Un nou test a Alacant aconsegueix detectar anticossos del covid fins ara invisibles

 

Un nou test d’extrema sensibilitat desenvolupat a l’Hospital General d’Alacant, a partir de tecnologia del CSIC, és capaç de detectar anticossos contra la covid-19 fins ara invisibles en pacients que han superat el virus i que, aparentment, no havien generat cap immunitat.

A partir d’una punció digital, la innovadora prova ha sigut dissenyada pels investigadors d’Hematologia i Immunologia del centre hospitalari alacantí Fabián Tarín, Francisco Marco i Paula Piñero, com a part de l’Institut d’Investigació Sanitària i Biomèdica d’Alacant (ISABIAL).

Els autors d’esta investigació apunten que fins hui es tenia constància que un percentatge minoritari de persones amb infecció provada (entorn del 5%), sobretot lleus, asimptomàtics o immunodeprimits, no semblaven desenvolupar anticossos i probablement romanien desprotegits davant una eventual reinfecció.

Esta tècnica, amb una elevada sensibilitat, revela que quasi la meitat d’estos pacients posseeixen anticossos en xicotetes quantitats, invisibles per a altres tècniques i, per tant, podrien tindre una certa protecció enfront del SARS-CoV-2.

En tot cas, els investigadors recorden que no cal abaixar la guàrdia, ja que la presència dels anticossos no garanteix una protecció indefinida enfront del virus i les seues noves variants.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Un estudi urgix a gestionar el paisatge per a frenar l’expansió d’espècies invasores

Una investigació del campus de Gandia de la UPV vincula l'abandó agrícola i la proliferació de plantes invasores amb l'expansió del bec de corall senegalés, una au exòtica que altera les comunitats d'aus natives.

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.