Puig descarta noves restriccions davant la pujada de casos

El ‘president’ de la Generalitat, Ximo Puig, ha descartat aplicar noves restriccions en la Comunitat Valenciana davant l’augment dels nous positius diaris de coronavirus i de la incidència acumulada registrat en els últims dies i ha incidit en què el “problema més greu ara mateix” és que “hi ha un 10 per cent de la població que no està vacunada”, ja que “la majoria de persones que moren, d’una manera o d’una altra, estan vinculades a la no vacunació”.

En este moment no es pensa prendre cap decisió“, ha assegurat Puig este dissabte en ser preguntat pels mitjans de comunicació en la inauguració de la III Mostra de Turisme de la Comunitat Valenciana sobre si la Generalitat es planteja adoptar mesures més restrictives.

El cap del Consell ha assenyalat que des de l’Administració autonòmica són “conscients” que “podien haver-hi evolucions d’estes característiques” quant a les xifres de positius i d’incidència acumulada -totes dos en augment en la Comunitat en l’última setmana-, encara que ha remarcat que “encara estan dins d’un nivell baix d’afecció“.

No obstant això, ha insistit que la pandèmia “no s’ha superat encara“, sinó que “és ací bé present entre nosaltres“. “Dia a dia hi ha persones que es contagien i, sobretot, encara tenim un 10% de la població que no s’ha vacunat, i este és el problema més greu que tenim, perquè la majoria de persones que moren, d’una manera o d’una altra, estan vinculades a la no vacunació“.

Així, Puig ha posat l’accent en la importància de la immunització de les persones que no s’han vacunat, per al que ha cridat a “fer entre tots una atmosfera molt favorable”. “Cal dir-los que ho han de fer per ells, per les seues famílies i pel conjunt de la Comunitat“, ha resolt.

Preguntat per la implantació del certificat covid més enllà del sector de l’oci i els festivals, el ‘president’ de la Generalitat ha subratllat que és una qüestió en la qual el Consell “no vol improvisar“.

Fa temps que hem dit que seria una acció positiva, per a incentivar la vacunació i, al mateix temps, generar la màxima protecció possible en els espais on hi ha algun tipus de contacte més difícil de controlar que en altres llocs“, ha pronunciat.

El dirigent autonòmic ha incidit en què es tracta d’una iniciativa que “ha d’explorar-se“, encara que ha advocat perquè, per a això, “existesca la suficient seguretat jurídica” i que el seu ús “s’ampliés en tots els àmbits més enllà de la Comunitat Valenciana“. “Esperem que es puguen adoptar les decisions, però sempre des de l’acord i la prudència“, ha conclòs.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.