Anuncios

Si vas donar positiu en COVID-19, quantes dosis són de vacuna?

Tant les persones que han sigut vacunades amb AstraZeneca com les han rebudes Moderna i Pfizer estan ja rebent o a l’espera de rebre la segona dosi de vacuna.

No obstant això, este fet ha generat un cert renou, perquè alguns dels treballadors que ja han superat la COVID-19 i pertanyen a col·lectius considerats essencials, com a Policies i Bombers, han rebut en estos últims dies un missatge SMS des de Sanitat que els informa que “la seua pauta està completa”. No obstant això, en entrar en la pàgina web informativa sobre vacunes de Conselleria, tenen assignada data de vacunació esta setmana.

Anuncios

Des de Sanitat informen que “el missatge és vàlid i que encara que vagen a la cita, si ja han passat la malaltia, els que siguen menors de 65 anys no rebran segona dosi”. D’altra banda, alguns agents de la Policia Local asseguren “no haver rebut este SMS”, per la qual cosa desconeixen si han de rebre la segona dosi de vacuna.

 

Què diu el Ministeri de Sanitat?

 

Les instruccions del Ministeri de Sanitat són clares sobre este tema. En l’última actualització del passat 11 de maig assenyalen que:

“Les persones amb antecedents d’infecció simptomàtica o asimptomàtica per SARS-CoV-2, independentment de la data de confirmació, es vacunaran com s’especifica a continuació segons l’edat i el moment de la infecció.

Estes recomanacions són per a les vacunes la pauta de les quals és de dos dosis (Comirnaty-Pfizer, Vaxzevria-AstraZeneca i Moderna):

Persones de 65 o menys anys amb diagnòstic d’infecció per SARS-CoV-2 abans de rebre la primera dosi: s’administrarà només una dosi preferentment a partir dels sis mesos després de l’inici de símptomes o el diagnòstic d’infecció.

En cas que s’administre abans d’haver transcorregut eixos sis mesos, la dosi es considerarà vàlida i no serà necessari administrar més dosi.

Persones de 65 o menys anys amb diagnòstic d’infecció per SARS-CoV-2 després d’haver rebut la primera dosi: s’administrarà una segona dosi, transcorreguts sis mesos des de l’inici de símptomes o el diagnòstic d’infecció.

Persones majors de 65 anys amb diagnòstic d’infecció per SARS-CoV-2 abans de rebre la primera dosi. S’administrarà una pauta de dos dosis quan estiguen completament recuperades i haja finalitzat el període d’aïllament. No s’esperaran sis mesos després de la infecció per a l’administració de la primera dosi.

Persones majors de 65 anys amb diagnòstic d’infecció per SARS-CoV-2 després d’haver rebut la primera dosi. Es completarà la pauta amb una segona dosi quan estiguen completament recuperades i haja finalitzat el període d’aïllament, garantint l’interval aconsellat entre dosi. No s’esperaran sis mesos després de la infecció per a l’administració de la segona dosi.

No es recomana la realització de proves serològiques o virològiques abans o després de la vacunació.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Un bomber forestal assegura que a Pradas li van tallar les ales durant la gestió de la dana

Un bomber forestal de la unitat d'Alzira declara davant la jutgessa que investiga la gestió de la dana i manté que a la exconsellera Salomé Pradas i al seu equip els van tallar les ales els seus superiors.

Marcelino reivindica l’ambició del Vila-real: guanyar per a assegurar la tercera plaça

Marcelino insistix que el Vila-real no és jutge del descens i que el seu únic objectiu és continuar guanyant per a amarrar la tercera plaça de LaLiga davant un Mallorca en bona dinàmica.

Investiguen per maltractament animal a un veí de Torrevieja per un collaret de castic en el seu gos

La Guàrdia Civil investiga a un home de 78 anys a Torrevieja per un presumpte delicte de maltractament animal després de localitzar al seu gos amb un collaret de castic incrustat en el coll.

Marcelino explica el seu adeu al Vila-real: diferències en el contracte i agraïment total

Marcelino García Toral confirma que no renova amb el Vila-real per divergències en la duració del contracte, però recalca la cordialitat i l'agraïment mutu després d'una etapa que considera exitosa.

Els tres alts funcionaris citats pel cas de les vivendes dels Naus no acudixen a declarar

Tres alts funcionaris de l'Ajuntament d'Alacant citats com a testimonis per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de les vivendes públiques dels Naus no s'han presentat a declarar, mentres quatre tècnics autonòmics sí han comparegut i han confirmat que va haver-hi expedients que degueren decaure.

Més de 200 conductors passen a disposició judicial a l’abril per delictes de seguretat viària en la Comunitat Valenciana

La Guàrdia Civil va portar als tribunals a l'abril a 211 conductors en la Comunitat Valenciana per diferents delictes contra la seguretat viària, en la seua majoria relacionats amb alcohol i falta de permís.

Les festes de Moros i Cristians de Muro d’Alcoi eliminen la pirotècnia per a protegir els animals

Les Entrades de Moros i Cristians de Muro d'Alcoi suprimixen els castells de focs per a reduir l'estrés dels animals i reforcen mesures d'inclusió i seguretat.

Gran acolliment a la jornada de portes obertes de la EUIPO pel Dia d’Europa

La EUIPO organitza a Alacant una jornada de portes obertes pel Dia d'Europa amb gran resposta del públic, activitats per a famílies i actes culturals associats.
Anuncios