Puig descarta noves restriccions davant la pujada de casos

El ‘president’ de la Generalitat, Ximo Puig, ha descartat aplicar noves restriccions en la Comunitat Valenciana davant l’augment dels nous positius diaris de coronavirus i de la incidència acumulada registrat en els últims dies i ha incidit en què el “problema més greu ara mateix” és que “hi ha un 10 per cent de la població que no està vacunada”, ja que “la majoria de persones que moren, d’una manera o d’una altra, estan vinculades a la no vacunació”.

En este moment no es pensa prendre cap decisió“, ha assegurat Puig este dissabte en ser preguntat pels mitjans de comunicació en la inauguració de la III Mostra de Turisme de la Comunitat Valenciana sobre si la Generalitat es planteja adoptar mesures més restrictives.

El cap del Consell ha assenyalat que des de l’Administració autonòmica són “conscients” que “podien haver-hi evolucions d’estes característiques” quant a les xifres de positius i d’incidència acumulada -totes dos en augment en la Comunitat en l’última setmana-, encara que ha remarcat que “encara estan dins d’un nivell baix d’afecció“.

No obstant això, ha insistit que la pandèmia “no s’ha superat encara“, sinó que “és ací bé present entre nosaltres“. “Dia a dia hi ha persones que es contagien i, sobretot, encara tenim un 10% de la població que no s’ha vacunat, i este és el problema més greu que tenim, perquè la majoria de persones que moren, d’una manera o d’una altra, estan vinculades a la no vacunació“.

Així, Puig ha posat l’accent en la importància de la immunització de les persones que no s’han vacunat, per al que ha cridat a “fer entre tots una atmosfera molt favorable”. “Cal dir-los que ho han de fer per ells, per les seues famílies i pel conjunt de la Comunitat“, ha resolt.

Preguntat per la implantació del certificat covid més enllà del sector de l’oci i els festivals, el ‘president’ de la Generalitat ha subratllat que és una qüestió en la qual el Consell “no vol improvisar“.

Fa temps que hem dit que seria una acció positiva, per a incentivar la vacunació i, al mateix temps, generar la màxima protecció possible en els espais on hi ha algun tipus de contacte més difícil de controlar que en altres llocs“, ha pronunciat.

El dirigent autonòmic ha incidit en què es tracta d’una iniciativa que “ha d’explorar-se“, encara que ha advocat perquè, per a això, “existesca la suficient seguretat jurídica” i que el seu ús “s’ampliés en tots els àmbits més enllà de la Comunitat Valenciana“. “Esperem que es puguen adoptar les decisions, però sempre des de l’acord i la prudència“, ha conclòs.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.

La 61 Fira del Llibre de València obri amb xifres rècord i més activitats en Vivers

La 61 Fira del Llibre de València obri als Jardins de Vivers amb 105 expositors, més de 200 activitats i 1.800 firmes, consolidada com a gran cita cultural valenciana.

Recuperen a Alacant els cossos de tres migrants trobats en la mar

Els cossos d'un home, una dona i un menor han sigut recuperats en avançat estat de descomposició en aigües de la província d'Alacant, en diferents punts del litoral.