16.1 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

Com han de ser las mascaretes de tela, segons l’OMS

 

266 dies després de declarar al món que el coronavirus era una pandèmia de nivell mundial, l’OMS ha instat que les mascaretes són d’ús recomanat per a tota la població. Sí, la mesura que quasi tots els països van implantar en el paquet inicial de mesures bàsiques per a la lluita contra el coronavirus.

 

Quan l’OMS va elevar l’alerta a la Xina estaven prop de complir el primer trimestre davall del Covid-19. Però les recomanacions ara de l’OMS no estan fora de context. L’organisme ha emés una sèrie de noves recomanacions sobre l’ús de mascaretes protectores durant el temps que estiga vigent la pandèmia del coronavirus. A demés, en eixa guia es desaconsella una classe de mascareta i s’assenyala el model que ha de ser usat per sanitaris i professionals de la salut.

 

Un dels molts punts recull el guant d’una de les modes que han eixit des que fora obligatori l’ús de la mascareta: les de tela. Esta classe de protecció sempre s’ha posat en dubte pel seu desconegut resultat. Existixen mascaretes de tela que han de portar un filtre perquè siguen efectives, mentres que altres productes són eficaços amb l’únic teixit que es venen. Poca coherència per a tan vital fi.

 

En este cas, l’OMS assenyala el com han d’estar fetes les mascaretes de tela contra el coronavirus. D’esta forma es recomana que estiguen elaborades amb tres capes: una exterior impermeable, una interior que permeta el pas de la humitat, i una intermèdia filtrant. En estes mascaretes, insistix l’OMS, no són recomanables les vàlvules, ja que anul·len la filtració i per això «són inservibles per al control».

Últimes notícies

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.

El València Basket obrirà la segona fase davant el Saragossa i es mesurarà a Landes i Venècia

El València Basket obrirà la segona fase de l'Eurolliga Femenina davant el Casademont Zaragoza en el Roig Arena i també s'enfrontarà a Basket Landes i Umana Reyer Venècia. Els resultats de la primera fase s'arrosseguen i l'objectiu és quedar entre els quatre primers del grup.

Les víctimes de la DANA esperen que Pérez Llorca explique per què es disculpa

La presidenta de l'Associació de Víctimes Mortals 29-O ha reclamat que el candidat del PP a la Generalitat detalle el motiu de les seues disculpes i assumisca responsabilitats. També ha censurat les al·lusions a immigració i l'acostament a Vox en el seu discurs d'investidura.

Álvaro Rodríguez repta al Getafe en el seu retorn al Coliseum

El davanter de l'Elx arriba amb dos gols en dos jornades i apunta a l'onze per a mesurar-se a un Getafe que encadena dos derrotes i perd a Abqar i Mario Martín. El dol es juga a les 21.00 en el Coliseum.

Pérez Llorca defén el retorn de menors no acompanyats i dades de delinqüència transparents

En la seua investidura, Pérez Llorca ha defés ordenar la immigració amb sentit comú i ha plantejat el retorn de menors no acompanyats als seus països d'origen. Ha reclamat dades transparents sobre delinqüència, controls d'edat i cooperació estatal i europea per a combatre màfies i reforçar la vigilància.

Pérez Llorca veu el Pacte Verd Europeu com la major amenaça per al camp i recolza Cofrentes

En la seua investidura en Les Corts, Juanfran Pérez Llorca ha denunciat que el Pacte Verd Europeu imposa costos i burocràcia i ha demanat igualtat enfront d'importacions de tercers països. També ha defés mantindre oberta la central de Cofrentes

Pérez Llorca apel·la a l’estabilitat en la seua investidura mentres Vox espera el seu discurs

El candidat del PP ha defés que la Comunitat Valenciana necessita 'moltíssima estabilitat' i ha evitat confirmar un pacte amb Vox, els vots del qual són decisius. El ple arranca a les 11 amb el seu discurs i Vox decidirà llavors el sentit del seu vot.