Pilar Urbano revela la humiliació que va sentir el rei Joan Carles

L'escriptora Pilar Urbano en la presentació del seu llibre 'Pieza 25'

L’escriptora Pilar Urbano en la presentació del seu llibre ‘Pieza 25’ | València Diari

 

Després de què el rei emèrit Joan Carles I anunciara la seua retirada com a monarca de la vida pública i dels actes institucionals, molts han sigut els rumors i les especulacions que intentaven acertar el motiu que havia portat al monarca a prendre esta decisió.

 

Amb este objectiu precisament es va sentar el dissabte 1 de juny la periodista Pilar Urbano en ‘Sábado Deluxe’, per a desgranar els motius ocults de la retirada del rei emèrit. L’autora del llibre de la reina Sofia i coneixedora en profunditat de la família reial, va revelar que és en la carta que el rei emèrit va escriure per a anunciar la seua retirada on estan les claus per a interpretar esta sobtada decisió.

 

Segons Pilar Urbano, s’ha de posar atenció en el seu to solemne i en la seua menció a la celebració del 40 aniversari de la Constitució, en què el rei emèrit «es va sentir humiliat perquè no cabia en la llotja i va haver d’anar-se’n al galliner».

 

Sense vida marital des de 1976

Pilar Urbano també va parlar de com creia ella que la reina Sofia havia d’afrontar la retirada precoç del seu marit de la vida pública, afirmant que Sofia pensa diferent i «defén el lema grec d’estar i acabar»; per tant, la reina emèrita no acabaria d’estar d’acord amb la decisió del rei, ja que ella sí que representarà a la corona fins al final.

 

Joan Carles I mantindrà la seva assignació anual

Joan Carles I mantindrà la seua assignació anual | EFE

 

A part d’açò, la periodista va revelar que des de l’any 1976 la reina i el rei emèrit no convivien maritalment parlant, perquè així ho va decidir la reina en vore que ell no canviava de vida. Posteriorment, amb la polèmica de Corinna i Joan Carles, el rei va comentar amb Mariano Rajoy, que en aquell moment presidia la Moncloa, la possibilitat de divorciar-se, però no va poder ser perquè la monarquia estava vinculada a l’església catòlica, així que finalment el rei va optar per l’abdicació en 2014. Ara, cinc anys després, el rei decidix retirar-se per complet de tota activitat pública relacionada amb la monarquia.

 

També et pot interessar…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Hisenda impulsarà reunions amb les comunitats per a tancar un finançament molt beneficiós

Hisenda anuncia una ronda de reunions amb totes les comunitats autònomes per a explicar la seua proposta de finançament, que considera extremadament beneficiosa per a l'estat del benestar i, especialment, per a la Comunitat Valenciana.

Castro avisa abans de visitar al Vila-real: No és fàcil, però tampoc és fàcil guanyar-nos

Luís Castro reconeix la dificultat de visitar al Vila-real en La Ceràmica, però reivindica el moment competitiu del Llevant i la solidesa defensiva de les últimes jornades.

Arcadi España defén la contundència del PSOE enfront del juí a José Luis Ábalos

Arcadi España assegura que el PSOE ha actuat amb celeritat i contundència davant el cas Ábalos i marca distàncies amb altres partits, als quals retrau homenatges i falta de resposta. Diana Morant subratlla que el partit esperarà al moment processal adequat per a personar-se en la causa.

Rescatat després de deu hores perdut en una zona boscosa de Millares

La Guàrdia Civil ha localitzat amb vida a un home de 69 anys després de passar deu hores desaparegut en una zona boscosa i escarpada de Millares, a València. En l'operatiu van participar mitjans terrestres, aeris, bombers i brigades forestals.

Divendres festiu amb cels molt nuvolosos, ruixats i baixada de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta el divendres festiu amb cels molt nuvolosos, ruixats amb tempesta a Castelló i València i un descens de les temperatures màximes, mentres les mínimes pugen lleugerament.

Detingut a Benidorm un fugitiu britànic reclamat per narcotràfic i blanqueig

La Policia Nacional ha detingut a Benidorm a un britànic de 32 anys buscat pel Regne Unit per integrar una xarxa de drogues i blanqueig entre 2022 i 2024, que podria enfrontar-se a cadena perpètua.

Arranca la manifestació del Primer de Maig a València marcada per la pluja i les reivindicacions socials

La manifestació del Primer de Maig a València se celebra sota un cel gris i amb la presència de dos ministres, centrada en la defensa de salaris dignes, vivenda i drets socials.

Immobilitzat un camió amb l’eix trencat que circulava de manera temerària per la A-7 a Bétera

La Guàrdia Civil de Trànsit ha interceptat en l'A-7, entre Museros i Bétera, un camió carregat de taronges que circulava de manera temerària amb l'eix trencat i 26 defectes tècnics detectats.