2.863 nous casos i quatre defuncions per coronavirus en la Comunitat Valenciana

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat 2.863 nous casos de coronavirus (des de divendres passat) confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens. Amb aquesta actualització, la xifra total de positius se situa en 531.416 persones.

Els nous casos per províncies són 339 a Castelló (57.473 en total); 796 a Alacant (193.975) i 1.728 a València (279.967). La xifra de casos no assignats es manté en 1.

D’altra banda, s’han registrat 1.142 altes a pacients amb coronavirus. D’aquesta manera, el nombre de persones que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia en la Comunitat Valenciana ascendeix a 524.381 persones.

Per províncies, les altes es distribueixen així: 56.435 a Castelló, 191.544 a Alacant i 276.346 a València. El total d’altes no assignades es manté en 56.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 453 persones ingressades, 73 d’elles en l’UCI: 90 a la província de Castelló, 10 en UCI; 155 a la província d’Alacant, 29 d’elles en l’UCI; i 208 a la província de València, 34 en UCI.

S’han registrat quatre defuncions per coronavirus des de l’última actualització, persones d’entre 63 i 97 anys, per la qual cosa el total de decessos des de l’inici de la pandèmia ascendeix a 7.917: 872 a la província de Castelló, 3.045 en la d’Alacant i 4.000 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en aquests moments hi ha 10.559 casos actius, la qual cosa suposa un 1,95% del total de positius.

Des de l’última actualització, s’han notificat set brots de 10 o més casos:

Castelló de la Plana: 11 casos. Àmbit educatiu
Foios: 11 casos. Àmbit educatiu
València: 6 casos. Àmbit educatiu
València: 20 casos. Àmbit educatiu
València: 10 casos. Àmbit educatiu
• Torrevieja: 17 casos. Àmbit educatiu
Alfafar: 16 casos. Origen laboral

Últimes notícies

Més mitjans contra l’incendi de Tuéjar en activar-se la situació 2 del pla forestal

L’incendi forestal declarat a Tuéjar ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial de Incendis Forestals i a reforçar de manera notable els mitjans aeris i terrestres, inclosa la UME.

La calor torna a colpejar l’interior de València amb 37,6 graus a Xàtiva

Les màximes han pujat fins a 3 graus en punts de l’interior de la província de València, amb 37,6 graus a Xàtiva, segons Aemet. En la ciutat de València el termòmetre també ha pujat fins als 32,3 graus.

Mompó i Pradas tornaran al Congrés per la comissió de la DANA el 28 de setembre

El president de la Diputació de València, Vicente Mompó, i l’exconsellera Salomé Pradas compareixeran de nou el 28 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, dins d’una nova ronda de testimonis sobre la gestió de la tragèdia.

Deu mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Tuéjar

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar ha mobilitzat deu mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres per a intentar la seua extinció.

València tanca 26 col·legis de zones inundables des de les 14 h per alerta taronja

L'Ajuntament de València suspén des de les 14 hores de dimecres les activitats en 26 centres educatius de zones inundables i afectades per la DANA i paralitza també l'esport a l'aire lliure, mercats i actes municipals.

L’oposició exigeix fer públic el dosier sobre Pérez Llorca mentre el PP el resta importància

PSPV i Compromís reclamen conéixer el suposat dosier intern del PP sobre Juanfran Pérez Llorca, mentre el PP el qualifica de xafardeig i Vox apel·la a la presumpció d’innocència.

Exonerats els consellers no executius de Banco de Valencia pel cas Grand Coral

Una vintena de consellers no executius de Banco de Valencia i Bancaja han quedat exonerats en el juí pel cas Grand Coral després que la Fiscalia Anticorrupció i l’Advocacia de l’Estat hagen retirat totes les acusacions. Els principals acusats han admés els fets i han defensat que els consellers només coneixien la informació que els traslladava el comitè de Riscos.

Alerta taronja este dimecres per fortes pluges a la província de València

Emergències ha activat per a este dimecres l’alerta taronja en tota la província de València per fortes pluges i tempestes, amb fins a 80 l/m2 en poques hores i possibilitat de granís de fins a quatre centímetres.