Pilar Urbano revela la humiliació que va sentir el rei Joan Carles

L'escriptora Pilar Urbano en la presentació del seu llibre 'Pieza 25'

L’escriptora Pilar Urbano en la presentació del seu llibre ‘Pieza 25’ | València Diari

 

Després de què el rei emèrit Joan Carles I anunciara la seua retirada com a monarca de la vida pública i dels actes institucionals, molts han sigut els rumors i les especulacions que intentaven acertar el motiu que havia portat al monarca a prendre esta decisió.

 

Amb este objectiu precisament es va sentar el dissabte 1 de juny la periodista Pilar Urbano en ‘Sábado Deluxe’, per a desgranar els motius ocults de la retirada del rei emèrit. L’autora del llibre de la reina Sofia i coneixedora en profunditat de la família reial, va revelar que és en la carta que el rei emèrit va escriure per a anunciar la seua retirada on estan les claus per a interpretar esta sobtada decisió.

 

Segons Pilar Urbano, s’ha de posar atenció en el seu to solemne i en la seua menció a la celebració del 40 aniversari de la Constitució, en què el rei emèrit «es va sentir humiliat perquè no cabia en la llotja i va haver d’anar-se’n al galliner».

 

Sense vida marital des de 1976

Pilar Urbano també va parlar de com creia ella que la reina Sofia havia d’afrontar la retirada precoç del seu marit de la vida pública, afirmant que Sofia pensa diferent i «defén el lema grec d’estar i acabar»; per tant, la reina emèrita no acabaria d’estar d’acord amb la decisió del rei, ja que ella sí que representarà a la corona fins al final.

 

Joan Carles I mantindrà la seva assignació anual

Joan Carles I mantindrà la seua assignació anual | EFE

 

A part d’açò, la periodista va revelar que des de l’any 1976 la reina i el rei emèrit no convivien maritalment parlant, perquè així ho va decidir la reina en vore que ell no canviava de vida. Posteriorment, amb la polèmica de Corinna i Joan Carles, el rei va comentar amb Mariano Rajoy, que en aquell moment presidia la Moncloa, la possibilitat de divorciar-se, però no va poder ser perquè la monarquia estava vinculada a l’església catòlica, així que finalment el rei va optar per l’abdicació en 2014. Ara, cinc anys després, el rei decidix retirar-se per complet de tota activitat pública relacionada amb la monarquia.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.