Trucs per a estalviar en la factura de la llum este estiu

 

Amb l’arribada de l’estiu augmenten les temperatures i, com a conseqüència, els usuaris pateixen un increment en la factura de llum a causa de l’ús continu de l’equip d’aire condicionat i altres aparells elèctrics.

T’oferim una sèrie de recomanacions perquè els usuaris puguen estalviar durant l’estiu en el rebut de la llum mitjançant un consum responsable i eficient.

Recomanacions

 

Aprofitar la llum natural

 

Estem en estius i els dies són més llargs, per la qual cosa podem reduir el consum de la llum artificial.

 

Ventiladors de sostre o dempeus

 

No sempre és necessari recórrer a l’aire acondicionat, un dels electrodomèstics que més eleva la factura elèctrica. Els ventiladors generen corrents d’aire i refresquen la casa si es col·loquen en finestres enfrontades expulsant l’aire calent.

 

Ventilació de la llar

 

És recomanable ventilar la casa en les hores de menor temperatura, com les primeres hores del matí o durant la nit, així com aïllar portes, finestres i sòls de la casa per a mantindre un clima agradable a l’interior de l’habitatge.

Altres opcions són com abaixar les persianes i cortines durant les hores més caloroses del dia o instal·lar tendals en les finestres. Tot això ajuda a estalviar energia.

I si s’utilitza l’aire condicionat…

 

Si usem aire condicionat, es recomana seguir unes pautes. Ha d’estar situat en un lloc amb ombra i ventilat per a evitar que es calfe. La temperatura idònia és d’entre 24 °C i els 26 °C, i utilitzar la manera ECO.

També es recomana programar l’aparell perquè s’apague només mentre dormim.

És molt important fer un bon manteniment de l’aparell mitjançant la substitució de filtres cada tres mesos o canvi d’estació, ja que esta neteja evita que la pols i la brutícia obstruïsquen els conductes, funciona millor, la qualitat de l’aire siga òptima i el preu de la factura siga menor.

Standby: així cal deixar els electrodomèstics

 

Ens anem de vacances?

 

Cal recordar-se de deixar tots els electrodomèstics de la llar en standby i, en el cas de no necessitar cap, apagar el quadre elèctric.

A l’hora de triar nous aparells per a la teua llar, tria electrodomèstics de baix consum i bombetes LED que permeten aconseguir un estalvi del 80% en la despesa de la llum.

Estes recomanacions poden ajudar el consumidor a reduir l’ús d’energia, però no hem d’oblidar que el major estalvi es troba a triar una tarifa de llum que s’adapte al consum elèctric i a les necessitats del client durant tot l’any.

Últimes notícies

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.