L’Ajuntament d’Alacant obri un expedient informatiu a un policia local per negar-se a portar la mascareta

 

L’Ajuntament d’Alacant ha obert un expedient informatiu a un agent de la Policia Local del torn de nit per negar-se a portar mascareta durant la seua jornada laboral. La Prefectura de Servei, juntament amb la Regidoria de Recursos Humans, va fer un informe exposant els fets en el que es manifestava la negativa de l’efectiu a portar la protecció sanitària obligatòria.

 

Per això, l’Ajuntament ha decidit obrir un expedient informatiu d’esbrinament dels fets per a la seua investigació, cosa que pot derivar en la incoació d’un expedient sancionador cap a l’agent, segons han confirmat fonts municipals a Europa Press.

 

De la mateixa manera, en el cas que l’expedient informatiu no prospere, l’Ajuntament proposarà l’obertura, en el seu cas, d’un expedient disciplinari cap a l’agent per tals fets.

 

Segons les mateixes fonts, el policia també ha participat de manera activa en una manifestació negacionista que va tindre lloc dissabte passat en la capital i ha publicat en xarxes socials, de manera reiterada, vídeos negant l’existència d’una pandèmia. No obstant això, en este cas s’entén que és una activitat personal diferenciada de la laboral.

Últimes notícies

1.800 veïns poden tornar a casa pel bon avanç de l’incendi de la Vall d’Uixó

La millora en l’evolució de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha permés el retorn de 1.800 persones a Alfondeguilla, Chóvar i Sueras, encara amb el foc sense estabilitzar i unes 5.200 persones desalojades.

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.
FILMOTECA D'ESTIU