Venen pizzes sense controls sanitaris en territori valencià

Pizza

Venen pizzes sense controls sanitaris en territori valencià | Pixabay

El Servici de Protecció de la Naturalesa (Seprona) de la Guàrdia Civil ha detingut a dos persones com a presumptes autores d’un delicte contra la salut pública, als qui se’ls imputa l’elaboració i comercialització per internet a 22 províncies d’Espanya —entre elles les tres Castelló, València i Alacant—, sense permís, de pizzes des d’Azuara (Saragossa).

 

Els productes s’enviaven a restaurants, ‘càterings’, hotels, pizzeries, càmpings, piscines, organització d’esdeveniments i particulars. El Seprona, informen fonts de la Guàrdia Civil, va rebre el 14 de gener un avís dels servicis veterinaris oficials de zona que van detectar este negoci clandestí.

 

A partir d’ací, els agents de l’institut armat van constatar que una empresa comercialitzava, amb publicitat i venda per internet i a través de telèfon mòbil, pizzes de diferents varietats i bases per a pizzes i van conseguir identificar al director comercial.

 

Cap documentació ni inscripció en el Registre Sanitari

L’empresa, que actuava en tot el país, no disposava de documentació que acreditara l’origen autoritzat del producte ni les condicions higièniques en les que s’elaboraven els aliments, cosa que podia suposar un risc per a la salut pública.

 

Després de les gestions amb la Subdirecció Provincial de Salut Pública de Saragossa i l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (AESAN), es va comprovar que en Azuara no existia cap empresa inscrita en el Registre Sanitari.

 

Més de 12.000 kg distribuïts en dos mesos

Els agents del Seprona van identificar a la persona que constava com a director comercial de l’empresa i van saber que per a la distribució d’alguns enviaments s’havia utilitzat el servici d’una empresa de transport de paqueteria.

 

Es va comprovar que en gener i febrer de 2019 els productes elaborats havien sigut distribuïts a 50 establiments de 22 províncies espanyoles, amb un total de més de 12.000 quilos, que s’havien enviat en vehicles que no reunien les condicions necessàries de refrigeració.

 

Tota una ‘cuina’ clandestina

D’esta manera, el passat dia 6, expliquen les fonts, es va fer un registre en el domicili d’Azuara, a on es van trobar un forn de grans dimensions, una màquina pastadora, dos taules de treball, dos envasadores de buit, dos congeladors, quatre frigorífics, nombrosos rotllos d’etiquetatge, safates de treball, útils per a l’elaboració de pizzes, bosses d’envasament de pizzes, bosses isotèrmiques per a transport, matèries primeres i equips electrònics i informàtics.

 

Per estos fets, el 10 de febrer van ser detinguts G.P.S, un home de 46 anys, i C.E.C., una dona de 45 anys, els dos de nacionalitat argentina i veïns de la localitat d’Azuara, els qui van ser posats a disposició judicial eixe mateix dia. La investigació seguix oberta per al total aclariment dels fets.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La UV i la UPV passen a classes en línia per l’alerta taronja per pluges

La Universitat de València i la Politècnica han suspés les activitats a l’aire lliure i han passat la docència a línia per l’alerta taronja per pluges activada per Emergències de la Generalitat arran dels avisos d’Aemet.

València proposa Ferran Torres i Grimaldo com a fills adoptius de la ciutat

L’Ajuntament de València ha proposat distingir Ferran Torres i Alejandro Grimaldo com a fills adoptius i Fátima Diame i José Ballester com a fills predilectes en els Honors i Distincions de 2026, que es lliuraran el 6 d’octubre, Dia de la Comunitat Valenciana.

Saint-Supéry tria València Basket per créixer en l’Eurolliga

Mario Saint-Supéry ha explicat que ha triat València Basket per competir en l’Eurolliga, estar prop de casa i seguir creixent com a jugador. El base ha destacat el fitxatge de Mirotic i la confiança en el projecte abans de la Supercopa Endesa.

Alicant tancarà els parcs municipals dijous per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament d’Alacant ha anunciat que clausurarà tots els parcs públics municipals dijous davant l’alerta taronja per pluges i groga per tempestes decretada per Aemet al litoral sud.

Alerta taronja per fortes pluges en tota la província de València i litoral d’Alacant

El Centre de Coordinació d'Emergències ha decretat alerta taronja per fortes pluges este dimecres a l'interior i litoral nord de València i al sud de Castelló, i l'avís s'estendrà dijous al litoral d'Alacant i al litoral sud de València.

Nova campanya de la Generalitat per a deixar de normalitzar la prostitució

La Generalitat ha llançat la campanya 'La prostitución vive aquí' per a conscienciar la ciutadania que la prostitució és violència contra les dones i frenar-ne la demanda en la Comunitat Valenciana.

Sis anys de presó per violar una dona en una vivenda de Vinaròs

La Audiencia Provincial de Castelló ha imposat sis anys de presó a un home per violar una dona en la seua vivenda de Vinaròs en 2021, i tres anys més de presó a un amic seu com a còmplice.

Els plats preparats prenen força: del producte a les solucions en el supermercat

La reducció del tamany de les llars, l’envelliment i la falta de temps han impulsat una nova generació de plats preparats i han transformat el paper del supermercat, que passa de vendre productes a oferir solucions basades en salut, sabor i conveniència.