L’edat dels pacients ingressats per COVID als hospitals valencians descendeix en els últims tres mesos

L’edat dels pacients ingressats per infecció per SARS-COV-2 als hospitals de la Comunitat Valenciana ha descendit en els últims tres mesos.

D’esta manera, comparant les dades registrades a principis del mes de gener, durant la tercera ona, amb els del final del present mes, podem observar que el perfil dels pacients ingressats per COVID era llavors majoritàriament del grup de persones majors de 75 anys, que suposava el 40,6% dels ingressos i gairebé duplicava als següents grups d’edat (la franja de 51 a 65 anys representava el 23,9% del total d’ingressos i la de 66-75 anys el 22,8%).

Per sexes, per als majors de 75 anys, este percentatge se situava en les dones en el 48,5% dels ingressos, mentre que els homes majors de 75 anys suposaven el 51,5%. A nivell global, els homes suposaven al gener el 59,4% de totes les persones ingressades als hospitals, mentre les dones eren el 40,6%.

Actualment, l’edat no sols ha descendit, sinó que també s’ha diversificat, ja que el grup d’edat més freqüent és el de persones d’entre 51 i 65 anys (29,2%), seguit a curta distància per la franja d’edat de persones de 66 a 75 anys (28,4%) i de majors de 75 anys (26,8%). No obstant això, els homes han augmentat la seua presència hospitalària per covid, ja que ara suposen el 62,6% de tots els pacients ingressats enfront del 37,4% que representen les dones.

Si distingim entre els ingressos en planta i en les unitats de crítics, els pacients majors de 75 anys són també el grup d’edat amb major percentatge d’ingressos en planta. No obstant això, mentre el mes de gener este grup de pacients suposava el 45,9% del total de pacient ingressats, actualment, són el 29,4%.

No obstant això, en les unitats de crítics, mentre el mes de gener tant homes com dones de 51 a 65 anys suposaven el major nombre de persones ingressades (41,5%), actualment la franja amb més ingressats és la de 66-75 anys, on els homes (56%) continuen sent més que les dones (44%). En general, el 71,7% de les persones que necessiten vigilància intensiva en estos moments són homes i el 28,3% són dones, uns percentatges molt similars als de començaments d’enguany.

Últimes notícies

Mitjans aeris i terrestres continuen combatent l’incendi forestal de Forcall

L’incendi forestal originat pel foc d’un camió accidentat en un barranc de Forcall continua actiu i obliguen a desplegar importants mitjans aeris i terrestres.

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.