14.5 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

L’Exèrcit començarà a fer tests ràpids en Espanya

 

L’Exèrcit ha començat a muntar instal·lacions per a poder fer tests ràpids per a detectar el coronavirus entre la població. Amb esta acció, es complix la idea avançada pel govern de començar a fer proves de manera massiva. 

 

Concretament, ja s’hauria fet el muntatge de quatre tendes de campanya en Valladolid, segons ha confirmat el cap de l’Estat Major de la Defensa (JEMAD), Miguel Ángel Vilarroya. Membres de la unitat logística de l’exèrcit ALOG 61 les hauries instal·lades en l’aparcament de l’Hospital Universitari Río Hortega, segons afirmen diferents mitjans locals.

 

Cal recordar que algunes comunitats com Galícia ja comptaven amb llocs de tests ràpids a les portes dels centres hospitalaris de les seues principals ciutats. S’espera que les carpes per a fer estos tests es vagen estenent per les ciutats a on està desplegat l’exèrcit.

 

Se sumen a les 7.000 actuacions fetes fins ara

Esta nova acció de les Forces Armades se suma a les més de 7.000 actuacions que ja han fet els diferents militars, de la Unitat Militar d’Emergències (UME), però també d’altres unitats sobretot de l’Exèrcit de l’Aire, en 1.033 localitats de tota Espanya. 

 

Des de la declaració de l’estat d’alarma, militars han fet faenes de desinfecció en llocs estratègics com aeroports o estacions, però també en centenars de residències. També han participat en la instal·lació d’hospitals de campanya com poden ser les instal·lacions d’Ifema o els tres centres que s’estan construint en el territori valencià.

 

Últimes notícies

Iñaki Williams fica a l’Athletic en semifinals amb un gol en el 96

L'Athletic va guanyar 1-2 a Mestalla i va segellar el seu passe a semifinals. Sadiq Umar es va marcar en pròpia i després va empatar; Dimitrievski va detindre un penal abans del punt final.

Sadiq iguala després d’un error de Padilla i el València-Athletic arriba 1-1 al descans

El davanter nigerià va compensar el seu autogol en aprofitar una fallada del portera Alex Padilla i va deixar el dol de quarts 1-1 a l'intermedi a Mestalla.

Sadiq, novetat al València; Izeta encapçala a l’Athletic en els quarts de Copa

El València introduïx a Sadiq al costat de Lucas Beltrán a Mestalla, mentres l'Athletic confia en Urko Izeta. Els dos busquen el passe a semifinals amb onces ofensius.

La Comissió Mixta per a la DANA a València fixa la seua primera reunió per al 18 de febrer

La Comissió Mixta per a coordinar la recuperació de danys de la DANA del 29 d'octubre a València es reunirà el 18 de febrer. El Consell de Ministres va aprovar la seua creació i composició.

Guirmay s’imposa a l’esprint i estrena el jersei groc en la Volta

L'eritreu va véncer per centímetres a Torreblanca i, amb les bonificacions, es va col·locar líder després de 160 km entre Segorbe i Torreblanca. El vent i el port van seleccionar la carrera.

La Nucia acollirà la primera NBA Basketball School d’Espanya amb un nou pavelló en el Col·legi Vallemar

La Nucia serà seu de la primera NBA Basketball School d'Espanya, amb base en un nou pavelló del Col·legi Vallemar. L'acadèmia formarà a jóvens de 6 a 18 anys i activarà campus des de Setmana Santa.

Víctimes de la DANA exigixen a la Generalitat indemnitzacions i responsabilitats després de 15 mesos

Els col·lectius de víctimes del 29-O exigixen a la Generalitat reconéixer a les seues víctimes, assumir responsabilitats i indemnitzar als familiars de les 230 persones mortes. Critiquen comparacions amb un accident ferroviari i denuncien 15 mesos sense compensacions als deudos.

Febrer no és curt per al Llevant: fins a cinc partits i derbi davant el València

El Llevant, penúltim amb 18 punts, encara un mes comprimit amb Athletic, València, Vila-real i Barcelona, i podria afegir a l'Alabés si es confirma la data.