11.9 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Els consumidors valencians reclamen mesures per mitigar el doble pagament del cànon de l’aigua de Generalitat

La Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana considera respecte a la polèmica generada pel cobrament del cànon de l’aigua, que “la Generalitat Valenciana hauria d’establir mesures encaminades a mitigar el desemborsament econòmic que suposarà a les famílies valencianes abonar les quotes del cànon de sanejament ajornades a l’anterior legislatura com a mesura de suport per la situació econòmica de les famílies valencianes”.

Des de la Unió de Consumidors assenyalen que “és l’actual govern el que té a la mà continuar amb aquesta mesura d’ajornament, eliminar o bonificar aquesta taxa igual que s’ha fet amb altres, o tornar a cobrar-la en el rebut de l’aigua aplicant o no el caràcter retroactiu del mateix”.

Actualment, en alguns municipis ja s’ha cobrat el cànon al rebut d’agost, cosa que ha generat consultes de la ciutadania. El Secretari de la Unió de Consumidors, Vicente Inglada, assenyala que “des d’agost estem rebent consultes per la pujada dels ciutadans que en molts casos es plantegen reclamar davant del desconeixement d’aquest increment que en alguns casos suposa prop de 20 euros”.

Des de la Unió de Consumidors recorda que en les factures emeses des de l’1 d’agost de 2022 fins al 31 de juliol de 2023 no s’incloïa aquesta taxa, ja que la Generalitat Valenciana va ajornar-ne el pagament durant aquest període, d’acord amb el Decret llei 6/2022, de 8 de juliol, i al Decret Llei 19/2022, de 30 de desembre del Consell per ajudar econòmicament les famílies valencianes. Però tal com es va anunciar era un ajornament durant un any, que ja ha finalitzat.

En aquest sentit, la Unió de Consumidors considera que la Generalitat hauria de prendre les mesures oportunes perquè aquelles famílies més vulnerables no vegen afectada la seua economia per aquest increment, que podria ser assumit per la Generalitat com a mesura per ajudar-los en la seua situació econòmica.

Últimes notícies

Emergències activa el nivell extrem de risc d’incendis pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Emergències i Interior ha elevat a nivell extrem el risc d'incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana pel temporal de vent i ha activat el nivell groc. Les autoritats han demanat màxima precaució, prohibixen qualsevol foc i han detallat 18 incidències ateses pels bombers.

Pilar Bernabé afirma que a Feijóo només li va interessar que Mazón isquera bonic durant la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de prioritzar la imatge de Carlos Mazón durant la DANA de 2024 a València. També ha reclamat coordinació institucional i respecte a les víctimes.

El València espera en hores a Guido Rodríguez per a tancar el seu acord

El València confia que Guido Rodríguez arribe en les pròximes hores per a tancar l'acord. L'argentí es va desvincular del West Ham i busca continuïtat.

El vent aconseguix 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi en una jornada d’alerta groga

L'episodi de vent ha deixat ratxes de fins a 122 km/h a Xixona i 111 km/h a Alcoi. L'alerta groga es manté i hi ha incidències per gel a Castelló.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un incendi en una vivenda de Tres Forques este dissabte ha deixat un home mort i 19 persones ateses per inhalació lleu de fum, entre elles quatre menors. Set han sigut traslladades a hospitals i l'origen del foc no s'ha precisat.

Dani J busca posar la bandera de la bachata a Espanya al Benidorm Fest 2026

Després de girar per més de 30 països, Dani J arriba al Benidorm Fest 2026 amb 'Ballant-te' per a reivindicar la bachata a Espanya. Vol trencar el 'sostre de cristall' dels ritmes llatins en els certàmens nacionals.

Emergències activa l’alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel

La Generalitat ha activat l'alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel. La CV-391 esta tallada entre els km 25 i 30 i es demana conduir amb suavitat.

Dissabte amb alerta groga per vent a València, Alacant i l’interior de Castelló

València i Alacant i l'interior de Castelló estan este dissabte en alerta groga per vent, amb avís costaner en els litorals de València i Alacant. Es preveuen ratxes de fins a 80 km/h a l'interior i de 70 km/h a Alacant i el litoral valencià.