Corberán iguala els 55 partits de Baralla al València i millora la seua puntuació

Carlos Corberán ha aconseguit els 55 partits de Lliga com a entrenador del València CF, la mateixa xifra que va firmar Rubén Baraja en la banqueta de Mestalla, però amb un balanç lleugerament millor en sumar dos punts més que el seu antecessor.

Este dissabte el València va caure davant l’Atlètic de Madrid per 0-2, amb gols d’Iker Luque i Miguel Cubo en el tram final de la trobada. Els punts encaixats en els últims quinze minuts van sentenciar el xoc i van mantindre a l’equip valencianista immers en la batalla per evitar el descens, una situació que afig pressió a cada jornada malgrat la millora estadística de Corberán respecte a Baralla.

Balanç de Corberán enfront del de Baralla

Des que es va fer càrrec de l’equip al gener de 2025, l’actual tècnic del València ha dirigit 55 partits de Lliga amb un balanç de 19 triomfs, 16 empats i 20 derrotes, en els quals el conjunt ha marcat 65 gols i ha encaixat 78. Esta combinació de resultats oferix un rendiment irregular, amb moments de competitivitat però també amb problemes defensius que es reflectixen en la xifra de tants rebuts.

En el mateix nombre de trobades, abans de la seua destitució, el València de Rubén Baraja també va aconseguir 19 victòries, però va sumar 14 empats i 22 derrotes, amb 56 gols a favor i 64 en contra. La comparació mostra que, encara que l’equip de Baralla era una mica més sòlid arrere, el de Corberán ha sigut més productiu en atac i, gràcies a eixos dos empats addicionals transformats en resultats més favorables, suma dos punts més en la classificació acumulada.

En termes de rendiment global, Corberán ha aconseguit que el València marque més gols que en l’etapa anterior, la qual cosa suggerix un enfocament una mica més ofensiu. No obstant això, l’increment de tants encaixats evidencia dificultats per a mantindre la porteria a zero, un aspecte que condiciona a l’equip en partits igualats i que explica que la millora de punts siga ajustada i no implique una diferència àmplia respecte al cicle de Baralla.

Més enllà de la comparació immediata, els dos tècnics queden ara igualats en la classificació històrica d’entrenadors del València CF per nombre de partits de lliga, compartint posició amb una figura destacada com Luis Aragonés. El tècnic madrileny va ocupar la banqueta valencianista en la temporada 1995-1996 i en l’inici de la 1996-1997, abans de presentar la seua dimissió el mes de novembre.

Amb este registre, Corberán entra en una zona de la taula històrica en la qual comencen a aparéixer noms clàssics del club. Ara té al seu abast entrar en el club dels vint entrenadors amb més trobades de Lliga dirigits al València, un grup que reflectix una certa estabilitat i continuïtat en la banqueta.

Corberán, prop del club dels 20 entrenadors amb mes partits

El següent objectiu en eixa llista és Roberto Gil, que va dirigir 57 partits de Lliga i es troba a només dos xocs de distància. Si Corberán es manté en el càrrec fins al final de la temporada, no sols superarà a Gil, sinó que també depassarà a Manolo Mestre, que va arribar als 58 partits, i igualarà a Marcel Domingo, amb 59 partits i situat actualment en la dihuitena posició de la classificació històrica.

Esta progressió en el ránking d’entrenadors suposa un reconeixement implícit a la continuïtat de Corberán al capdavant del projecte, malgrat les dificultats esportives i a la lluita per la permanència. Cada partit afegit reforça el seu pes en la història recent de la banqueta valencianista i manté obert el debat sobre si la millora estadística respecte a Baralla serà suficient per a consolidar una etapa més estable a mitjà termini.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València busca assegurar la permanència davant quatre rivals que ja li van donar cinc punts en la primera volta

El València encara el tram final de Lliga davant Athletic, Raig, Reial Societat i Barcelona, rivals enfront dels quals ja va sumar cinc punts en la primera volta i que la passada temporada li van deixar sense premi.

El Consell celebra que el Govern eximisca de l’IRPF les ajudes de la DANA de 2024

El president Juanfran Pérez Llorca valora que el Govern haja rectificat i estenga a 2024 l'exempció en l'IRPF de les ajudes autonòmiques per la DANA per a empreses i autònoms.

L’incendi en un desballestament d’Orihuela es manté controlat en la campa exterior

L'incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela a penes manté flama visible, encara que els bombers continuen treballant en el seu control i retirada progressiva de mitjans.

María Pastor González, de la foguera Esplanada, serà la Bellea del Foc 2026

María Pastor González, representant de la foguera Esplanada, ha sigut proclamada Bellea del Foc 2026 en un espectacle celebrat en la plaça de bous d'Alacant davant més de 6.000 persones.

Quasi mig centenar de municipis valencians estrenen alcalde des de les eleccions de 2023

Un total de 48 municipis de la Comunitat Valenciana han canviat d'alcalde des de les eleccions de maig de 2023, sobretot per pactes de govern i mocions de censura, però també per dimissions, jubilacions i incompatibilitats.

Detinguts a Ademuz tres hòmens amb una tona de coure robat de línies telefòniques

La Guàrdia Civil deté a Ademuz a tres hòmens que transportaven en una furgoneta una tona de cable de coure de línies telefòniques i manté la investigació oberta per a localitzar al propietari.

Ruixats i tempestes fortes a l’interior i pluges més febles en el litoral

Cels molt nuvolosos en la Comunitat Valenciana, amb ruixats i tempestes localment fortes a l'interior i pluges més febles i aïllades en el litoral hui i el dilluns.

Aemet activa l’avís groc per pluges intenses i tempestes a l’interior de València i nord de Castelló

Aemet activa l'avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tempestes a l'interior de València i el nord de Castelló, amb possible graníssol i ratxes de vent molt forts.