2.863 nous casos i quatre defuncions per coronavirus en la Comunitat Valenciana

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat 2.863 nous casos de coronavirus (des de divendres passat) confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens. Amb aquesta actualització, la xifra total de positius se situa en 531.416 persones.

Els nous casos per províncies són 339 a Castelló (57.473 en total); 796 a Alacant (193.975) i 1.728 a València (279.967). La xifra de casos no assignats es manté en 1.

D’altra banda, s’han registrat 1.142 altes a pacients amb coronavirus. D’aquesta manera, el nombre de persones que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia en la Comunitat Valenciana ascendeix a 524.381 persones.

Per províncies, les altes es distribueixen així: 56.435 a Castelló, 191.544 a Alacant i 276.346 a València. El total d’altes no assignades es manté en 56.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 453 persones ingressades, 73 d’elles en l’UCI: 90 a la província de Castelló, 10 en UCI; 155 a la província d’Alacant, 29 d’elles en l’UCI; i 208 a la província de València, 34 en UCI.

S’han registrat quatre defuncions per coronavirus des de l’última actualització, persones d’entre 63 i 97 anys, per la qual cosa el total de decessos des de l’inici de la pandèmia ascendeix a 7.917: 872 a la província de Castelló, 3.045 en la d’Alacant i 4.000 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en aquests moments hi ha 10.559 casos actius, la qual cosa suposa un 1,95% del total de positius.

Des de l’última actualització, s’han notificat set brots de 10 o més casos:

Castelló de la Plana: 11 casos. Àmbit educatiu
Foios: 11 casos. Àmbit educatiu
València: 6 casos. Àmbit educatiu
València: 20 casos. Àmbit educatiu
València: 10 casos. Àmbit educatiu
• Torrevieja: 17 casos. Àmbit educatiu
Alfafar: 16 casos. Origen laboral

Últimes notícies

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.

Sis onades d’aire saharià des de maig calfen un inici d’estiu extrem a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha encadenat sis onades intenses d’aire saharià des de maig, amb nits boiroses, mar a quasi 30 graus i anomalies de temperatura que obliguen a extremar la vigilància de cara a la tardor.

Quarta petició d’Espanya a la UE per afrontar grans desastres naturals

El Govern espanyol ha demanat per quarta vegada el suport de la Unió Europea davant grans desastres naturals, esta volta pels greus incendis forestals que afecten diverses comunitats. L’executiu ha declarat l’emergència d’interés nacional a la Comunitat de Madrid i la província d’Àvila.