Venen pizzes sense controls sanitaris en territori valencià

Pizza

Venen pizzes sense controls sanitaris en territori valencià | Pixabay

El Servici de Protecció de la Naturalesa (Seprona) de la Guàrdia Civil ha detingut a dos persones com a presumptes autores d’un delicte contra la salut pública, als qui se’ls imputa l’elaboració i comercialització per internet a 22 províncies d’Espanya —entre elles les tres Castelló, València i Alacant—, sense permís, de pizzes des d’Azuara (Saragossa).

 

Els productes s’enviaven a restaurants, ‘càterings’, hotels, pizzeries, càmpings, piscines, organització d’esdeveniments i particulars. El Seprona, informen fonts de la Guàrdia Civil, va rebre el 14 de gener un avís dels servicis veterinaris oficials de zona que van detectar este negoci clandestí.

 

A partir d’ací, els agents de l’institut armat van constatar que una empresa comercialitzava, amb publicitat i venda per internet i a través de telèfon mòbil, pizzes de diferents varietats i bases per a pizzes i van conseguir identificar al director comercial.

 

Cap documentació ni inscripció en el Registre Sanitari

L’empresa, que actuava en tot el país, no disposava de documentació que acreditara l’origen autoritzat del producte ni les condicions higièniques en les que s’elaboraven els aliments, cosa que podia suposar un risc per a la salut pública.

 

Després de les gestions amb la Subdirecció Provincial de Salut Pública de Saragossa i l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (AESAN), es va comprovar que en Azuara no existia cap empresa inscrita en el Registre Sanitari.

 

Més de 12.000 kg distribuïts en dos mesos

Els agents del Seprona van identificar a la persona que constava com a director comercial de l’empresa i van saber que per a la distribució d’alguns enviaments s’havia utilitzat el servici d’una empresa de transport de paqueteria.

 

Es va comprovar que en gener i febrer de 2019 els productes elaborats havien sigut distribuïts a 50 establiments de 22 províncies espanyoles, amb un total de més de 12.000 quilos, que s’havien enviat en vehicles que no reunien les condicions necessàries de refrigeració.

 

Tota una ‘cuina’ clandestina

D’esta manera, el passat dia 6, expliquen les fonts, es va fer un registre en el domicili d’Azuara, a on es van trobar un forn de grans dimensions, una màquina pastadora, dos taules de treball, dos envasadores de buit, dos congeladors, quatre frigorífics, nombrosos rotllos d’etiquetatge, safates de treball, útils per a l’elaboració de pizzes, bosses d’envasament de pizzes, bosses isotèrmiques per a transport, matèries primeres i equips electrònics i informàtics.

 

Per estos fets, el 10 de febrer van ser detinguts G.P.S, un home de 46 anys, i C.E.C., una dona de 45 anys, els dos de nacionalitat argentina i veïns de la localitat d’Azuara, els qui van ser posats a disposició judicial eixe mateix dia. La investigació seguix oberta per al total aclariment dels fets.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.

Ford cridarà els sindicats a renovar l’acord per l’electrificació d’Almussafes

Ford convoca als sindicats d'Almussafes per a obrir una nova negociació sobre l'acord per l'electrificació firmat en 2022, en plena aplicació de l'ERTO en la planta.

Faconauto preveu 109.000 matriculacions en la Comunitat Valenciana malgrat la fi de les ajudes per la dana

Faconauto calcula que en 2026 es matricularan 109.000 turismes en la Comunitat Valenciana, un 14,7% menys que en 2025 per les ajudes per la dana, però amb un creixement estructural del 7,5% sense eixe efecte extraordinari.