Un 57% dels brots de Covid són de menors de 30 anys en la Comunitat

 

Sanitat ha confirmat que més de la meitat de casos associats a brots de coronavirus en la Comunitat Valenciana es donen en persones d’entre 15 i 34 anys, i el 79,3% de brots es desencadena en l’àmbit social (sobretot en reunions familiars o amb amics), d’acord amb la informació que maneja la Subdirecció General d’Epidemiologia de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

 

L’anàlisi dels brots registrats durant les tres primeres setmanes de juliol revela que el 57,2% de casos associats a ells són en adolescents i gent de 30 anys, seguits del grup d’edat de 35 a 64 anys, que concentra el 23% dels casos associats a brots. A mesura que augmenta l’edat i, per tant la cobertura vacunal, la quantitat de contagis disminueix. 

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, recorda que s’ha reforçat la labor que realitzaven 1.622 rastrejadors amb la incorporació de 500 més, 50 d’ells de l’Exèrcit, que ajudaran en el seguiment de casos i alleujaran la càrrega de treball dels equips d’Atenció Primària. “A més -afig Barceló- hem posat en marxa el pla de vacances i reforços, per a tots els nivells assistencials, i estem accelerant la campanya de vacunació en aquests grups de població”.

 

Respecte als àmbits, continuen en primer lloc els brots associats a l’origen social (79,3% dels brots i 73,9% dels casos), la majoria en el context de reunions familiars o amb amics on solen relaxar-se l’ús de la màscara i la distància social. 

 

“És precisament amb els éssers estimats amb els qui hem de tindre més cura per a protegir-los i protegir-nos”

“Ens reunim entorn de la taula per a menjar i beure i, a vegades, ens retirem la màscara i oblidem pujar-la quan no estem consumint. També pot ocórrer que no guardem la distància perquè ens sentim amb els nostres, fora de perill. Però és precisament amb les persones reunides i amb els sers estimats amb els qui hem de tindre més cura per a protegir-los i protegir-nos. Qualsevol descuit pot provocar un contagi”, recorda Barceló.

 

D’altra banda, predominen els brots de xicoteta magnitud (menys de 10 casos). De fet, el 85,5% dels nous brots té menys de 10 casos, el 14,1% té entre 10 i 40 casos i hi ha un 0,5% de més de 40 casos. Finalment, la distribució territorial de brots es correlaciona amb les xifres de població: dels brots notificats en les tres últimes setmanes de juliol, un 63% són de la província de València, un 24% d’Alacant i un 13% de Castelló. 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El nou Pla Estatal de Vivenda destina 798 milions a la Comunitat Valenciana

El Pla Estatal de Vivenda 2026-2030 triplicarà la inversió fins a 7.000 milions i reservarà 798 milions per a la Comunitat Valenciana, en un model de cofinançament Estat-autonomies.

Bernabé acusa a Catalá d’usar la regularització d’immigrants per al xoc polític

Pilar Bernabé acusa a María José Catalá d'utilitzar la regularització d'immigrants per a generar conflicte polític i recorda que el procés compta amb un ampli suport social i institucional.

València reforça els seus servicis socials amb 39 contractacions davant la regularització de migrants

L'Ajuntament de València contractarà amb caràcter d'urgència a 39 professionals i destinarà més d'un milió d'euros per a atendre el procés de regularització extraordinària de migrants, mentres exigix al Govern finançament i claredat en els criteris de vulnerabilitat.

Les Corts tornen a suspendre el Dia de la Cambra del 25 d’abril per falta de consens

Les Corts Valencianes no celebraran per segon any consecutiu el seu dia institucional del 25 d'abril per la falta d'acord sobre com commemorar la data, decisió que ha deslligat crítiques de l'oposició.

Bernabé acusa a Catalá d’usar la regularització d’immigrants per a la confrontació política

Pilar Bernabé critica que María José Catalá use el procés de regularització d'immigrants per a l'enfrontament polític i defén l'ampli suport social i institucional a la iniciativa.

Reobert un carril de la A-3 després de més de 30 hores tallada pel xoc de dos camions a Conca

L'A-3 recupera parcialment la circulació en sentit Madrid a l'altura d'Honrubia, després de romandre més de trenta hores totalment tallada per la col·lisió de dos camions.

L’ampliació de l’Hospital Vega Baixa d’Orihuela estarà llesta abans de 2027

La Generalitat preveu culminar enguany l'ampliació de l'Hospital Vega Baixa d'Orihuela, amb dos nous edificis, més de 82 milions d'inversió i un fort augment de consultes i quiròfans.

Vox sosté que la prioritat nacional d’Extremadura ja està en el pacte amb Pérez Llorca

Vox defén que el concepte de prioritat nacional de l'acord a Extremadura ja s'aplica en el pacte d'investidura amb Juanfran Pérez Llorca, mentres PP, PSPV i Compromís discrepen sobre el seu abast.