L’aplicació ‘Radar COVID’ ja està plenament operativa en tot el territori valencià

 

L’aplicació mòbil Radar COVID, que ajuda en el rastreig i detecció de persones contagiades per coronavirus, ja està plenament operativa en el territori valencià després de què la Conselleria de Sanitat haja completat la integració d’esta ‘app’ per a ajudar a evitar la propagació de la Covid-19.

 

Radar COVID usa tecnologia bluetooth de baix consum i funciona de manera completament anònima; una volta instal·lada en el telèfon mòbil, permet comunicar, sempre preservant la privacitat, els diagnòstics positius i el possible contacte mantingut amb una persona infectada, segons informa la Generalitat.

 

La Conselleria ha fet un sistema de generació de codis perquè els qui donen positiu en un test de coronavirus i tinguen descarregada l’aplicació en el seu mòbil puguen informar, de manera anònima, a la resta de persones amb les que hagen estat en contacte i que també siguen usuàries d’esta ‘app’.

 

Els pasos a seguir si eres positiu

El ciutadà que haja rebut una notificació per un professional sanitari d’un resultat positiu per a la PCR podrà obtindre el codi de 12 dígits de confirmació accedint a la web que s’ha habilitat en la pàgina de la Conselleria de Sanitat.

 

En esta pàgina haurà d’identificar-se introduint el número de SIP, la data de naixement i la data d’emissió de la targeta SIP, i indicarà si té l’aplicació Radar COVID instal·lada.

 

Després de comprovar que les dades d’identificació són vàlides, haurà de verificar el telèfon a on rebre el SMS amb el codi i el sistema comprovarà la data i el resultat de l’última prova diagnòstica de COVID-19 feta al pacient. Si el resultat de la prova és positiu, el sistema li adjudicarà al pacient un codi de confirmació. El codi el visualitzarà en pantalla i també el rebrà per SMS en el telèfon indicat.

 

Segons la Generalitat, s’han pres les mesures per a garantir que una persona només puga obtindre un codi per a una prova PCR positiva i un codi no puga reutilitzar-se.

 

Els pasos a seguir si has tingut contacte

Per part seua, els contactes de la persona infectada reben una alerta en el telèfon mòbil que els notifica que han estat prop d’algú que ha donat positiu en una prova PCR. La comunicació es completa amb l’advertiment que ha d’extremar les mesures preventives i vigilar si desenvolupa símptomes en els següents deu dies. En cas de presentar tos, febre o dificultat respiratòria, ha de sol·licitar cita a través de l’aplicació GVA Coronavirus o en la web.

 

A demés de garantir la privacitat de les persones usuàries, esta ‘app’ és segura, remarquen des del Govern valencià, que recorda que Radar COVID està disponible tant per a Android en Google Play com per a iPhone en l’APP STORE.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.

Emergències recomana a les persones asmàtiques usar màscara per l’alta concentració de pols en suspensió

La prevista màxima concentració de pols en suspensió entre la matinada del dissabte i la del diumenge porta a Emergències a aconsellar màscara i tancament de finestres a persones asmàtiques o amb problemes respiratoris.

El Llevant es juga la permanència davant el Getafe i busca el seu primer doble triomf a casa

El Llevant rep al Getafe en un dol clau per la permanència en el qual intentarà encadenar per primera vegada en la temporada dos victòries seguides en el Ciutat de València.