Pilar Urbano revela la humiliació que va sentir el rei Joan Carles

L'escriptora Pilar Urbano en la presentació del seu llibre 'Pieza 25'

L’escriptora Pilar Urbano en la presentació del seu llibre ‘Pieza 25’ | València Diari

 

Després de què el rei emèrit Joan Carles I anunciara la seua retirada com a monarca de la vida pública i dels actes institucionals, molts han sigut els rumors i les especulacions que intentaven acertar el motiu que havia portat al monarca a prendre esta decisió.

 

Amb este objectiu precisament es va sentar el dissabte 1 de juny la periodista Pilar Urbano en ‘Sábado Deluxe’, per a desgranar els motius ocults de la retirada del rei emèrit. L’autora del llibre de la reina Sofia i coneixedora en profunditat de la família reial, va revelar que és en la carta que el rei emèrit va escriure per a anunciar la seua retirada on estan les claus per a interpretar esta sobtada decisió.

 

Segons Pilar Urbano, s’ha de posar atenció en el seu to solemne i en la seua menció a la celebració del 40 aniversari de la Constitució, en què el rei emèrit «es va sentir humiliat perquè no cabia en la llotja i va haver d’anar-se’n al galliner».

 

Sense vida marital des de 1976

Pilar Urbano també va parlar de com creia ella que la reina Sofia havia d’afrontar la retirada precoç del seu marit de la vida pública, afirmant que Sofia pensa diferent i «defén el lema grec d’estar i acabar»; per tant, la reina emèrita no acabaria d’estar d’acord amb la decisió del rei, ja que ella sí que representarà a la corona fins al final.

 

Joan Carles I mantindrà la seva assignació anual

Joan Carles I mantindrà la seua assignació anual | EFE

 

A part d’açò, la periodista va revelar que des de l’any 1976 la reina i el rei emèrit no convivien maritalment parlant, perquè així ho va decidir la reina en vore que ell no canviava de vida. Posteriorment, amb la polèmica de Corinna i Joan Carles, el rei va comentar amb Mariano Rajoy, que en aquell moment presidia la Moncloa, la possibilitat de divorciar-se, però no va poder ser perquè la monarquia estava vinculada a l’església catòlica, així que finalment el rei va optar per l’abdicació en 2014. Ara, cinc anys després, el rei decidix retirar-se per complet de tota activitat pública relacionada amb la monarquia.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

STEPV, CCOO i UGT mantenen el pols i rebutgen la nova oferta d’Educació sobre ràtios i sous

STEPV, CCOO i UGT rebutgen la nova proposta de la Conselleria d'Educació per a desconvocar la vaga indefinida del professorat i la sotmetran a consulta entre els docents.

Detingut a València un home per agressió sexual a una menor a l’eixida del col·legi

La Policia Local de València ha detingut a un home de 38 anys acusat d'una presumpta agressió sexual a una menor de 16 anys a l'eixida del seu centre escolar, on va ser retingut fins a l'arribada dels agents.

PP i Vox imposen el tancament de la comissió de la dana en Les Corts amb el seu únic vot

PP i Vox aproven en solitari el dictamen de la comissió de la dana de 2024 en Les Corts, malgrat el rebuig de l'oposició, que denuncia un tancament en fals i un relat fal·laç dels fets.

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.