L’edat dels pacients ingressats per COVID als hospitals valencians descendeix en els últims tres mesos

L’edat dels pacients ingressats per infecció per SARS-COV-2 als hospitals de la Comunitat Valenciana ha descendit en els últims tres mesos.

D’esta manera, comparant les dades registrades a principis del mes de gener, durant la tercera ona, amb els del final del present mes, podem observar que el perfil dels pacients ingressats per COVID era llavors majoritàriament del grup de persones majors de 75 anys, que suposava el 40,6% dels ingressos i gairebé duplicava als següents grups d’edat (la franja de 51 a 65 anys representava el 23,9% del total d’ingressos i la de 66-75 anys el 22,8%).

Per sexes, per als majors de 75 anys, este percentatge se situava en les dones en el 48,5% dels ingressos, mentre que els homes majors de 75 anys suposaven el 51,5%. A nivell global, els homes suposaven al gener el 59,4% de totes les persones ingressades als hospitals, mentre les dones eren el 40,6%.

Actualment, l’edat no sols ha descendit, sinó que també s’ha diversificat, ja que el grup d’edat més freqüent és el de persones d’entre 51 i 65 anys (29,2%), seguit a curta distància per la franja d’edat de persones de 66 a 75 anys (28,4%) i de majors de 75 anys (26,8%). No obstant això, els homes han augmentat la seua presència hospitalària per covid, ja que ara suposen el 62,6% de tots els pacients ingressats enfront del 37,4% que representen les dones.

Si distingim entre els ingressos en planta i en les unitats de crítics, els pacients majors de 75 anys són també el grup d’edat amb major percentatge d’ingressos en planta. No obstant això, mentre el mes de gener este grup de pacients suposava el 45,9% del total de pacient ingressats, actualment, són el 29,4%.

No obstant això, en les unitats de crítics, mentre el mes de gener tant homes com dones de 51 a 65 anys suposaven el major nombre de persones ingressades (41,5%), actualment la franja amb més ingressats és la de 66-75 anys, on els homes (56%) continuen sent més que les dones (44%). En general, el 71,7% de les persones que necessiten vigilància intensiva en estos moments són homes i el 28,3% són dones, uns percentatges molt similars als de començaments d’enguany.

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.