7.9 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

L’edat dels pacients ingressats per COVID als hospitals valencians descendeix en els últims tres mesos

L’edat dels pacients ingressats per infecció per SARS-COV-2 als hospitals de la Comunitat Valenciana ha descendit en els últims tres mesos.

D’esta manera, comparant les dades registrades a principis del mes de gener, durant la tercera ona, amb els del final del present mes, podem observar que el perfil dels pacients ingressats per COVID era llavors majoritàriament del grup de persones majors de 75 anys, que suposava el 40,6% dels ingressos i gairebé duplicava als següents grups d’edat (la franja de 51 a 65 anys representava el 23,9% del total d’ingressos i la de 66-75 anys el 22,8%).

Per sexes, per als majors de 75 anys, este percentatge se situava en les dones en el 48,5% dels ingressos, mentre que els homes majors de 75 anys suposaven el 51,5%. A nivell global, els homes suposaven al gener el 59,4% de totes les persones ingressades als hospitals, mentre les dones eren el 40,6%.

Actualment, l’edat no sols ha descendit, sinó que també s’ha diversificat, ja que el grup d’edat més freqüent és el de persones d’entre 51 i 65 anys (29,2%), seguit a curta distància per la franja d’edat de persones de 66 a 75 anys (28,4%) i de majors de 75 anys (26,8%). No obstant això, els homes han augmentat la seua presència hospitalària per covid, ja que ara suposen el 62,6% de tots els pacients ingressats enfront del 37,4% que representen les dones.

Si distingim entre els ingressos en planta i en les unitats de crítics, els pacients majors de 75 anys són també el grup d’edat amb major percentatge d’ingressos en planta. No obstant això, mentre el mes de gener este grup de pacients suposava el 45,9% del total de pacient ingressats, actualment, són el 29,4%.

No obstant això, en les unitats de crítics, mentre el mes de gener tant homes com dones de 51 a 65 anys suposaven el major nombre de persones ingressades (41,5%), actualment la franja amb més ingressats és la de 66-75 anys, on els homes (56%) continuen sent més que les dones (44%). En general, el 71,7% de les persones que necessiten vigilància intensiva en estos moments són homes i el 28,3% són dones, uns percentatges molt similars als de començaments d’enguany.

Últimes notícies

1-1: Pepelu salva un punt per al València de penal en el 87 davant l’Elx

El València va dominar i va generar ocasions, però va empatar 1-1 gràcies a un penal transformat per Pepelu en el 87 després del 0-1 de Diang. L'equip seguirà en descens malgrat el punt.

Pepelu empata de penal en el 87 i el València rescata un punt davant l’Elx

Pepelu va empatar de penal en el 87 després del gol de Diang en el 75; el València va dominar però va fallar en la definició i dormirà en la zona roja.

El València perdona a l’Elx en una primera part marcada per les molèsties físiques (0-0)

El València va ser superior però va fallar en la definició i va marxar 0-0 al descans davant l'Elx a Mestalla. Thierry es va retirar amb molèsties i Dimitrievski va seguir després de ser atés.

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.

70-76: Unicaja trenca la imbatibilidad del Roig Arena amb un Audige decisiu

Unicaja es va imposar 70-76 a València Basket amb 20 punts de Chase Audige, que va jugar en una nit molt emotiva. L'equip malagueny va canviar el partit després del descans i va ser el primer a guanyar en el nou Roig Arena en la acb.

70-76: El València s’apaga i cedix l’invicte del Roig Arena davant un Unicaja guiat per Audige

Unicaja es va emportar un triomf de prestigi en el Roig Arena (70-76) amb un Audige determinant i un València penalitzat pel seu desencert exterior. Va ser la primera derrota local en el nou pavelló en la acb.

Moleiro i Gerard Moreno desmunten a l’Alabés amb un 3-1

El Vila-real es va imposar 3-1 a l'Alabés després d'una primera part embossada. Moleiro va obrir el marcador i va assistir a Mikautadze; Gerard Moreno va firmar el segon.