Un 57% dels brots de Covid són de menors de 30 anys en la Comunitat

 

Sanitat ha confirmat que més de la meitat de casos associats a brots de coronavirus en la Comunitat Valenciana es donen en persones d’entre 15 i 34 anys, i el 79,3% de brots es desencadena en l’àmbit social (sobretot en reunions familiars o amb amics), d’acord amb la informació que maneja la Subdirecció General d’Epidemiologia de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

 

L’anàlisi dels brots registrats durant les tres primeres setmanes de juliol revela que el 57,2% de casos associats a ells són en adolescents i gent de 30 anys, seguits del grup d’edat de 35 a 64 anys, que concentra el 23% dels casos associats a brots. A mesura que augmenta l’edat i, per tant la cobertura vacunal, la quantitat de contagis disminueix. 

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, recorda que s’ha reforçat la labor que realitzaven 1.622 rastrejadors amb la incorporació de 500 més, 50 d’ells de l’Exèrcit, que ajudaran en el seguiment de casos i alleujaran la càrrega de treball dels equips d’Atenció Primària. “A més -afig Barceló- hem posat en marxa el pla de vacances i reforços, per a tots els nivells assistencials, i estem accelerant la campanya de vacunació en aquests grups de població”.

 

Respecte als àmbits, continuen en primer lloc els brots associats a l’origen social (79,3% dels brots i 73,9% dels casos), la majoria en el context de reunions familiars o amb amics on solen relaxar-se l’ús de la màscara i la distància social. 

 

«És precisament amb els éssers estimats amb els qui hem de tindre més cura per a protegir-los i protegir-nos»

“Ens reunim entorn de la taula per a menjar i beure i, a vegades, ens retirem la màscara i oblidem pujar-la quan no estem consumint. També pot ocórrer que no guardem la distància perquè ens sentim amb els nostres, fora de perill. Però és precisament amb les persones reunides i amb els sers estimats amb els qui hem de tindre més cura per a protegir-los i protegir-nos. Qualsevol descuit pot provocar un contagi”, recorda Barceló.

 

D’altra banda, predominen els brots de xicoteta magnitud (menys de 10 casos). De fet, el 85,5% dels nous brots té menys de 10 casos, el 14,1% té entre 10 i 40 casos i hi ha un 0,5% de més de 40 casos. Finalment, la distribució territorial de brots es correlaciona amb les xifres de població: dels brots notificats en les tres últimes setmanes de juliol, un 63% són de la província de València, un 24% d’Alacant i un 13% de Castelló. 

Últimes notícies

Oltra i Rufián reclamen unitat de l’esquerra a València: ‘És negligent no unir-nos’

Mónica Oltra i Gabriel Rufián han defensat a València que les forces d’esquerra han de ‘ser intel·ligents’ i superar les sigles per a unir-se, perquè ‘és negligent no unir-nos’. L’acte Espai de Trobada ha reunit centenars de persones al Parc de Capçalera.

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.