Pilar Urbano revela la humiliació que va sentir el rei Joan Carles

L'escriptora Pilar Urbano en la presentació del seu llibre 'Pieza 25'

L’escriptora Pilar Urbano en la presentació del seu llibre ‘Pieza 25’ | València Diari

 

Després de què el rei emèrit Joan Carles I anunciara la seua retirada com a monarca de la vida pública i dels actes institucionals, molts han sigut els rumors i les especulacions que intentaven acertar el motiu que havia portat al monarca a prendre esta decisió.

 

Amb este objectiu precisament es va sentar el dissabte 1 de juny la periodista Pilar Urbano en ‘Sábado Deluxe’, per a desgranar els motius ocults de la retirada del rei emèrit. L’autora del llibre de la reina Sofia i coneixedora en profunditat de la família reial, va revelar que és en la carta que el rei emèrit va escriure per a anunciar la seua retirada on estan les claus per a interpretar esta sobtada decisió.

 

Segons Pilar Urbano, s’ha de posar atenció en el seu to solemne i en la seua menció a la celebració del 40 aniversari de la Constitució, en què el rei emèrit «es va sentir humiliat perquè no cabia en la llotja i va haver d’anar-se’n al galliner».

 

Sense vida marital des de 1976

Pilar Urbano també va parlar de com creia ella que la reina Sofia havia d’afrontar la retirada precoç del seu marit de la vida pública, afirmant que Sofia pensa diferent i «defén el lema grec d’estar i acabar»; per tant, la reina emèrita no acabaria d’estar d’acord amb la decisió del rei, ja que ella sí que representarà a la corona fins al final.

 

Joan Carles I mantindrà la seva assignació anual

Joan Carles I mantindrà la seua assignació anual | EFE

 

A part d’açò, la periodista va revelar que des de l’any 1976 la reina i el rei emèrit no convivien maritalment parlant, perquè així ho va decidir la reina en vore que ell no canviava de vida. Posteriorment, amb la polèmica de Corinna i Joan Carles, el rei va comentar amb Mariano Rajoy, que en aquell moment presidia la Moncloa, la possibilitat de divorciar-se, però no va poder ser perquè la monarquia estava vinculada a l’església catòlica, així que finalment el rei va optar per l’abdicació en 2014. Ara, cinc anys després, el rei decidix retirar-se per complet de tota activitat pública relacionada amb la monarquia.

 

També et pot interessar…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.

Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox assegura que no hi ha contactes amb el PP pels pressupostos i l’oposició avisa que el termini s’esgota abans de l’estiu.

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.