Un pacient de Covid a l’UCI costa 6.000 euros diaris

 

La decisió d’alguns països de no atendre persones amb covid per no voler vacunar-se o que estes paguen el tractament, ha començat a sobrevolar alguns estats. A Espanya el Govern no s’ha pronunciat en este sentit, encara que sí que hi ha veus expertes que defensen esta mesura.

El cost mitjà d’un pacient amb Covid-19 a l’UCI pot arribar fins als 6.000 euros al dia, duplicant el cost d’un pacient amb una altra malaltia. Esta diferència de cost es troba en la medicació i la maquinària específica que necessita esta malaltia.

El cost sanitari durant tota la pandèmia encara no es pot calcular, ja que el virus no se n’ha anat de la societat ni dels hospitals. Tot i això, en les dades publicades anuncien que el cost hospitalari directe l’any 2020 va ser de 2,3 milions d’euros.

Deixant de banda el cost econòmic que ha suposat la pandèmia, cal recalcar que el virus ha llevat la vida de 7.912 persones a tota la Comunitat Valenciana.

Des de les autoritats sanitàries demanen a la població que continue vacunant-se per evitar el col·lapse dels centres hospitalaris. Actualment, el 86% de les persones ingressades per Covid a l’UCI no estan vacunades.

Últimes notícies

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.

Localitzen el cadàver d’un home de 70 anys en un socavó d’un descampat en obres a València

Han trobat el cos sense vida d’un home d’uns 70 anys en un socavó d’un descampat en obres entre l’Hospital La Fe i la rotonda dels Anzuelos, a València. La Policia Nacional investiga el cas i, de moment, no veu indicis de criminalitat a l’espera de l’autòpsia.

El Elche potencia la franja verda en la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027

L’Elche ha presentat la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027, amb la franja verda més protagonista sobre el fons blanc i detalls en negre en coll i mànigues.

Dispositiu policial reforçat a la Comunitat Valenciana per a la final del Mundial entre Espanya i Argentina

La Delegació del Govern ha anunciat un desplegament reforçat de Policia Nacional i Guàrdia Civil en les principals ciutats valencianes durant la final del Mundial entre Espanya i Argentina d’este diumenge, tant en les retransmissions públiques com en les possibles celebracions.

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.

Brugué resta importància a la derrota del Llevant i es queda amb les sensacions de la pretemporada

Roger Brugué ha valorat la pretemporada del Levante UD després de la derrota contra el Sheffield United i ha destacat que, per damunt del resultat i del seu gol, el més important són les sensacions de l’equip.