19.4 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Un 57% dels brots de Covid són de menors de 30 anys en la Comunitat

 

Sanitat ha confirmat que més de la meitat de casos associats a brots de coronavirus en la Comunitat Valenciana es donen en persones d’entre 15 i 34 anys, i el 79,3% de brots es desencadena en l’àmbit social (sobretot en reunions familiars o amb amics), d’acord amb la informació que maneja la Subdirecció General d’Epidemiologia de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

 

L’anàlisi dels brots registrats durant les tres primeres setmanes de juliol revela que el 57,2% de casos associats a ells són en adolescents i gent de 30 anys, seguits del grup d’edat de 35 a 64 anys, que concentra el 23% dels casos associats a brots. A mesura que augmenta l’edat i, per tant la cobertura vacunal, la quantitat de contagis disminueix. 

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, recorda que s’ha reforçat la labor que realitzaven 1.622 rastrejadors amb la incorporació de 500 més, 50 d’ells de l’Exèrcit, que ajudaran en el seguiment de casos i alleujaran la càrrega de treball dels equips d’Atenció Primària. “A més -afig Barceló- hem posat en marxa el pla de vacances i reforços, per a tots els nivells assistencials, i estem accelerant la campanya de vacunació en aquests grups de població”.

 

Respecte als àmbits, continuen en primer lloc els brots associats a l’origen social (79,3% dels brots i 73,9% dels casos), la majoria en el context de reunions familiars o amb amics on solen relaxar-se l’ús de la màscara i la distància social. 

 

“És precisament amb els éssers estimats amb els qui hem de tindre més cura per a protegir-los i protegir-nos”

“Ens reunim entorn de la taula per a menjar i beure i, a vegades, ens retirem la màscara i oblidem pujar-la quan no estem consumint. També pot ocórrer que no guardem la distància perquè ens sentim amb els nostres, fora de perill. Però és precisament amb les persones reunides i amb els sers estimats amb els qui hem de tindre més cura per a protegir-los i protegir-nos. Qualsevol descuit pot provocar un contagi”, recorda Barceló.

 

D’altra banda, predominen els brots de xicoteta magnitud (menys de 10 casos). De fet, el 85,5% dels nous brots té menys de 10 casos, el 14,1% té entre 10 i 40 casos i hi ha un 0,5% de més de 40 casos. Finalment, la distribució territorial de brots es correlaciona amb les xifres de població: dels brots notificats en les tres últimes setmanes de juliol, un 63% són de la província de València, un 24% d’Alacant i un 13% de Castelló. 

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.