Un nou test a Alacant aconsegueix detectar anticossos del covid fins ara invisibles

 

Un nou test d’extrema sensibilitat desenvolupat a l’Hospital General d’Alacant, a partir de tecnologia del CSIC, és capaç de detectar anticossos contra la covid-19 fins ara invisibles en pacients que han superat el virus i que, aparentment, no havien generat cap immunitat.

A partir d’una punció digital, la innovadora prova ha sigut dissenyada pels investigadors d’Hematologia i Immunologia del centre hospitalari alacantí Fabián Tarín, Francisco Marco i Paula Piñero, com a part de l’Institut d’Investigació Sanitària i Biomèdica d’Alacant (ISABIAL).

Els autors d’esta investigació apunten que fins hui es tenia constància que un percentatge minoritari de persones amb infecció provada (entorn del 5%), sobretot lleus, asimptomàtics o immunodeprimits, no semblaven desenvolupar anticossos i probablement romanien desprotegits davant una eventual reinfecció.

Esta tècnica, amb una elevada sensibilitat, revela que quasi la meitat d’estos pacients posseeixen anticossos en xicotetes quantitats, invisibles per a altres tècniques i, per tant, podrien tindre una certa protecció enfront del SARS-CoV-2.

En tot cas, els investigadors recorden que no cal abaixar la guàrdia, ja que la presència dels anticossos no garanteix una protecció indefinida enfront del virus i les seues noves variants.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.