Venen pizzes sense controls sanitaris en territori valencià

Pizza

Venen pizzes sense controls sanitaris en territori valencià | Pixabay

El Servici de Protecció de la Naturalesa (Seprona) de la Guàrdia Civil ha detingut a dos persones com a presumptes autores d’un delicte contra la salut pública, als qui se’ls imputa l’elaboració i comercialització per internet a 22 províncies d’Espanya —entre elles les tres Castelló, València i Alacant—, sense permís, de pizzes des d’Azuara (Saragossa).

 

Els productes s’enviaven a restaurants, ‘càterings’, hotels, pizzeries, càmpings, piscines, organització d’esdeveniments i particulars. El Seprona, informen fonts de la Guàrdia Civil, va rebre el 14 de gener un avís dels servicis veterinaris oficials de zona que van detectar este negoci clandestí.

 

A partir d’ací, els agents de l’institut armat van constatar que una empresa comercialitzava, amb publicitat i venda per internet i a través de telèfon mòbil, pizzes de diferents varietats i bases per a pizzes i van conseguir identificar al director comercial.

 

Cap documentació ni inscripció en el Registre Sanitari

L’empresa, que actuava en tot el país, no disposava de documentació que acreditara l’origen autoritzat del producte ni les condicions higièniques en les que s’elaboraven els aliments, cosa que podia suposar un risc per a la salut pública.

 

Després de les gestions amb la Subdirecció Provincial de Salut Pública de Saragossa i l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (AESAN), es va comprovar que en Azuara no existia cap empresa inscrita en el Registre Sanitari.

 

Més de 12.000 kg distribuïts en dos mesos

Els agents del Seprona van identificar a la persona que constava com a director comercial de l’empresa i van saber que per a la distribució d’alguns enviaments s’havia utilitzat el servici d’una empresa de transport de paqueteria.

 

Es va comprovar que en gener i febrer de 2019 els productes elaborats havien sigut distribuïts a 50 establiments de 22 províncies espanyoles, amb un total de més de 12.000 quilos, que s’havien enviat en vehicles que no reunien les condicions necessàries de refrigeració.

 

Tota una ‘cuina’ clandestina

D’esta manera, el passat dia 6, expliquen les fonts, es va fer un registre en el domicili d’Azuara, a on es van trobar un forn de grans dimensions, una màquina pastadora, dos taules de treball, dos envasadores de buit, dos congeladors, quatre frigorífics, nombrosos rotllos d’etiquetatge, safates de treball, útils per a l’elaboració de pizzes, bosses d’envasament de pizzes, bosses isotèrmiques per a transport, matèries primeres i equips electrònics i informàtics.

 

Per estos fets, el 10 de febrer van ser detinguts G.P.S, un home de 46 anys, i C.E.C., una dona de 45 anys, els dos de nacionalitat argentina i veïns de la localitat d’Azuara, els qui van ser posats a disposició judicial eixe mateix dia. La investigació seguix oberta per al total aclariment dels fets.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Dani Parejo s’acomiada del Vila-real després de sis anys que qualifica de meravellosos

Dani Parejo va disputar el seu últim partit amb el Vila-real, es va mostrar orgullós dels seus sis anys en el club i va confessar que vol continuar jugant mentres decidix el seu futur amb calma.

El Vila-real castiga l’Atlètic amb una primera part letal (4-1)

El Vila-real marxa al descans amb un contundent 4-1 davant l'Atlètic gràcies a la seua eficàcia al contraatac, amb gols de Parell, Ayoze, Mikautadze i Pape Gueye.

El Fertiberia Port de Sagunt ascendix a Asobal després d’un agònic 18-17 davant Agustins

El Fertiberia Port de Sagunt torna a la Lliga Asobal dos anys després en imposar-se per 18-17 a la Fundació Agustins Alacant en una final igualada marcada per les parades decisives de Dani Martínez.

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.