Un 57% dels brots de Covid són de menors de 30 anys en la Comunitat

 

Sanitat ha confirmat que més de la meitat de casos associats a brots de coronavirus en la Comunitat Valenciana es donen en persones d’entre 15 i 34 anys, i el 79,3% de brots es desencadena en l’àmbit social (sobretot en reunions familiars o amb amics), d’acord amb la informació que maneja la Subdirecció General d’Epidemiologia de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

 

L’anàlisi dels brots registrats durant les tres primeres setmanes de juliol revela que el 57,2% de casos associats a ells són en adolescents i gent de 30 anys, seguits del grup d’edat de 35 a 64 anys, que concentra el 23% dels casos associats a brots. A mesura que augmenta l’edat i, per tant la cobertura vacunal, la quantitat de contagis disminueix. 

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, recorda que s’ha reforçat la labor que realitzaven 1.622 rastrejadors amb la incorporació de 500 més, 50 d’ells de l’Exèrcit, que ajudaran en el seguiment de casos i alleujaran la càrrega de treball dels equips d’Atenció Primària. “A més -afig Barceló- hem posat en marxa el pla de vacances i reforços, per a tots els nivells assistencials, i estem accelerant la campanya de vacunació en aquests grups de població”.

 

Respecte als àmbits, continuen en primer lloc els brots associats a l’origen social (79,3% dels brots i 73,9% dels casos), la majoria en el context de reunions familiars o amb amics on solen relaxar-se l’ús de la màscara i la distància social. 

 

«És precisament amb els éssers estimats amb els qui hem de tindre més cura per a protegir-los i protegir-nos»

“Ens reunim entorn de la taula per a menjar i beure i, a vegades, ens retirem la màscara i oblidem pujar-la quan no estem consumint. També pot ocórrer que no guardem la distància perquè ens sentim amb els nostres, fora de perill. Però és precisament amb les persones reunides i amb els sers estimats amb els qui hem de tindre més cura per a protegir-los i protegir-nos. Qualsevol descuit pot provocar un contagi”, recorda Barceló.

 

D’altra banda, predominen els brots de xicoteta magnitud (menys de 10 casos). De fet, el 85,5% dels nous brots té menys de 10 casos, el 14,1% té entre 10 i 40 casos i hi ha un 0,5% de més de 40 casos. Finalment, la distribució territorial de brots es correlaciona amb les xifres de població: dels brots notificats en les tres últimes setmanes de juliol, un 63% són de la província de València, un 24% d’Alacant i un 13% de Castelló. 

Últimes notícies

Desallotgen Vivers després de suspendre el concert d’Ana Torroja per risc de reventons tèrmics

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’Ana Torroja als Jardins de Vivers i ha ordenat el desallotjament del recinte per l’avís de la Generalitat sobre possibles reventons tèrmics amb pujada sobtada de temperatures i forts vents.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per reforçar l’acollida de menors migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats i ampliar places del sistema.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per a reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats, dins d’un repartiment total de 35 milions entre autonomies.

Ayuso celebra el mallot blanc i es veu plenament en la lluita pel podi del Tour

El xabienc Juan Ayuso ha recuperat el mallot blanc en la desena etapa del Tour de França i assegura que està satisfet amb el seu rendiment, tot i reconéixer que Tadej Pogacar està a un altre nivell.

Suspés el concert de UB40 als Vivers per l’alerta roja per calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert de UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons càlids i fortes ratxes de vent.

Suspenen el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons tèrmics i ratxes molt fortes de vent.

Álvaro Rodríguez deixa l’Elx i fitxa pel Bournemouth anglés

El davanter uruguaià Álvaro Rodríguez ha deixat l’Elx CF després d’una temporada clau per a la permanència i posa rumb al Bournemouth de la Premier League.

Nit de reventons càlids i vents sobtats a la Comunitat Valenciana

La Generalitat alerta d’una alta probabilitat de reventons càlids i ratxes de vent fortes esta nit, després d’una jornada amb màximes pròximes als 39 graus en diverses comarques valencianes.