L’Exèrcit començarà a fer tests ràpids en Espanya

 

L’Exèrcit ha començat a muntar instal·lacions per a poder fer tests ràpids per a detectar el coronavirus entre la població. Amb esta acció, es complix la idea avançada pel govern de començar a fer proves de manera massiva. 

 

Concretament, ja s’hauria fet el muntatge de quatre tendes de campanya en Valladolid, segons ha confirmat el cap de l’Estat Major de la Defensa (JEMAD), Miguel Ángel Vilarroya. Membres de la unitat logística de l’exèrcit ALOG 61 les hauries instal·lades en l’aparcament de l’Hospital Universitari Río Hortega, segons afirmen diferents mitjans locals.

 

Cal recordar que algunes comunitats com Galícia ja comptaven amb llocs de tests ràpids a les portes dels centres hospitalaris de les seues principals ciutats. S’espera que les carpes per a fer estos tests es vagen estenent per les ciutats a on està desplegat l’exèrcit.

 

Se sumen a les 7.000 actuacions fetes fins ara

Esta nova acció de les Forces Armades se suma a les més de 7.000 actuacions que ja han fet els diferents militars, de la Unitat Militar d’Emergències (UME), però també d’altres unitats sobretot de l’Exèrcit de l’Aire, en 1.033 localitats de tota Espanya. 

 

Des de la declaració de l’estat d’alarma, militars han fet faenes de desinfecció en llocs estratègics com aeroports o estacions, però també en centenars de residències. També han participat en la instal·lació d’hospitals de campanya com poden ser les instal·lacions d’Ifema o els tres centres que s’estan construint en el territori valencià.

 

Últimes notícies

Pérez Llorca acudix a la recepció dels reis per la visita del Papa León XIV

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, acudix al Palau Reial a la recepció oferida pels reis Felipe VI i Letizia amb motiu de la primera intervenció oficial del Papa León XIV a Espanya.

Buxadé presenta Vox en València com el nexe de les forces patriotes europees

L’eurodiputat de Vox Jorge Buxadé assegura en una cimera a València que el seu partit torna a ser el punt d’unió de les forces patriòtiques europees i carrega contra la immigració massiva i el Pacte Verd.

Educació defensa que la seua última oferta supera en 1.000 milions les demandes dels sindicats

La Conselleria d'Educació assegura que el seu pla de 3.386 milions en quatre anys per a l'ensenyament públic millora en 1.000 milions les exigències inicials dels sindicats i reclama posar fi a la vaga indefinida del professorat.

Catalá recorda que només un de sis festivals seguix a la Ciutat de les Arts per la sentència acústica

L'alcaldessa de València, María José Catalá, subratlla que només el festival de Les Arts es manté a la Ciutat de les Arts després d'una sentència per contaminació acústica, i atribueix a CACSA i als promotors la decisió de conservar l'emplaçament.

Borja Sémper exigix a Pedro Sánchez eleccions per a posar fi a la degradació política

El portaveu del PP, Borja Sémper, reclama a Pedro Sánchez que dissolga les Corts i convoque eleccions en considerar insostenible la situació política i els casos de corrupció. Ho ha dit a València, on ha afirmat que la degradació política espanyola ha d'acabar donant la paraula als ciutadans.

Elda decreta dol oficial per la mort d’Andrés Molina, fill predilecte de la ciutat

L’Ajuntament d’Elda ha declarat jornada de dol oficial per la mort als 68 anys d’Andrés Molina Giménez, president d’AMFI i fill predilecte, referent en la defensa dels drets de les persones amb discapacitat.

Deting a Beniparrell amb més de 100 grams de marihuana mentre anava en patinet elèctric

La Guàrdia Civil ha detingut a Beniparrell un home de 32 anys que circulava en patinet elèctric amb més de 100 grams de marihuana en cogolls, destinat presumptament al tràfic de droga. L'arrestat, de nacionalitat algeriana i amb antecedents per fets similars, ha passat a disposició del Decanat del Tribunal de Picassent.

‘Nocturnos’, el còmic amb què Laura Pérez s’endinsa en un lloc que no ens pertany

La il·lustradora valenciana Laura Pérez aprofita el còmic ‘Nocturnos’ per explorar la nit com un espai que no ens pertany del tot i que li ha valgut una nominació als premis Eisner 2026. L’obra, reconeguda també per la Biblioteca Pública de Nova York, combina emocions, misteri i experimentació gràfica.