Puig descarta noves restriccions davant la pujada de casos

El ‘president’ de la Generalitat, Ximo Puig, ha descartat aplicar noves restriccions en la Comunitat Valenciana davant l’augment dels nous positius diaris de coronavirus i de la incidència acumulada registrat en els últims dies i ha incidit en què el “problema més greu ara mateix” és que “hi ha un 10 per cent de la població que no està vacunada”, ja que “la majoria de persones que moren, d’una manera o d’una altra, estan vinculades a la no vacunació”.

En este moment no es pensa prendre cap decisió“, ha assegurat Puig este dissabte en ser preguntat pels mitjans de comunicació en la inauguració de la III Mostra de Turisme de la Comunitat Valenciana sobre si la Generalitat es planteja adoptar mesures més restrictives.

El cap del Consell ha assenyalat que des de l’Administració autonòmica són “conscients” que “podien haver-hi evolucions d’estes característiques” quant a les xifres de positius i d’incidència acumulada -totes dos en augment en la Comunitat en l’última setmana-, encara que ha remarcat que “encara estan dins d’un nivell baix d’afecció“.

No obstant això, ha insistit que la pandèmia “no s’ha superat encara“, sinó que “és ací bé present entre nosaltres“. “Dia a dia hi ha persones que es contagien i, sobretot, encara tenim un 10% de la població que no s’ha vacunat, i este és el problema més greu que tenim, perquè la majoria de persones que moren, d’una manera o d’una altra, estan vinculades a la no vacunació“.

Així, Puig ha posat l’accent en la importància de la immunització de les persones que no s’han vacunat, per al que ha cridat a “fer entre tots una atmosfera molt favorable”. “Cal dir-los que ho han de fer per ells, per les seues famílies i pel conjunt de la Comunitat“, ha resolt.

Preguntat per la implantació del certificat covid més enllà del sector de l’oci i els festivals, el ‘president’ de la Generalitat ha subratllat que és una qüestió en la qual el Consell “no vol improvisar“.

Fa temps que hem dit que seria una acció positiva, per a incentivar la vacunació i, al mateix temps, generar la màxima protecció possible en els espais on hi ha algun tipus de contacte més difícil de controlar que en altres llocs“, ha pronunciat.

El dirigent autonòmic ha incidit en què es tracta d’una iniciativa que “ha d’explorar-se“, encara que ha advocat perquè, per a això, “existesca la suficient seguretat jurídica” i que el seu ús “s’ampliés en tots els àmbits més enllà de la Comunitat Valenciana“. “Esperem que es puguen adoptar les decisions, però sempre des de l’acord i la prudència“, ha conclòs.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.