Un pacient de Covid a l’UCI costa 6.000 euros diaris

 

La decisió d’alguns països de no atendre persones amb covid per no voler vacunar-se o que estes paguen el tractament, ha començat a sobrevolar alguns estats. A Espanya el Govern no s’ha pronunciat en este sentit, encara que sí que hi ha veus expertes que defensen esta mesura.

El cost mitjà d’un pacient amb Covid-19 a l’UCI pot arribar fins als 6.000 euros al dia, duplicant el cost d’un pacient amb una altra malaltia. Esta diferència de cost es troba en la medicació i la maquinària específica que necessita esta malaltia.

El cost sanitari durant tota la pandèmia encara no es pot calcular, ja que el virus no se n’ha anat de la societat ni dels hospitals. Tot i això, en les dades publicades anuncien que el cost hospitalari directe l’any 2020 va ser de 2,3 milions d’euros.

Deixant de banda el cost econòmic que ha suposat la pandèmia, cal recalcar que el virus ha llevat la vida de 7.912 persones a tota la Comunitat Valenciana.

Des de les autoritats sanitàries demanen a la població que continue vacunant-se per evitar el col·lapse dels centres hospitalaris. Actualment, el 86% de les persones ingressades per Covid a l’UCI no estan vacunades.

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.