11.3 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Un pacient de Covid a l’UCI costa 6.000 euros diaris

 

La decisió d’alguns països de no atendre persones amb covid per no voler vacunar-se o que estes paguen el tractament, ha començat a sobrevolar alguns estats. A Espanya el Govern no s’ha pronunciat en este sentit, encara que sí que hi ha veus expertes que defensen esta mesura.

El cost mitjà d’un pacient amb Covid-19 a l’UCI pot arribar fins als 6.000 euros al dia, duplicant el cost d’un pacient amb una altra malaltia. Esta diferència de cost es troba en la medicació i la maquinària específica que necessita esta malaltia.

El cost sanitari durant tota la pandèmia encara no es pot calcular, ja que el virus no se n’ha anat de la societat ni dels hospitals. Tot i això, en les dades publicades anuncien que el cost hospitalari directe l’any 2020 va ser de 2,3 milions d’euros.

Deixant de banda el cost econòmic que ha suposat la pandèmia, cal recalcar que el virus ha llevat la vida de 7.912 persones a tota la Comunitat Valenciana.

Des de les autoritats sanitàries demanen a la població que continue vacunant-se per evitar el col·lapse dels centres hospitalaris. Actualment, el 86% de les persones ingressades per Covid a l’UCI no estan vacunades.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.