Un pacient de Covid a l’UCI costa 6.000 euros diaris

 

La decisió d’alguns països de no atendre persones amb covid per no voler vacunar-se o que estes paguen el tractament, ha començat a sobrevolar alguns estats. A Espanya el Govern no s’ha pronunciat en este sentit, encara que sí que hi ha veus expertes que defensen esta mesura.

El cost mitjà d’un pacient amb Covid-19 a l’UCI pot arribar fins als 6.000 euros al dia, duplicant el cost d’un pacient amb una altra malaltia. Esta diferència de cost es troba en la medicació i la maquinària específica que necessita esta malaltia.

El cost sanitari durant tota la pandèmia encara no es pot calcular, ja que el virus no se n’ha anat de la societat ni dels hospitals. Tot i això, en les dades publicades anuncien que el cost hospitalari directe l’any 2020 va ser de 2,3 milions d’euros.

Deixant de banda el cost econòmic que ha suposat la pandèmia, cal recalcar que el virus ha llevat la vida de 7.912 persones a tota la Comunitat Valenciana.

Des de les autoritats sanitàries demanen a la població que continue vacunant-se per evitar el col·lapse dels centres hospitalaris. Actualment, el 86% de les persones ingressades per Covid a l’UCI no estan vacunades.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket busca despenjar al Reial Madrid i assegurar el play in

L'equip taronja visita este dijous al Reial Madrid amb l'opció d'obrir bretxa, amarrar el play in i certificar el basket average particular. Un triomf reforçaria una ratxa de quatre victòries en l'Eurolliga i consolidaria la seua posició abans del tram final.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida a València

La policia adscrita a la Comunitat Valenciana ha intervingut set reproduccions no autoritzades d'obres de Yturralde i Chillida a València. El venedor ha sigut investigat i les peces han quedat sota custòdia policial.

Kambwala rep l’alta mèdica després de set mesos de baixa al Vila-real

El central del Vila-real va rebre l'alta mèdica i podrà reintegrar-se al treball de grup als ordes de Marcelino després de set mesos fora de l'equip.

Toni Pérez reivindica a Alacant que el Dia Europeu de les víctimes del terrorisme ‘no pertany al passat’

La Diputació d'Alacant ha guardat un minut de silenci pel Dia Europeu de les víctimes del terrorisme. Toni Pérez ha apel·lat a memòria, unitat i dignitat, i la Generalitat ha reafirmat el seu compromís de reparació

Aznar: Espanya hauria d’estar al costat dels seus aliats i no dels seus adversaris

L'expresident ha defés que el conflicte amb l'Iran està 'més que justificat' i ha urgit a Espanya a alinear-se amb els seus aliats. També ha reclamat rellançar Europa i aprofitar l'oportunitat llatinoamericana.

Bernabé acusa a Catalá de demanar el tall de Rodalia a l’estació del Nord durant la mascletà

La delegada del Govern ha retret a l'alcaldessa que no assumisca responsabilitats i ha recordat que l'Ajuntament va demanar per escrit tallar els trens entre les 12.00 i les 15.00 durant la mascletà. Renfe ha oferit alternatives i reforços, mentres l'EMT ha rebutjat augmentar autobusos a San Isidro i Font de Sant Lluís.

Pérez Llorca anuncia un pla per a construir vivendes en sòl dotacional municipal

La Generalitat ha anunciat un pla per a habilitar vivendes en sòl dotacional municipal sense desenrotllar i ha xifrat el seu potencial en 120.000 llars. A més, posarà en marxa tres noves estacions d'ITV a Segorbe, Onda i Torrent per a sumar 50.000 inspeccions.

València guarda un minut de silenci per les víctimes del 11-M

L'Ajuntament de València ha homenatjat este dimecres a les víctimes del 11-M amb un minut de silenci. Tota la corporació s'ha unit en la plaça.