Els consumidors valencians reclamen mesures per mitigar el doble pagament del cànon de l’aigua de Generalitat

La Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana considera respecte a la polèmica generada pel cobrament del cànon de l’aigua, que “la Generalitat Valenciana hauria d’establir mesures encaminades a mitigar el desemborsament econòmic que suposarà a les famílies valencianes abonar les quotes del cànon de sanejament ajornades a l’anterior legislatura com a mesura de suport per la situació econòmica de les famílies valencianes”.

Des de la Unió de Consumidors assenyalen que “és l’actual govern el que té a la mà continuar amb aquesta mesura d’ajornament, eliminar o bonificar aquesta taxa igual que s’ha fet amb altres, o tornar a cobrar-la en el rebut de l’aigua aplicant o no el caràcter retroactiu del mateix”.

Actualment, en alguns municipis ja s’ha cobrat el cànon al rebut d’agost, cosa que ha generat consultes de la ciutadania. El Secretari de la Unió de Consumidors, Vicente Inglada, assenyala que “des d’agost estem rebent consultes per la pujada dels ciutadans que en molts casos es plantegen reclamar davant del desconeixement d’aquest increment que en alguns casos suposa prop de 20 euros”.

Des de la Unió de Consumidors recorda que en les factures emeses des de l’1 d’agost de 2022 fins al 31 de juliol de 2023 no s’incloïa aquesta taxa, ja que la Generalitat Valenciana va ajornar-ne el pagament durant aquest període, d’acord amb el Decret llei 6/2022, de 8 de juliol, i al Decret Llei 19/2022, de 30 de desembre del Consell per ajudar econòmicament les famílies valencianes. Però tal com es va anunciar era un ajornament durant un any, que ja ha finalitzat.

En aquest sentit, la Unió de Consumidors considera que la Generalitat hauria de prendre les mesures oportunes perquè aquelles famílies més vulnerables no vegen afectada la seua economia per aquest increment, que podria ser assumit per la Generalitat com a mesura per ajudar-los en la seua situació econòmica.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Creu Roja atén quasi mig centenar de lipotímies durant la mascletà del divendres a València

Creu Roja ha realitzat 77 assistències durant la mascletà del divendres en la plaça de l'Ajuntament de València. Van predominar les lipotímies i va haver-hi tres evacuacions.

Sense incidències en la primera jornada d’aturs de maquinistes en FGV

Els aturs convocats per Semaf en Metrovalencia i el TRAM d'Alacant transcorren sense incidents ressenyables i amb servicis mínims. Empresa i sindicat discrepen sobre el seguiment.

PSPV i Compromís demanen una comissió d’investigació per la gestió dels bons comercie

PSPV i Compromís reclamaran un ple extraordinari i una comissió en la Diputació d'Alacant per a aclarir la gestió dels bons comercie després de la detenció de Carlos Baño.

Detinguda una dona per calar foc a la seua parella a Chiva; l’home, molt greu

Una dona de 48 anys ha sigut detinguda a Chiva després de cremar a la seua parella, de 49. La víctima va ser evacuada a la Fe i roman ingressada amb pronòstic reservat i estat molt greu, segons les fonts consultades.

Hostaleria i turisme reclamen un pacte global de mobilitat a València

Hostaleria València, Hosbec i Fotur reclamen un projecte integral de mobilitat per a la ciutat i la seua àrea metropolitana. Demanen més transport nocturn i coordinació entre transport públic, taxi i VTC per a evitar esperes i millorar l'experiència turística.

Potries farà realitat el seu projecte cultural malgrat quedar fora de la Capital Europea de la Cultura 2031

Potries no va passar a la fase final per a 2031, però mantindrà el pla cultural dissenyat durant la candidatura. El consistori reivindica el paper dels pobles xicotets.

Bernabé demana que Policia Local i bombers definisquen aforaments davant les mascletaes a València

La delegada del Govern recorda que el Pla d'Autoprotecció l'elaboren Policia Local i bombers i que serà la Junta Local de Seguretat qui fixe els aforaments. L'òrgan valorarà el possible retorn de les línies C-1 i C-2 a l'Estació del Nord durant les mascletaes.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

Dos menors de 16 i 17 anys han sigut detinguts a Alacant per un assalt amb arma blanca a dos jóvens. Una de les víctimes, de 19 anys, va ser operada d'urgència després de patir una lesió pulmonar.