pacients amb insuficiència hepàtica greu i en persones amb antecedents de neuropatia òptica isquèmica anterior no arterítica o amb trastorns hereditaris degeneratius de la retina com retinitis pigmentosa.

 

També, Sanitat ha assenyalat que els inhibidors selectius de la PDE-5 presenten nombroses interaccions amb altres medicaments, podent a més aparéixer reaccions adverses de diversa gravetat a tindre en consideració, com les cardiovasculars, ja que el seu consum s’ha associat a infart agut de miocardi, angina inestable, arrítmia ventricular, palpitacions, taquicàrdies, accidenti cervell vascular, fins i tot la mort cardíaca, que s’han presentat en major mesura en pacients amb antecedents de factors de risc cardiovascular, per als que estaria contraindicat.

 

Considerant els riscos anteriorment esmentats i com que el citat producte no ha sigut objecte d’avaluació i autorització prèvia a la comercialització per part de l’AEMPS, s’ha ordenat la prohibició de la comercialització i la retirada del mercat de tots els exemplars del citat producte.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La falla Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una figura de 'Onírica'. L'elecció tanca els indults i precedix al veredicte infantil.

Diego Ventura reafirma a València el seu lideratge en el rejoneo

El rellonejador sevillà va tallar dos orelles en la matinal de Falles i va eixir a coll després de dos faenes de precisió i ajust. Cartagena i Vicens van quedar molt per davall.

35 intervencions pel vent a València fins a les 16.00, amb caigudes de branques, antenes i tanques

Els bombers han atés 27 avisos a la ciutat i 8 a la província pel vent, amb ratxes de fins a 103 km/h i avisos taronja i groc.

València es rendix a la mascletà que obri la Setmana Gran de les Falles 2026

La Pirotècnia Valenciana de Llanera de Ranes ha inaugurat la Setmana Gran amb un tret trepidant que ha dibuixat la bandera d'Espanya i la Senyera. La jornada, seguida des del balcó per Sara García, ha tancat amb un terratrémol final i 66 assistències de Creu Roja.

Les entitats culturals valencianes ja poden optar a les ajudes d’Europa Creativa

La convocatòria d'Europa Creativa està oberta fins al 5 de maig de 2026 per a projectes culturals transnacionals. Inclou dos categories i sol·licitud en línia.

Acte vandàlic en la Falla Plaça Prado de Gandia: destrossen diversos ninots i roben peces

La Falla Plaça Prado de Gandia ha denunciat un acte vandàlic durant la nit de la plantà que ha deixat diversos ninots danyats i peces sostretes. La comissió ha demanat respecte i civisme.

València es rendix al color, el ritme i el soroll de la mascletà que obri la Setmana Fallera

Pirotècnia Valenciana ha inaugurat la Setmana Fallera 2026 amb una mascletà trepidant en la plaça de l'Ajuntament. Sara García i autoritats han destacat el 'terratrémol' final i el joc de colors amb les banderes de fum.

PSPV i Compromís denuncien el caos en el lliurament del ninot indultat infantil

PSPV i Compromís han denunciat un caos organitzatiu en la recollida del ninot indultat infantil i exigixen una rectificació immediata al govern municipal. Alerten d'aglomeracions, bloquejos i problemes de mobilitat que agreugen la situació.