14.8 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

L’ocupació de llits hospitalaris per coronavirus en la Comunitat Valenciana se situa en el 2,64%

 

L’ocupació total de llits hospitalaris als hospitals de la Comunitat Valenciana és en estos moments del 69,29%, de les quals un 66,65% estan ocupades per pacients NO COVID i un 2,64% per pacients COVID.

La consellera de Sanitat Universal i Salut PúblicaAna Barceló, ha destacat que “després de més d’un mes amb una incidència acumulada per sota de 50 als 7 i 14 dies, el balanç de l’ocupació dels llits hospitalaris d’aguts i de crítics, demostra que la Comunitat Valenciana està molt per baix de la mitjana”.

Per a la titular de Sanitat, “això vol dir que el comportament de la ciutadania tot este temps ha estat exemplar, que les mesures restrictives, fins i tot sent dures, han funcionat i que, evidentment, hem contribuït tots amb la nostra responsabilitat al fet que les xifres d’hospitalització siguen una de les millors xifres de tot l’Estat”.

<

>
En concret, el percentatge d’ocupació de llits de crítics és del 61,40%, on el 9,32% són llits ocupats per pacients amb infecció per coronavirus. En planta el percentatge d’ocupació de llits per pacients COVID és d’un 2,21%.

Per províncies, a Alacant el percentatge de llits ocupats per pacients COVID és del 1,82% enfront del 63,74% d’ocupació de llits de pacients NO COVID. D’esta manera, el nombre de llits ocupats COVID ascendeix a actualment a 64 (47 en planta i 17 de crítics) en esta província.

A Castelló l’ocupació de llits ascendeix a 4,66% (COVID) i 57,57% (NO COVID. El nombre de llits ocupats COVID se situa en 56 (44 en planta i 12 de crítics).

I a València, l’ocupació de llits COVID suposa actualment un 2,73% del total de llits, mentre que el percentatge de llits NO COVID ascendeix a un 71,24%. El nombre de llits ocupats COVID ascendeix a 126 (99 llits en planta i 27 de crítics).

Segons Barceló, “malgrat que estos indicadors són favorables i estan per sota de la mitjana, no podem oblidar en cap moment que el virus continua transmetent-se i devem, per tant, seguir totes les recomanacions que estan en estos moments implantades en la Comunitat Valenciana”. “No ho oblidem, hem de continuar cuidant-nos per a poder cuidar als altres”, ha conclòs Barceló.

 

Últimes notícies

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.