Venen pizzes sense controls sanitaris en territori valencià

Pizza

Venen pizzes sense controls sanitaris en territori valencià | Pixabay

El Servici de Protecció de la Naturalesa (Seprona) de la Guàrdia Civil ha detingut a dos persones com a presumptes autores d’un delicte contra la salut pública, als qui se’ls imputa l’elaboració i comercialització per internet a 22 províncies d’Espanya —entre elles les tres Castelló, València i Alacant—, sense permís, de pizzes des d’Azuara (Saragossa).

 

Els productes s’enviaven a restaurants, ‘càterings’, hotels, pizzeries, càmpings, piscines, organització d’esdeveniments i particulars. El Seprona, informen fonts de la Guàrdia Civil, va rebre el 14 de gener un avís dels servicis veterinaris oficials de zona que van detectar este negoci clandestí.

 

A partir d’ací, els agents de l’institut armat van constatar que una empresa comercialitzava, amb publicitat i venda per internet i a través de telèfon mòbil, pizzes de diferents varietats i bases per a pizzes i van conseguir identificar al director comercial.

 

Cap documentació ni inscripció en el Registre Sanitari

L’empresa, que actuava en tot el país, no disposava de documentació que acreditara l’origen autoritzat del producte ni les condicions higièniques en les que s’elaboraven els aliments, cosa que podia suposar un risc per a la salut pública.

 

Després de les gestions amb la Subdirecció Provincial de Salut Pública de Saragossa i l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (AESAN), es va comprovar que en Azuara no existia cap empresa inscrita en el Registre Sanitari.

 

Més de 12.000 kg distribuïts en dos mesos

Els agents del Seprona van identificar a la persona que constava com a director comercial de l’empresa i van saber que per a la distribució d’alguns enviaments s’havia utilitzat el servici d’una empresa de transport de paqueteria.

 

Es va comprovar que en gener i febrer de 2019 els productes elaborats havien sigut distribuïts a 50 establiments de 22 províncies espanyoles, amb un total de més de 12.000 quilos, que s’havien enviat en vehicles que no reunien les condicions necessàries de refrigeració.

 

Tota una ‘cuina’ clandestina

D’esta manera, el passat dia 6, expliquen les fonts, es va fer un registre en el domicili d’Azuara, a on es van trobar un forn de grans dimensions, una màquina pastadora, dos taules de treball, dos envasadores de buit, dos congeladors, quatre frigorífics, nombrosos rotllos d’etiquetatge, safates de treball, útils per a l’elaboració de pizzes, bosses d’envasament de pizzes, bosses isotèrmiques per a transport, matèries primeres i equips electrònics i informàtics.

 

Per estos fets, el 10 de febrer van ser detinguts G.P.S, un home de 46 anys, i C.E.C., una dona de 45 anys, els dos de nacionalitat argentina i veïns de la localitat d’Azuara, els qui van ser posats a disposició judicial eixe mateix dia. La investigació seguix oberta per al total aclariment dels fets.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Un banc de meduses obliga a extremar les precaucions a la platja de la Goleta

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta, a Tavernes de la Valldigna, i ha obligat a hissar bandera groga i avís específic de meduses.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.

Mafalda Cardenal deixa arrere el desamor: ara compon des de la felicitat

La cantant alacantina Mafalda Cardenal admet que ja no pot escriure des del desamor, celebra una nova etapa vital i artística marcada per lamor i repassa el boom de Tu fan i els seus somnis de col·laboració.

Sis motoristes detinguts a Torrent per conducció temerària en grup a l’A-7

La Guàrdia Civil ha detingut sis motoristes, dos menors, que circulaven de forma temerària en un grup d’unes 25 motocicletes per l’A-7 a l’altura de Torrent i la CV-35, i investiga possibles nous implicats.

Les donacions de sang aporten més de 77.500 unitats a la Sanitat valenciana este any

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana ha arreplegat 77.502 unitats de sang en els primers mesos de l'any, amb València com a província capdavantera, i quasi 8.000 nous donants.