Trucs per a estalviar en la factura de la llum este estiu

 

Amb l’arribada de l’estiu augmenten les temperatures i, com a conseqüència, els usuaris pateixen un increment en la factura de llum a causa de l’ús continu de l’equip d’aire condicionat i altres aparells elèctrics.

T’oferim una sèrie de recomanacions perquè els usuaris puguen estalviar durant l’estiu en el rebut de la llum mitjançant un consum responsable i eficient.

Recomanacions

 

Aprofitar la llum natural

 

Estem en estius i els dies són més llargs, per la qual cosa podem reduir el consum de la llum artificial.

 

Ventiladors de sostre o dempeus

 

No sempre és necessari recórrer a l’aire acondicionat, un dels electrodomèstics que més eleva la factura elèctrica. Els ventiladors generen corrents d’aire i refresquen la casa si es col·loquen en finestres enfrontades expulsant l’aire calent.

 

Ventilació de la llar

 

És recomanable ventilar la casa en les hores de menor temperatura, com les primeres hores del matí o durant la nit, així com aïllar portes, finestres i sòls de la casa per a mantindre un clima agradable a l’interior de l’habitatge.

Altres opcions són com abaixar les persianes i cortines durant les hores més caloroses del dia o instal·lar tendals en les finestres. Tot això ajuda a estalviar energia.

I si s’utilitza l’aire condicionat…

 

Si usem aire condicionat, es recomana seguir unes pautes. Ha d’estar situat en un lloc amb ombra i ventilat per a evitar que es calfe. La temperatura idònia és d’entre 24 °C i els 26 °C, i utilitzar la manera ECO.

També es recomana programar l’aparell perquè s’apague només mentre dormim.

És molt important fer un bon manteniment de l’aparell mitjançant la substitució de filtres cada tres mesos o canvi d’estació, ja que esta neteja evita que la pols i la brutícia obstruïsquen els conductes, funciona millor, la qualitat de l’aire siga òptima i el preu de la factura siga menor.

Standby: així cal deixar els electrodomèstics

 

Ens anem de vacances?

 

Cal recordar-se de deixar tots els electrodomèstics de la llar en standby i, en el cas de no necessitar cap, apagar el quadre elèctric.

A l’hora de triar nous aparells per a la teua llar, tria electrodomèstics de baix consum i bombetes LED que permeten aconseguir un estalvi del 80% en la despesa de la llum.

Estes recomanacions poden ajudar el consumidor a reduir l’ús d’energia, però no hem d’oblidar que el major estalvi es troba a triar una tarifa de llum que s’adapte al consum elèctric i a les necessitats del client durant tot l’any.

Últimes notícies

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.