16 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

Puig descarta noves restriccions davant la pujada de casos

El ‘president’ de la Generalitat, Ximo Puig, ha descartat aplicar noves restriccions en la Comunitat Valenciana davant l’augment dels nous positius diaris de coronavirus i de la incidència acumulada registrat en els últims dies i ha incidit en què el “problema més greu ara mateix” és que “hi ha un 10 per cent de la població que no està vacunada”, ja que “la majoria de persones que moren, d’una manera o d’una altra, estan vinculades a la no vacunació”.

En este moment no es pensa prendre cap decisió“, ha assegurat Puig este dissabte en ser preguntat pels mitjans de comunicació en la inauguració de la III Mostra de Turisme de la Comunitat Valenciana sobre si la Generalitat es planteja adoptar mesures més restrictives.

El cap del Consell ha assenyalat que des de l’Administració autonòmica són “conscients” que “podien haver-hi evolucions d’estes característiques” quant a les xifres de positius i d’incidència acumulada -totes dos en augment en la Comunitat en l’última setmana-, encara que ha remarcat que “encara estan dins d’un nivell baix d’afecció“.

No obstant això, ha insistit que la pandèmia “no s’ha superat encara“, sinó que “és ací bé present entre nosaltres“. “Dia a dia hi ha persones que es contagien i, sobretot, encara tenim un 10% de la població que no s’ha vacunat, i este és el problema més greu que tenim, perquè la majoria de persones que moren, d’una manera o d’una altra, estan vinculades a la no vacunació“.

Així, Puig ha posat l’accent en la importància de la immunització de les persones que no s’han vacunat, per al que ha cridat a “fer entre tots una atmosfera molt favorable”. “Cal dir-los que ho han de fer per ells, per les seues famílies i pel conjunt de la Comunitat“, ha resolt.

Preguntat per la implantació del certificat covid més enllà del sector de l’oci i els festivals, el ‘president’ de la Generalitat ha subratllat que és una qüestió en la qual el Consell “no vol improvisar“.

Fa temps que hem dit que seria una acció positiva, per a incentivar la vacunació i, al mateix temps, generar la màxima protecció possible en els espais on hi ha algun tipus de contacte més difícil de controlar que en altres llocs“, ha pronunciat.

El dirigent autonòmic ha incidit en què es tracta d’una iniciativa que “ha d’explorar-se“, encara que ha advocat perquè, per a això, “existesca la suficient seguretat jurídica” i que el seu ús “s’ampliés en tots els àmbits més enllà de la Comunitat Valenciana“. “Esperem que es puguen adoptar les decisions, però sempre des de l’acord i la prudència“, ha conclòs.

Últimes notícies

Detinguts els dos atrinxerats a Elx després de matar a dos hòmens i deixar greu a un tercer

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens que s'havien atrinxerat en una vivenda d'Elx. Abans havien apallissat fins a la mort a dos hòmens i deixat ferit greu a un tercer.

Pérez Llorca subratlla el compromís del Consell amb Alacant i l’impuls a l’estació central del TRAM

El president ha reafirmat el suport de la Generalitat als projectes clau de la ciutat, amb l'estació central del TRAM com a eix intermodal. Via Parc fixa l'objectiu d'iniciar el seu desenrotllament l'any vinent després de resoldre's la titularitat dels sòls.

Pérez Llorca condiciona el congrés del PPCV a l’avanç de la reconstrucció i apunta a 2026

Pérez Llorca ha supeditat el congrés regional del PPCV a l'avanç de la reconstrucció després de la DANA i ha fixat com a horitzó 2026 si no hi ha contratemps. També ha defés una gestora integradora i ha restat importància a la seua candidatura.

PSPV i EUPV demanen la dimissió de l’alcalde de Jérica imputat per agressió sexual a menors

PSPV-PSOE i EUPV han exigit la dimissió de l'alcalde de Jérica, Jorge Peiró, imputat per una presumpta agressió sexual a dos menors, i han demanat al PP actuar. Reclamen claredat sobre quan es va conéixer la investigació i proposen un ple extraordinari per a abordar la crisi.

PP i Vox aproven el pressupost de Castelló per a 2026: més de 253 milions

El ple municipal ha validat els comptes de 2026, per damunt de 253 milions, amb la majoria de PP i Vox i el rebuig de PSPV-PSOE i Compromís. L'oposició ha qüestionat previsions i implementació.

L’Audiència de València rebutja imputar al president de la CHJ en la causa de la DANA

L'Audiència de València ha confirmat la negativa de la jutgessa a investigar al president de la CHJ en la causa per la DANA. El tribunal centra la responsabilitat en els qui van dirigir l'emergència i en l'ús d'alertes i informació disponible.

El Govern destina 42,6 milions a regenerar platges valencianes

El Miteco finançarà obres per 42.659.244,47 euros per a revertir la regressió costanera en diversos trams del litoral valencià. El contracte ja s'ha firmat.

Dos morts i un ferit greu després d’una pallissa en la pedania de la Marina, a Elx

Dos hòmens han mort i un tercer està greu després de ser apallissats en la pedania il·licitana de la Marina. Els sospitosos seguixen tancats en una vivenda voltada per la Guàrdia Civil.