Els consumidors valencians reclamen mesures per mitigar el doble pagament del cànon de l’aigua de Generalitat

La Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana considera respecte a la polèmica generada pel cobrament del cànon de l’aigua, que “la Generalitat Valenciana hauria d’establir mesures encaminades a mitigar el desemborsament econòmic que suposarà a les famílies valencianes abonar les quotes del cànon de sanejament ajornades a l’anterior legislatura com a mesura de suport per la situació econòmica de les famílies valencianes”.

Des de la Unió de Consumidors assenyalen que “és l’actual govern el que té a la mà continuar amb aquesta mesura d’ajornament, eliminar o bonificar aquesta taxa igual que s’ha fet amb altres, o tornar a cobrar-la en el rebut de l’aigua aplicant o no el caràcter retroactiu del mateix”.

Actualment, en alguns municipis ja s’ha cobrat el cànon al rebut d’agost, cosa que ha generat consultes de la ciutadania. El Secretari de la Unió de Consumidors, Vicente Inglada, assenyala que “des d’agost estem rebent consultes per la pujada dels ciutadans que en molts casos es plantegen reclamar davant del desconeixement d’aquest increment que en alguns casos suposa prop de 20 euros”.

Des de la Unió de Consumidors recorda que en les factures emeses des de l’1 d’agost de 2022 fins al 31 de juliol de 2023 no s’incloïa aquesta taxa, ja que la Generalitat Valenciana va ajornar-ne el pagament durant aquest període, d’acord amb el Decret llei 6/2022, de 8 de juliol, i al Decret Llei 19/2022, de 30 de desembre del Consell per ajudar econòmicament les famílies valencianes. Però tal com es va anunciar era un ajornament durant un any, que ja ha finalitzat.

En aquest sentit, la Unió de Consumidors considera que la Generalitat hauria de prendre les mesures oportunes perquè aquelles famílies més vulnerables no vegen afectada la seua economia per aquest increment, que podria ser assumit per la Generalitat com a mesura per ajudar-los en la seua situació econòmica.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Raig rescata un 1-1 en l’afegit davant el Llevant amb deu

Un gol en el temps afegit de Pathé Ciss va donar un punt al Llamp després de jugar quasi tota la segona part amb deu per l'expulsió de Mendy. El Llevant es va avançar amb Carlos Espí i va deixar escapar una victòria que li acostava a la salvació, encara a cinc punts

1-1. El Raig salva un punt en l’últim sospir davant el Llevant

Pathé Ciss va empatar en el temps afegit i el Llamp va rescatar un 1-1 davant el Llevant després de jugar quasi tota la segona part amb deu. El Llevant va deixar escapar una victòria i seguix a cinc de la salvació.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo i disseny de Daniel Gómez. El podi l'han completat Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i Na Jordana, amb 200.000 i 185.000 euros de pressupost.

Convent Jerusalem, millor falla de 2026 amb la sàtira ‘Redimonis’

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo. La comissió repetix el títol de 2025; Monestir de Poblet i Na Jordana completen el podi.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026

Amb Redimonis, la comissió ha revalidat el triomf aconseguit en 2025. El jurat també ha reconegut a Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i a Na Jordana.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi d’Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial de les Falles 2026 amb 'Redimonis', de David Sánchez Llongo. La comissió, amb un monument de 260.000 euros dissenyat per Daniel Gómez, revalida el títol; Monestir i Na Jordana completen el podi.

El juí ràpid al regidor d’Altea se celebrarà a Benidorm en les pròximes setmanes

Rafael Ramón Mompó, edil de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpta agressió a la seua parella. El cas passa a Benidorm amb un juí ràpid per violència de gènere.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic, conegut com a Z, s'ha convertit en el primer artista faller estranger amb un ninot indultat infantil i ha portat a Esparter al primer premi infantil de la Secció Especial amb Arca. El viatge de Pepet. La seua trajectòria unix formació musical, escenografia i un taller versàtil que ha sabut traduir il·lustració a volum i apostar per materials més sostenibles.