L’edat dels pacients ingressats per COVID als hospitals valencians descendeix en els últims tres mesos

L’edat dels pacients ingressats per infecció per SARS-COV-2 als hospitals de la Comunitat Valenciana ha descendit en els últims tres mesos.

D’esta manera, comparant les dades registrades a principis del mes de gener, durant la tercera ona, amb els del final del present mes, podem observar que el perfil dels pacients ingressats per COVID era llavors majoritàriament del grup de persones majors de 75 anys, que suposava el 40,6% dels ingressos i gairebé duplicava als següents grups d’edat (la franja de 51 a 65 anys representava el 23,9% del total d’ingressos i la de 66-75 anys el 22,8%).

Per sexes, per als majors de 75 anys, este percentatge se situava en les dones en el 48,5% dels ingressos, mentre que els homes majors de 75 anys suposaven el 51,5%. A nivell global, els homes suposaven al gener el 59,4% de totes les persones ingressades als hospitals, mentre les dones eren el 40,6%.

Actualment, l’edat no sols ha descendit, sinó que també s’ha diversificat, ja que el grup d’edat més freqüent és el de persones d’entre 51 i 65 anys (29,2%), seguit a curta distància per la franja d’edat de persones de 66 a 75 anys (28,4%) i de majors de 75 anys (26,8%). No obstant això, els homes han augmentat la seua presència hospitalària per covid, ja que ara suposen el 62,6% de tots els pacients ingressats enfront del 37,4% que representen les dones.

Si distingim entre els ingressos en planta i en les unitats de crítics, els pacients majors de 75 anys són també el grup d’edat amb major percentatge d’ingressos en planta. No obstant això, mentre el mes de gener este grup de pacients suposava el 45,9% del total de pacient ingressats, actualment, són el 29,4%.

No obstant això, en les unitats de crítics, mentre el mes de gener tant homes com dones de 51 a 65 anys suposaven el major nombre de persones ingressades (41,5%), actualment la franja amb més ingressats és la de 66-75 anys, on els homes (56%) continuen sent més que les dones (44%). En general, el 71,7% de les persones que necessiten vigilància intensiva en estos moments són homes i el 28,3% són dones, uns percentatges molt similars als de començaments d’enguany.

Últimes notícies

La UPV suspén les activitats a l’aire lliure al campus de Gandia per l’alerta roja

La Universitat Politècnica de València ha suspés les activitats a l’aire lliure al campus de Gandia i les ha restringides als de València i Alcoi per l’alerta per calor extrema.

Mediterránea Triatlón bat rècord amb més de 6.600 participants en 2026

El circuit Mediterránea Triatlón ha tancat l’edició de 2026 amb més de 6.600 participants, la xifra més alta fins ara, i un fort impacte internacional i femení.

Benidorm reunirà l’elit mundial del ciclisme en la primera Gala UCI el 9 de desembre

Benidorm acollirà el 9 de desembre la primera Gala del Ciclisme UCI, on es premiarà els millors ciclistes, equips i països de la temporada 2026.

Investiguen un veí d’Alacant per suplantar un treballador i quedar-se el seu finiquito

La Guàrdia Civil ha identificat un ciberdelinqüent d'Alacant que ha suplantat el correu d'un empleat d'una empresa de la província de València per cobrar el seu finiquito i l'última nòmina. El frau, basat en la tècnica BEC, ha acabat amb l'investigat acusat d'estafa informàtica i blanqueig de capitals.

Echávarri acusa el PP d’haver deixat Les Naus en mans de ‘jetas’

L’exalcalde d’Alacant Gabriel Echávarri responsabilitza el PP del procés d’adjudicació de les VPP de Les Naus, que han acabat en mans de ‘unos jetas’. El promotor Francisco Ordiñana s’ha negat a respondre en Les Corts al·legant el procediment judicial obert.

Mariano Pernía: Espanya ha merescut un resultat més ampli en la final del Mundial

Mariano Pernía, exinternacional amb Espanya i tècnic de Sesiones AFE, considera que el 1-0 de la final del Mundial 2026 es queda curt i que la selecció espanyola ha sigut clarament superior.

Quasi 400 regatistes omplin la badia d’Alacant en el TabarcaVela-Trofeu Diputació

Quasi 400 regatistes i 50 embarcacions participen este cap de setmana en la 30a edició de la regata TabarcaVela-Trofeu Diputació d’Alacant, una cita clau de la vela de creuer al Mediterrani.

El PP exigix la dimissió de Diana Morant per comparar Feijóo amb Hitler

Miguel Tellado ha reclamat la dimissió immediata de Diana Morant després que la ministra afirmara que Alberto Núñez Feijóo seguix un camí que s’assembla al del govern de Hitler. Les paraules han obert una forta polèmica i han provocat reaccions dispars en PSOE, Sumar, IU i Podem.