14.2 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Els consumidors valencians reclamen mesures per mitigar el doble pagament del cànon de l’aigua de Generalitat

La Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana considera respecte a la polèmica generada pel cobrament del cànon de l’aigua, que “la Generalitat Valenciana hauria d’establir mesures encaminades a mitigar el desemborsament econòmic que suposarà a les famílies valencianes abonar les quotes del cànon de sanejament ajornades a l’anterior legislatura com a mesura de suport per la situació econòmica de les famílies valencianes”.

Des de la Unió de Consumidors assenyalen que “és l’actual govern el que té a la mà continuar amb aquesta mesura d’ajornament, eliminar o bonificar aquesta taxa igual que s’ha fet amb altres, o tornar a cobrar-la en el rebut de l’aigua aplicant o no el caràcter retroactiu del mateix”.

Actualment, en alguns municipis ja s’ha cobrat el cànon al rebut d’agost, cosa que ha generat consultes de la ciutadania. El Secretari de la Unió de Consumidors, Vicente Inglada, assenyala que “des d’agost estem rebent consultes per la pujada dels ciutadans que en molts casos es plantegen reclamar davant del desconeixement d’aquest increment que en alguns casos suposa prop de 20 euros”.

Des de la Unió de Consumidors recorda que en les factures emeses des de l’1 d’agost de 2022 fins al 31 de juliol de 2023 no s’incloïa aquesta taxa, ja que la Generalitat Valenciana va ajornar-ne el pagament durant aquest període, d’acord amb el Decret llei 6/2022, de 8 de juliol, i al Decret Llei 19/2022, de 30 de desembre del Consell per ajudar econòmicament les famílies valencianes. Però tal com es va anunciar era un ajornament durant un any, que ja ha finalitzat.

En aquest sentit, la Unió de Consumidors considera que la Generalitat hauria de prendre les mesures oportunes perquè aquelles famílies més vulnerables no vegen afectada la seua economia per aquest increment, que podria ser assumit per la Generalitat com a mesura per ajudar-los en la seua situació econòmica.

Últimes notícies

Barcala ha demanat disculpes per l’escàndol de les VPP i ha jurat depurar adjudicacions

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat que depurarà responsabilitats. Ha anunciat una revisió de 140 adjudicacions amb possible retracte si es confirma frau.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han demanat que Luis Barcala dimitisca per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari ha augmentat la pressió després de dimissions ja presentades, inclosa la d'Urbanisme.

Un operari ha resultat ferit per un reble després pel vent durant la rehabilitació de l’edifici incendiat de Campanar

Un treballador ha resultat ferit en ser aconseguit per un reble després per una ràfega de vent mentres es rehabilitava l'edifici de Campanar. El casc va esmorteir el colp; va ser traslladat a l'hospital i està en observació

El vent ha deixat ratxes de 150 km/h a Buñol, nombroses incidències i dos ferits a València

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent: Buñol ha registrat 150 km/h i a València s'han produït nombrosos incidents i dos ferits. Les autoritats han activat mesures preventives i restriccions puntuals.

Pérez Llorca destaca el front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l’horta d’Europa

El president de la Generalitat ha subratllat en Fruit Logistica 2026 la coordinació amb Andalusia i Múrcia per a frenar la competència deslleial i ha reclamat controls al Govern.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de Barcala per les VPP a la Platja de Sant Joan

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han exigit la dimissió de l'alcalde Luis Barcala per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari s'ha saldat amb dimissions i obri una crisi en el consistori.

Barcala ha demanat disculpes i ha promés depurar l’adjudicació de les VPP a la Platja de Sant Joan

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat arribar fins al final. L'Ajuntament ha obert una investigació, revisarà les 140 adjudicacions i aplicarà el dret de retracte si detecta frau.

Dimitix el cap de gabinet d’Indústria de la Generalitat per la polèmica de la vivenda a Alacant

Miguel Ángel Sánchez ha presentat la seua renúncia després de la polèmica per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant. Defén que no va tindre relació amb la promoció ni amb el procediment.