14.4 C
València
Diumenge, 28 desembre, 2025

Trucs per a estalviar en la factura de la llum este estiu

 

Amb l’arribada de l’estiu augmenten les temperatures i, com a conseqüència, els usuaris pateixen un increment en la factura de llum a causa de l’ús continu de l’equip d’aire condicionat i altres aparells elèctrics.

T’oferim una sèrie de recomanacions perquè els usuaris puguen estalviar durant l’estiu en el rebut de la llum mitjançant un consum responsable i eficient.

Recomanacions

 

Aprofitar la llum natural

 

Estem en estius i els dies són més llargs, per la qual cosa podem reduir el consum de la llum artificial.

 

Ventiladors de sostre o dempeus

 

No sempre és necessari recórrer a l’aire acondicionat, un dels electrodomèstics que més eleva la factura elèctrica. Els ventiladors generen corrents d’aire i refresquen la casa si es col·loquen en finestres enfrontades expulsant l’aire calent.

 

Ventilació de la llar

 

És recomanable ventilar la casa en les hores de menor temperatura, com les primeres hores del matí o durant la nit, així com aïllar portes, finestres i sòls de la casa per a mantindre un clima agradable a l’interior de l’habitatge.

Altres opcions són com abaixar les persianes i cortines durant les hores més caloroses del dia o instal·lar tendals en les finestres. Tot això ajuda a estalviar energia.

I si s’utilitza l’aire condicionat…

 

Si usem aire condicionat, es recomana seguir unes pautes. Ha d’estar situat en un lloc amb ombra i ventilat per a evitar que es calfe. La temperatura idònia és d’entre 24 °C i els 26 °C, i utilitzar la manera ECO.

També es recomana programar l’aparell perquè s’apague només mentre dormim.

És molt important fer un bon manteniment de l’aparell mitjançant la substitució de filtres cada tres mesos o canvi d’estació, ja que esta neteja evita que la pols i la brutícia obstruïsquen els conductes, funciona millor, la qualitat de l’aire siga òptima i el preu de la factura siga menor.

Standby: així cal deixar els electrodomèstics

 

Ens anem de vacances?

 

Cal recordar-se de deixar tots els electrodomèstics de la llar en standby i, en el cas de no necessitar cap, apagar el quadre elèctric.

A l’hora de triar nous aparells per a la teua llar, tria electrodomèstics de baix consum i bombetes LED que permeten aconseguir un estalvi del 80% en la despesa de la llum.

Estes recomanacions poden ajudar el consumidor a reduir l’ús d’energia, però no hem d’oblidar que el major estalvi es troba a triar una tarifa de llum que s’adapte al consum elèctric i a les necessitats del client durant tot l’any.

Últimes notícies

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.

El futbol sala valencià tanca 2025 entre títols, ascensos i dificultats per la permanència

Peníscola va firmar un curs històric amb la Copa d'Espanya i el lideratge de la fase regular, mentres l'Alzira va pujar a Primera. El tancament d'any arriba amb el campió fora de la Copa i el debutant com a cuer.

La xiqueta rescatada en el naufragi d’Indonèsia viatjarà a València en els pròxims dies

La menor salvada del naufragi a l'illa de Padar tornarà a València amb el seu pare després d'obtindre el visat. La seua mare romandrà a Indonèsia per a seguir la busca.