Trucs per a estalviar en la factura de la llum este estiu

 

Amb l’arribada de l’estiu augmenten les temperatures i, com a conseqüència, els usuaris pateixen un increment en la factura de llum a causa de l’ús continu de l’equip d’aire condicionat i altres aparells elèctrics.

T’oferim una sèrie de recomanacions perquè els usuaris puguen estalviar durant l’estiu en el rebut de la llum mitjançant un consum responsable i eficient.

Recomanacions

 

Aprofitar la llum natural

 

Estem en estius i els dies són més llargs, per la qual cosa podem reduir el consum de la llum artificial.

 

Ventiladors de sostre o dempeus

 

No sempre és necessari recórrer a l’aire acondicionat, un dels electrodomèstics que més eleva la factura elèctrica. Els ventiladors generen corrents d’aire i refresquen la casa si es col·loquen en finestres enfrontades expulsant l’aire calent.

 

Ventilació de la llar

 

És recomanable ventilar la casa en les hores de menor temperatura, com les primeres hores del matí o durant la nit, així com aïllar portes, finestres i sòls de la casa per a mantindre un clima agradable a l’interior de l’habitatge.

Altres opcions són com abaixar les persianes i cortines durant les hores més caloroses del dia o instal·lar tendals en les finestres. Tot això ajuda a estalviar energia.

I si s’utilitza l’aire condicionat…

 

Si usem aire condicionat, es recomana seguir unes pautes. Ha d’estar situat en un lloc amb ombra i ventilat per a evitar que es calfe. La temperatura idònia és d’entre 24 °C i els 26 °C, i utilitzar la manera ECO.

També es recomana programar l’aparell perquè s’apague només mentre dormim.

És molt important fer un bon manteniment de l’aparell mitjançant la substitució de filtres cada tres mesos o canvi d’estació, ja que esta neteja evita que la pols i la brutícia obstruïsquen els conductes, funciona millor, la qualitat de l’aire siga òptima i el preu de la factura siga menor.

Standby: així cal deixar els electrodomèstics

 

Ens anem de vacances?

 

Cal recordar-se de deixar tots els electrodomèstics de la llar en standby i, en el cas de no necessitar cap, apagar el quadre elèctric.

A l’hora de triar nous aparells per a la teua llar, tria electrodomèstics de baix consum i bombetes LED que permeten aconseguir un estalvi del 80% en la despesa de la llum.

Estes recomanacions poden ajudar el consumidor a reduir l’ús d’energia, però no hem d’oblidar que el major estalvi es troba a triar una tarifa de llum que s’adapte al consum elèctric i a les necessitats del client durant tot l’any.

Últimes notícies

La Malva-rosa s’atura per a viure l’eclipsi total de sol

Milers de persones han convertit la platja de la Malva-rosa en un amfiteatre a cel obert per a seguir l’eclipsi solar total, en un ambient de silenci, emoció i festa que s’ha estés fins a Alboraia i Port Saplaya.

El Valencia Basket incorpora l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit

El Valencia Basket ha tancat l’arribada de l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit per una campanya, ampliable fins a la temporada 2026-27 si es ratifica.

Una errada de Rivero castiga la unitat B del València contra el Terol

El València CF ha caigut 0-1 davant el CD Teruel en un amistós a Paterna, amb un equip ple de canterans, per una eixida en fals de Cristian Rivero.

Un incendi arrasa 34 vehicles a Peníscola i deixa diversos ferits

Un incendi iniciat en un cotxe a Peníscola ha acabat calcinant 34 vehicles i ha provocat diversos ferits, mentres els bombers han evitat que el foc afectara vivendes pròximes.

Un incendi originat en un cotxe mobilitza tres aeronaus a Peníscola

Tres mitjans aeris i diversos efectius terrestres combaten un incendi declarat en una zona d’interfície urbana-forestal de Peníscola, originat en un vehicle i que ha afectat altres cotxes i vegetació pròxima. El municipi és un dels nou punts oficials d’observació de l’eclipsi solar programat per a esta vesprada a la Comunitat Valenciana.

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.