Els consumidors valencians reclamen mesures per mitigar el doble pagament del cànon de l’aigua de Generalitat

La Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana considera respecte a la polèmica generada pel cobrament del cànon de l’aigua, que “la Generalitat Valenciana hauria d’establir mesures encaminades a mitigar el desemborsament econòmic que suposarà a les famílies valencianes abonar les quotes del cànon de sanejament ajornades a l’anterior legislatura com a mesura de suport per la situació econòmica de les famílies valencianes”.

Des de la Unió de Consumidors assenyalen que “és l’actual govern el que té a la mà continuar amb aquesta mesura d’ajornament, eliminar o bonificar aquesta taxa igual que s’ha fet amb altres, o tornar a cobrar-la en el rebut de l’aigua aplicant o no el caràcter retroactiu del mateix”.

Actualment, en alguns municipis ja s’ha cobrat el cànon al rebut d’agost, cosa que ha generat consultes de la ciutadania. El Secretari de la Unió de Consumidors, Vicente Inglada, assenyala que “des d’agost estem rebent consultes per la pujada dels ciutadans que en molts casos es plantegen reclamar davant del desconeixement d’aquest increment que en alguns casos suposa prop de 20 euros”.

Des de la Unió de Consumidors recorda que en les factures emeses des de l’1 d’agost de 2022 fins al 31 de juliol de 2023 no s’incloïa aquesta taxa, ja que la Generalitat Valenciana va ajornar-ne el pagament durant aquest període, d’acord amb el Decret llei 6/2022, de 8 de juliol, i al Decret Llei 19/2022, de 30 de desembre del Consell per ajudar econòmicament les famílies valencianes. Però tal com es va anunciar era un ajornament durant un any, que ja ha finalitzat.

En aquest sentit, la Unió de Consumidors considera que la Generalitat hauria de prendre les mesures oportunes perquè aquelles famílies més vulnerables no vegen afectada la seua economia per aquest increment, que podria ser assumit per la Generalitat com a mesura per ajudar-los en la seua situació econòmica.

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.