11.9 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Venen pizzes sense controls sanitaris en territori valencià

Pizza

Venen pizzes sense controls sanitaris en territori valencià | Pixabay

El Servici de Protecció de la Naturalesa (Seprona) de la Guàrdia Civil ha detingut a dos persones com a presumptes autores d’un delicte contra la salut pública, als qui se’ls imputa l’elaboració i comercialització per internet a 22 províncies d’Espanya —entre elles les tres Castelló, València i Alacant—, sense permís, de pizzes des d’Azuara (Saragossa).

 

Els productes s’enviaven a restaurants, ‘càterings’, hotels, pizzeries, càmpings, piscines, organització d’esdeveniments i particulars. El Seprona, informen fonts de la Guàrdia Civil, va rebre el 14 de gener un avís dels servicis veterinaris oficials de zona que van detectar este negoci clandestí.

 

A partir d’ací, els agents de l’institut armat van constatar que una empresa comercialitzava, amb publicitat i venda per internet i a través de telèfon mòbil, pizzes de diferents varietats i bases per a pizzes i van conseguir identificar al director comercial.

 

Cap documentació ni inscripció en el Registre Sanitari

L’empresa, que actuava en tot el país, no disposava de documentació que acreditara l’origen autoritzat del producte ni les condicions higièniques en les que s’elaboraven els aliments, cosa que podia suposar un risc per a la salut pública.

 

Després de les gestions amb la Subdirecció Provincial de Salut Pública de Saragossa i l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (AESAN), es va comprovar que en Azuara no existia cap empresa inscrita en el Registre Sanitari.

 

Més de 12.000 kg distribuïts en dos mesos

Els agents del Seprona van identificar a la persona que constava com a director comercial de l’empresa i van saber que per a la distribució d’alguns enviaments s’havia utilitzat el servici d’una empresa de transport de paqueteria.

 

Es va comprovar que en gener i febrer de 2019 els productes elaborats havien sigut distribuïts a 50 establiments de 22 províncies espanyoles, amb un total de més de 12.000 quilos, que s’havien enviat en vehicles que no reunien les condicions necessàries de refrigeració.

 

Tota una ‘cuina’ clandestina

D’esta manera, el passat dia 6, expliquen les fonts, es va fer un registre en el domicili d’Azuara, a on es van trobar un forn de grans dimensions, una màquina pastadora, dos taules de treball, dos envasadores de buit, dos congeladors, quatre frigorífics, nombrosos rotllos d’etiquetatge, safates de treball, útils per a l’elaboració de pizzes, bosses d’envasament de pizzes, bosses isotèrmiques per a transport, matèries primeres i equips electrònics i informàtics.

 

Per estos fets, el 10 de febrer van ser detinguts G.P.S, un home de 46 anys, i C.E.C., una dona de 45 anys, els dos de nacionalitat argentina i veïns de la localitat d’Azuara, els qui van ser posats a disposició judicial eixe mateix dia. La investigació seguix oberta per al total aclariment dels fets.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

82-79: la defensa del Fenerbahçe frena al València malgrat el arreón final

El Fenerbahçe es va imposar 82-79 gràcies al seu defensa de canvis, que va col·lapsar al València. Jean Montero va forçar un final atapeït, però els tirs per a empatar no van entrar

Fenerbahçe 82-79 València: la defensa turca apaga la reacció final

Fenerbahçe es va imposar 82-79 a Istanbul gràcies a una defensa de canvis que va desactivar al València. Jean Montero va forçar un final igualat, però va faltar el triple.

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.