Anuncios

Si vas donar positiu en COVID-19, quantes dosis són de vacuna?

Tant les persones que han sigut vacunades amb AstraZeneca com les han rebudes Moderna i Pfizer estan ja rebent o a l’espera de rebre la segona dosi de vacuna.

No obstant això, este fet ha generat un cert renou, perquè alguns dels treballadors que ja han superat la COVID-19 i pertanyen a col·lectius considerats essencials, com a Policies i Bombers, han rebut en estos últims dies un missatge SMS des de Sanitat que els informa que “la seua pauta està completa”. No obstant això, en entrar en la pàgina web informativa sobre vacunes de Conselleria, tenen assignada data de vacunació esta setmana.

Anuncios

Des de Sanitat informen que “el missatge és vàlid i que encara que vagen a la cita, si ja han passat la malaltia, els que siguen menors de 65 anys no rebran segona dosi”. D’altra banda, alguns agents de la Policia Local asseguren “no haver rebut este SMS”, per la qual cosa desconeixen si han de rebre la segona dosi de vacuna.

 

Què diu el Ministeri de Sanitat?

 

Les instruccions del Ministeri de Sanitat són clares sobre este tema. En l’última actualització del passat 11 de maig assenyalen que:

“Les persones amb antecedents d’infecció simptomàtica o asimptomàtica per SARS-CoV-2, independentment de la data de confirmació, es vacunaran com s’especifica a continuació segons l’edat i el moment de la infecció.

Estes recomanacions són per a les vacunes la pauta de les quals és de dos dosis (Comirnaty-Pfizer, Vaxzevria-AstraZeneca i Moderna):

Persones de 65 o menys anys amb diagnòstic d’infecció per SARS-CoV-2 abans de rebre la primera dosi: s’administrarà només una dosi preferentment a partir dels sis mesos després de l’inici de símptomes o el diagnòstic d’infecció.

En cas que s’administre abans d’haver transcorregut eixos sis mesos, la dosi es considerarà vàlida i no serà necessari administrar més dosi.

Persones de 65 o menys anys amb diagnòstic d’infecció per SARS-CoV-2 després d’haver rebut la primera dosi: s’administrarà una segona dosi, transcorreguts sis mesos des de l’inici de símptomes o el diagnòstic d’infecció.

Persones majors de 65 anys amb diagnòstic d’infecció per SARS-CoV-2 abans de rebre la primera dosi. S’administrarà una pauta de dos dosis quan estiguen completament recuperades i haja finalitzat el període d’aïllament. No s’esperaran sis mesos després de la infecció per a l’administració de la primera dosi.

Persones majors de 65 anys amb diagnòstic d’infecció per SARS-CoV-2 després d’haver rebut la primera dosi. Es completarà la pauta amb una segona dosi quan estiguen completament recuperades i haja finalitzat el període d’aïllament, garantint l’interval aconsellat entre dosi. No s’esperaran sis mesos després de la infecció per a l’administració de la segona dosi.

No es recomana la realització de proves serològiques o virològiques abans o després de la vacunació.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Educació demana responsabilitat al professorat i que no es boicotegen els servicis mínims de la vaga

La Conselleria d'Educació reclama a docents i sindicats que respecten els servicis mínims fixats per a la vaga indefinida, especialment en segon de Batxillerat, i manté que seguirà oberta a la negociació.

Benavent reclama una caritat sincera i condemna les guerres en la festa de la Verge dels Desemparats

L'arquebisbe Enric Benavent condemna les guerres i demana una caritat sincera durant la Missa d'Infants de la Verge dels Desemparats, davant les principals autoritats valencianes.

Sanitat envia una segona mostra de la pacient ingressada a Alacant per possible hantavirus

Sanitat ha remés una segona mostra de la dona ingressada a Alacant per sospita de hantavirus al Centre Nacional de Microbiologia per a una nova PCR, després d'un primer resultat negatiu.

Arranca el desembarcament dels passatgers espanyols del creuer Hondius després del brot de hantavirus

Comença el desembarcament dels 14 passatgers espanyols del creuer Hondius, afectat per un brot de hantavirus, que seran traslladats a Madrid per a passar la quarantena.

Detinguda a València una parella per forçar el matrimoni de la seua filla de 16 anys

La Policia Nacional ha detingut a València a una parella acusada de tràfic d'éssers humans amb finalitats de matrimoni forçat per intentar enviar a la seua filla de 16 anys al seu país d'origen per a casar-la en contra de la seua voluntat.

Álvaro Rodríguez reforça la fe de l’Elx en la permanència

Álvaro Rodríguez assegura que el vestuari de l'Elx manté intacta la confiança a aconseguir la permanència en Primera Divisió i assumix els pròxims tres partits com a finals.

Residus de palmera per a fabricar taulers d’aglomerat sense cola

Una empresa vinculada a la Universitat Miguel Hernández ha patentat taulers d'aglomerat fabricats amb residus de palmera que no necessiten coles químiques i poden reemplaçar a la fusta convencional.

El comissionat de la DANA autonòmic tanca les compareixences en Les Corts

La comissió d'investigació de Les Corts sobre la DANA del 29 d'octubre de 2024 celebra la seua última sessió de compareixences amb la intervenció del comissionat per a la recuperació i altres dos responsables implicats.
Anuncios