L’ocupació de llits hospitalaris per coronavirus en la Comunitat Valenciana se situa en el 2,64%

 

L’ocupació total de llits hospitalaris als hospitals de la Comunitat Valenciana és en estos moments del 69,29%, de les quals un 66,65% estan ocupades per pacients NO COVID i un 2,64% per pacients COVID.

La consellera de Sanitat Universal i Salut PúblicaAna Barceló, ha destacat que «després de més d’un mes amb una incidència acumulada per sota de 50 als 7 i 14 dies, el balanç de l’ocupació dels llits hospitalaris d’aguts i de crítics, demostra que la Comunitat Valenciana està molt per baix de la mitjana».

Per a la titular de Sanitat, «això vol dir que el comportament de la ciutadania tot este temps ha estat exemplar, que les mesures restrictives, fins i tot sent dures, han funcionat i que, evidentment, hem contribuït tots amb la nostra responsabilitat al fet que les xifres d’hospitalització siguen una de les millors xifres de tot l’Estat».

<

>
En concret, el percentatge d’ocupació de llits de crítics és del 61,40%, on el 9,32% són llits ocupats per pacients amb infecció per coronavirus. En planta el percentatge d’ocupació de llits per pacients COVID és d’un 2,21%.

Per províncies, a Alacant el percentatge de llits ocupats per pacients COVID és del 1,82% enfront del 63,74% d’ocupació de llits de pacients NO COVID. D’esta manera, el nombre de llits ocupats COVID ascendeix a actualment a 64 (47 en planta i 17 de crítics) en esta província.

A Castelló l’ocupació de llits ascendeix a 4,66% (COVID) i 57,57% (NO COVID. El nombre de llits ocupats COVID se situa en 56 (44 en planta i 12 de crítics).

I a València, l’ocupació de llits COVID suposa actualment un 2,73% del total de llits, mentre que el percentatge de llits NO COVID ascendeix a un 71,24%. El nombre de llits ocupats COVID ascendeix a 126 (99 llits en planta i 27 de crítics).

Segons Barceló, «malgrat que estos indicadors són favorables i estan per sota de la mitjana, no podem oblidar en cap moment que el virus continua transmetent-se i devem, per tant, seguir totes les recomanacions que estan en estos moments implantades en la Comunitat Valenciana». «No ho oblidem, hem de continuar cuidant-nos per a poder cuidar als altres», ha conclòs Barceló.

 

Últimes notícies

València activa el protocol per contaminació per pols sahariana i fum dels incendis

L'Ajuntament de València ha activat el protocol de contaminació tipus 1 per l'entrada de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, i recomana limitar l'activitat física a l'aire lliure als col·lectius més vulnerables.

Morant reclama un pact d’Estat per frenar els grans incendis forestals

La ministra Diana Morant defensa a València un pacte d’Estat contra l’emergència climàtica arran dels grans incendis, entre ells el de la Vall d’Uixó, amb 6.500 hectàrees cremades i 16.000 persones evacuades.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectàrees però ja dona opcions d’estabilització

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat més de 6.500 hectàrees i té un perímetre de 48 quilòmetres, però la direcció de l’extinció veu factible estabilitzar-lo prompte. Les 16.000 persones desallotjades continuaran fora de casa, almenys, fins a la mitjanit de dilluns, i es manté el confinament de la Vall d’Uixó, Betxí i Onda.

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.