Trucs per a estalviar en la factura de la llum este estiu

 

Amb l’arribada de l’estiu augmenten les temperatures i, com a conseqüència, els usuaris pateixen un increment en la factura de llum a causa de l’ús continu de l’equip d’aire condicionat i altres aparells elèctrics.

T’oferim una sèrie de recomanacions perquè els usuaris puguen estalviar durant l’estiu en el rebut de la llum mitjançant un consum responsable i eficient.

Recomanacions

 

Aprofitar la llum natural

 

Estem en estius i els dies són més llargs, per la qual cosa podem reduir el consum de la llum artificial.

 

Ventiladors de sostre o dempeus

 

No sempre és necessari recórrer a l’aire acondicionat, un dels electrodomèstics que més eleva la factura elèctrica. Els ventiladors generen corrents d’aire i refresquen la casa si es col·loquen en finestres enfrontades expulsant l’aire calent.

 

Ventilació de la llar

 

És recomanable ventilar la casa en les hores de menor temperatura, com les primeres hores del matí o durant la nit, així com aïllar portes, finestres i sòls de la casa per a mantindre un clima agradable a l’interior de l’habitatge.

Altres opcions són com abaixar les persianes i cortines durant les hores més caloroses del dia o instal·lar tendals en les finestres. Tot això ajuda a estalviar energia.

I si s’utilitza l’aire condicionat…

 

Si usem aire condicionat, es recomana seguir unes pautes. Ha d’estar situat en un lloc amb ombra i ventilat per a evitar que es calfe. La temperatura idònia és d’entre 24 °C i els 26 °C, i utilitzar la manera ECO.

També es recomana programar l’aparell perquè s’apague només mentre dormim.

És molt important fer un bon manteniment de l’aparell mitjançant la substitució de filtres cada tres mesos o canvi d’estació, ja que esta neteja evita que la pols i la brutícia obstruïsquen els conductes, funciona millor, la qualitat de l’aire siga òptima i el preu de la factura siga menor.

Standby: així cal deixar els electrodomèstics

 

Ens anem de vacances?

 

Cal recordar-se de deixar tots els electrodomèstics de la llar en standby i, en el cas de no necessitar cap, apagar el quadre elèctric.

A l’hora de triar nous aparells per a la teua llar, tria electrodomèstics de baix consum i bombetes LED que permeten aconseguir un estalvi del 80% en la despesa de la llum.

Estes recomanacions poden ajudar el consumidor a reduir l’ús d’energia, però no hem d’oblidar que el major estalvi es troba a triar una tarifa de llum que s’adapte al consum elèctric i a les necessitats del client durant tot l’any.

Anuncios

Últimes notícies

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.