Com han de ser las mascaretes de tela, segons l’OMS

 

266 dies després de declarar al món que el coronavirus era una pandèmia de nivell mundial, l’OMS ha instat que les mascaretes són d’ús recomanat per a tota la població. Sí, la mesura que quasi tots els països van implantar en el paquet inicial de mesures bàsiques per a la lluita contra el coronavirus.

 

Quan l’OMS va elevar l’alerta a la Xina estaven prop de complir el primer trimestre davall del Covid-19. Però les recomanacions ara de l’OMS no estan fora de context. L’organisme ha emés una sèrie de noves recomanacions sobre l’ús de mascaretes protectores durant el temps que estiga vigent la pandèmia del coronavirus. A demés, en eixa guia es desaconsella una classe de mascareta i s’assenyala el model que ha de ser usat per sanitaris i professionals de la salut.

 

Un dels molts punts recull el guant d’una de les modes que han eixit des que fora obligatori l’ús de la mascareta: les de tela. Esta classe de protecció sempre s’ha posat en dubte pel seu desconegut resultat. Existixen mascaretes de tela que han de portar un filtre perquè siguen efectives, mentres que altres productes són eficaços amb l’únic teixit que es venen. Poca coherència per a tan vital fi.

 

En este cas, l’OMS assenyala el com han d’estar fetes les mascaretes de tela contra el coronavirus. D’esta forma es recomana que estiguen elaborades amb tres capes: una exterior impermeable, una interior que permeta el pas de la humitat, i una intermèdia filtrant. En estes mascaretes, insistix l’OMS, no són recomanables les vàlvules, ja que anul·len la filtració i per això «són inservibles per al control».

Últimes notícies

La signatura d’hipoteques cau un 11,5 % al maig a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat al maig una caiguda del 11,5 % en hipoteques per a vivenda, fins a 4.825 operacions, en un context de desacceleració del mercat hipotecari a Espanya.

Nou decàleg del turista responsable a València per a reforçar la convivència amb els veïns

L'Ajuntament de València ha impulsat, a través de la Fundació Visit València, un Decàleg del Turista Responsable per a fomentar un comportament cívic, respectuós i sostenible entre els visitants i millorar la convivència amb el veïnat.

Un reventó càlid a la Vall d’Albaida dispara la temperatura i deixa ràfegues de vent fort

Ontinyent i altres localitats de la Vall d’Albaida han registrat un reventó càlid amb una pujada sobtada de quasi sis graus i ràfegues de vent fortes. Aemet també ha explicat que l’efecte d’illa de calor urbana a València ha sigut molt dèbil en esta situació.

30.000 persones vibren amb el Mundial d’Espanya a la plaça de l’Ajuntament de València

Unes 30.000 persones han omplit la plaça de l’Ajuntament de València per seguir en pantalla gegant la final del Mundial 2026 entre Espanya i Argentina i festejar el triomf de la selecció i el gol del valencià Ferran Torres.

Ferran Torres i Álex Grimaldo entren en la història com a quintos valencians campions del món

Ferran Torres i Álex Grimaldo s’han convertit en els quintos futbolistes valencians que conquisten un Mundial absolut, seguint el camí obert per Raúl Albiol i ampliat per Ivana Andrés i Enith Salón.

El Valencia Basket fa una oferta per Eli Ndiaye i el Madrid té fins divendres per reaccionar

El Valencia Basket ha presentat una oferta per Eli Ndiaye i el Real Madrid té fins divendres 24 per igualar-la amb un increment del 10% o deixar que el pivot senegalés se sume al club taronja.

Un home s’asseu en el banc acusat d’agredir qui li va recriminar tirar petards gegants al Port de Sagunt

La Secció Quarta de l’Audiència Provincial de València jutja un home acusat de colpejar brutalment un veí que li havia recriminat tirar petards de gran grandària al Port de Sagunt. La Fiscalia demana dos anys i nove mesos de presó per delictes de lesions i amenaces.

Quatre exresponsables d’Alacant planten la comissió per l’escàndol de vivendes de Les Naus

Cap dels quatre excàrrecs municipals citats, entre ells l’exregidora d’Urbanisme Rocío Gómez, ha comparegut en la comissió d’investigació sobre les adjudicacions de vivendes públiques de Les Naus a la platja de Sant Joan.