Sanitat confirma 40 casos de coronavirus en el Liceu Francés de Paterna

 

Actualització 12/03/2021 a les 16.45 hores. La conselleria de Sanitat va confirmar este dijous que el brot de coronavirus originat en el Liceu Francés de Paterna suma ja 40 casos positius entre alumnes i familiars. Esta xifra podria pujar en les pròximes hores, ja que es continua la labor de rastreig.

 

Salut Pública es troba buscant al pacient zero i la interrelació dels positius amb l’objectiu de saber si la variant britànica ha influït en la major transmissibilitat. Des del centre asseguren que no saben res del brot ni informen de les classes confinades.

 

D’altra banda, els pares dels alumnes d’este centre estan molt enfadats per la falta d’informació i els canvis en el calendari escolar. Així, el Liceu Francés tindrà classes en falles en un moment en el que, protesten, moltes classes estan confinades i s’estan produint contagis.

 

Detecten un brot de 13 casos de la soca britànica en el Liceu Francés de Paterna

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha confirmat esta vesprada de dimarts que s’ha detectat en la localitat de Paterna, en la comarca de l’Horta (València), un brot de coronavirus d’àmbit educatiu, concretament, en el Liceu Francés de la localitat.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, fins al moment s’han detectat un total de 13 casos de soca britànica, encara que no es descarta que el número de contagiats augmente en les pròximes hores, a mesura que es vagen confirmant els resultats de les PCR.

 

Tots els alumnes contagiats forme part de la mateixa classe, amb un total de 22 xiquets. Segons pareix, un pare dels afectats per esta variant està ingressat en un hospital per coronavirus, pel que també s’està analitzant si poden haver més pares contagiats. Precisament, esta setmana la Infermeria de València va demanar a Sanitat que augmentara la quarantena de 10 a 14 dies en casos de contagi de la soca britànica.

Últimes notícies

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.

La calor ofegant dispara la sensació tèrmica fins als 49 graus a Sumacàrcer

La Comunitat Valenciana ha patit fins primera hora de la vesprada màximes pròximes als 39 graus i sensacions tèrmiques de fins a 49 per la combinació de calor i una humitat que ha fregat el 90 % en diversos punts del territori.

El Tribunal Suprem fixa que un canvi de sexe no anul·la una condemna per violència masclista

El Tribunal Suprem ha establit que un canvi de sexe registral no pot anul·lar una condemna prèvia per violència masclista comesa quan l’autor era legalment un home. La resolució confirma una pena de presó imposada a Castelló per agressions a l’exparella i a la filla menor.

Extingit l’incendi en una empresa de palets d’Algar de Palància

El Consorci Provincial de Bombers de València ha donat per extingit este dimarts, a les 11.14 hores, l’incendi declarat dilluns en una empresa de palets d’Algar de Palància, que també va afectar una zona forestal. En l’extinció han treballat durant tota la nit bombers de València i Castelló, així com efectius de la Generalitat.