Un pacient de Covid a l’UCI costa 6.000 euros diaris

 

La decisió d’alguns països de no atendre persones amb covid per no voler vacunar-se o que estes paguen el tractament, ha començat a sobrevolar alguns estats. A Espanya el Govern no s’ha pronunciat en este sentit, encara que sí que hi ha veus expertes que defensen esta mesura.

El cost mitjà d’un pacient amb Covid-19 a l’UCI pot arribar fins als 6.000 euros al dia, duplicant el cost d’un pacient amb una altra malaltia. Esta diferència de cost es troba en la medicació i la maquinària específica que necessita esta malaltia.

El cost sanitari durant tota la pandèmia encara no es pot calcular, ja que el virus no se n’ha anat de la societat ni dels hospitals. Tot i això, en les dades publicades anuncien que el cost hospitalari directe l’any 2020 va ser de 2,3 milions d’euros.

Deixant de banda el cost econòmic que ha suposat la pandèmia, cal recalcar que el virus ha llevat la vida de 7.912 persones a tota la Comunitat Valenciana.

Des de les autoritats sanitàries demanen a la població que continue vacunant-se per evitar el col·lapse dels centres hospitalaris. Actualment, el 86% de les persones ingressades per Covid a l’UCI no estan vacunades.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València frustra el debut de Quique amb una remuntada agònica en el 99 (3-2)

Hugo Duro va decidir de penal en el 99 després de dos punts de Boyé i els empats de Javi Guerra i Cömert. El triomf va allunyar set punts el perill del descens.

3-2: El València remunta en el 99, amarga el debut de Quique i s’allunya del descens

El València va voltejar dos punts de Lucas Boyé i va decidir en el 99 amb un penal d'Hugo Duro, per a prendre aire i posar terra pel mig amb el descens.

El València firma la remuntada 3-2 davant l’Alabés amb un penal d’Hugo Duro en el 97

El València va guanyar 3-2 a l'Alabés a Mestalla amb un penal d'Hugo Duro en el 97 després d'empatar en el 90 amb Cömert. Boyé havia marcat dos per als visitants.

Un penal de Boyé en el 3 avança a l’Alabés a Mestalla (0-1)

Lucas Boyé va avançar a l'Alabés des del punt de penal en el minut 3 a Mestalla. El València, incòmode, va disposar d'ocasions per a igualar i no va encertar.

Ginés Marín i Aaron Palacio tallen una orella en una vesprada d’actitud a Castelló

Ginés Marín i Aaron Palacio han obert el capítol de trofeus en la Fira de la Magdalena amb una orella cada un. La correguda de La Quinta va resultar molt desigual i Javier Zulueta es va anar de buit.

El 8M a València rebutja la violència masclista i diu no a les guerres

Milers de persones han marxat a València en el 8M per a exigir igualtat real i mesures efectives contra la violència masclista, amb un missatge clar de no a les guerres.

Pedro Martínez subratlla l’equilibri del València Basket i refreda l’eufòria

El tècnic va valorar la folgada victòria davant UCAM Murcia i, després d'una altra bona imatge en Eurolliga, va demanar prudència: 'hem trobat l'equilibri, però no hi ha fórmula màgica'

110-84: el València Basket atropella al UCAM Murcia amb un Montero decisiu

El València Basket va dominar de principi a fi i va guanyar 110-84 al UCAM Murcia en el Roig Arena, impulsat pels 23 punts i 6 assistències de Jean Montero. Els taronja van arribar a manar per 30 i es van ensenyorir també del basket average.