Pilar Urbano revela la humiliació que va sentir el rei Joan Carles

L'escriptora Pilar Urbano en la presentació del seu llibre 'Pieza 25'

L’escriptora Pilar Urbano en la presentació del seu llibre ‘Pieza 25’ | València Diari

 

Després de què el rei emèrit Joan Carles I anunciara la seua retirada com a monarca de la vida pública i dels actes institucionals, molts han sigut els rumors i les especulacions que intentaven acertar el motiu que havia portat al monarca a prendre esta decisió.

 

Amb este objectiu precisament es va sentar el dissabte 1 de juny la periodista Pilar Urbano en ‘Sábado Deluxe’, per a desgranar els motius ocults de la retirada del rei emèrit. L’autora del llibre de la reina Sofia i coneixedora en profunditat de la família reial, va revelar que és en la carta que el rei emèrit va escriure per a anunciar la seua retirada on estan les claus per a interpretar esta sobtada decisió.

 

Segons Pilar Urbano, s’ha de posar atenció en el seu to solemne i en la seua menció a la celebració del 40 aniversari de la Constitució, en què el rei emèrit «es va sentir humiliat perquè no cabia en la llotja i va haver d’anar-se’n al galliner».

 

Sense vida marital des de 1976

Pilar Urbano també va parlar de com creia ella que la reina Sofia havia d’afrontar la retirada precoç del seu marit de la vida pública, afirmant que Sofia pensa diferent i «defén el lema grec d’estar i acabar»; per tant, la reina emèrita no acabaria d’estar d’acord amb la decisió del rei, ja que ella sí que representarà a la corona fins al final.

 

Joan Carles I mantindrà la seva assignació anual

Joan Carles I mantindrà la seua assignació anual | EFE

 

A part d’açò, la periodista va revelar que des de l’any 1976 la reina i el rei emèrit no convivien maritalment parlant, perquè així ho va decidir la reina en vore que ell no canviava de vida. Posteriorment, amb la polèmica de Corinna i Joan Carles, el rei va comentar amb Mariano Rajoy, que en aquell moment presidia la Moncloa, la possibilitat de divorciar-se, però no va poder ser perquè la monarquia estava vinculada a l’església catòlica, així que finalment el rei va optar per l’abdicació en 2014. Ara, cinc anys després, el rei decidix retirar-se per complet de tota activitat pública relacionada amb la monarquia.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.

Aemet alerta d’un possible gir brusc del vent a l’incendi de Tírig

Aemet advertix que en les pròximes hores podria produir-se un gir brusc i breu del vent en la zona de l’incendi forestal de Tírig, originat ahir previsiblement per un llamp.

La UCI de l’Hospital Sant Joan d’Alacant estrena monitorització avançada per al pacient crític

La UCI de l’Hospital Universitari Sant Joan d’Alacant ha incorporat un sistema de monitorització avançada amb 16 punts i alarmes personalitzades que permet detectar abans complicacions en pacients crítics i millorar-ne la seguretat.

Risc extrem d’incendis diumenge a la Comunitat Valenciana i tempestes seques a Alacant

El nivell roig de risc d’incendis forestals s’ha activat per a diumenge a tota la Comunitat Valenciana i es preveuen possibles tempestes seques a la província d’Alacant.

Sánchez demana màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló

Pedro Sánchez ha fet una crida a la màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló i ha traslladat el seu suport als veïns desallotjats, remarcant que la seua seguretat és la prioritat.

Alcen el confinament a Serra d’en Galceran després de millorar l’incendi

El Centre d'Emergències de la Generalitat ha alçat el confinament a Serra d'en Galceran després de la millora de l'incendi forestal, mentre els esforços se centren ara en el foc de Tírig, declarat en situació operativa nivell 2.

L’eclipsi solar arribarà amb molta calor i núvols al nord i a l’est

L’eclipsi total del 12 d’agost es veurà amb molta calor a tot l’Estat i amb risc de núvols al nord, a l’est i en alguns litorals, cosa que pot dificultar l’observació en punts com València.
FILMOTECA D'ESTIU