Un 57% dels brots de Covid són de menors de 30 anys en la Comunitat

 

Sanitat ha confirmat que més de la meitat de casos associats a brots de coronavirus en la Comunitat Valenciana es donen en persones d’entre 15 i 34 anys, i el 79,3% de brots es desencadena en l’àmbit social (sobretot en reunions familiars o amb amics), d’acord amb la informació que maneja la Subdirecció General d’Epidemiologia de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

 

L’anàlisi dels brots registrats durant les tres primeres setmanes de juliol revela que el 57,2% de casos associats a ells són en adolescents i gent de 30 anys, seguits del grup d’edat de 35 a 64 anys, que concentra el 23% dels casos associats a brots. A mesura que augmenta l’edat i, per tant la cobertura vacunal, la quantitat de contagis disminueix. 

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, recorda que s’ha reforçat la labor que realitzaven 1.622 rastrejadors amb la incorporació de 500 més, 50 d’ells de l’Exèrcit, que ajudaran en el seguiment de casos i alleujaran la càrrega de treball dels equips d’Atenció Primària. “A més -afig Barceló- hem posat en marxa el pla de vacances i reforços, per a tots els nivells assistencials, i estem accelerant la campanya de vacunació en aquests grups de població”.

 

Respecte als àmbits, continuen en primer lloc els brots associats a l’origen social (79,3% dels brots i 73,9% dels casos), la majoria en el context de reunions familiars o amb amics on solen relaxar-se l’ús de la màscara i la distància social. 

 

“És precisament amb els éssers estimats amb els qui hem de tindre més cura per a protegir-los i protegir-nos”

“Ens reunim entorn de la taula per a menjar i beure i, a vegades, ens retirem la màscara i oblidem pujar-la quan no estem consumint. També pot ocórrer que no guardem la distància perquè ens sentim amb els nostres, fora de perill. Però és precisament amb les persones reunides i amb els sers estimats amb els qui hem de tindre més cura per a protegir-los i protegir-nos. Qualsevol descuit pot provocar un contagi”, recorda Barceló.

 

D’altra banda, predominen els brots de xicoteta magnitud (menys de 10 casos). De fet, el 85,5% dels nous brots té menys de 10 casos, el 14,1% té entre 10 i 40 casos i hi ha un 0,5% de més de 40 casos. Finalment, la distribució territorial de brots es correlaciona amb les xifres de població: dels brots notificats en les tres últimes setmanes de juliol, un 63% són de la província de València, un 24% d’Alacant i un 13% de Castelló. 

Últimes notícies

Iniciativa-Compromís renova la seua adreça i tria a Carles Esteve com a nou portaveu

Iniciativa-Compromís celebra el seu 7é Congrés a València, tria a Carles Esteve com a nou portaveu, renova la seua adreça i llança a Mónica Oltra com a candidata a l'Alcaldia de València.

La Processó del Perdó reforça el lideratge femení en la Setmana Santa Marinera

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, destaca el pes majoritari de les dones en la Germanor del Santíssim Crist del Perdó com a mostra que tradició, evolució i igualtat avancen de la mà.

Pilar Bernabé celebra el retorn de Mónica Oltra i el veu com una bona notícia per a la política

Pilar Bernabé valora el retorn de Mónica Oltra a la primera línia com una bona notícia per a la política i per a articular tota l'esquerra a València.

El València Basket doblega al Casademont Zaragoza i es fica en la final de la Copa de la Reina

El València Basket s'imposa per 72-82 al Casademont Zaragoza en una semifinal amb aroma a final i barallarà pel seu segon títol consecutiu de la Copa de la Reina.

Mónica Oltra anuncia el seu retorn per a competir per l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la primera línia política i confirma que es presentarà com a candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys de silenci marcats per la seua causa judicial.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón deixe el seu escó per la dana

Una marxa recorre el centre de València per a reclamar que Carlos Mazón renuncie a la seua acta de diputat per la gestió de la dana i comparega davant la jutgessa de Catarroja.

Mónica Oltra trenca el seu silenci i anuncia que es presenta a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra posa fi a quasi quatre anys de silenci polític i anuncia que serà candidata a l'Alcaldia de València per Iniciativa-Compromís després del seu processament judicial encara pendent de juí.

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la política per a optar a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia el seu retorn a la primera línia política i confirma que es presentarà a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys quasi en silenci i amb un juí oral pendent.