L’aplicació ‘Radar COVID’ ja està plenament operativa en tot el territori valencià

 

L’aplicació mòbil Radar COVID, que ajuda en el rastreig i detecció de persones contagiades per coronavirus, ja està plenament operativa en el territori valencià després de què la Conselleria de Sanitat haja completat la integració d’esta ‘app’ per a ajudar a evitar la propagació de la Covid-19.

 

Radar COVID usa tecnologia bluetooth de baix consum i funciona de manera completament anònima; una volta instal·lada en el telèfon mòbil, permet comunicar, sempre preservant la privacitat, els diagnòstics positius i el possible contacte mantingut amb una persona infectada, segons informa la Generalitat.

 

La Conselleria ha fet un sistema de generació de codis perquè els qui donen positiu en un test de coronavirus i tinguen descarregada l’aplicació en el seu mòbil puguen informar, de manera anònima, a la resta de persones amb les que hagen estat en contacte i que també siguen usuàries d’esta ‘app’.

 

Els pasos a seguir si eres positiu

El ciutadà que haja rebut una notificació per un professional sanitari d’un resultat positiu per a la PCR podrà obtindre el codi de 12 dígits de confirmació accedint a la web que s’ha habilitat en la pàgina de la Conselleria de Sanitat.

 

En esta pàgina haurà d’identificar-se introduint el número de SIP, la data de naixement i la data d’emissió de la targeta SIP, i indicarà si té l’aplicació Radar COVID instal·lada.

 

Després de comprovar que les dades d’identificació són vàlides, haurà de verificar el telèfon a on rebre el SMS amb el codi i el sistema comprovarà la data i el resultat de l’última prova diagnòstica de COVID-19 feta al pacient. Si el resultat de la prova és positiu, el sistema li adjudicarà al pacient un codi de confirmació. El codi el visualitzarà en pantalla i també el rebrà per SMS en el telèfon indicat.

 

Segons la Generalitat, s’han pres les mesures per a garantir que una persona només puga obtindre un codi per a una prova PCR positiva i un codi no puga reutilitzar-se.

 

Els pasos a seguir si has tingut contacte

Per part seua, els contactes de la persona infectada reben una alerta en el telèfon mòbil que els notifica que han estat prop d’algú que ha donat positiu en una prova PCR. La comunicació es completa amb l’advertiment que ha d’extremar les mesures preventives i vigilar si desenvolupa símptomes en els següents deu dies. En cas de presentar tos, febre o dificultat respiratòria, ha de sol·licitar cita a través de l’aplicació GVA Coronavirus o en la web.

 

A demés de garantir la privacitat de les persones usuàries, esta ‘app’ és segura, remarquen des del Govern valencià, que recorda que Radar COVID està disponible tant per a Android en Google Play com per a iPhone en l’APP STORE.

Últimes notícies

Villarreal i Levante es juguen a La Ceràmica confirmar la seua arrancada

Villarreal i Levante s’enfronten este diumenge a La Ceràmica en un derbi autonòmic, amb els groguets alliberats per la seua primera victòria i un Levante físicament més fresc.

Óscar Sánchez vol encendre Mestalla perquè el valencianisme recupere la fe

Óscar Sánchez, tècnic interí del València, apel·la a l’ambient de Mestalla per consolidar la reacció de l’equip contra la Real Sociedad i demana que l’afició recupere la fe després d’un inici tens de temporada.

València busca consolidar el seu despertar davant una Real plena de dubtes

El València rep diumenge la Real Sociedad a Mestalla amb l’objectiu d’encadenar la segona victòria i eixir del descens, davant un rival europeu que arriba ple de dubtes i amb el retorn de Carlos Soler i Gonçalo Guedes.

Mor una jove i una dona queda ferida greu en un accident a l’AP-7 a Crevillent

Una jove ha mort i una altra dona ha resultat ferida greu en un accident de trànsit este dissabte a l’AP-7, a l’eixida de Crevillent, després d’envair un vehicle avariat aturat en l’arcén.

Castro assegura que el Vila-real ja està prop del seu millor nivell

Luís Castro, tècnic del Levante, destaca que el Vila-real, malgrat un inici discret en LALIGA, ja s’acosta al seu nivell habitual i alerta de la seua qualitat abans del derbi a La Cerámica.

Morant crida a no resignar-se davant la dreta en l’inici de la conferència del PSPV a Alacant

Diana Morant reivindica a Alacant un PSPV que ‘no es resigna’ davant la dreta i fixa com a objectiu recuperar el Consell i les alcaldies de València i Alacant. Rebeca Torró i Trini Amorós reforcen el missatge amb crítiques al PP, a Vox i a la gestió de la dana a la Comunitat Valenciana.

Castro alerta per la calor i el temporal al Ciutat de València i reclama canvis a LaLiga

L’entrenador del Levante, Luís Castro, denuncia els horaris amb calor extrema i la gestió del temporal davant l’Athletic i adverteix que vol evitar una tragèdia al Ciutat de València.

Torró acusa Feijóo de ser un ‘mal virus’ per a la política espanyola

Rebeca Torró ha acusat Alberto Núñez Feijóo de ser un 'mal virus' que ha contaminat el PP i ha criticat la seua actitud davant la crisi de Ceuta i la coneguda com a llei de néts.