Puig descarta noves restriccions davant la pujada de casos

El ‘president’ de la Generalitat, Ximo Puig, ha descartat aplicar noves restriccions en la Comunitat Valenciana davant l’augment dels nous positius diaris de coronavirus i de la incidència acumulada registrat en els últims dies i ha incidit en què el “problema més greu ara mateix” és que “hi ha un 10 per cent de la població que no està vacunada”, ja que “la majoria de persones que moren, d’una manera o d’una altra, estan vinculades a la no vacunació”.

En este moment no es pensa prendre cap decisió“, ha assegurat Puig este dissabte en ser preguntat pels mitjans de comunicació en la inauguració de la III Mostra de Turisme de la Comunitat Valenciana sobre si la Generalitat es planteja adoptar mesures més restrictives.

El cap del Consell ha assenyalat que des de l’Administració autonòmica són “conscients” que “podien haver-hi evolucions d’estes característiques” quant a les xifres de positius i d’incidència acumulada -totes dos en augment en la Comunitat en l’última setmana-, encara que ha remarcat que “encara estan dins d’un nivell baix d’afecció“.

No obstant això, ha insistit que la pandèmia “no s’ha superat encara“, sinó que “és ací bé present entre nosaltres“. “Dia a dia hi ha persones que es contagien i, sobretot, encara tenim un 10% de la població que no s’ha vacunat, i este és el problema més greu que tenim, perquè la majoria de persones que moren, d’una manera o d’una altra, estan vinculades a la no vacunació“.

Així, Puig ha posat l’accent en la importància de la immunització de les persones que no s’han vacunat, per al que ha cridat a “fer entre tots una atmosfera molt favorable”. “Cal dir-los que ho han de fer per ells, per les seues famílies i pel conjunt de la Comunitat“, ha resolt.

Preguntat per la implantació del certificat covid més enllà del sector de l’oci i els festivals, el ‘president’ de la Generalitat ha subratllat que és una qüestió en la qual el Consell “no vol improvisar“.

Fa temps que hem dit que seria una acció positiva, per a incentivar la vacunació i, al mateix temps, generar la màxima protecció possible en els espais on hi ha algun tipus de contacte més difícil de controlar que en altres llocs“, ha pronunciat.

El dirigent autonòmic ha incidit en què es tracta d’una iniciativa que “ha d’explorar-se“, encara que ha advocat perquè, per a això, “existesca la suficient seguretat jurídica” i que el seu ús “s’ampliés en tots els àmbits més enllà de la Comunitat Valenciana“. “Esperem que es puguen adoptar les decisions, però sempre des de l’acord i la prudència“, ha conclòs.

Últimes notícies

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.

Educació proposa pujar 120 euros el salari als docents valencians en 2027

La Conselleria d'Educació planteja als sindicats una pujada salarial de 120 euros en el complement específic autonòmic per a 2027 i manté una proposta de ràtios similar a l'anterior, amb ajustos en infantil i en les substitucions en Primària.

Baleària culmina la presa de control dels actius d’Armes Trasmediterránea a Canàries

Baleària assumix el control de les rutes d'Armes Trasmediterránea a Canàries i connexions amb la Península, amb més de 50 vaixells, 4.500 empleats i un pla inversor de 45 milions.

Nou ferits i llargues retencions per l’incendi d’un cotxe en l’AP-7 a la Vila Joiosa

El xoc entre quatre vehicles en l'AP-7 a l'altura de la Vila Joiosa va provocar l'incendi d'un cotxe, va deixar nou ferits amb contusions i esquinços cervicals i va causar importants retencions.

Educació i sindicats es tornen a asseure en plena segona setmana de vaga indefinida docent

Educació i els sindicats docents reprenen la negociació en la Comunitat Valenciana en la segona setmana de vaga indefinida, amb el salari, les plantilles i les infraestructures com a punts centrals del conflicte.

PP i Vox imposen en Les Corts el seu dictamen sobre la dana entre dures crítiques de l’oposició

PP i Vox acorden en Les Corts un dictamen de 126 pàgines sobre la dana de 2024 que responsabilitza a l'Estat i a la Generalitat, mentres l'oposició el qualifica d'ignomínia i el compara amb l'informe del metre de 2006.

València llança la campanya de l’Orgull 2026 amb el lema La meta que compartim

València presenta la campanya institucional de l'Orgull LGTBIQ+ 2026, centrada en l'esport i vinculada als XII Gai Games que se celebraran a la ciutat entre el 27 de juny i el 4 de juliol.

L’Enforne Alacant reforça el seu lateral dret amb el portugués Rafael Vasconcelos fins a 2028

L'Enforne Alacant incorpora a l'internacional portugués Rafael Vasconcelos, cedit pel Sporting de Portugal fins a 2028, per a reforçar el lateral dret i la primera línia.